Visa fullständig version : grymt käk när man blir hungrig snabbt?
pavlovmx821
2014-02-03, 20:11
tjena ny på forumet här! :) letat runt lite på forumet här angående vad man ska äta. hittat lite grann men frågar ändå.
det är så att jag har gymmat nu i ett år å intresset har börjat växa mer nu.
nu har ja börjat fundera på att äta mindre godis å skit samt skippa spriten. men frågan är vad ska man käka? för tillfället käkar jag mkt kyckling, ris, pasta, havregryn, ägg å keso. självfallet äter ja mkt kött också. MEN de stora problemet är att ja e hungrig hela tiden. kan äta mig mätt men e hungrig igen efter knappt två timmar? vad mer kan ni tillägga?
R Scarpa27
2014-02-03, 20:14
tjena ny på forumet här! :) letat runt lite på forumet här angående vad man ska äta. hittat lite grann men frågar ändå.
det är så att jag har gymmat nu i ett år å intresset har börjat växa mer nu.
nu har ja börjat fundera på att äta mindre godis å skit samt skippa spriten. men frågan är vad ska man käka? för tillfället käkar jag mkt kyckling, ris, pasta, havregryn, ägg å keso. självfallet äter ja mkt kött också. MEN de stora problemet är att ja e hungrig hela tiden. kan äta mig mätt men e hungrig igen efter knappt två timmar? vad mer kan ni tillägga?
du äter väl för små måltider och kanske diet mat som inte mättar nämnvärt?
ät varierat och fokusera inte så mkt på din mat sen att skippa godis & skit behöver inte betyda bättre reultat...
helheten av all kost gör det dock...
ser inte ut att vara mkt fett i din kost därav sämre mättnad också.
annars ät ofta ist.
pavlovmx821
2014-02-03, 20:33
Får helt enkelt börja käka enorma portioner då haha :) så fettet påverkar hur mätt man känner sig? Men tackar för snabbt svar :)
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Lite mer fett och istället för ris/pasta så är potatis ett bättre val sett till mättnad.
R Scarpa27
2014-02-03, 20:47
jadå klart...
sen beror ju allt på mängd mättnadsfaktor m.m vad du är ute efter osv..
potatis har ju bra mättnad till små kalorier men inget vidare om man vill bulka i sig massa potatis endast.
allt som sagt handlar om helheten.
snabba,långsamma kolhydrater osv osv...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.