handdator

Visa fullständig version : Goodmornings


Styrkebyggare
2004-03-15, 20:42
Hur många kör denna övning nu för tiden månne?

Själv plockade jag in den i mitt träningsschema efter att ha legat och svängt mig i bellybacken med 60-70 kg i famnen under ett tag (gav mer pump i biccarna än i korsryggen).

En del gamla rävar påstår att den är livsfarlig - något jag inte håller med om efter att ha kört den tungt under ett halvår.

Jag tycker iaf att den tar grymt bra - enda nackdelen är den naturliga begränsningen att man inte kan böja sig ner mer än till vågrätt läge.

Allan
2004-03-15, 20:44
Jag kör den rätt regelbundet, och på upp till 70 % kommer jag djupare ner

allan

Tricklev
2004-03-15, 20:55
jag kör den regelbundet och kommer la inte så mycke längre ner än parrarelt, men tycker om den ändå :cool:

Marre-Sthlm
2004-03-15, 21:15
Url till övningen tack.
Har den i mitt schema av hockeyn men aldrig fattat hur man kör den :P
Men jag antar att det är den då man har vikten på trapsen (skivstång) och sen böjer sig som en fällkniv till 90 grader, right?
Isf så är det den så har jag aldrig fått den att ta, lite tips??:)

Tricklev
2004-03-15, 21:19
mja hor man ska göra så den tar hmmm =/ kan inte ge mer råd än kolla frammåt =;P


lasta på tyngre? =D naee d är d kanske inte värt.

Allan
2004-03-15, 21:19
http://www.exrx.net/AnimatedEx/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.gif


Här är adressen till siten, som är ypperlig

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html


allan

Tricklev
2004-03-15, 21:20
har allltid fått lära mig att man ska kolla frammåt men han på länken gör inte alls det, något jag missat? ;)

z_bumbi
2004-03-15, 21:23
Originally posted by Tricklev
något jag missat? ;)

Att undvika att ha nacken i en konstig position under utförandet? :D

Styrkebyggare
2004-03-15, 21:29
Brukar ha stången något längre ner på ryggen. Går heller inte riktigt så djupt (obehagligt när 150 kg glider ner på nackkotan)..;)

kilen
2004-03-15, 21:48
Kör superdjupt, går ibland ner till böjdjupt sittande med huvudet mellan benen:bpump: grym styrke övning för mark o böj:thumbup:

Tricklev
2004-03-16, 08:43
Originally posted by z_bumbi


Att undvika att ha nacken i en konstig position under utförandet? :D


så hjälp mig här nu =/ man ska alltså inte fästa blicken rakt framför sig? :em:

Shadow Warrior
2004-03-16, 09:27
Originally posted by Tricklev



så hjälp mig här nu =/ man ska alltså inte fästa blicken rakt framför sig? :em:

Kör som det känns naturligt, jag brukar kolla nästan rakt fram, jag tycker man tappar fokus lite om man kollar rakt ner, fast jag går ju bara nästan till paralellt läge.....

FUn-tex SSwinger
2004-03-16, 10:08
Originally posted by Tricklev



så hjälp mig här nu =/ man ska alltså inte fästa blicken rakt framför sig? :em:


Fäst blicken på något objekt i midjehöjd,följ den sedan under utförandet.

Lillgrabben
2004-03-16, 11:56
Originally posted by Styrkebyggare
Hur många kör denna övning nu för tiden månne?

Själv plockade jag in den i mitt träningsschema efter att ha legat och svängt mig i bellybacken med 60-70 kg i famnen under ett tag (gav mer pump i biccarna än i korsryggen).

En del gamla rävar påstår att den är livsfarlig - något jag inte håller med om efter att ha kört den tungt under ett halvår.

Jag tycker iaf att den tar grymt bra - enda nackdelen är den naturliga begränsningen att man inte kan böja sig ner mer än till vågrätt läge.


Jag gör det ibland!

Tricklev
2004-03-16, 13:03
Originally posted by FUn-tex SSwinger



Fäst blicken på något objekt i midjehöjd,följ den sedan under utförandet.


ait tu :thumbup:

som jag alltid gjort dvs:cool:

z_bumbi
2004-03-16, 13:10
Originally posted by Tricklev



ait tu :thumbup:

som jag alltid gjort dvs:cool:

Det var länge sedan jag körde övningen men jag testade lite nu och i min nacke känns det helskumt att behöva böja upp huvudet för att fixera en punkt.
Jag fick också en underlig svank när jag testade att fixera en punkt men det kan bero på att jag är grymt stel just nu. :(

Jag har alltid kört så att jag håller nacken i samma position genom hela lyftet och det innebär att man stirrar rakt ner i golvet i slutet.