handdator

Visa fullständig version : Era tankar om mitt program


atrix
2014-02-04, 14:15
Hej,

Tänkte kolla lite med er vad ni tycker om mitt program, visst en evig fråga, men man måste fråga för att kunna lära sig, hoppas inte folk blir trötta på dessa frågor, men de måste ställas, man försöker ju själv anpassa sig och bygga ett eget program.

Nå, jag har 2 olika pass jag kör:

Pass A:
Hantellyft åt sidan 10 reps á 6 sets
Skivstångscurl 10 reps á 6 sets
Bänkpress 10 reps á 6 sets
Tricepspress m. skivstång 10 reps á 6 sets
Marklyft 10 reps á 2 sets

Pass B:
Hantellyft åt sidan 10 reps á 6 sets
Skivstångscurl 10 reps á 6 sets
Tricepspress m. skivstång 10 reps á 6 sets
Militärpress 10 reps á 6 sets
Skivstångsrodd 10 reps á 6 sets

Eftersom jag kör 6 sets så kör jag aldrig 100% utan jag kör ca 70% av max, efter en vecka så lägger jag på vikt på alla övningar. Detta kör jag tre gånger i veckan. Jag kommer även från idag att lägga in ett helt motionspass i veckan. Jag slänger även ibland in magpass och då brukar jag kör 15 reps á 3 sets.

Så vad tycker ni? Är det för mycket arm? bör jag byta ut något? Känner även att ju mer jag kommer lägga på desto mindre sets kommer jag ju orka.

Väldigt tacksam för svar.

Testarozza
2014-02-04, 14:16
Böj bänk mark varannan dag

nitz
2014-02-04, 14:21
Varför bara marklyft på ena passet för benen?
Är övningarna skrivna i tänkt ordning?
Hade jag varit du hade jag tagit ett färdigt beprövat schema och kört det.

PureWhey
2014-02-04, 14:22
Nej, ta ett av bumbis.

atrix
2014-02-04, 14:32
Har kört 5x5 stronglift ett tag, slutade med träning helt i Juni förra året och började nu i början av december, har nu börjat sakta med lite vikter och jobbar mig uppåt.

Så bör jag kanske ta bort biceps och ha kvar tricepsövning och då köra bänk, mark och böj varje gång?

rooz
2014-02-04, 14:34
Detta kan vara det sämsta jag sett på länge, och då har jag sett mycket tarvliga försök på att skapa egna scheman under senaste tiden..

Nästan bara armträning, obefintlig benträning, obefintlig bröstträning, obefintlig träningen för nästan hela kroppen. Progression? Vad är målet med din träning? Hur länge har du tränat?


Svara på detta, och sök sedan upp ett välbeprövat program som innehåller det du söker.

atrix
2014-02-04, 14:44
Det var ju det jag frågade, det är ju därför jag ställer denna fråga för att jag ska kunna lära mig. Läste du mitt sista inlägg? Innan detta, för detta har jag inte kört, utan då har jag kört bänk och mark varje gång.

nitz
2014-02-04, 14:50
Det var ju det jag frågade, det är ju därför jag ställer denna fråga för att jag ska kunna lära mig. Läste du mitt sista inlägg? Innan detta, för detta har jag inte kört, utan då har jag kört bänk och mark varje gång.

Jag röstar fortfarande för att ta något färdigt och inte försöka knåpa ihop något eget.

atrix
2014-02-04, 14:52
Ok, men då ska jag göra det.

Santoro
2014-02-04, 17:34
SL 5x5/ICF-5x5/PHUL säger jag.

atrix
2014-02-04, 17:47
kommer köra SS 5x5, har redan kört SL tidigare.