handdator

Visa fullständig version : Knäböj i strumpor eller Converse men med inlägg?


AntonHakan
2014-02-04, 18:47
Det är så att jag har inlägg mina skor för att jag har fel på mina fötter (de lutar inåt utan inlgg). Allmänt till styrketräning kör jag ett par vanliga converse men med mina inlägg i, förutom vid mark där jag kör i strumpor, men när det gäller knäböj vore det då mest lämpligt att köra i strumpor eller i conversen?

nyvaken
2014-02-04, 19:28
Alltså... du går ju ingenstans. Behöver du verkligen inläggen då?

Sheogorath
2014-02-04, 19:39
Alltså... du går ju ingenstans. Behöver du verkligen inläggen då?

Ja. Om han t.ex. har nedsjunkna fotvalv kommer han att få rejäla problem med att hålla knäna utåt när han ska böja med tunga vikter. Jag tycker att det är vettigt att använda sina inlägg även i träningssammanhang. Gäller förstås också om man har inlägg för att korrigera benlängdsskillnad etc.

AntonHakan
2014-02-04, 20:23
Ja. Om han t.ex. har nedsjunkna fotvalv kommer han att få rejäla problem med att hålla knäna utåt när han ska böja med tunga vikter. Jag tycker att det är vettigt att använda sina inlägg även i träningssammanhang. Gäller förstås också om man har inlägg för att korrigera benlängdsskillnad etc.

Det var i de banorna jag funderade också *flex*

Linjedomarn
2014-02-04, 22:25
Jag skulle kört med conversen.

whuddafuks
2014-02-04, 22:34
Ja. Om han t.ex. har nedsjunkna fotvalv kommer han att få rejäla problem med att hålla knäna utåt när han ska böja med tunga vikter. Jag tycker att det är vettigt att använda sina inlägg även i träningssammanhang. Gäller förstås också om man har inlägg för att korrigera benlängdsskillnad etc.

Är inte det en stor risk att sulorna plattas till av de tunga vikterna och förlorar sin förmåga att korrigera fötterna?

apfel
2014-02-05, 09:38
Är inte det en stor risk att sulorna plattas till av de tunga vikterna och förlorar sin förmåga att korrigera fötterna?
Nä. Belastningen som de inläggen måste klara av vid t.ex. löpning etc. är mycket stor.