handdator

Visa fullständig version : Innehåll Xtend BCAA?


Stor Hård Ådrig
2014-02-03, 11:46
http://www.scivation.com/wp-content-dir/uploads/2013/04/xtend-facts1.jpg

Tjena, hoppas jag inte bryter mot någon regel nu, i så fall får ni väl plocka bort tråden.

Jag köpte mig Xtends BCAA (tror jag) och har alltid loggat det som 10g BCAA på ShapeUp. Efter att ha kollat på innehållsförteckningen (bild) blev jag lite fundersam. Står att den är helt kalorifri och jag antar att L-ämnena i nedre delen av bilden är aminosyror. Någon som kan förklara varför det står att den är kalorifri eller ska jag fortsätta tracka den som 10g protein?

cancion
2014-02-03, 12:18
Tror det har med FDA regler att göra. Fann detta quote när jag googlade lite;
"FDA only considers proteins as having calories, not individual amino acids"

Kosttillskottillverkarna gör en liten fuling med andra ord. Som många gånger förr, med underdoserade produkter osv.

Leucine exempelvis har 6.4 kcal per gram.

Fortsätt räkna det som du gjort hittills.

Stor Hård Ådrig
2014-02-03, 15:15
Tror det har med FDA regler att göra. Fann detta quote när jag googlade lite;
"FDA only considers proteins as having calories, not individual amino acids"

Kosttillskottillverkarna gör en liten fuling med andra ord. Som många gånger förr, med underdoserade produkter osv.

Leucine exempelvis har 6.4 kcal per gram.

Fortsätt räkna det som du gjort hittills.

Tack! Antog väl det :)

farsan baloo
2014-02-13, 08:26
http://www.scivation.com/wp-content-dir/uploads/2013/04/xtend-facts1.jpg

Tjena, hoppas jag inte bryter mot någon regel nu, i så fall får ni väl plocka bort tråden.

Jag köpte mig Xtends BCAA (tror jag) och har alltid loggat det som 10g BCAA på ShapeUp. Efter att ha kollat på innehållsförteckningen (bild) blev jag lite fundersam. Står att den är helt kalorifri och jag antar att L-ämnena i nedre delen av bilden är aminosyror. Någon som kan förklara varför det står att den är kalorifri eller ska jag fortsätta tracka den som 10g protein?

Enligt den innehållsförteckningen få du får dock logga den som 7g BCAA om det ska vara korrekt ;)

Gpajpen
2014-02-20, 12:32
Enligt den innehållsförteckningen få du får dock logga den som 7g BCAA om det ska vara korrekt ;)

Varför?

LillisJ
2014-02-20, 15:00
Varför?

För att det endast är 7g BCAA per 12.5g xtend(en portion/skopa)