handdator

Visa fullständig version : vad är det egentligen som vi män är mest intresserade av?


Duffman
2014-02-04, 14:02
Som frågan lyder vad är det egentligen som vi män är mest intresserade av egentligen?

Hur får vi reda på detta? Ska vi här i tråden försöka skriva ihop fem av våra intressen och sedan försöka sammanställa dessa? De behöver inte vara i rangordning. Jag försöker rannsaka mig själv och skriver mer mina fem (som känns relevanta just nu) och hoppas att ni andra följer med. Fem saker alltså:

Kvinnor
Bilar
Att läsa böcker
Att se på bra filmer
Att äta god mat i gott sällskap

Fredszky
2014-02-04, 14:03
Tjejer
Kvinnor
Damer
Fruntimmer
Töser

Kvicksilver
2014-02-04, 14:16
Beror ju på hur man ser det. Intresse som i fritidsintresse eller som i vad man prioriterar?
Att skriva tex kvinnor först och sedan sin hobby verkar lite märkligt. Jag älskar kvinnor men jag är inte särskilt intresserad av vad dom pysslar med.

Prioritering:
Arbeta
Sova
Träna
Äta
Sköta vardagen

Intressen:
Träningen
Återhämtningen
Litteratur
Familj & vänner
Datorspel

Juxta
2014-02-04, 14:18
Killar
Skumma barer
Mörka gränder
Promenera i parker på natten
Kolla på film med ett gäng grabbar

G_lund
2014-02-04, 14:19
Sladda med bilen när första snön kommer.

PureWhey
2014-02-04, 14:21
Fruntimmer
Filmer, serier
Mat
Spel

Diomedea exulans
2014-02-04, 14:22
Smink
Hästar
Prata om känslor
Skvaller
Skor

Duffman
2014-02-04, 14:23
Kvicksilver har ju helt klart en point där, svårt det här :)

O_Wao
2014-02-04, 14:33
Man kanske helt enkelt inte kan räkna in "kvinnor" som ett fritidsintresse? :rolleyes:

(vi förutsätter här att "man" är heterokille, gillar man att ligga med andra killar så kan vi bortse från det i den här definitionen).

Duffman
2014-02-04, 14:45
:=)

aijou
2014-02-04, 14:45
Skapa
Lyfta
Kärlek
Pengar

4623
2014-02-04, 14:53
Klockor
Motorcyklar
Träna
Pengar
Fotboll

Onigiri
2014-02-04, 14:55
Killar
Skumma barer
Mörka gränder
Promenera i parker på natten
Kolla på film med ett gäng grabbarHaha :smash:

Diomedea exulans
2014-02-04, 14:58
Man kanske helt enkelt inte kan räkna in "kvinnor" som ett fritidsintresse? :rolleyes:

(vi förutsätter här att "man" är heterokille, gillar man att ligga med andra killar så kan vi bortse från det i den här definitionen).

Kan man väl? Jag skriver till dig nu. Jag gör det här på min fritid för att det är kul. Du är kvinna. Alltså är kvinnor ett fritidsintresse!

Ajemän
2014-02-04, 15:00
Träning
Levnadsstandard
Sociala relationer (inkl kärlek och familj)
Adrenalin
Avslappning

:)

Bryggan
2014-02-04, 15:04
Smink
Hästar
Prata om känslor
Skvaller
Skor*Ahaa*

Sminka
Rida
Lyssna
Lyssna
Shoppa....wanna make a deal ;)


*Hahaha*

Olegh
2014-02-04, 16:28
Slösurf, film, kolla på sc2-streams, dricka öl, äta

Jag skojar knappt ens. Saker jag "gillar" och lägger tid på. Haha.

Yes
2014-02-04, 18:57
Fem saker utan rangordning:

Jobb/karriär
Juridik
Konst och foto
Öl
Kvinnor

Jag överlämnar åt filmjölk att dra extraordinära slutsatser av detta.

Ungkarlsliv
2014-02-04, 19:02
Böcker
Filmer
Träning
Astronomi
Familj/Vänner

Relationer och individer av motsatt kön kommer inte på top5 listan, de är bara en bonus i livet.

Oljeblixten
2014-02-04, 19:03
Få sitta ifred i mitt hem utan press.
Bra musik.
Socialt umgänge med kompisar.
Litteratur.
Serier/film.
Fruntimmer.

R Scarpa27
2014-02-04, 19:17
film,mat,familj,sport på tv,drycker,träna, & bilar.
& sen har vi ju självklart grilla, skägg & städa

Exdiaq
2014-02-04, 19:24
Relationer
Filosofi
Rörelse
Mat
Multimedia

Jockefoten
2014-02-04, 19:32
Så lite som möjligt.

Fatalist
2014-02-04, 19:36
Leva ett spännande och rikt liv

filmjölk
2014-02-04, 19:48
Fem saker utan rangordning:

Jobb/karriär
Juridik
Konst och foto
Öl
Kvinnor

Jag överlämnar åt filmjölk att dra extraordinära slutsatser av detta.

Det var ju rätt normala saker, jag hade tänkt mig att din topp5 skulle bestå av: Tämja olydiga flickor, tämja stygga flickor, tämja slarviga flickor, tämja ouppfostrade flickor och tämja kaxiga flickor.


Men till topic: Vi män tror oss vara intresserade av massa saker som i tex. Yes lista, men det enda vi egentligen vill är att få spela dead island riptide ostört i en hel helg.

Ponde
2014-02-04, 19:56
-Slippa arbeta, leva på kapital
-Leva i en flott lägenhet
-Ha en snygg fru och några älskare på sidan om :naughty:
-Äta gott
-Supa och knarka
-Kolla på serier/filmer och drömma bort sig (fan va coolt det skulle vara att bli Deadpool eller Ghost rider, dagdrömmer ibland om detta)


1,2,3 tror jag alla håller med om, 4-5 är väl lite smaksaker.

EDIT: Fan, hade jag varit bättre på att skriva så hade jag passat in i "distraught and hopeless writer"-rollen perfekt. Tänk er en modern Hemingway med lite extra äventyr därpå.

Armed Dingo
2014-02-04, 20:02
Att försöka dela in de olika världar som finns i svart och vitt fastän det är totalt lönlöst.

Att försöka skapa ordning i ett kaos som inte går att ordna.

Att försöka ge oss en mening för det sista vi vill inse är att allt faktiskt är meningslöst.

Att gång på gång försöka laga något som faktiskt inte behöver lagas.

Pratar bara för mig själv om negativa egenskaper jag har. Känner någon igen sig?

Yes
2014-02-04, 20:12
Det var ju rätt normala saker, jag hade tänkt mig att din topp5 skulle bestå av: Tämja olydiga flickor, tämja stygga flickor, tämja slarviga flickor, tämja ouppfostrade flickor och tämja kaxiga flickor.
Det där, plus mycket mycket mer ingår i kategorin "kvinnor". ;)


Men till topic: Vi män tror oss vara intresserade av massa saker som i tex. Yes lista, men det enda vi egentligen vill är att få spela dead island riptide ostört i en hel helg.
Jag skulle lätta kunna gräva ner mig ett bibliotek en hel helg och sen trakassera min omgivning med kluriga kåserier. Senast var det nåt om innehavare av företagsinteckning har förmånsrätt till ett bolags redovisningsfordran genom surrogation.

Så störd är jag. På riktigt.

Fast det är också helt okej att sitta en hel helg och surfa porr, käka pizza och kolla tv-serier.

Ponde
2014-02-04, 20:17
Att försöka dela in de olika världar som finns i svart och vitt fastän det är totalt lönlöst.

Att försöka skapa ordning i ett kaos som inte går att ordna.

Att försöka ge oss en mening för det sista vi vill inse är att allt faktiskt är meningslöst.

Att gång på gång försöka laga något som faktiskt inte behöver lagas.

Pratar bara för mig själv om negativa egenskaper jag har. Känner någon igen sig?
Känner igen mig på punkt 2 och 3 (även om svaret till 3 är ganska självklart och dystert).

Armed Dingo
2014-02-04, 20:28
Känner igen mig på punkt 2 och 3 (även om svaret till 3 är ganska självklart och dystert).

Ack ja.

Men jag har faktiskt kommit ifrån det här på senare tid. Jag reboundar då och då men överlag..

En av mina tvångstankar/vardagshobbys när jag har tid över är att tänka på det perfekta uttrycket eller regeln, något som är mer sant än något annat uttryck. Det här har drivit mig till vansinne då jag alltid kommer på något som gör att den tidigare sanningen inte håller eller något som stämmer mer.

Men det senaste jag insåg och som har stått sig ett i snart ett år är:
Happiness is only real when shared. (Tack Into The Wild/Alexander Supertramp/Sean Penn.)
Det är vad som stämmer för mig. Jag har börjat gå ifrån att sträva efter att uppnå en aktion som starkt bidrar till en bättre värld till att uppnå något enklare som att omgiva mig med människor jag tycker om och bara leva för att visa för dem hur mycket jag bryr mig om dem. (samtidigt som att jaga och utmana mig själv karriärsmässigt).

Min själ är snart hel, även om all världens rena ondska tynger ner mig ibland.

filmjölk
2014-02-04, 20:31
Jag skulle lätta kunna gräva ner mig ett bibliotek en hel helg och sen trakassera min omgivning med kluriga kåserier. Senast var det nåt om innehavare av företagsinteckning har förmånsrätt till ett bolags redovisningsfordran genom surrogation.

Så störd är jag. På riktigt.

.

:) Du låter nästan som...min fru. Fast hon är mer fixerad vid offentlig förvaltning. Jag kan vara en god lyssnare, men inte när det vankas juridik. När jag en dag dör ser jag gärna att du ringer henne, för det måste vara närmast unikt att det finns fler än en som gillar att nörda i sånt.

filmjölk
2014-02-04, 20:35
--Ha en snygg fru och några älskare på sidan om :naughty:
.

Det är Sverige år 2014, du behöver inte gömma din sexualitet bakom en snygg fasadfru. Kanske om du är muslim eller något.

Santoro
2014-02-04, 21:24
Sex och produktivitet*

*Pengar, makt, fotplantning, hobby.

tearz
2014-02-04, 21:29
******, äta och sova.

L-Sami
2014-02-04, 21:44
Självförverkligande (Uppfylla mål & drömmar)
Makt och kontroll över sig själv (Kunna styra sig själv oavsett vad som händer i omgivningen)
Hälsa (Både mental och fysisk)
Sociala kontakter (Vänner & familj)
Kärleksrelationer (Vad man nu vill ha för tillfället, seriöst, semi-seriöst eller tillfälliga)

VoDaresVins
2014-02-04, 22:01
Kvinnor
Sex
Mat
Teknik
Våld

Bilar? Not so much.

Stefan J
2014-02-04, 22:55
Styrka
Datorspel
Vara dryg på andras bekostnad

XXXL
2014-02-04, 22:59
Grillat kött
Kött
Vapen
Fordon
Bröst
Kvinnohål

Scratch89
2014-02-04, 23:20
Fem saker utan rangordning:

Jobb/karriär
Juridik
Konst och foto
Öl
Kvinnor

Jag överlämnar åt filmjölk att dra extraordinära slutsatser av detta.

Hipster.

Linjedomarn
2014-02-04, 23:22
Lyfta skrot
utvidga kunskapsbasen
Sport (Framför allt kolla på de som är duktiga på det istället för att försöka själv)
Film
Slösurfa på internet.

Du fick mig inse att jag knappt har några intressen.

hidden
2014-02-04, 23:24
Karatefyllor. Iaf jag är intresserad av det.

J.V
2014-02-05, 00:14
Träning.
Sociala grejer (ligga, mysa, seriösa förhållanden, umgås med polare och familj, osv, etc).
Adrenalin i diverse slag.
Musik.
Inte göra ett skit. Ensammen.

jenni
2014-02-05, 00:49
-Slippa arbeta, leva på kapital
-Leva i en flott lägenhet
-Ha en snygg fru och några älskare på sidan om :naughty:
-Äta gott
-Supa och knarka
-Kolla på serier/filmer och drömma bort sig (fan va coolt det skulle vara att bli Deadpool eller Ghost rider, dagdrömmer ibland om detta)


1,2,3 tror jag alla håller med om, 4-5 är väl lite smaksaker.

EDIT: Fan, hade jag varit bättre på att skriva så hade jag passat in i "distraught and hopeless writer"-rollen perfekt. Tänk er en modern Hemingway med lite extra äventyr därpå.

Snygga frun som täckmantel alltså ? :d

mangemani
2014-02-05, 01:14
spel
våld/action
tuttar
bilar
sport

tror nog en större andel utav oss killar har de intressena

jag:
kvinnor
spel
träna
historia
slappa

Yes
2014-02-05, 07:10
:) Du låter nästan som...min fru. Fast hon är mer fixerad vid offentlig förvaltning. Jag kan vara en god lyssnare, men inte när det vankas juridik. När jag en dag dör ser jag gärna att du ringer henne, för det måste vara närmast unikt att det finns fler än en som gillar att nörda i sånt.
Det låter som du hittat en mycket bra fru!
Få personer är så nördiga och fördärvade. Jag har själv ett par kollegor, men även de tittar konstigt på mig ibland. ;)

Yes
2014-02-05, 07:14
Hipster.
Jag är mer av en nörd skulle jag säga...

aijou
2014-02-05, 08:14
Skapa
Lyfta
Kärlek
Pengar

Jag vill även lägga till personlig utveckling och inspiration.

Lite luddigt kanske, men det är saker som jag uppskattar väldigt mycket.

mela
2014-02-05, 11:48
Sladda med bilen när första snön kommer.

Det där tror jag stenhårt på, iaf för män under typ 25 års ålder. I vissa kretsar gäller det alltid :D

Jag har märkt att män kan snöa in ganska så duktigt på olika typer av drycker. Är det inte whisky eller öl så är det kaffe och speciella téer. Det är allt runtom för att få den godaste whiskyn eller bästa ölen. Olika maskiner och bönor för det optimala kaffet osv.

MasterChief
2014-02-05, 12:32
Löjligt att så många skriver tjejer/kvinnor/brudar. Intresset är fetta och inte förpackningen den transporteras i.

Trouble
2014-02-05, 12:47
Löjligt att så många skriver tjejer/kvinnor/brudar. Intresset är fetta och inte förpackningen den transporteras i.

Quoted for truth.

Nitrometan
2014-02-05, 12:57
Löjligt att så många skriver tjejer/kvinnor/brudar. Intresset är fetta och inte förpackningen den transporteras i.

So funny. :D

xHQhy9TVcgY

Ponde
2014-02-05, 13:09
Snygga frun som täckmantel alltså ? :d

Lite kanske :d. Hade jag varit snuskigt rik hade jag dock antagligen haft flera "fruar" och levt i polyteistiska förhållanden.

Ibland blir det tråkigt och då vill man testa nytt :D.

rooz
2014-02-05, 14:23
Ponde, borde inte du ha tvättat åtskilliga miljoner snart? Borde räcka för minst 3 fruar!


Jag är intresserad av allt möjligt. Mest knäböj.

Nitrometan
2014-02-05, 14:34
Lite kanske :d. Hade jag varit snuskigt rik hade jag dock antagligen haft flera "fruar" och levt i polyteistiska förhållanden..
Varför vill du ha flera gudar?
Skulle det vara en förutsättning att vara rik för att kunna tro på flera gudar?
Är alla hinduer jätterika?


Eller menar du polygama förhållanden?

Nitrometan
2014-02-05, 14:35
Jag är intresserad av allt möjligt. Mest knäböj.
Jag är med rooz. Knäböj.


Filosofi
Knäböj
Mat


Det är listan.

ARMSTARK
2014-02-05, 14:52
Löjligt att så många skriver tjejer/kvinnor/brudar. Intresset är fetta och inte förpackningen den transporteras i.

Mesforumet Body hade bannat för ett sånt inlägg. Eftersom vi inte är där nu så håller jag med till 100%. Och fyller på listan med träning och droger.

gohardorgohome
2014-02-05, 15:12
reppa anus
reppa anus
reppa anus
monster low carb
monster assault

Ponde
2014-02-05, 16:03
Varför vill du ha flera gudar?
Skulle det vara en förutsättning att vara rik för att kunna tro på flera gudar?
Är alla hinduer jätterika?


Eller menar du polygama förhållanden?
Stavfel. :laugh:

Ponde
2014-02-05, 16:05
Ponde, borde inte du ha tvättat åtskilliga miljoner snart? Borde räcka för minst 3 fruar!


Jag är intresserad av allt möjligt. Mest knäböj.
Detta måste vara bottennappet på trollningsförsök jag sett denna vecka...*facepalm*

Scratch89
2014-02-05, 17:12
Jag är mer av en nörd skulle jag säga...

Sant. Skillnaderna är hårfina.

http://i.huffpost.com/gen/1063477/original.jpg

Yes
2014-02-05, 18:07
Sant. Skillnaderna är hårfina.

Du har missförstått det här, Scratchyboy. Nördighet kommer inifrån. Jag är katt, fan.