handdator

Visa fullständig version : Svårt att äta efter träningen


Cool Customer
2004-03-15, 20:17
Jag vet hur viktigt det är att äta ganska snart efter man har tränat, men jag har stora problem med att få ner maten och känner mig inte alls sugen. Nån som har ett tips för att det ska gå lättare?

Creatinus Enormus
2004-03-15, 20:21
Originally posted by Cool Customer
Jag vet hur viktigt det är att äta ganska snart efter man har tränat, men jag har stora problem med att få ner maten och känner mig inte alls sugen. Nån som har ett tips för att det ska gå lättare?

Tips: Jordgubbs-vassle och skumtomtar... Det går alltid ner.
Sen kan man vänta en timme eller så innan man äter vanligt.

z_bumbi
2004-03-15, 20:22
Utan att veta hr dieten ser ut i övrigt så är det väl svårt men att dricka kalorier är oftast lättare än att äta dem, precis efter träningen gäller detta i ännu högre grad.

Cool Customer
2004-03-15, 20:27
Jag dricker vassle+druvsocker direkt efter träningen. Hur länge kan man vänta med att äta riktig mat?90 min?

Creatinus Enormus
2004-03-15, 20:32
Originally posted by Cool Customer
Jag dricker vassle+druvsocker direkt efter träningen. Hur länge kan man vänta med att äta riktig mat?90 min?
Om du laddad rejält med protte och snabba kolisar så är 90 min okej.

Kalleh
2004-03-15, 22:11
Jag har exakt samma problem. Men jag har fått det att funka rätt bra ändå. Direkt efter träningen stoppar man i sig en gainer (det går alltid ner, ellerhur?) sen duschar man, sticker hem, packar upp träningskläderna och lagar mat i lugn och ro. När man varit hemma en timme och köttfärssåsen börjar bli klar så kommer aptiten, jag lovar...

Spacer
2004-03-15, 22:23
Jag har också svårt med det, Tar min gainer och sedan när jag gått hem tar jag 2st mackor med tonfisk och keso med 0.3-0.5l mjölk... väntar tills iinan jag lägger min innan tar käkar något mer :(

Metal_boy_
2004-03-15, 22:37
DU KANSKE INTE TRÄNAR TILLRÄKLIGT HÅRT SÅ ATT DIN ENERGI TÖMS

z_bumbi
2004-03-15, 22:52
Originally posted by Spacer
Jag har också svårt med det, Tar min gainer och sedan när jag gått hem tar jag 2st mackor med tonfisk och keso med 0.3-0.5l mjölk... väntar tills iinan jag lägger min innan tar käkar något mer :(

Det är väl inte så dåligt med mat? Det måste ju inte vara en enorm portion och genom att du fått i dig en gainer så är ju de värsta behoven stillade redan.

Äter du sen något liknande nästa mål så har du ju fått i dig ganska mycket näring i alla fall.

Wilson
2004-03-15, 23:26
ha.. jag har alltid ätit nåt större mål 3 timmar efter träningen/protte+kollisarna :confused:
kanske borde börja äta efter sådär 1,5 timme då...

Löjtnant Blank
2004-03-16, 01:37
Originally posted by Metal_boy_
DU KANSKE INTE TRÄNAR TILLRÄKLIGT HÅRT SÅ ATT DIN ENERGI TÖMS
CAPS LOCK SITTER TILL VÄNSTER PÅ TANGENTBORDET. PROVA DEN KNAPPEN.

Men, Cool Customer, för att återgå till frågan (med en motfråga): Äter du direkt innan du går till gymet? Där kan problemet ligga. Hungern borde komma efter passet om du låter maten smälta i två timmar innan du tränar. Det gör jag. Och du vill väl vara som jag? :naughty:

Cool Customer
2004-03-16, 14:19
Innan åt jag alltid tätt inpå passet men nu äter ca 2 timmar innan och det har blivit lite bättre. Grejen är den att när jag tränar så anstränger jag mig så mycket att jag blir illamående. Sen håller illamåendet i sig ett bra tag efter träningen. Jobbigt!

z_bumbi
2004-03-16, 15:06
Cool Customer: Alt 1 Är lite oftare under tiden efter träningen t ex ät något litet varje timme och se hur det funkar.

Alt 2 Drick en drink som innehåller det du vill ha i dig en timme efter träningen och se hur det funkar.

Alt 3 Träna lite mindre hårt, det kan tyckas konstigt men något tyder ju på att du ligger lite över din förmåga just nu. Man ska inte må illa så längde efter ett träningspass.

Metal_boy_
2004-03-16, 15:43
Originally posted by Löjtnant Blank

CAPS LOCK SITTER TILL VÄNSTER PÅ TANGENTBORDET. PROVA DEN KNAPPEN.

Men, Cool Customer, för att återgå till frågan (med en motfråga): Äter du direkt innan du går till gymet? Där kan problemet ligga. Hungern borde komma efter passet om du låter maten smälta i två timmar innan du tränar. Det gör jag. Och du vill väl vara som jag? :naughty:

jag vet men jag tyckte det såg ut som du såg dåligt genom de där små hålen i masken:thefinger