handdator

Visa fullständig version : Kommer ingen vart med träningen, misstänker kosten

Stefan12
2014-02-04, 00:06
Hola!
Postade första gången på forumet för ganska exakt två år sen och sen dess har jag legat i och tränat relativt regelbundet (ca. tre gånger i veckan, med ett par lite längre pauser på drygt en månad i taget) Men jag tycker ändå att jag kämpat på så gott jag kan med ett 9-18 jobb.

Nu har jag hamnat i en svacka där jag varken ökar i vikter eller form, och jag är inte heller nöjd med min utveckling under dessa två åren. (Jag ä inte bitter)

Jag har läst en del om vad jag bör få i mig och jag tycker jag följer det så gott jag kan. Här kommer vad jag äter en vanlig dag

Frukost 09:00:
bröd/bulle

Lunch 12:30:
kycklingsallad/ halv kyckling med halv burk keso/ eller någon dagens på restaurang

Minde mellanmål 16:00:
Burk kesella och lite nötter

Middag mellan 19:00-20:00:
Oftast kött och sallad

Efter träning:
Proteinshake

Sen kommer boven i dramat...
Jag krökar nästan varje helg och då är det oftast öl som gäller, och det brukar landa på runt 10-15st per helg. Kan det vara så att det är festandet som sätter käppar i hjulet? Eller tränar jag för slött helt enkelt?

Nu inför sommaren är det tänkt att jag ska gå ner ett par %bf.
Tror ni att ni kan hjälpa mig med detta? *popcorn*

I dagsläget tränar jag
Måndag: Bröst/mage
Tisdag: Rygg/biceps
Torsdag: Axlar/triceps
Söndag: Varannan kondition varannan ben

Bör jag satsa på lite mer kondition? Vill som sagt bli av med lite hull :d

Kan bjussa på lite bilder också. Första bilden till höger är tagen för två år sen, och då vägde jag runt 70kg skulle jag tippa på. Nu är jag uppe och snuddar vid 80. Bilden längst till höger är tagen idag, och bilden innan var i somras under en kreatin-kur. Som jag f.ö. började med idag igen

http://imgur.com/2mTJdJ6

Är jag helt ute och cyklar när jag påstår att jag borde sett mer resultat vid denna tiden?

Hur skulle ni göra i mina skor för att förbättra min kropp? Borde jag köra på mer massa eller är det lagom med en deff nu inför sommaren?

Fredrik_S
2014-02-04, 00:36
Du äter ju knappt några kolhydrater. Se till att minst hälften av tallriken vid varje måltid består av bröd pasta ris potatis bulgur gryn eller liknande annars kommer onödigt mycket av mycket av proteinet gå åt till fel saker...

Überbiffen
2014-02-04, 00:39
Jag skulle säga att du både tränar och äter för lite. Det är inget fel i att träna 3ggr/v men "ett par lite längre pauser på drygt en månad i taget" är knappast ett vinnande recept.

Loke
2014-02-04, 00:43
Spontant tycker jag träningen låter betydligt mer oseriös än kosten iaf. Har man månadslånga uppehåll då och då så tycker jag man ska va rätt glad att man lyckas behålla den form man har.

Sen vet jag inget om hur din träning faktiskt ser ut på gymmet, men om jag vågar mig på att vara så fräck att jag gör en bedömning av personlighet baserat på det du skriver... så tror jag att din träning kan bli både mycket hårdare och mycket mer genomtänkt och strukturerad.

Miciminus
2014-02-04, 00:48
Tror också att du skulle få betydligt vassare resultat om du lade ner krökandet också! Blir ju lätt att om du går ut på fredagen och kör på så blir även lördagen lidande om du dricker mycket. Då har du sumpat 2 av 7 dagar i veckan. Vilket är rätt mycket...

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

RobinEH
2014-02-04, 00:50
Varför kör du inte helkroppspass? Varför tränar du ben enbart varannan vecka? Varför tränar du triceps två gånger (förutsatt att du inte tränar bröst helt galet) per vecka och övriga muskelgrupper enbart 1 alt. varannan vecka?

Såvida du inte äter stora portioner så ser det ut som en myrdiet. Släng in lite mer fett. En god sås eller lite nötter kanske. Deffa tycker jag inte du ska satsa på, snarare tvärtom. Vad gäller ölen så är det definitivt en nackdel. Alkohol är ju illa nog, men satsa hellre på starksprit än öl eller annan tramsdricka.

Stefan12
2014-02-04, 08:16
Nu kanske jag fick det att låta som att jag medvetet tar pauser en månad i taget för att slöa. Men det jag egentligen menade var att vid ungefär tre/fyra tillfällen under dessa två åren har jag fått stå över träningen i drygt en månad pga. sjukdom eller utlandsresa. Ben kör jag varannan vecka pga. skada.

När jag väl äter så käkar jag stora portioner, Så vodka och kolhydrater alltså!

Stefan12
2014-02-04, 08:22
Kan tillägga att när jag är på gymmet så stannar jag oftast mellan en till en och en halv timme. Gör ofta tre sets á tolv reps per övning. Och försöker få in fyra/fem olika övningar per muskelgrupp.

DPahkamaa
2014-02-04, 08:51
Mer kolhydrater, mer basövningar, mer benträning, mindre öl, inga månadslånga pauser.

Dreas
2014-02-04, 08:54
Mer kolhydrater, mer basövningar, mer benträning, mindre öl, inga månadslånga pauser.Mer progression och tyngre träning :)

Få koll på din progression.

Hade hoppat på något känt schema bara för att få en känsla av hur det kan kännas att träna tungt och strukturerat.

Stefan12
2014-02-04, 08:55
Att skippa kolhydraterna är enbart något jag gjort i cirkus en månad. Innan dess var det mycket pasta/potatis också

Kvicksilver
2014-02-04, 09:28
Att skippa kolhydraterna är enbart något jag gjort i cirkus en månad. Innan dess var det mycket pasta/potatis också

Vad är anledningen till att du slutade med kolhydrater?

tobbe73
2014-02-04, 09:35
Enligt ny forskning så har alkoholen en mer negativ effekt på styrketräning än man tidigare trott ... Så kanske ska skippa ett par bärs

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/sa-paverkar-alkohol-din-traning

Jeml
2014-02-04, 09:37
tränar du 3ggr/v skille jag föreslå det här.programmet istället.
http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

den split du kör nu är inget vidare.

ja, 10-15 öl/v förstör nog mycket för dig.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Stefan12
2014-02-04, 10:03
Vad är anledningen till att du slutade med kolhydrater?

Något min sambo hoppade på och ville att jag skulle göra det med henne... *kissass*

Jeml
2014-02-04, 10:07
Något min sambo hoppade på och ville att jag skulle göra det med henne... *kissass*

denna dårskap med uteslutna kolhydrater.... (om man tränar).

Dreas
2014-02-04, 11:00
Enligt ny forskning så har alkoholen en mer negativ effekt på styrketräning än man tidigare trott ... Så kanske ska skippa ett par bärs

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/sa-paverkar-alkohol-din-traningÖverdrivet.

J.V
2014-02-04, 11:09
Ölen lär vara minsta problemet för dig, går utmärkt att växa eller deffa även om du dricker 12 öl i veckan. Träna hårdare och smartare.

Stefan12
2014-02-04, 11:20
Ölen lär vara minsta problemet för dig, går utmärkt att växa eller deffa även om du dricker 12 öl i veckan. Träna hårdare och smartare.

Det där var ju ungefär lika hjälpsamt som att skriva "var inte en idiot" Kan du inte utveckla lite, jag står ju här med hatten i handen och behöver hjälp

Jeml
2014-02-04, 11:26
Det där var ju ungefär lika hjälpsamt som att skriva "var inte en idiot" Kan du inte utveckla lite, jag står ju här med hatten i handen och behöver hjälp

ät kolhydrater och träna på efter ett ordentligt schema.

kom tillbaka om ett par månader ifall det fortfarande inte händer något.

Stefan12
2014-02-04, 12:30
Laddade ner mallen från forumet där man skriver in vad man käkat på en dag för att få en liten överblick. Hur skulle ni fördela protein/kolhydrater/fett vid deff? Funderar på att göra det lite längre fram

Jeml
2014-02-04, 12:32
200g+ protein
40-70g fett
kolhydrat resten

Fredrik_S
2014-02-04, 17:29
200g+ protein
40-70g fett
kolhydrat resten

Samma här
Vidare så skulle jag försöka äta så mycket kolhydrater som möjligt även under en deff