handdator

Visa fullständig version : Lite frågor kring schema + reps


Keviiin
2014-02-04, 00:47
Tja!

Är lite kluven för mitt tillfälle angående mitt schema. Har läst till mig att man blir starkare av tunga vikter och lägre reps, men mer uthålliga och synliga muskler av hög reps?

Då undra jag om man kan göra en uppdelning av t.ex 4 månader av låg reps för att sedan köra 4 månader hög reps efteråt? Eller är det så att man kan mixa dem och ändå få bra resultat? Att man då t.ex kör låg reps på basövningar och sen kanske hög reps på isolationsövningarna?

Vill för stunden hellre stärka upp de muskler jag redan har så att man får en bra styrka i kroppen.

Sedan undrar jag också angående hantelpress+bänkpress på samma bröst pass? Jag gillar båda övningarna men jag märker ju att den av dem jag gör sist blir lidande av ansträngningen från den tidigare. Finns där något sätt att lösa det bra på?

Tack på förhand!

100
2014-02-04, 01:07
Att man då t.ex kör låg reps på basövningar och sen kanske hög reps på isolationsövningarna?

Enligt mig, och säkert många fler så är detta, absolut bästa för styrka och volym.

Ang bänkpress och hantelpress, så är det väl självklart att man inte kan prestera lika bra i andra övningen som första övning?