handdator

Visa fullständig version : Mjölk produkter-protein pulver och finnar


Lejonjakt
2014-02-02, 00:19
På senaste tiden har finnar på ansiktet ökat mycket, googlade lite och kom fram till att det kan bero på att vissa är mer känsliga mot mjölkprodukter. Jag dricker inte mjölk så ofta, det kan handla om 2-3 dl om dagen. Däremot dricker jag 1-2 protein shakar om dagen. Är det ett myt eller sant? Hur gör ni som har problem med finnar?

MaxHBG
2014-02-02, 01:21
jag tror att jag får mina finnar ifrån mjölk, för jag äter inte något av det andra som sägs sig få finnar av.

dricker ungefär 3 liter mjölk om dagen

Lejonjakt
2014-02-02, 01:47
Wow 3 liter mjölk!

Facetard
2014-02-02, 02:10
Jag har börjat få mer finnliknande utslag i ansiktet efter att jag börjat träna och ökat mjölkintaget från tre dl till minst en liter om dagen.

Något som har hjälpt mig är Zink-tabletter som kosttillskott, Basiron 5% som man smörjer på på finnarna, finns att köpa på apoteket.
Att tvätta ansiktet med en mild tvål, återfukta ordentligt med en bra hudkräm, inte pilla i ansiktet så himla mycket och duscha på kvällen innan läggdags så att sängkläderna håller sig fräschare längre.

Även vatten, dricker säkert 5-6 liter om dagen, har ett fysiskt krävande arbete också vilket bidrar till törsten.

Lejonjakt
2014-02-02, 03:05
Tack kungen :)

Facetard
2014-02-02, 23:18
Tack kungen :)


Det gäller verkligen att vara strikt och inte slarva.
Jag märker sådan otroligt stor skillnad på två dagar om jag slarvar och sen återgår, från att ha kanske 6-7 finnar* i ansiktet till 20-25* sedan åter till 6-7 när jag börja sköta det ordentligt.

Lite till tips från mig är att tvätta dig innan du börjar gymma, vad jag har läst så öppnar sig porerna under träningen eftersom man blir varm, anstränger sig och shit, och ge fan i att röra dig efter du har rört en stång som 40 andra har rört.

Sen sola 10-15 minuter i veckan på ett solarium, under för mig.


* Det är inte riktigt 100%iga finnar som är redo att klämmas utan är påväg att bli finnar någon dag senare, ser ut som utslag nästan.