handdator

Visa fullständig version : Ceasarsallad under dagen, köra snabba carbs sen?

monsa123
2014-02-03, 23:17
Hej,

Frukost är alltid 1-2 dl havregryn och 3-4 ägg eller vassleshake eller 250 g kvarg. Lunch brukar variera men vanligtvis "hälsotallrik" med kyckling, keso, ris etc. Sen kan det bli proteinbar t.ex. sedan vassle efter träning och sedan middag och kvarg på kvällen.

Om jag käkar en ceasarsallad runt kl 12.30 och ska träna vid 17 så behöver jag uppenbarligen fylla på. Eftersom det är rätt stort skillnad på en ceasarsallad och ris och kyckling så ska jag köra snabba carbs innan passet? Proteinbar på eftermiddagen sen BCAA innan t.ex. och det kmr inte vara någon märkbar skillnad i prestation på gymmet?

austria
2014-02-04, 11:36
Finns inget rätt eller fel enligt mig.
Det är så individuellt hur man lägger upp kost och måltider runt träning.

Vissa gillar att träna på tom mage, medans vissa vill ha en ordentlig måltid någon timme innan.
Vissa tar malto innan , vissa fyller på med malto efter.

Det tråkiga svaret är nog att du får testa dig fram och se vad du upplever att du presterar bäst av.

svedemo
2014-02-04, 11:39
Om jag käkar en ceasarsallad runt kl 12.30 och ska träna vid 17 så behöver jag uppenbarligen fylla på.

Varför det?
Jag gillar personligen också caesarsallad som lunch och jag måste ha missat detta "uppenbara" då jag också tränar efter jobbet dock helt utan eftermiddagssnacks. :)

monsa123
2014-02-04, 12:10
Varför det?
Jag gillar personligen också caesarsallad som lunch och jag måste ha missat detta "uppenbara" då jag också tränar efter jobbet dock helt utan eftermiddagssnacks. :)

Mm fräsch o lätt lunch speciellt om man ska ligga på ett litet underskott. Nä det har säkert ingen betydelse men känns som jag kmr prestera bättre etc med något mer i magen. Tunga marklyft också så kan köra riskakor o bcaa innan typ

svedemo
2014-02-04, 13:27
Nä det har säkert ingen betydelse men känns som jag kmr prestera bättre etc med något mer i magen.
Om något mer i magen gör att du presterar bättre då tycker jag du skall ha något mer i magen.

Ajemän
2014-02-04, 14:34
Varför sabba en i övrigt schysst diet med en massa snabba kolhydrater varje dag?

Känns betydligt vettigare att inta samma energimängd i form av långsamma kolhydrater under lunchen

monsa123
2014-02-04, 22:23
Varför sabba en i övrigt schysst diet med en massa snabba kolhydrater varje dag?

Känns betydligt vettigare att inta samma energimängd i form av långsamma kolhydrater under lunchen

Aa exakt känner detsamma och jag brukar faktiskt göra så. Min stabil brukar vara väldigt stabil med ris, keso och kyckling t.ex. och brukar INTE inta snabba kolisar varken innan eller efter. Vassle efter träning sen en bra middag när jag kommer hem. Fortsätter nog på det viset.

monsa123
2014-02-04, 22:29

Jag tänkte mest på om jag är sugen på en caesarsallad vilket inte innehåller kolhydrater hur jag ska ladda för gym 4 timmar senare.