handdator

Visa fullständig version : Hur får jag denna mage?


Smashbox
2014-02-04, 21:10
Jag tränar ca 4-7 ggr i veckan och har gjort det ett par år nu.
Dock har jag inte den magen som jag önskar.

Jag skulle vilja ha en mage som liknar denna:
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mb7um315Ii1rydk67o1_500.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m476m8aD441rw2a8zo1_1280.jpg

Det jag eftersträvar är "randen" på mitten av magen och "ränderna" på sidan.
När jag spänner magen ser man nästan magrutor och jag vill absolut inte ha magrutor.

Kan någon tipsa mig om vad jag bör köra för övningar för att få magen jag önskar?

Santoro
2014-02-04, 21:11
Specifika linjer på magen är genetiskt, men om du vill ha en platt och fin mage med linjer så är det ett minskat BF du letar efter. Det handlar alltså inte om att ligga och jucka på marken 7 dagar i veckan.

100
2014-02-04, 21:25
Det är genetiskt, tyvärr.

Smashbox
2014-02-04, 21:31
Fy fan va trist att höra, man kan alltså inte uppnå det på något annat vis, ja förutom minskat BF då förstås?

Santoro
2014-02-04, 21:33
Fy fan va trist att höra, man kan alltså inte uppnå det på något annat vis, ja förutom minskat BF då förstås?
Fast om du inte ens har rutor så vet du ju inte hur din genetiska ram ser ut, inte sant? Skala av dig lite fett och återkom.

cero
2014-02-04, 21:34
Fy fan va trist att höra, man kan alltså inte uppnå det på något annat vis, ja förutom minskat BF då förstås?

Precis. Deffa ned dig så får du se hur dina muskelbukar ser ut.

Och du kommer ju knappast gå runt och spänna dig hela tiden, så eftersträva en fin form när du är avslappnad.

svenbanan
2014-02-04, 21:36
Ingen här inne vet ju ifall du behöver minska BF eller inte.

Du kanske behöver mer magmuskler och "sudda ut" konturerna mha ökat BF... Vem vet? Jag har inte sett din mage. Så släng upp en bild på din mage så kanske nån har nåt som kan hjälpa...

cero
2014-02-04, 21:40
Ingen här inne vet ju ifall du behöver minska BF eller inte.

Du kanske behöver mer magmuskler och "sudda ut" konturerna mha ökat BF... Vem vet? Jag har inte sett din mage. Så släng upp en bild på din mage så kanske nån har nåt som kan hjälpa...

Jag upplever inte att magen ändras visuellt av träningen. Min mage ser alltid identisk ut på samma BF.

svenbanan
2014-02-04, 21:43
Jag upplever inte att magen ändras visuellt av träningen. Min mage ser alltid identisk ut på samma BF.

Har man knappt några magmuskler alls kan det kanske vara lättare att få dessa 20% störe än vad de är i nuläget.

Smashbox
2014-02-04, 21:57
Men hur lägger jag upp bilder? Kan man inte bifoga bilder direkt från datorn utan URL?

Kaelel
2014-02-04, 21:57
Jag upplever inte att magen ändras visuellt av träningen. Min mage ser alltid identisk ut på samma BF.

Tränar du magen som dina andra muskler och strävar efter progressiv överbelastning?
Den är som alla andra muskler, den kan växa och krympa samt ses bättre på lägre kroppsfett.

cero
2014-02-04, 22:01
Men hur lägger jag upp bilder? Kan man inte bifoga bilder direkt från datorn utan URL?

Klicka på "svara" (den avancerade) och scrolla ned lite så kan man bifoga.

Tränar du magen som dina andra muskler och strävar efter progressiv överbelastning?
Den är som alla andra muskler, den kan växa och krympa samt ses bättre på lägre kroppsfett.

Ja.

Magen växer dock inte på samma sätt som andra muskler då den är platt. Möjligtvis blir seperationerna mer tydliga och får mer "djup", vet inte.

svenbanan
2014-02-05, 00:25
Men hur lägger jag upp bilder? Kan man inte bifoga bilder direkt från datorn utan URL?

Klicka på "svara" (den avancerade) och scrolla ned lite så kan man bifoga.


Detta stämmer inte.

Man måste lägga upp bilden nånstans på internet (och alltså fa en URL til sin bild). Men det finns ju gott om sådana ställen rapidshare.com tex. Sedan kan man göra som cero skriver (fast man behöver inte gå in på avancerat för att hitta infoga bild dock)

BobaFett
2014-02-05, 07:04
Ladda ner appen dropbox så kan du skicka direkt från mobilen.

R Scarpa27
2014-02-05, 07:36
Detta stämmer inte.

Man måste lägga upp bilden nånstans på internet (och alltså fa en URL til sin bild). Men det finns ju gott om sådana ställen rapidshare.com tex. Sedan kan man göra som cero skriver (fast man behöver inte gå in på avancerat för att hitta infoga bild dock)

gem ikonen......:smash:

cero
2014-02-05, 10:41
Detta stämmer inte.

Man måste lägga upp bilden nånstans på internet (och alltså fa en URL til sin bild). Men det finns ju gott om sådana ställen rapidshare.com tex. Sedan kan man göra som cero skriver (fast man behöver inte gå in på avancerat för att hitta infoga bild dock)

Tilläggsalternativ -> hantera bifogade filer

Sosigog
2014-02-05, 14:46
Vet inte om du redan fått råd (läste bara trådstarten), men mina bästa tips är att du belastar bålmuskulaturen med planka i olika varianter, sneda situps, dragonflags, s.k. russian twists (google it). Sen är det nog den gedigna löpningen som hjälpt till för min del (https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/1013252_10151626167028644_1591453130_n.jpg). Konditionsträning är bra, särskilt om man inte vill behöva svälta för att få fram rutorna :d

Smashbox
2014-02-05, 19:33
Första bilden är ju tagen vid ett annat tillfälle som ni ser. De andra två (mörka) bilderna är efter att jag körde detox i en vecka. Så någonting med minskat BF verkar ju stämma.

Smashbox
2014-02-05, 19:35
Vet inte om du redan fått råd (läste bara trådstarten), men mina bästa tips är att du belastar bålmuskulaturen med planka i olika varianter, sneda situps, dragonflags, s.k. russian twists (google it). Sen är det nog den gedigna löpningen som hjälpt till för min del (https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/1013252_10151626167028644_1591453130_n.jpg). Konditionsträning är bra, särskilt om man inte vill behöva svälta för att få fram rutorna :d

Jag kör typ exakt de övningarna samt några fler. Kanske borde öka på löpningen då :-)

pezrulezhaakon
2014-02-05, 19:39
Första bilden är ju tagen vid ett annat tillfälle som ni ser. De andra två (mörka) bilderna är efter att jag körde detox i en vecka. Så någonting med minskat BF verkar ju stämma.

Det ser ut som att det är en kombination av att du behöver öka muskelmassan och sedan minska kroppsfettet.

Tänk på att för låg mängd kroppsfett för en kvinna inte är hälsosamt. Ditt mål kanske innebär att du måste gå under gränsen för vad som är hälsosamt.

Brösten lär också minska i storlek om du nu skulle vara rädd för det.

svenbanan
2014-02-05, 22:08
gem ikonen......:smash:

Tilläggsalternativ -> hantera bifogade filer

Det var som fan. Den hade jag aldrig upptäckt.

Man lär sig nåt nytt varje dag tydligen. ;)