Visa fullständig version : Presterar man bättre av kaloriöverskott?
PERSSONN
2014-02-02, 15:15
Ja gör man det? Och isf presterar man bättre ju större energiöverskott man ligger på?
Sheogorath
2014-02-02, 15:18
Ja gör man det? Och isf presterar man bättre ju större energiöverskott man ligger på?
Ja, det gör du, men du kommer komma till en gräns där mer inte tillför ytterligare.
Dock: precis i början av en underskottsperiod upplever jag ofta att prestationen går upp. Det skulle kunna bero på en mängd saker i mitt fall, t.ex. att jag bara kör kreatin och HMB vid underskott, att kosten styrs upp (jämnare intag som är näringstajmat och med bättre macrofördelning), men man kan också tänka sig att kroppen blir stressad av underskottet, ställer sig i beredskap och "satsar" mer.
PERSSONN
2014-02-02, 15:20
Okej,tack! :)
Ja, det gör du, men du kommer komma till en gräns där mer inte tillför ytterligare.
Dock: precis i början av en underskottsperiod upplever jag ofta att prestationen går upp. Det skulle kunna bero på en mängd saker i mitt fall, t.ex. att jag bara kör kreatin och HMB vid underskott, att kosten styrs upp (jämnare intag som är näringstajmat och med bättre macrofördelning), men man kan också tänka sig att kroppen blir stressad av underskottet, ställer sig i beredskap och "satsar" mer.Jag har märkt samma sak i början av en underskottsperiod.
Kör i regel inte på några speciella tillskott vid deff.
Feelgood
2014-02-02, 19:48
Dock: precis i början av en underskottsperiod upplever jag ofta att prestationen går upp. Det skulle kunna bero på en mängd saker i mitt fall, t.ex. att jag bara kör kreatin och HMB vid underskott, att kosten styrs upp (jämnare intag som är näringstajmat och med bättre macrofördelning), men man kan också tänka sig att kroppen blir stressad av underskottet, ställer sig i beredskap och "satsar" mer.
Har för mig att jag läst att man rekryterar fler fibrer vid kcal underskott? Asså att man använder mer o därmed är starkare?
Sparven från Minsk
2014-02-02, 22:45
Kan skriva under på det med, brukar prestera bättre i början på en diet.
Dock: precis i början av en underskottsperiod upplever jag ofta att prestationen går upp. Det skulle kunna bero på en mängd saker i mitt fall, t.ex. att jag bara kör kreatin och HMB vid underskott, att kosten styrs upp (jämnare intag som är näringstajmat och med bättre macrofördelning), men man kan också tänka sig att kroppen blir stressad av underskottet, ställer sig i beredskap och "satsar" mer.Kan det inte också vara att man är mentalt taggad, typ "nu jävlar"?
Sheogorath
2014-02-03, 05:50
Kan det inte också vara att man är mentalt taggad, typ "nu jävlar"?
Jo, det kan säkert ha ett eller två fingrar med i spelet.
Armed Dingo
2014-02-03, 06:53
Jag presterar alltid sämre under diet. Efter en-två veckor så har repsen sjunkt med 1-3 st i varenda set och ligger kvar på den nivån dieten ut.
När jag väl går tillbaka till kaloribalans däremot så dröjer det högst 1 vecka innan alla gamla PBn är krossade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.