handdator

Visa fullständig version : Billigt flytande kalk?


Fugly
2014-02-02, 18:30
Hej!

Det är så att mitt gym nyligen förbjudit kalkanvändning och råder en att använda flytande kalk, så jag undrar vart man kan hitta det billigaste flytande kalket/vart köper du ditt flytande kalk?

Frank Slater
2014-02-02, 18:37
Det finns på de stora webbutikerna som säljer kosttilskott. Kostar 120-125 kr.

emi23j
2014-02-02, 18:58
Din sökning kan möjligtvis underlätta om du söker på magnesiumkarbonat. Kalk refererar till någonting annat och är inte det man använder för att få bättre grepp vid styrketräning.

Möjligtvis kan du ju även hävda på gymmet att du inte använder kalk utan använder magnesiumkarbonat (om du köper i fast form).
Annars har jag hört att apoteket säljer någonting sånt här, men har inte själv sett eller letat så kan inte säga om det är sant eller inte.

Frank Slater
2014-02-02, 19:03
Den finns en speciell produkt som heter Grrriippp. Den finns i övrigt/tillbehör på alla stora webshoppar som säljer kosttillskott. Och emil23J: varför ska han jiddra med gymägaren om de har sagt att man inte får använda grpepförbättrande pulver? Vill du att han ska bli avstängd från gymmet?

ameiner
2014-02-02, 19:08
Liquid Chalk 250ml

"Flytande magnesium är en variant av magnesiumkarbonat används för att förbättra greppet för sporter som klättring, styrketräning eller gymnastik. Det föredras av vissa idrottare eftersom den är effektiv längre och lämnar mindre rester på klippor och utrustning.

Bergsklättrare använder flytande magnesium för att undvika handsvett.

Tävlingsklättring - i tävlingsklättring räknas varje handtag, så med hjälp av flytande magnesium behöver tävlande inte stanna för att "fylla på" lika ofta, vilket leder till bättre resultat.

Inomhus - Eftersom magnesium i pulverform dammar väldigt mycket och smutsar ner ytor, är det föbjudet med dessa på vissa gym. I dessa fall är flytande magnesium perfekt!"

Fugly
2014-02-02, 19:41
Hittade den här videon som var lite intressant! (Hur man gör eget från alkogel + fast magnesiumkarbonat)

http://www.youtube.com/watch?v=T3D6DqDQSp8

Frank Slater
2014-02-02, 19:47
Hittade den här videon som var lite intressant! (Hur man gör eget från alkogel + fast magnesiumkarbonat)

http://www.youtube.com/watch?v=T3D6DqDQSp8

Har du tittat på produkten jag pratar om? Är den för dyr eller struntar du bara i vad jag skriver? Jag har den själv i väskan så det är inget jag sitter här och ljuger ihop.

extra kakao
2014-02-02, 20:35
Har du tittat på produkten jag pratar om? Är den för dyr eller struntar du bara i vad jag skriver? Jag har den själv i väskan så det är inget jag sitter här och ljuger ihop.

Ja, det är jävligt dyrt. Speciellt ifall man kan göra så som på videon.

Fugly
2014-02-02, 20:37
Har du tittat på produkten jag pratar om? Är den för dyr eller struntar du bara i vad jag skriver? Jag har den själv i väskan så det är inget jag sitter här och ljuger ihop.

Ja, jag har tittat och tom äger den produkt du pratar om. Köpte den på ******** för 120 kr om jag inte missminner mig, vilket är väldigt överpris med tanke på den lilla flaskan.

Lenkis
2014-02-03, 08:18
Ja, jag har tittat och tom äger den produkt du pratar om. Köpte den på ******** för 120 kr om jag inte missminner mig, vilket är väldigt överpris med tanke på den lilla flaskan.

Kör på BEAL pure grip. 250ml för ca 120-150kr i klättrings/friluftsbutiker. Räcker hur länge som helst.

JasminV
2014-02-03, 12:13
Jag köpte min på budofitness på sveavägen, 120 kr för en flaska som jag använt flitigt i snart ett år nu vid både gymträning och klättring!

AronP
2014-02-03, 19:16
Kör på BEAL pure grip. 250ml för ca 120-150kr i klättrings/friluftsbutiker. Räcker hur länge som helst.

Beal är helt klart bäst även om förpackning är lite sämre (finns på addnature). Griip är riktigt dålig i sammanhanget. Finns något som heter black någonting, bra förpackning och bättre än Griip.

Fugly
2014-02-03, 20:01
Beal är helt klart bäst även om förpackning är lite sämre (finns på addnature). Griip är riktigt dålig i sammanhanget. Finns något som heter black någonting, bra förpackning och bättre än Griip.

Det handlar dock inte så mycket om hur bra själva produkten är, utan mer om den lilla mängd man får för den summa man betalar.

Kan f.ö. berätta att det fungerade jättebra att göra eget med magnesiumkarbonat och alsolsprit!

AronP
2014-02-03, 20:18
Det handlar dock inte så mycket om hur bra själva produkten är, utan mer om den lilla mängd man får för den summa man betalar.

Kan f.ö. berätta att det fungerade jättebra att göra eget med magnesiumkarbonat och alsolsprit!

Mjaaae. Nu köper jag helt att det är billigare att göra eget, oavsett hur bra det är. Men med dom andra kommer det in en parameter över hur ofta man får ta mer.