handdator

Visa fullständig version : Gym begär utdrag ur belastningregister, för medlemsskap


UCPthread
2014-02-04, 23:43
http://www.primefitness.se/index.html


Där kan man läsa citat:

"Droger & doping!
Prime Fitness Studio arbetar aktivt för en drogfri och dopingfri träningsmiljö.
Detta sker i samverkan med lokal Polis.

Vid ansökan om medlemskap begärs utdrag ur belastningsregistret.


Mvh David Nilsson / Prime Fitness Studio"


Detta var nytt för mig iaf. Tidigare har jag bara läst om gymägare, som bla har indikatorn för misstänkt doping; " ser inte ut att glädjas under träning,,typ ", och annat dyligt..


Varför inte vända på saken. Be David Nilsson om samtlig potentiellt intressant info, ur hans bakgrund ( och varför inte utdrag från hans nuvarande web-surfande också ), innan man man blir medlem. Inte för att jag skulle drömma om att bli medlem på det gymmet, i vilket fall, men för andra ev intresserade menar jag.


Patetiskt alltihop.

Dock var det fritt fram för Zlatan att bo i Sverige ett antal år, utan polisiära insatser,, trots att han spelat/spelar i några av de dopingmässigt mest nerskitade sportligorna i världen..

..rätt skall vara rätt. Lol.

J.V
2014-02-05, 00:01
Inb4 shitstorm.

Jag ser inte direkt felet. Vill han inte ha kriminellt belastade på ett privat gym så är det ju helt upp till honom.

Santoro
2014-02-05, 00:02
Deras företag deras regler. Passar det inte, ta dina pengar någon annanstans.

hultman
2014-02-05, 00:56
De ska väl få ha vilka regler de vill. Men jag skulle ALDRIG sätta min fot på ett sånt gym.

Sniggel
2014-02-05, 00:58
Tycker det är ett tecken på en tråkig trend i samhället.
Men visst är det väl helt ok som enskild företeelse.
Det tråkigaste är väl mest det att folk inte ens rycker på axlarna åt det och säger "jamenvisst" och blir medlemmar.

LeBron
2014-02-05, 01:37
Och så ska den här random snubben med ett litet skitgym ha 495kr/månad, natthumor! :D

UCPthread
2014-02-05, 01:43
Blir intressant att se om de stora gymkedjorna i Sverige " enas i en praxis " om att införa detta också..

Naturligtvis i samarbete med polisen.

UCPthread
2014-02-05, 01:47
Och så ska den här random snubben med ett litet skitgym ha 495kr/månad, natthumor! :D



Bra fångat. Jag noterade det också. Hybris i kvadrat !.

spoonchest
2014-02-05, 04:57
Man pratar ju om kriminella som försöker komma tillbaks till samhället som känner sig utestängda pga att folk (mest potentiella arbetsgivare) slentrianmässigt begär utdrag ur brottsregistret.
Jag kan se poängen i vissa fall, men många gånger tar folk sin verksamhet på alltför stort allvar.
Att gymkedjor vill arbeta aktivt mot dopingmissbruk är en annan och lite mer relevant femma.

spoonchest
2014-02-05, 05:02
Och så ska den här random snubben med ett litet skitgym ha 495kr/månad, natthumor! :D

Nåja, med nya uppdateringar av gymmet som:
"2st handdukshållare till pappershanddukar för att förbättra hygienen och höja servicen."
och:
"3st broschyrhållare hjälper till att nå ut med information till Primes medlemmar."

Får man räkna med att det kostar också.

tlk
2014-02-05, 08:12
[

Dock var det fritt fram för Zlatan att bo i Sverige ett antal år, utan polisiära insatser,, trots att han spelat/spelar i några av de dopingmässigt mest nerskitade sportligorna i världen..


Det har ju verkligen med vad något ett privat företag sätter upp för regler att göra.

VikG
2014-02-05, 08:13
Har man tagit sitt straff så har man. Sånt här gör det bara svårare att återanpassa sig till samhället.

tlk
2014-02-05, 08:19
Har man tagit sitt straff så har man. Sånt här gör det bara svårare att återanpassa sig till samhället.

Om det hade varit någon kommunalt eller statligt gym eller sådär så hade du klart haft en bra poäng. Privata företag får såklart sätta upp sådana här krav.

Sparven från Minsk
2014-02-05, 10:01
Deras företag deras regler. Passar det inte, ta dina pengar någon annanstans.

Tror inte riktigt att det är så, tror inte du får ha "regler" som är diskriminerande etc även om det är ett privat företag.

Trouble
2014-02-05, 10:12
Tycker det är ett tecken på en tråkig trend i samhället.
Men visst är det väl helt ok som enskild företeelse.
Det tråkigaste är väl mest det att folk inte ens rycker på axlarna åt det och säger "jamenvisst" och blir medlemmar.

Håller med. Själv skulle jag, som någon skrev, begära ett utdrag från honom innan jag tar mina pengar någon annanstans.

Pzorz
2014-02-05, 10:17
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Tisu
2014-02-05, 10:19
Tror inte riktigt att det är så, tror inte du får ha "regler" som är diskriminerande etc även om det är ett privat företag.

Saxat från DO:

För att det ska vara fråga om diskriminering enligt lag krävs att agerandet haft samband med någon av grunderna kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Detta innebär t.ex. att en krog kan ha klädkod utan att vara diskriminerande. Samt att ett privat gym kan sätta upp regler som exkluderar vissa personer så länge det inte är av ovanstående skäl.

billmaier
2014-02-05, 10:23
Only in Sweden

4623
2014-02-05, 10:25
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Har inte heller några problem med att pissa. Men att lämna ett utdrag ur belastningsregistret till en gymägare ser jag som väldigt löjligt. Skulle inte vilja ha att göra med en sådan människa.

Loke
2014-02-05, 10:26
Är inte helt säker på att detta är en effektiv metod för att förebygga doping på gymmet, men om det är det ser jag inget problem. Det är ju inte som att man kollar upp saken bara för att jävlas, naturligtvis är det relevant. Inte konstigare än att göra kreditupplysningar inför vissa ekonomiska sammanhang.

milax
2014-02-05, 10:29
Han kanske har haft gym tidigare där det varit problem, detta kanske är ett sätt att försöka förebygga det?

Santoro
2014-02-05, 10:38
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Det här argumentet har jag hört förut. Frågan är hur långt du vill ta det. Jag personligen har inget att dölja, men precis som någon skrev innan så skulle jag aldrig gå med i ett sånt här gym om det inte var sista utvägen. Det är en princip sak. Om jag däremot bli misstänkt för doping så har jag inga invändningar.

Sniggel
2014-02-05, 11:58
De som har något att dölja då?
Om det visar sig att man är tidigare dömd för narkotikainnehav, kommer man inte få träna på gymmet då eller är det ok eftersom man "erkände det" genom att tillåta utdraget?

LeBron
2014-02-05, 12:18
Nåja, med nya uppdateringar av gymmet som:
"2st handdukshållare till pappershanddukar för att förbättra hygienen och höja servicen."
och:
"3st broschyrhållare hjälper till att nå ut med information till Primes medlemmar."

Får man räkna med att det kostar också.

Hahah, jäkla komedigym.

Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Det gör inte jag heller, så länge dom har någon grund för sina misstankar. Men att ett j*vla gym ska mitt brottsregister då tänker jag bara "vad i hela helvetet har du med det och göra?". Det är ju givet att så fort någonting saknas i gymmet att den här råttan kommer kolla igenom alla medlemmar och beskylla dom som har något i sitt brottsregister även fast dom kanske är oskyldiga.

Och nej, jag har inte suttit inne och mitt brottsregister är tomt, tycker bara det är så jäkla fel att en gymägare ska ha all info om dig och med största sannolikhet blir du dömd för det också.

Pzorz
2014-02-05, 12:22
Förhoppningsvis krävs ett nytt test som visar att man är ren, annars tack och hej. Jag personligen är ganska drog/doping -liberal och bryr mig väldigt lite om personers livsstilar men jag kan samtidigt förstå de som vill hålla gymmet rent. Att per automatik bannlysa personer som har en kriminell bakgrund är nog ett relativt effektivt sätt.

Degpekka
2014-02-05, 12:41
Saxat från DO:

För att det ska vara fråga om diskriminering enligt lag krävs att agerandet haft samband med någon av grunderna kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Detta innebär t.ex. att en krog kan ha klädkod utan att vara diskriminerande. Samt att ett privat gym kan sätta upp regler som exkluderar vissa personer så länge det inte är av ovanstående skäl.

Jepp, det är skillnad på vad som är diskriminering och olaga diskriminering. :)

Sparven från Minsk
2014-02-05, 13:06
Känns barra som en storebror grej detta. Vart ska det sluta liksom.

Jag har inga som helst problem med att pissa om en polis skulle komma fram till mig på gymmet. Men detta? Nej tack.
De som har begått brott, oavsett vilket brott har ju sonat för sina gärningar med sina staff, de ska inte bli straffade igen genom att bli nekad en sådan liten struntsak som ett gymkort.

robsson
2014-02-05, 13:23
Väldigt bra initiativ tycker jag. Allt för vanligt att slödder tillåts vistas bland vanligt folk i det här landet och då behövs sånt här för att hålla dem borta. Vill se mer sånt här i samhället överlag. Jag som hederlig medborgare vill aldrig se än mindre komma i närheten av kriminellt slödder och annat pack.

Ponde
2014-02-05, 13:25
Väldigt bra initiativ tycker jag. Allt för vanligt att slödder tillåts vistas bland vanligt folk i det här landet och då behövs sånt här för att hålla dem borta. Vill se mer sånt här i samhället överlag. Jag som hederlig medborgare vill aldrig se än mindre komma i närheten av kriminellt slödder och annat pack.
Dåligt trollande, försök ens lite. cofffee

robsson
2014-02-05, 13:32
Dåligt trollande, försök ens lite. cofffee

Säger bara rakt ut vad de flesta egentligen tycker. Låt skitfolket i samhället vara på sin egen plats så kan vi hederliga människor få vara ifred utan att behöva få våran tillvaro förpestad av dem. Det ska vara uppdelat och segregerat. Sen är det upp till varje individ att bestämma sig för vilken del av samhället den vill tillhöra.

Trouble
2014-02-05, 13:36
Väldigt bra initiativ tycker jag. Allt för vanligt att slödder tillåts vistas bland vanligt folk i det här landet och då behövs sånt här för att hålla dem borta. Vill se mer sånt här i samhället överlag. Jag som hederlig medborgare vill aldrig se än mindre komma i närheten av kriminellt slödder och annat pack.

Är man kriminell om man avtjänat sitt straff och bättrat sig?

robsson
2014-02-05, 13:38
Är man kriminell om man avtjänat sitt straff och bättrat sig?

Man är stämplad kriminell i min mening tills pricken försvinner i belastningsregistret efter 5 resp 10 år eller vad det nu är. Tills dess kan den personen hålla sig till slöddret enligt min mening. Dessutom är man per definition kriminell om man har AAS i blodet då det är olagligt och då ska man inte få vistas på ett gym bland vanligt folk.

gohardorgohome
2014-02-05, 13:39
Säger bara rakt ut vad de flesta egentligen tycker. Låt skitfolket i samhället vara på sin egen plats så kan vi hederliga människor få vara ifred utan att behöva få våran tillvaro förpestad av dem. Det ska vara uppdelat och segregerat. Sen är det upp till varje individ att bestämma sig för vilken del av samhället den vill tillhöra.

Vidrigt trångsynt människa är du, så för att jag blivit dömd för mindre saker men sedan sköter mig exemplariskt, jobbar och betalar skatt och tillför samhället något, gör inte mycket annat än träning,jobbar och tar det lugnt med film och vänner och aldrig skadat en person redigt seriöst varken fysiskt eller person så är jag en sämre människa än du?

Trouble
2014-02-05, 13:43
Man är stämplad kriminell i min mening tills pricken försvinner i belastningsregistret efter 5 resp 10 år eller vad det nu är. Tills dess kan den personen hålla sig till slöddret enligt min mening. Dessutom är man per definition kriminell om man har AAS i blodet då det är olagligt och då ska man inte få vistas på ett gym bland vanligt folk.

Men vad bekvämt att man är kriminell just fram till den godtyckligt satta gränsen för gallring i BR. Och vad har AAS i blodet med saken att göra? Sluta trolla nu.

Lance Uppercut
2014-02-05, 14:04
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Några minuter? Om du läser folks berättelser från forumet eller tidningar som råkat ut för detta så kan det röra sig om flera timmar.

Fordon
2014-02-05, 16:22
Några minuter? Om du läser folks berättelser från forumet eller tidningar som råkat ut för detta så kan det röra sig om flera timmar.

Ja, då kan de inte raida den kvällen :(

frazkakan
2014-02-05, 16:23
Väldigt bra initiativ tycker jag. Allt för vanligt att slödder tillåts vistas bland vanligt folk i det här landet och då behövs sånt här för att hålla dem borta. Vill se mer sånt här i samhället överlag. Jag som hederlig medborgare vill aldrig se än mindre komma i närheten av kriminellt slödder och annat pack.

Att sådana som du tillåts träna på samma gym som jag gör får mig att bli så jävla förbannad! Gym ska ha tydliga regler så att sådana som du inte är vällkommen! Jag bli så tokig! FOLK MED DÅLIGA GENER SKA INTE BLOCKERA MINA MASKINER ELLER FRIA VIKTER! Folk som du får ju inte ens resultat av träning...

Robsson, du kanske ska vara lite mindre bitter och inse att du inte blir lyckligare av att vara arg hela tiden? Men det kanske är det som är din drivkraft här i livet.

Checka in vad du tycker?

hatar bögar
hatar abort
hatar vänstermänniskor
hatar PK
hatar invandrare
hatar kvinnor

Fick du alla rätt ?

sök hjälp

4623
2014-02-05, 16:29
Checka in vad du tycker?

hatar bögar
hatar abort
hatar vänstermänniskor
hatar PK
hatar invandrare
hatar kvinnor

Fick du alla rätt ?

sök hjälp

Kan du förklara bakgrunden till alternativen?

XXXL
2014-02-05, 16:37
Några minuter? Om du läser folks berättelser från forumet eller tidningar som råkat ut för detta så kan det röra sig om flera timmar.

Låter som maximal otur, är du samarbetsvillig borde det gå fortare. Litet polishus kanske, mycket köer?

ChuckTesta
2014-02-05, 16:42
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Jag visste att det här inlägget skulle komma

"Om man har rent mjöl i påsen"

Det handlar inte om vilket mjöl man har. Tänk om man har något att dölja då? Jag finns inte heller med i belastningsregistret men skulle aldrig begära ett sådant för att få bli medlem på ett gym. Aldrig.

Jag skulle inte heller pissa i en kopp bara för att en snut tycker att jag ser röd ut i ögonen.

Helt sjukt hur indoktrinerade många svenskar är pga hur det här samhället ser ut. Har ni glömt att polisen plockade han den där Toney X man eller vad han hette, byggaren som skulle gästa en butik i Sundsvall typ. Skrattretande, Sverige är som ett jävla dagis jämfört med resten av världen.

XXXL
2014-02-05, 16:44
Jag visste att det här inlägget skulle komma

"Om man har rent mjöl i påsen"

Det handlar inte om vilket mjöl man har. Tänk om man har något att dölja då? Jag finns inte heller med i belastningsregistret men skulle aldrig begära ett sådant för att få bli medlem på ett gym. Aldrig.

Jag skulle inte heller pissa i en kopp bara för att en snut tycker att jag ser röd ut i ögonen.

Helt sjukt hur indoktrinerade många svenskar är pga hur det här samhället ser ut. Har ni glömt att polisen plockade han den där Toney X man eller vad han hette, byggaren som skulle gästa en butik i Sundsvall typ. Skrattretande, Sverige är som ett jävla dagis jämfört med resten av världen.

Hur smart är det att aktivt välja att inte samarbeta med lag och ordning? Förr eller senare kommer det straffa sig.

ChuckTesta
2014-02-05, 16:52
Hur smart är det att aktivt välja att inte samarbeta med lag och ordning? Förr eller senare kommer det straffa sig.

Jag tycker att det är smart. Varför ska man låta sig trampas på för att en polis har fått för sig att han ska bestämma över dig?

Det här innebär givetvis inte att man går och rånar banker och säger att ingen kan bestämma över mig men att vägra bli t ex trakasserad av polis för att dom anser att man har röda ögon.

Lance Uppercut
2014-02-05, 16:58
Låter som maximal otur, är du samarbetsvillig borde det gå fortare. Litet polishus kanske, mycket köer?

I vissa fall har det rört sig om förhör där polisen försöker trakassera/pusha fram ett erkännande trots att det finns ett urinprov. Enligt rapporter i alla fall.

frazkakan
2014-02-05, 16:59
Hur smart är det att aktivt välja att inte samarbeta med lag och ordning? Förr eller senare kommer det straffa sig.

Om polisen godtyckligt får göra som du önskar så ligger det nära till hands att poliserna korrumperas. Vem ska stoppa dem, liksom?

gohardorgohome
2014-02-05, 17:07
I vissa fall har det rört sig om förhör där polisen försöker trakassera/pusha fram ett erkännande trots att det finns ett urinprov. Enligt rapporter i alla fall.

Stämmer bra.

kaer
2014-02-05, 17:14
Min förra thaiboxningsklubb hade som policy att personer som förekom i belastningsregistret inte var välkommna.
Mig veterligen kontrollerades aldrig någon.
Jag kan tycka det är ok med den policyn, kampsport rykte om sig att attrahera en del tveksam personer och jag håller gärna dem ifrån mig.
I den typen av träning kommer man ju automatiskt närmare dem man tränar med. På gym är det ju bara vemsomhelst som man inte behöver byta ett enda ord med.

Jag hade inte satt min fot på det där gymmet, det är fruktansvärt överdrivet, men visst, ägaren får väl göra som han vill.

Man and Machine
2014-02-05, 17:20
Härligt initiativ! Är det någon som allvarligt skulle välja bort gymmet enbart p.g.a. belastningsutdraget?

Lance Uppercut
2014-02-05, 17:23
Härligt initiativ! Är det någon som allvarligt skulle välja bort gymmet enbart p.g.a. belastningsutdraget?

Om jag hade ett likvärdigt alternativ så ja av rena principskäl, även om mitt register är fläckfritt.

Trouble
2014-02-05, 17:30
Härligt initiativ! Är det någon som allvarligt skulle välja bort gymmet enbart p.g.a. belastningsutdraget?

Ja, av principskäl.

bigtraps
2014-02-05, 17:33
Hur länge ligger uppgifterna kvar i brottregistret? Kan man få ut uppgifter även på "ungdomssynder"?

Robbmeister
2014-02-05, 17:39
Jag tycks vara en av få som inte skulle bry mig ett skit om polisen kom och bad mig kissa i en mugg eller om gymägaren vill ha mitt straffregister. Har man inget att dölja så är det blott några minuters arbete. Jävla gnällkärringar som blir kränkta så fort ni går utanför dörren!

Polisen tar väl med en till stationen för pissprov? Då får man räkna med att det tar mer tid än några minuter iallafall. Är det inte en annan organisation som sköter dom slumpmässiga testerna man kan göra på gymmet?

I vilket fall som helst så ser jag inte vad gymägaren ska med mitt straffregister till. Är straffet avtjänat så är det.

snelhest
2014-02-05, 18:05
Härligt initiativ! Är det någon som allvarligt skulle välja bort gymmet enbart p.g.a. belastningsutdraget?

Jag skulle aktivt valt detta gym för att slippa allt jävla bottenskrap gym i allmänhet drar till sig.
Skulle gärna se krav på utdrag ur psykjournalen också så man kunde slippa tjejer med anorexia, killar med "ångestproblematik"(ute och misshandlar folk varje helg på rohypnol för att dämpa ångesten) och andra som ger avsmak att gå till gymmet.
Och sist men inte minst ett utdrag ur taxeringskalendern så endast folk som tjänar 650,000kr/år tränar där.

wessmen
2014-02-05, 20:25
Ja, då kan de inte raida den kvällen :(

Spela inte allan är du snäll, samtliga skulle bli irriterade över att bli bortsläpade kl20, pissa i en mugg och sitta i förhör någon timme där man behöver svara på dumma frågor som "Sådär stora biceps kan man inte få, hur gjorde du? Ge mig din langares nummer!".

Åsikter som din brukar generellt kommer från personer som varit förskonade från polisen, skyldig eller ej.

bigtraps
2014-02-05, 20:52
Jag skulle aktivt valt detta gym för att slippa allt jävla bottenskrap gym i allmänhet drar till sig.
Skulle gärna se krav på utdrag ur psykjournalen också så man kunde slippa tjejer med anorexia, killar med "ångestproblematik"(ute och misshandlar folk varje helg på rohypnol för att dämpa ångesten) och andra som ger avsmak att gå till gymmet.
Och sist men inte minst ett utdrag ur taxeringskalendern så endast folk som tjänar 650,000kr/år tränar där.

Kanske Prins Daniels gym kan vara nåt för dej

Sniggel
2014-02-05, 22:34
Säger bara rakt ut vad de flesta egentligen tycker. Låt skitfolket i samhället vara på sin egen plats så kan vi hederliga människor få vara ifred utan att behöva få våran tillvaro förpestad av dem. Det ska vara uppdelat och segregerat. Sen är det upp till varje individ att bestämma sig för vilken del av samhället den vill tillhöra.

Då är du för livstids fängelse för alla som begår grova brott?
Det är väl lika bra? Lås in dom jävlarna så vi slipper se dem igen!

edit: ok 5-10 år ser jag nu att det krävs för att du ska börja mjukna ^^

Sniggel
2014-02-05, 22:39
Kan säga att vi hade en del kriminella på ett gym jag tidigare jobbat på och det var ok så länge de skötte sig (precis som alla andra). Man måste våga lita på människor, inkl de som har ett icke-skötsamt förflutet. Ge dem "the benefit of the doubt" åtminstone. Det är solidariskt.

F Ultra
2014-02-06, 00:01
När detta spridigt sig tillräckligt i samtliga delar av samhället så kommer enda resultatet bli att de som har något att dölja kommer att bli än bättre på att dölja det. För att ta det till sin yttersta spets så kan man kolla på Nazityskland där det var business bland de som hade hand om register att "göra om" folks släktträd så att de blev "arier" i de officiella registren.

Eller för ett mildare exempel, kolla hur muslimska affärsmän som är utomlands lyckas få sina krognotor omskriva till att bli mat då de ju inte kan skicka hem räkningar där det står att de druckit alkohol (var något reportage om detta för några år sedan ang finkrogar i Paris som märkte om räkningarna).

Själv skulle jag aldrig gå på ett sådan gym, dels av principskäl och dels för att jag har extrem sprutfobi; eftersom pisseprovet kommer att bli negativt så finns ju risken att de då bedömer att de måste ta ett blodprov också om de anser att man "är för stor".

UCPthread
2014-02-06, 02:33
Byggareliten i Sverige var ju en nischgrupp, som väl snart är "utrotad* via polisens gryningsrädsrazzior, bodyprofiling mm..

..en nisch som kanske inte alltid är den socioekonomiskt starkaste osv/och med visuella tecken på sin utövning. En grupp som har varit enkel att gå på helt enkelt..

..salongsfäiga sporter i still, med mitt Zlatanex, har behandlats helt annorlunda.

Det intressanta nu*, är att denna gymägare, kan dra igång en trend, där de stora gymkedjorna kräver belastningregister..

..frågan är om makthavarna är lika pigga på att uttöva sin "rättvisa " i denna tangentens riktning, för vilka blir det kvar på gymmen i tex Stkm, när man sondat av " innefolket " i medelklassen osv på gymmen. Skulle kunna bli kaotiskt, för att inte säga ohållbart, med tanke på att det igentliga dopingproblemet ligger på bredden på gymmen, och inte eliten.

Även är ett " nästa steg " att beakta..

..varför skall i så fall belastningsregister avkrävas bara för gymmedlemskap, och inte även medlemskap i andra sportklubbar; fotboll, friidrott, ishockey ja allt; you name it..

..Jag menar hur stor är viljan bland den styrande eliten i samhället, att därmed få en massiv utrensning i de egna leden..

..ska vi gissa på att den viljan närmar sig 0 ?!!!..

..och där har ni det; hyckeriet, i den modell som kallas " the American Dream ", som vi importerat alltmera till Sverige. Inte för att jag inte är framstegsvänlig,,men det hela kan snabbt förbytas i en Orwellsk mardröm..

..Googla gärna på Google/Transhumanism/Google projectX,,mm och lägg det till NSA debatten osv..

Man skall vara försiktig med vad man önskar sig. Och den vita medeklass som önskade sig/och eller lät sig hjärntvättas in i det amerikanska rättsystemet av idag ( three strikes out lagen i Cal mm ), är i allt ökande takt ( enl 60 minutes), de som fyller fängelserna i USA,,och det handlar om multiårsstraff, för " petty crimes".

Eller kortare sagt; jag tror att nämnd gymägares " initiativ " ( som jag fö undrar om det ens är lagligt " ), i vart fall i en förlängning, är en vansklig väg att gå.

LeBron
2014-02-06, 02:50
Härligt initiativ! Är det någon som allvarligt skulle välja bort gymmet enbart p.g.a. belastningsutdraget?

Ja, det är ett skitgym och dom ska dessutom ha 495kr/månad. Kolla bara hur dom skryter om att ha satt upp två pappershållare, come on dawg!

UCPthread
2014-02-06, 03:20
Ja, det är ett skitgym och dom ska dessutom ha 495kr/månad. Kolla bara hur dom skryter om att ha satt upp två pappershållare, come on dawg!


Fan grabbar. Ni har ju en del humor här på forumet. Det här med pappershållarna tex, är ju nästan lite Monte Python..

..bara understryker vad varje någorlunda insatt gymmänniska insåg från trådstart. Det är ett djävla skitgym vi har med att göra här.

Väl mött.

Albin Eriksson
2014-02-06, 03:55
Vore bättre att ha ett utdrag med sig till insläppet på krogen...

Skämt å sido, jag hade valt bort det här gymmet av två skäl:
- Principsaken.
- Det omständiga i att begära utdrag för att "få" betala 495kr/månaden.

LeBron
2014-02-06, 04:32
Vore bättre att ha ett utdrag med sig till insläppet på krogen...

Skämt å sido, jag hade valt bort det här gymmet av två skäl:
- Principsaken.
- Det omständiga i att begära utdrag för att "få" betala 495kr/månaden.

:laugh:

Pzorz
2014-02-06, 08:39
Jag visste att det här inlägget skulle komma

"Om man har rent mjöl i påsen"

Det handlar inte om vilket mjöl man har. Tänk om man har något att dölja då? Jag finns inte heller med i belastningsregistret men skulle aldrig begära ett sådant för att få bli medlem på ett gym. Aldrig.

Jag skulle inte heller pissa i en kopp bara för att en snut tycker att jag ser röd ut i ögonen.


Jag ser inte problemet med skärpta kontroller. Som jag tidigare förklarade så har jag personligen inga problem med att röra mig kring folk med ett kriminellt förflutet, däremot kan jag förstå OM annat folk har det. Jag skulle förmodligen inte träna där, men osäkert folk kan nog få en viss ro av det sker kontroller och av den anledningen föredra att träna där.

Man and Machine
2014-02-06, 10:46
Ja, det är ett skitgym och dom ska dessutom ha 495kr/månad. Kolla bara hur dom skryter om att ha satt upp två pappershållare, come on dawg!

Ja, det verkar vara ett kärringgym som kostar skjortan och jag skulle inte heller valt att träna där men inte p.g.a. belstningsutdraget.

Jag förstår inte varför Svensson har så svårt att acceptera ett utdrag. Det är väl bara att visa lappen sen går livet vidare? Vore ju hur skönt som helst att slippa alla preppmongon.

ARMSTARK
2014-02-06, 11:00
Man undrar ju hur mycket info de får ut när de söker ett utdrag. Är det 100% bara om dopingbrott? Går det ens att få såna snäva utdrag?

Kan bara utgå ifrån mig själv, skulle JAG sitta och granska ett komplett utdrag ur belastningsregistret skulle våldtäcksmän, kvinnomisshandlare, pedofiler, vänsteraktivister m.fl. bli nekade medlemsskap. Vem fan vill ha sånt pack på sitt gym?

Jag undrar om det ens är lagligt att göra så?

Jånni Balle
2014-02-06, 11:27
Man undrar ju hur mycket info de får ut när de söker ett utdrag. Är det 100% bara om dopingbrott? Går det ens att få såna snäva utdrag?



Jag undrar om det ens är lagligt att göra så?


Den potentiella medlemmen får själv begära ut sitt eget utdrag och sedan lämna till gymmet. Arbetsgivare, eller vem som helst, kan inte begära utdrag på andra personer direkt. Undantaget säkerhetsklassade arbeten.

Sniggel
2014-02-06, 12:17
Jag ser inte problemet med skärpta kontroller. Som jag tidigare förklarade så har jag personligen inga problem med att röra mig kring folk med ett kriminellt förflutet, däremot kan jag förstå OM annat folk har det. Jag skulle förmodligen inte träna där, men osäkert folk kan nog få en viss ro av det sker kontroller och av den anledningen föredra att träna där.

Men tidigare kriminella finns ju överallt? Man möter dem på stan regelbundet.
Är det inomhus "hederliga medborgare" ska "få vara ifred" eller vad är grejen?
Fast som Albin Eriksson nämnde om krogen så kan jag inte se sambandet. Där om något ställe borde det vara "bra" med ett utdrag ur belastningsregistret.

Pzorz
2014-02-06, 13:30
Men tidigare kriminella finns ju överallt? Man möter dem på stan regelbundet.
Är det inomhus "hederliga medborgare" ska "få vara ifred" eller vad är grejen?
Fast som Albin Eriksson nämnde om krogen så kan jag inte se sambandet. Där om något ställe borde det vara "bra" med ett utdrag ur belastningsregistret.

Om man vill betala 400 kr i månaden för att kunna träna på ett något mer kontrollerat gym så ska man få det. Allt behöver inte vara till för alla. Vill de ha ett svensson-gym utan kriminella så tycker jag gott och väl att de ska få ha det.

Lillgrabben
2014-02-06, 13:44
Nåja, med nya uppdateringar av gymmet som:
"2st handdukshållare till pappershanddukar för att förbättra hygienen och höja servicen."
och:
"3st broschyrhållare hjälper till att nå ut med information till Primes medlemmar."

Får man räkna med att det kostar också.

Verkar som om de handlat mer grejer än så:



2st hyllorför bättre presentation av kosttillskotten.

2st nya fåtöljer i kontoret, gör det trevligare för dig som vill komma i och få tränings och kostrådgivning.

2st nya fåtöljer i gymmet, för en lite lyxigare paus mellan seten.

4st nya barstolar, för att du ska få en bekvämare tid till avslutningen på ditt pass.

1st ny golvfläkt för att underlätta kvalitativa pass i gymmet.

3st nya golvfläktar hjälper till att svalka i sommarvärmen.

1st ångmopp ökar renligheten i gymmet, då den även kan användas då det finns tränande i gymmet.

2st handdukshållare till pappershanddukar för att förbättra hygienen och höja servicen.

5st nya, större soptunnor ökar sannolikheten till att det finns plats för sopor.

3st broschyrhållare hjälper till att nå ut med information till Primes medlemmar.

3st GSM-switchar, ökar möjligheten till att hålla hög driftsäkerhet på olika system i gymmet. Detta gör att servicen till er kunder kan hållas hög.

2st värmefläktar, ska hjälpa till att hålla en optimal träningsmiljö när vinterkylan gör sig påmind.

4st nya städrobotar, en mer avanserad i gymmet. en i varje omklädningsrum samt en i korridoren. Dessa städar rent varje natt.

Ökad kvalitet på personlig hjälp i gymmet via akademiska studier inom bioinformatik, systembiologi samt anti-doping

Ny och förbättrad plats för draghandtag, träningsbälten, dragremmar, abroller, armhävningsställ, manchetter samt nackskydd

3st träningsbälten

4st par dragremmar

Möjlighet att lösa medlemskap direkt på www.primefitness.se

Ökad kvalitet på personlig hjälp i gymmet via akademiska studier inom anatomi, fysiologi samt nutrition

Nya rör i solariet 2012-07-06

10st draghandtag till kabelstationerna

2st bildskärmar till löpbanden

Utökade magasin på 3st maskiner

6st golvfläktar i gymmet

3st Luftavfuktare

Ökat luftflöde för ventilationen genom byte av ett flertal innertakskivor mot raster

1st balanskudde

2st stepbrädor

2st pilatesbollar

2st vägghållare till pilatesbollar samt vägghållare till stretchmattorna

Ljuddämpande mattor till de båda stationerna med fria skivstänger

6st nya omklädningsskåp till damernas omklädningsrum

12st nya omklädningsskåp till herrarnas omklädningsrum

Självgående dammsugarrobot för att öka renligheten i gymmet

Införande av Primepaketet och privata bokningar i gymmet

Utökade öppettider på morgon och förlängt sista insläpp under kväll

En Harpendenkaliper för fettmätning, en kaliper som klassas som världens bästa

5st par ställringslås till de fria stängerna

3st nackskydd för skivstänger

I övrigt lägger jag mig inte i tråden, men att ta ut ett par rader de ( prime) skrivit, av en hel sida med "investeringar" gör verkligen att hela ditt inlägg känns "lite så där".

hnric
2014-02-06, 14:30
Hur länge ligger uppgifterna kvar i brottregistret? Kan man få ut uppgifter även på "ungdomssynder"?

5 år för böter eller dylikt, 10 år för fängelse eller motsvarande.

Utdraget man får hem måste lämnas in oöppnat till den som skall granska, annars kan man lätt plocka bort delar av utdraget utan att det syns.

Bailah
2014-02-06, 15:01
Ser inget problem alls?