handdator

Visa fullständig version : Liten blir stor! Från skelett till muskelhunk!


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Ozziking
2014-02-01, 14:17
Hallådär!

Vet ej om jag gör rätt? Men jag hade iallafall tänk starta en Journal här på kollo där jag kommer skriva om min framgång ( förhoppningsvis ) etc med träning, kost och hälsa.

Övrigt då? Jo lite bakgrundsfakta är ju alltid trevligt:

Namn: Oscar celiz

Ålder: 15 ( 16 om 2 månader )

Intressen: Träning ( självklart ) Musik, Datorspel, vänner.

Framtid: Tänkte utbilda mig till PT, arbeta med det ett tag och senare vidare till Polishögskola.

övrig bakgrund: Började träna som 12 åring då jag var rätt överviktig och hade fått det bekräftat från skolsköterskan. Svårt att ta sig bakom klasskompisens stol, sprang långsammast svettades mest och vart mest klumpigast.
Träningen började samma sommar och jag började gå ner i vikt, livet kändes bra.
Höstterminen började 2010 tror jag det var. Jag började boxningsträning och det ökade mer och mer. Tillslut blev det boxning 5-6 ggr veckan + hemmaträning. Jag skulle ha magrutor.
mot vintern blev det hårdare och hårdare träning. upp mot 4-5 gånger om dagen ( efter och innan varje måltid ) för att kunna " bygga muskler ".
Kosten då bestod av protein, kolhydrat 0 fett. Fett satt sig på magen tydligen.
en boxningsträning var jag så uttorkad och energilös att jag kollapsade under träningen, inte så konstigt om pulsen låg på 35-36.
i 2 veckor låg jag hemma under filtar och sov. jag kände mig oduglig.

När jag väl orkade stå igen så började ångesten kring maten för att jag inte kunde träna. Då blev jag diagnostiserad med Anorexia.

3 år fick jag kämpa med kass sjukvård från gotlands kommun. BuP Gav mig tillfälle för ca ett år sedan att komma till SCÄ på prov i 2 veckor. Där lärde jag mig att äta utan näringsdrycker. Sen då? Ingenting. De matade på med " normalt dagsintag" av mat och gav oss calshakes. Sen fick jag åka tillbaka till gotland och kämpa själv. Här bestämde jag mig.

Lägsta vikt: 38,5kg 169 cm - halvt död.

högsta vikt: 68,5 156 cm.

Nuvarande vikt: 58 kg 174 cm.

Personbästan:
2 reps, 85kg marklyft. ej till fail.
5x5 reps 60kg knäböj.. Ej till fail.
4x6 40kg bänkpress.. ej till fail.

Hoppas ni känner för att följa tråden, För jag ska bli stor. Mina nuvarande mål:

upp till minst 65 kg.
50kg bänk
100kg mark
65kg böj

Svagheter: Bänk, böj, benspark, cablecrunch.

styrkor: hantelrodd, benpress, kabelrodd.

här kommer jag posta lite kost samt mycket träning och försöka ladad upp videos och bilder! MVH! *flex**flex**flex**flex*

Ozziking
2014-02-01, 14:24
Nuvarande upplägg:

Bröst
rygg
armar
axlar
vila
ben
vila

Ozziking
2014-02-01, 15:11
Börjar skriva dagens pass, Ben!

Total längd: ~2h ( kör långsamt och satsar på bra teknik. ) + uppvärming/nervarvning


Lite smånojjig på tekniken gällande knäböj.. Men tränar på den, därfor låga vikter.

Uppvärming: 5:30 min crosstrainer

Knäböj: - 30kg - 10 reps, 40kg 10reps, 50kg - 5 reps - Ass to grass ofc.

2 x 8 - 55kg - utan bälte
3 x 8 - 55kg - med bälte
1 x 12 - 45kg - med bälte

Benpress - 122,5kg - PB ( smala pressar )

5 x 8
1 x 15 - 90 kg

Leg extension - liggande - 37,5 kg
1 x 12
1 x 9
1x 7
1x 7 - drop - 5, 7, 8 , 8 reps.

Benspark - 52 kg - dropset

Dropset1: 9 - 6 - 4 - 6

Dropset2: 12 - 6 - 4 - 6

Dropset3: 9 - 6 - 5 - 5

Dropset4: 7 - 6 - 6 - 5

Sittande vadpress - 47,5 kg - Mål: 5x15

5x12

4 set cablecrunch 59 kg SS med knäböj kroppsvikt, rörelseövning - 100 reps ( 25R/set )

5 min nervarvning, crosstrainer.

Vill att knäböjen ska ta er i quads, så kör tätare.. Lite svårare dock, men men.

:-)

Acosta
2014-02-01, 15:18
Tråkig bakgrund :(
Men nu verkar du ha hyfsad koll på grejerna!
Dock kan det vara smart att byta schema, och inte splitta så mycket.
Lycka till!:)

Ajemän
2014-02-01, 15:21
Älskar när människor kämpar MOT något!

Posta gärna hela dagens mat :)

Jeml
2014-02-01, 15:25
bra benpressar:thumbup:

Tråkig bakgrund :(
Men nu verkar du ha hyfsad koll på grejerna!
Dock kan det vara smart att byta schema, och inte splitta så mycket.
Lycka till!:)

+1, du får nog ut mer med annat upplägg och genom att äta mer:).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Gober
2014-02-01, 15:57
Jag tycker att du ska köra helkroppspass 3ggr i veckan, det du håller på med nu är bara skit för en nybörjare. Så helkropp eller en split där du kör överkropp/ben 4 dagar i veckan. Tror mig, du kommer ångra dig enormt om du håller på med sådant bopdybuilderschema du har nu. Det du behöver är bra upplägg där du kör genom kroppen 2-3ggr i veckan med tunga basövningar där du fokuserar på att öka hela tiden. Givetvis med kompletteringsövningar som behövs och som du tycker är roliga.

Jag önskar dig verkligen lycka till då du har kämpat med så mycket demoner. Just därför är det viktigt att du kör ett bra upplägg som faktiskt kommer ge dig resultat, det blir roligare då och lättare att hålla igång och inse att du dessutom får resultaten när du äter ordentligt.

Jeml
2014-02-01, 16:01
http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

bra skit:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-01, 16:01
bra benpressar:thumbup:



+1, du får nog ut mer med annat upplägg och genom att äta mer:).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jo det är sant.. Men ville testa 5 splitten nu några veckor bara för variation. Tycker det känns bra.. Men förstår att träningsmängden minskar lite.. Men tänker eftersom jag måste ladda upp kroppen lite så ger det lite " plats " att kanske utvecklas lite mera också.

Har ju testat att inte väga denna vecka vilket har gått hyfsat, dock tror jag att jag inte kommit upp i den mängd kcal jag skulle behövt. Så vägde idag i helgen för att försäkra mig om mat etc.

Ska post videos/formbilder/matbilder här i journalen också, kommer mer mot kvällen! Tack för allt!

ps: Ökar vikterna mycket sakta för att försäkra mig om att tekniken är bra. Benpressarna är väldigt noga, med inandning etc!

Ozziking
2014-02-01, 16:03
Jag tycker att du ska köra helkroppspass 3ggr i veckan, det du håller på med nu är bara skit för en nybörjare. Så helkropp eller en split där du kör överkropp/ben 4 dagar i veckan. Tror mig, du kommer ångra dig enormt om du håller på med sådant bopdybuilderschema du har nu. Det du behöver är bra upplägg där du kör genom kroppen 2-3ggr i veckan med tunga basövningar där du fokuserar på att öka hela tiden. Givetvis med kompletteringsövningar som behövs och som du tycker är roliga.

Jag önskar dig verkligen lycka till då du har kämpat med så mycket demoner. Just därför är det viktigt att du kör ett bra upplägg som faktiskt kommer ge dig resultat, det blir roligare då och lättare att hålla igång och inse att du dessutom får resultaten när du äter ordentligt.

ja.. Sant..

i övrigt så kollade jag in det här.. PHAT schemat? Men förstår det inte riktigt.. Om man kunde översätta det till svenska skulle det vara fantastiskt..

Annars går jag nog över till en 3 splitt efter jag har fått in lite bättre teknik etc. efter 4-6 veckor. Ville det här så jag kunde lägga lite fokus på basövningarna samt få bukt med maten och så.

ps. Ingen ångestrelation till mat, bara nojor kring träning/vissa macros. Inget ätstört så. :-)

pepplez
2014-02-01, 16:03
Bälte på 45 kg...? Kom igen grabben, du ska inte träna med bälte, sänk vikten om du tappar form :P

Ozziking
2014-02-01, 16:04
Bälte på 45 kg...? Kom igen grabben, du ska inte träna med bälte, sänk vikten om du tappar form :P

Villa bara komma ner i djupet, kör utan annars.

Ozziking
2014-02-01, 16:09
matbilder innan ( 2 första ) och post målet. 2 mål återstår :-)

http://img.tapatalk.com/d/14/02/01/tamateby.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/01/emapy3u6.jpg






Post-workout: + 4 stora morötter

http://img.tapatalk.com/d/14/02/01/a4eqase9.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-02, 16:50
Idag:

Söndagar brukar jag oftast vila på.. Tycker det är ganska skönt faktiskt, även om rastlösheten tar över.

Men idag så motverkade jag min rastlöshet med lite nostalgi! Nämligen LEGO!

Aldrig haft så kul på länge! fortsatt bygge kanske? Känns skönt att barnasinnet inte är fördärvat.

Luggit helt okej på energi idag tror jag. Min lunch blev nog den märkligaste.. Som bestod av:

spenat
koljafilé
morot
avokado
smoothie
havrefras med mjölk
frukt

japp, det kändes skönt i kistan efter... Not..

Laddar upp inför ett bröstpass imorgon. Sänkt lite vikter på bänkpressen för att få in bra teknik. Resten är nog acceptabelt :P

Formbilder kommer strax... Togs i veckan i övrigt.

Ozziking
2014-02-02, 17:24
http://img.tapatalk.com/d/14/02/03/6emytadu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/03/vu2yse5a.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/03/yvesavem.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/03/jeru8u8e.jpg

formbilder

Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-02-02, 19:42
Ser bra ut :) bara att fortsätta träna och käka mycket.

raddum
2014-02-02, 21:41
http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

bra skit:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

+1, mitt program av choice! Har funkat skitbra. kör fortfarande på det

Ozziking
2014-02-03, 17:12
+1, mitt program av choice! Har funkat skitbra. kör fortfarande på det

hm, verkar ganska tufft.

men PHAT programmet då?

har ni mer tips?


är lite nojig kring fettinlagring bara, vill gärna ha kvar abs liksom :-) inte behöva deffa så länge etc

Jeml
2014-02-03, 17:16
är lite nojig kring fettinlagring bara, vill gärna ha kvar abs liksom :-) inte behöva deffa så länge etc

vad har det med din split att göra? tror du helkropp kommer göra dig fet?

senaste bilden jag såg på raddum så var han rätt rippad.

phat vet jag inte vad det är, men här är ett annat förslag. tror icecream 5x5 passar dig bättre till att börja med dock.

http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pepplez
2014-02-03, 18:20
är lite nojig kring fettinlagring bara, vill gärna ha kvar abs liksom :-) inte behöva deffa så länge etc

Det där är inte ett bra sätt att tänka. Ät mycket och träna hårt, du kommer inte bli fet men om du har kvar dina "abs" äter du förmodligen inte tillräckligt mycket. Att hålla på med någon form av halvseriös deff för att behålla magmusklerna kommer bara bromsa utvecklingen av övrig muskulatur. Du är ju verkligen pinnsmal, det ser ganska sjukt ut på dina bilder faktiskt, så ät, ät, ät. Fett och kolhydrater, i mängder. Men det har du ju fått höra förut av väldigt många så jag vet inte varför jag skriver detta, du kommer ändå inte bry dig och fortsätta med dina obsessions :P

raddum
2014-02-03, 19:52
du blir inte fet om du böjer 3 dagar i veckan, du blir stor och stark. Klart det är jobbigt, men man får slita lite. och sluta tänk på fettinlagring osv, det kommer aldrig leda till något bra. Ät bra prestera bra och stick to it.

DPahkamaa
2014-02-03, 19:54
Skådade jag en samisk flagga i bakgrunden?

Ozziking
2014-02-03, 21:35
Okej! Idag vart det bröst på schemat:

Bröst: 03/3 - 19.20

Bänkpress - 37,5 kg
1x8, - ej fail
1x8 - fail vid 7
1x8. - fail vid 7
1x8 - fail vid 7
1x6 - drop - 5 - 4 - 6 ej fail ( innan )

Sne hantel -högre vinkel:
17,5 kg - 1x4

15 kg - 10 , 8 , 8 , 8


Flies - 41,5 kg
10, 7, 7, 6 - drop - 6, 4, 7


Kabeldrag - 11,5 kg - drop
Dropset1 - 8, 5, 7
Dropset2 - 8, 4, 7
Dropset3 - 7, 4, 7
Dropset4 - 7, 4, 7

Armhävningar:
7, 7, 7, 7



Fick in lite mer reps än sist, känns bra!!

Lite videos kommer senare , ni får nöja er med lite bilder på post workout etc.

5 mackor och en skål med kräm:

http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/atuhybys.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/gy8a4yne.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/age8e7at.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/uzajequs.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/e7unu6a3.jpg

Gick riktigt bra idag! Tränar fortfarande bänk teknik. Men bättre går det!

Längtar till morgondagens ryggpass!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-04, 08:06
vad har det med din split att göra? tror du helkropp kommer göra dig fet?

senaste bilden jag såg på raddum så var han rätt rippad.

phat vet jag inte vad det är, men här är ett annat förslag. tror icecream 5x5 passar dig bättre till att börja med dock.

http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Hm, det såg rätt nice ut.

Dock inte front squats... Tror ni det går att byta ut till vanliga isåfall?

Övrigt: varför just halvkropp och inte 3-4-5 splitt? :-)


Ska somsagt köra detta 6-8 veckor till för att sedan köra igång med ett bra schema.

Varför? - jo för att kunna lägga fokus på basövningarna till 100% ( teknik etc ) så jag bara kan köra igång sedan.

Känner att jag får mer tid att finslipa på tekniken etc.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-04, 08:09
Idag: ryggen som ska slaktas.

Övrigt: första nationella provet är klart, min noja kring abs är mindre och mitt huvud är mer framåt.

Har en skön träningsverk i bröstet idag, fick till ett bra pass! Tog en timme ungefär :-)

Känner att jag hellre har lite att ta i än att vara mini med magrutor.

Varför det är svårt att släppa det?

Magrutor har funnits i min tanke sen 4-5 år tillbaka. Och satte sig som en spik ( ett mål ) i skallen.

Det är hjärnspöket just nu. Men vissa dagar är det spöket på semester vilket är väldigt sköntn

Räknandet och vägande går neråt ( dvs bättre ) och skolluncherna börjar bli bättre :D

Glad!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

raddum
2014-02-04, 08:20
Hm, det såg rätt nice ut.



Övrigt: varför just halvkropp och inte 3-4-5 splitt? :-)




Varför? - jo för att kunna lägga fokus på basövningarna till 100% ( teknik etc ) så jag bara kan köra igång sedan.

Känner att jag får mer tid att finslipa på tekniken etc.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

En av fördelarna med helkropp är att du då får lägga fokus på basövningarna varje gång du är i gymmet. Ju oftare du utför ett lyft - desto starkare, i princip.

Jeml
2014-02-04, 09:12
Hm, det såg rätt nice ut.

Dock inte front squats... Tror ni det går att byta ut till vanliga isåfall?

Övrigt: varför just halvkropp och inte 3-4-5 splitt? :-)
att sedan köra igång med ett bra schema.

Varför? - jo för att kunna lägga fokus på basövningarna till 100% ( teknik etc ) så jag bara kan köra igång sedan.

Känner att jag får mer tid att finslipa på tekniken etc.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

ja du kan köra vanliga.

undersökningar har visat att en frekvens på 2-3ggr/v är överlägset 1gg/v, av ganska självklara skäl. som raddum skrev.

om du vill slipa på tekniken borde halv/helkropp vara bättre..då får du slipa på den flera gånger i veckan.



Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-04, 13:34
ja du kan köra vanliga.

undersökningar har visat att en frekvens på 2-3ggr/v är överlägset 1gg/v, av ganska självklara skäl. som raddum skrev.

om du vill slipa på tekniken borde halv/helkropp vara bättre..då får du slipa på den flera gånger i veckan.



Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hm.. Sant.

Men är inte en rullande 3 splitt minst lika bra då?

3 dagar
vila
3dagar
3dagar
vila
3dagar etc

gillade din halvkropps länk, tror ni man blir stor och stark på den? ;)

Jeml
2014-02-04, 13:38
hm.. Sant.

Men är inte en rullande 3 splitt minst lika bra då?

3 dagar
vila
3dagar
3dagar
vila
3dagar etc

gillade din halvkropps länk, tror ni man blir stor och stark på den? ;)

nja i början är nog helkropp bäst faktiskt. halvkropp näst bäst.

rullande 3-split tror jag inte du får ut lika mycket av i början. kanske om 1år.

detta är vad jag tror iaf.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2014-02-04, 13:40
eller ja 3-split kanske funkar om man vill träna 5-6ggr/v.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-04, 14:06
eller ja 3-split kanske funkar om man vill träna 5-6ggr/v.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

förmodligen,

redan kört helkroppspass- så det stadiet är jag förbi :)

Jeml
2014-02-04, 14:13
förmodligen,

redan kört helkroppspass- så det stadiet är jag förbi :)

nej det är du inte, kolla dina vikter (no offense).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-04, 18:02
Fick till ett SJUHELSICKES PASS IDAG!! Tror det är steroider i det jag äter...


Kan det bero på att jag blandade ut kreatinet med jummet vatten samt vispade så det blev helt helt upplöst?

Rödmarkerade står för förra veckans pass.

Marklyft: 75 kg
1x 8 - ej fail
1x 7 - 1 innan fail samma på de nedanför 6 innan
1x 7 - 5
1x 6 - 5
1x 6 - 5


latsdrag: 38kg
1x 12 - ej till fail -8
1x 12 - ej till fail -7
1x 12 - ej till fail - 7
1x 11 - dropset - 6- 6 - 12 -6-4-4-5

Ökning till 41 KG.


Kabelrodd: 43KG
1 x 12 - ej till fail -8
1 x 9 - fail - 7
1 x 7 - fail - 7
1x7 - drop - 4, 5 , 6 , 12 - 6 - 4 - 4 - 6 - 8

Back extensions: 45kg
4 x 12 - dropset 12, 12 , 12 samma

hantelrodd: 22,5kg
4x12 - ej till fail 8, 8 ,7 ,6 - fail på alla
17,5kg - 12 - ej fail 15kg - 9 - fail

Öka till 25kg

Enarms latsdrag i kabel, dropset:27,5 kg startvikt
set1: 12, 12 ,7 , 8 - 8, 8, 7, 8

set2: 8, 8 , 7, 8 - 7, 7, 6, 8

set3: 8, 8, 8 , 6 - 7, 7 , 6 , 8

Mage A:

Crunch i maskin: 4 x 8-15 - 41 kg + 3 drop

ab roller: 4x8 - 8, 8 , 8 , 7

crunch på halv pilates boll med 5 kg: 13, 10, 10 ,10

enbart ryggpasset tog ~1:15 h men med mage runt 1:45-2h

Ozziking
2014-02-04, 18:11
nej det är du inte, kolla dina vikter (no offense).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Krävs det några speciella vikter för att kunna gå över på split?

Ozziking
2014-02-04, 18:18
Angående magpass har jag 3 olika jag kör på 3 dagar med minst 24h vila mellan:

pass A:

crunch i maskin

crunch på halv boll med fötterna i 90 grader på en bänk samt viktskiva

ab roller

Pass B:

Cablecrunch

ab roller

crunch på halv boll

8 minute abs

pass C:

16 plank intervaller tabata

cablecrunch

8 minute abs

brukar ofta gå från 1:15 h pass till 2h med mage :)

Ozziking
2014-02-04, 18:22
bänkpress ovanifrån:

http://www.youtube.com/watch?v=v76CBzit9TM

Bänkpress framifrån:

http://www.youtube.com/watch?v=i95AtROs0FQ

Kabeldrag:
http://www.youtube.com/watch?v=YbF-NpvNG4A

pepplez
2014-02-04, 18:50
Krävs det några speciella vikter för att kunna gå över på split?

Såklart det inte "krävs" men återigen är man så pass svag som du är (även här no offense utan bara rent objektivt) skjuter du dig själv i foten genom att inte köra hel- eller halvkropp.

Angående ditt resonemang att du kör 5-split för att kunna "fokusera på basövningarna" så är ju det rentav fel. Kör du 5-split tränar du förmodligen varje muskelgrupp en gång i veckan och får därför varje basövning en fjuttig gång per vecka, och dessutom lägger du massor med tid på en massa onödiga isolationsövningar för att få pump. Kör du halvkropp tvingas du bygga varje pass kring basövningar, och det är SÅ du blir bra på dem, inte genom att köra dem en gång per vecka och det tror jag du inser också, men du är alldeles för fäst vid tanken att köra som proffsen vilket inte kommer ge annat än uteblivna resultat (du har ju tränat i vad, ett halvår, och har fortfarande inte trycks upp 50 kg i bänk (?) och gissa varför? - återigen, no offense).

Ozziking
2014-02-04, 18:54
Såklart det inte "krävs" men återigen är man så pass svag som du är (även här no offense utan bara rent objektivt) skjuter du dig själv i foten genom att inte köra hel- eller halvkropp.

Angående ditt resonemang att du kör 5-split för att kunna "fokusera på basövningarna" så är ju det rentav fel. Kör du 5-split tränar du förmodligen varje muskelgrupp en gång i veckan och får därför varje basövning en fjuttig gång per vecka, och dessutom lägger du massor med tid på en massa onödiga isolationsövningar för att få pump. Kör du halvkropp tvingas du bygga varje pass kring basövningar, och det är SÅ du blir bra på dem, inte genom att köra dem en gång per vecka och det tror jag du inser också, men du är alldeles för fäst vid tanken att köra som proffsen vilket inte kommer ge annat än uteblivna resultat (du har ju tränat i vad, ett halvår, och har fortfarande inte trycks upp 50 kg i bänk (?) och gissa varför? - återigen, no offense).


tror också det beror lite på min FD situation. men jag hajjar

3 split då?

I övrigt så ökade jag enormt i styrka idag jämnfört med förra passet?

tror du man kan köra halvkropp 5-6 ggr/vecka då isåfall?

annars 3 splitt 6ggr/vecka.

R Scarpa27
2014-02-04, 20:23
Idag:

Söndagar brukar jag oftast vila på.. Tycker det är ganska skönt faktiskt, även om rastlösheten tar över.

Men idag så motverkade jag min rastlöshet med lite nostalgi! Nämligen LEGO!

Aldrig haft så kul på länge! fortsatt bygge kanske? Känns skönt att barnasinnet inte är fördärvat.

Luggit helt okej på energi idag tror jag. Min lunch blev nog den märkligaste.. Som bestod av:

spenat
koljafilé
morot
avokado
smoothie
havrefras med mjölk
frukt

japp, det kändes skönt i kistan efter... Not..

Laddar upp inför ett bröstpass imorgon. Sänkt lite vikter på bänkpressen för att få in bra teknik. Resten är nog acceptabelt :P

Formbilder kommer strax... Togs i veckan i övrigt.

jag e snart 30 och bygger med lego än haha köpte ett turtles lego och byggde ihop när jag var rastlös för någon söndag sedan =O

Ozziking
2014-02-04, 22:48
jag e snart 30 och bygger med lego än haha köpte ett turtles lego och byggde ihop när jag var rastlös för någon söndag sedan =O


Det var så kul?!?

Hahah!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Snubben
2014-02-04, 23:07
Den här kommer följas! Börjar du fjanta runt mer med scheman, splittar mat och annat onödigt så kommer du få höra det från mig. Jag förväntar mig bra resultat från dug nu och inget annat.

förmodligen,

redan kört helkroppspass- så det stadiet är jag förbi :)

Det finns inga stadier, nivåer eller liknande inom träningen. Jag har kört PHUL vilket innebär PHAT fast man kör 4 dagar istället för 5 (kör genom hela kroppen 2ggr/veckan) ett bra tag (sen sommaren .. 2012), kommer troligtvis växla över till helkropp 3ggr eller Jason Blaha's ICF 5x5.Det passar bättre in min i situation där jag måste fokusera mer på löpning (löpning 3ggr i veckan nu framöver). Det viktigaste är att man utmanar kroppen hela tiden - ser till att det finns progression i hela träningen samt aldrig låter köttsäcken gå på "repeat" - anser jag.

Hur som, nu kör du din split, kör hårt. När du känner dig redo för att byta så utmanar jag dig på att köra PHUL där du följer instruktionerna till punkt och pricka. Men dte tar vi då.

Kör hårt! Ska bli kul att följa - förväntar mig ett monster vid december 2014.

(Ett tips, sluta med formbilderna - Du kommer stirra dig blind och inte uppleva att du utvecklas då det enda du gör är att stirra på dig själv. Been there done that. Gör såhär, ta ett foto varje måndag, spara ner och lägg undan, väg samtidigt och anteckna. Titta inte på din kropp, din vikt eller något mer utan fokusera på att äta bra och träna, därefter tittar du var 3:e månad. Det ger bra med motivation när man ser förändringen - tro mig.)

Wall of text.. TL; DR -> *flex*

Ozziking
2014-02-05, 17:22
Den här kommer följas! Börjar du fjanta runt mer med scheman, splittar mat och annat onödigt så kommer du få höra det från mig. Jag förväntar mig bra resultat från dug nu och inget annat.



Det finns inga stadier, nivåer eller liknande inom träningen. Jag har kört PHUL vilket innebär PHAT fast man kör 4 dagar istället för 5 (kör genom hela kroppen 2ggr/veckan) ett bra tag (sen sommaren .. 2012), kommer troligtvis växla över till helkropp 3ggr eller Jason Blaha's ICF 5x5.Det passar bättre in min i situation där jag måste fokusera mer på löpning (löpning 3ggr i veckan nu framöver). Det viktigaste är att man utmanar kroppen hela tiden - ser till att det finns progression i hela träningen samt aldrig låter köttsäcken gå på "repeat" - anser jag.

Hur som, nu kör du din split, kör hårt. När du känner dig redo för att byta så utmanar jag dig på att köra PHUL där du följer instruktionerna till punkt och pricka. Men dte tar vi då.

Kör hårt! Ska bli kul att följa - förväntar mig ett monster vid december 2014.

(Ett tips, sluta med formbilderna - Du kommer stirra dig blind och inte uppleva att du utvecklas då det enda du gör är att stirra på dig själv. Been there done that. Gör såhär, ta ett foto varje måndag, spara ner och lägg undan, väg samtidigt och anteckna. Titta inte på din kropp, din vikt eller något mer utan fokusera på att äta bra och träna, därefter tittar du var 3:e månad. Det ger bra med motivation när man ser förändringen - tro mig.)

Wall of text.. TL; DR -> *flex*

Ska göra mitt bästa!

Ozziking
2014-02-05, 17:25
Dagskost!

Skriver detta innan mitt bröstpass, såhär såg det ut ungefär:

Frukost:
100g havregryn
mjölk så talriken blir precis överfull
1 kiwi
jordnötssmör
te

Lunch:
1 stor köttfärsbiff samt ~1/2 kålpuddingfilé
4-5 potatishalvor
rivna morötter 1/2 tallrik
1/4 tallrik gröna bönor med olja
lite majs

Mellanmål:
2 bananer
en skål yoghurt, havrefras, jordnötssmör

Middag:
pangasusfilé 1 st
kokt potatis ( 5-7 st )
ketchup
selleri
kaffe latte ( koffeinet i kaffe är samma som i övrigt va? Att det verkar ca 30 min efter intag? )

Postworkout:
5 mackor med whey

övrigt: Lite nötter, ~1/2 gurka

Ozziking
2014-02-05, 21:23
Armpass:

Längd: 1:45 inklusive uppvärming och nervarvning ~12 min cross + lättare curls.

uppvärming med ez-stång 3x15 bicepcurl superset med tricep extension ovanför huvudet.

röd tex betyder förra passets reps etc

Ez-Curl: stång + 10 kg
4x 10 superset rak stångcurl 6 reps - 15kg.( Nya rekord på varje set idag med ) ej till fail, öka nästa pass + 2,5 kg

10, 9, 8, 8 - superset rak stångcurl 10kg - 12 reps.

Hammercurls:10kg
4x10 -dropset på sista -1kg: 6, 5 , 9 -
ej till fail förutom dropseten, öka nästa pass + 2,5kg
- 8 - 8- 7 - 6 till fail + dropset.

Höga curls i cable:13,5kg
2x12 - ej fail
2x9 - fail

Curls med rep i cable, dropset: 22,5 kg

Set1: 12 , 6 , 6 , 12
set2: 12, 3, 4, 12
set3: 12, 3, 3 , 12

ökning till nästa pass + 2 kg.

Dips:
9, 7, 6 ,6 8, 7 , 6, 6 - till fail på alla.

Scullcrushers superset med smal bänk: Ez-stång + 5kg Till fail på alla set.
10 - superset - 13
8 - superset - 11
8 - superset - 9
7 - superset - 9

Repdrag över huvudet : 13,5 kg
12x4 11, 9 , 9 , 8 Öka + 2 kg nästa pass

Pushdowns med stång ( vågig ): 32kg.

dropset1: 9 - 3 - 3 - 4

Dropset2: 7 - 3 - 4 - 7

dropset3: 6 - 3 - 3 - 6

Handledslyft med rak stång: 20kg
12 , 10 , 11 , 9 15kg - 15, 15 , 12 , 12

Funderar på att ta bort repdragen samt höga curls.

Har svårt att trötta ut mina muskler totalt, vet inte riktigt hur jag ska göra det utan att det ska ta lång tid. Känner att 10 set hammercurls och 10 set ez-curls inte är så opti..

anyway gick det helt okej. Lite less på att just inte sådär få trötthetskänslan, men träningsverk blir det nog.
Precis dragit i mig 5 mackor med proteinkräm och ska nu upp i duschen. Laddar inför ett axelpass imorgon.

Godnatt !

Ozziking
2014-02-07, 07:26
Axlar: 06/02-2014

Militärpress - 22,5kg
10, 7, 8, 7

-15kg- 5



Hantelpress - 12,5kg -2 kg / drop
11, 10, 9, 8 -drop- 5, 4, 6


Frontlyft - 8kg - 1kg - dropset
Dropset1 - 8, 6, 8
Dropset2 - 6, 5, 7
Dropset3 - 6, 4, 7



Sidolyft-dropset- 7kg -1kg/drop
Dropset1- 9, 4, 4, 5
Dropset2- 8, 4, 4, 4
Dropset3- 7, 4, 4, 4
Dropset4- 7, 4, 4, 4

Omvända flyes-hantlar-8kg
11, 9, 9, 9

Baksida axlar, maskin - 32kg superset, flyes - 41,5 kg
10 - superset - 10
8 - superset - 10
8 - superset - 9
7 - superset - 8

Rotatorcuff utåt 1 min vila: 9 kg
10, 10, 10

Rotatorcuff innåt 1 min vila:15kg
15 ,15, 15




Nya PB i alla set! :-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-07, 09:39
Har svårt att känna trötthet i axlar samt armar när jag kör. Vet inte varför? Kör ju ändå till fail.

Ökar iallafall i vikter. Så någonting rätt gör jag.

Morgonvikten idag var 59,7kg

Min våg/kropp är opålitlig, haha!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-07, 15:57
Dagens kost:

att inte räkna eller dylikt börjar ta mer och mer på psyket. Jag är uppblåst och stressad. det känns som om huvudet går i 180 fast än jag inte tänker på något.. Usch.
Min mage vill inte funka klokt heller.. Så känner mig överfull i magen och börjar få ont.. Ur form helt enkelt.

Frukost:
3 DL havregryn
2 DL vinbär
2 DL mjölk
25g jordnötssmör

Lunch:
1 maxim protein bar
bönor med olja samt grillkrydda på
~100-125g grönsakspaj

Mellanmål:
en skål med yoghurt och havrefras
en skål med mjölk och havrefras
1 macka med jordnötssmör
1 apelsin
1/2 gurka

Middag:
kokt potatis 4-6 st
ketchup
kvargröra
gurka

Kväll:
caseinpudding vankas det mot.

Ozziking
2014-02-08, 14:34
Ben: 08/02-2014 Total tid: ~2H och 15 min inklusiva uppvärming, mage, stretch med medicin boll ( lite ont på utsida lår ) och massor av vila och lite snack.. :P

total tid för enbart benen ~1 h 20m

Knäböj - Öka 2,5kg PB , inte ens jobbigt?!
1*8 - 55kg - UB
1*8 - 55 kg - UB
1*8 - 55 kg - ub
1*8 - 55 kg - ub
1*8 - 55 kg - ub
1*12- 45kg
Ej fail

Benpress- 130kg PB igen! 122,5kg förra!
5*8 - ej fail
1*15 - 90 kg




Hamstrings: 37,5 kg - fail bättre än förra
12, 9, 9, 7 -drop- 7, 5, 7, 7
- 29,5
- 25
- 20,5
- 15,5


Benspark - dropset - 54,5kg - fail PB
Dropset1 - 12, 5, 5, 6
Dropset2 - 12, 6, 4, 6
Dropset3 - 12, 3, 3, 5
Dropset4 - 9, 4, 3, 6


12*3- Ej till fail





Sittande vadpress 47,5kg öka 2,5kg nästa PB
4*15 ej fail
1*13 fail


crunch i Maskin dropset: 41 kg 1:30 vila
15, 12, 9, 9


AB roller:
4x8 - 1 min vila

Nästa: 45 sec vila


Crunch på boll: 5kg
4x15 1 min vila

Nästa: 45 sec vila


Cablecrunch: 59 kg
4*12 ej fail










Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-08, 14:35
Kommer nu på måndag börja med halvkroppsschemat! Är sjukt taggad faktiskt! Måste tacka JEML för det.

Ja jag vet.. " Du ska köra helkropp med tunga basövningar ". Men jag trivs inte med helkropp. Jag gör verkligen inte det, och nu är detta ett HALVkroppsschema, så nästan Likadant. Kommer vara mycket fokus på basövningar här också då jag kommer köra 5x5 i dom och så.

Tror jag kommer få upp mer muskelmassa på detta, hoppas jag ;)

önska mig lycka till!

Ozziking
2014-02-08, 15:04
kommande vecka kommer mina pass se ut som följande: PHUL Schema halvkropp.

må: Upperbody heavy
ti: Lower body heavy
Ons: Abs
Tor: Upperbody hypertrofi
Fre: Rest or abs
Lö: Lower body hypertrofi and abs ( Om inte det blir på fredagen )
sö: rest

repeat.

kommer dock ändra lite på basövningarna. inom parantes är enligt schema sen det innan är så som Jeml rekommenderade mig :)

Passen kommer se ut såhär, Måndag:

Bänkpress 5x5 ( 3-4 x 3-5 )
Sne hantelpress: 3-4x6-10 ( 3-4x6-10 )
Bent over row: 4x5 ( 3-4x3-5)
Latsdrag: 4x6-10 (3-4x6-10 )
Militärpress:3x8 ( 2-3x5-8)
Barbell curl: 3x6-10 ( 2-3x6-10 )
Skullcrushers: 3x6-10 ( 2-3x6-10 )

Tisdag:
Knäböj 5x5 (3-4x3-5)
Marklyft: 4-5x5 (3-4x3-5)
Benpress: 4-5x10-15 ( 3-5x10-15 )
Benspark: 4x6-10 ( 3-4x6-10)
Vader: 4x6-10 ( 4x6-10 )

Torsdag:
Bänkpress: 4-5x6-10 ( incline bench press, 3-4x8-12 )
Sne hantelpress:4x6-12 ( flat dumbell flyes 3-4x8-12)
seated cable row: 3-4x8-12 som schema
One arm dumbell row:3-4x8-12 som schema
Dumbell laterial raise: 3-4x8-12 som schema
Seated incline dumbell curl: 3-4x8-12 som schema ( kanske hammercurls? )
tricep pushdown: 3-4 x 8-12 ( drop set på sista .. :P ) som schema.

Lö: ben hypertofi

knäböj: 4-5x6-10 front squat 3-4x8-12
benpress: 4-5 x 6-12 barbell lunge 3-4x8-12
Leg extension: 4x8-12 som schema
benspark: 4x8-12 som schema
sittande vadpress och någon mer vadpress: 3-4x8-12 som schema

vet dock inte om jag fortfarande ska köra 5x5 på hypertofi dagarna.. Tror inte det dock :)

koncept
2014-02-09, 17:24
Kommer också följa dig här nu med tanke på att jag gett dig en massa rekommendationer.
Jag vill verkligen att du ska lyckas eftersom det märks att du är villig att lägga ner tid och jobba hårt. Problemet är bara att du hänger upp dig på en massa skit som inte spelar någon roll och att du försöker använda metoder som är till för folk på en mycket högre nivå än dig. Jag har själv varit i det träsket och slösade enormt med energi, tid och fick sämre resultat pga det.

Lyft tyngt, ät bra och var konsekvent.

Ozziking
2014-02-09, 17:42
Kommer också följa dig här nu med tanke på att jag gett dig en massa rekommendationer.
Jag vill verkligen att du ska lyckas eftersom det märks att du är villig att lägga ner tid och jobba hårt. Problemet är bara att du hänger upp dig på en massa skit som inte spelar någon roll och att du försöker använda metoder som är till för folk på en mycket högre nivå än dig. Jag har själv varit i det träsket och slösade enormt med energi, tid och fick sämre resultat pga det.

Lyft tyngt, ät bra och var konsekvent.


Sant, är väldigt angelägen om att få det så perfekt som möjligt, så det blir fel! Hehe..

Tack för allt förresten


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-09, 19:01
Lyft tyngt, ät bra och var konsekvent.

this.

sköt maten hela tiden, träna med progression utan uppehåll och ge det tid så kommer resultaten.

tror det är vanligt att folk tränar, märker inga resultat så dom ändrar träningen varannan vecka, äter dåligt varannan dag. efter ett tag slutar dom för det "funkade ändå inte".

Efter en tids uppehåll ger dom det ett försök igen men det slutar på samma sätt som sist.

och så fortsätter det så :)

TID.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-09, 19:53
Ja precis! SKA ALDRIG SLUTA! :D Älskar träning oavsett, men det blir såklart mer motiverande om man får något för det ( dvs resultat )

Tror jag kommer få en del gains även om jag kör lågreps sk styrka på basövningar också. Inte bara volymträning här liksom*flex*

Ozziking
2014-02-09, 19:55
Vilodag:

Frukost:
3 DL havregryn
jordgubbar
mjölk
jordnötssmör
äpple

Lunch:
2 burkar makrill i tomatsås
kokt potatis
1/2 gurka
ananas
yoghurt
havrefras
broccoli
Kondenserad mjölk/Dulce de leche *Drool*

Kaffe med mjölk..

Kväll:
Kassler
kokt potatis
ketchup
selleri

Casein pudding toppat med havrefras och jordnötssmör


-pepsi max, te


~2600-2700 kcal
~160-170 protein
~280-300 kolhydrat
~80 fett

Har märkt att jag dricker koffein nästan varje dag, beroende? :P

tycker ändå att det vart en helt OK vilodag. Tråkigt men har försökt bara slappa, suttit och spelat dator, ritat och tog ~45 min promenad med morsan min för att få syre och snacka lite ;) Blir nog en del stretch ikväll också, för att få upp bra rörelse i mark/knäböj. Tror jag måste få upp rörelsen i fotlederna

Imorgon börjar schemat! Grymt taggad! Hoppas på träningsvärk såklart!
Nu: Film, mer slapp och en god chokladpudding, over and out! ^^

__________________

maattee10
2014-02-09, 21:52
riktigt skön grabb du värkar vara;) ska bli kul att se dig lyckas:)

Jeml
2014-02-09, 21:58
Tror jag kommer få en del gains även om jag kör lågreps sk styrka på basövningar också. Inte bara volymträning här liksom*flex*

det är nog ganska viktigt att fokusera en del på styrka om man vill ha gainsss när man är ren.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-09, 22:51
riktigt skön grabb du värkar vara;) ska bli kul att se dig lyckas:)


Tack! ;) ska göra mitt bästa!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

koncept
2014-02-09, 23:00
"Lyft tyngt", ha. Ser nu att jag har typos överallt i mina inlägg.

Just att vara konsekvent tror jag nästan är viktigare än exakt vilket träningsschema man kör eller hur man äter. Tränar du i 10 år utan stora avbrott kommer det synas att du tränar, oavsett vad du kört eller vilka macros du haft så länge du inte har varit helt ute och cyklat.

Att vanliga Svenssons inte klarar att hålla uppe träningen kan jag ändå förstå. De har inte alls samma mål eller motivation som oss. Det tråkiga är när dedikerade personer som lägger ner mycket tid och jobb inte får resultat.

Det är väldigt lätt att fastna i optitänk om man är seriös med sin träning och jag tror det är bland det farligaste som finns för ens utveckling. Internet och all information so finns tillgänglig idag har både hjälpt och varit dåligt på så sätt. "paralysis by analysis". Har själv varit där flera gånger och får anstränga mig ibland för att inte tänka och ändra för mycket i min träning. Du har en hel del sånna tendenser Ozzi, men kör på bara med detta upplägget nu så kommer det gå bra *flex*

pepplez
2014-02-10, 11:29
Härligt att du äntligen gått på ett schema med högre en frekvens :) och jag håller med, jag föredrar också halvkropp före helkropp. Kul att det går framåt med att sluta väga också även om man ser tydliga tecken på att du väldigt gärna uppskattar vikt osv ändå så att du kan sammanställa dina makros på ett ungefär i slutet av dagen - men med lite tid kommer du säkert kunna släppa på det också.

CalleP
2014-02-10, 17:46
Halvkropp funkar riktigt bra det med. Det viktigaste är att du väljer på att köra något och sen så kör du vidare och siktar på progression.

Ifall 4 dagar blir för mycket i halvkroppen kan du till ex köra Mån, ons och fredag osv. Men som sagt, kör på så blir det säkert bra! :) Lycka till

Ozziking
2014-02-10, 20:46
Dagens pass vart svårt men helt okej! Blev lite deppig
För det kändes lätt och lite, men det blir nog bättre!

Efter träning: 100g havregryn, 40g whey med mjölk.

Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 40kg - 2 min vila - lite svajjig, men det gick och det kändes inte i axlarna så antar att det var okej!
+ 2,5 nästa pass?




Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
7, 6, 6, 5

vänstern är klenare så sista set blev till fail på vänsteraren men ej högern :)

Skivstångsrodd: 4x3-5 - 50kg - Kändes wierd att köra så tungt? kanske gjorde något fel.. ?
5, 5, 5, 5,

Överhandsgrepp:50kg - 5

Nästa pass 5x5.

Latsdrag: 4 x 6-10 - 41kg
10, 10, 10, 10
Ökning?
Nästa steg: +4kg

Militärpress: 3x5-8 25 kg
7, 7, 7
20kg - 5

Visste ej att jag skulle köra 5x5 här.

Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
8, 7, 7


Skullcrushers ez-stång: 3x6-10 - 5kg
Upptagen


Rak stång: 15kg
8, 8, 7


Fråga: Sker ökningarna på resterande övningar när alla 3-4 set är klarade ( runt 6-10 reps/set ) ? ( ej basövningar )

Hur ska jag skriva upp progressionen? som ovanstående eller finns andra sätt?

Mvh, längtar tills imorgon!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-10, 20:48
bra pass, ja höj bänken nästa gång. hade du orkat fler reps sista settet? kör fler isf! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-10, 20:58
bra pass, ja höj bänken nästa gång. hade du orkat fler reps sista settet? kör fler isf! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

I bänken eller i alla övningar? :)

blev 5x5 utan fail på något, kanske 1-2 reps ifrån på sista *gah!*

Jeml
2014-02-10, 20:59
I bänken eller i alla övningar? :)

blev 5x5 utan fail på något, kanske 1-2 reps ifrån på sista *gah!*

i bänken menade jag. men höj där du kan.

okej gör 1-2 till då på sista :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-10, 21:03
Dagens kost:/B]

Uppskattade värden:

2700-2850 kcal
~180-200g protein
~300 + kolhydrater ( förhoppningsvis )
~70-80g fett ( hoppningsvis 70 :P )


[B]Frukost:
100g gryn
100g jordgubbar
150g mjölk
25g jordnötssmör

Lunch:
Bulgurröra ( gröna bönor, bulgur, rucola, granatäpple, hallonvinägrett )
Matvetsröra ( kidneybönor, matvete, någon vinägrett )
lite kokt pasta
2 hyfsat stora nötköttsbullar
~300-350g kronärtskocke"hjärtan"
~100g vattenkastanj med chilli, lite olja och persilja

MellanmåL:
30g havrefras
500g yoghurt
2 bananar
20g PB
ett äpple ( 100-115g )

Middag:
100g ( okokt ) fullkornsmakaroner
ketchup ( mycket )
2 hookiefileer
broccoli
~3-4 DL spenatsås ( spenat, buljong, vatten , mjölk , kryddor )
Celsius
kreatin

Post:
100g havregryn
250g mjölk
40g whey
mintomater

Ozziking
2014-02-10, 21:04
i bänken menade jag. men höj där du kan.

okej gör 1-2 till då på sista :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tror jag ska öka i allt till nästa pass?

möjligtvis inte rodden för att få in bättre teknik

Jeml
2014-02-10, 21:07
nej, bänken rodd och latsdrag.

sök på bent over row på YT för teknikfilm.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lucaas
2014-02-10, 21:11
Kul med jämngammal!! Var dock aldrig ner lika lågt i vikt men känner igen din resa!

pepplez
2014-02-11, 08:46
Dagens pass vart svårt men helt okej! Blev lite deppig
För det kändes lätt och lite, men det blir nog bättre!

Efter träning: 100g havregryn, 40g whey med mjölk.

Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 40kg - 2 min vila - lite svajjig, men det gick och det kändes inte i axlarna så antar att det var okej!
+ 2,5 nästa pass?




Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
7, 6, 6, 5

vänstern är klenare så sista set blev till fail på vänsteraren men ej högern :)

Skivstångsrodd: 4x3-5 - 50kg - Kändes wierd att köra så tungt? kanske gjorde något fel.. ?
5, 5, 5, 5,

Överhandsgrepp:50kg - 5

Nästa pass 5x5.

Latsdrag: 4 x 6-10 - 41kg
10, 10, 10, 10
Ökning?
Nästa steg: +4kg

Militärpress: 3x5-8 25 kg
7, 7, 7
20kg - 5

Visste ej att jag skulle köra 5x5 här.

Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
8, 7, 7


Skullcrushers ez-stång: 3x6-10 - 5kg
Upptagen


Rak stång: 15kg
8, 8, 7


Fråga: Sker ökningarna på resterande övningar när alla 3-4 set är klarade ( runt 6-10 reps/set ) ? ( ej basövningar )

Hur ska jag skriva upp progressionen? som ovanstående eller finns andra sätt?

Mvh, längtar tills imorgon!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Lite? :) Det är ju sju övningar! Du verkar obsessed vid att man måste träna väldigt många övningar vilket är lite galet för så är det inte, tycker det där såg ut att vara en väldigt vettig volym.

Ozziking
2014-02-11, 09:15
Ja det kändes bra, men det kändes lite för att man inte kände sig så trött! Men har lite träningsverk i ryggen idag så :-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-02-11, 12:52
Ja det kändes bra, men det kändes lite för att man inte kände sig så trött! Men har lite träningsverk i ryggen idag så :-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Lyft tyngre då :P

Ozziking
2014-02-11, 14:43
Kan ju inte ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-11, 21:17
Underkropp TUNG:

vila vid basövningar: 1:45-2 min

vila vid övriga övningar: 1:30-1:45

Total tid på gymmet: ~1h 40 min

passet klart efter 1 h

Knäböj: 5x5 - 60kg
1X5
1x5
1x5
1x5
1x8
+ 2,5



Marklyft: 3x3-5 , 70
2x5 - 70kg
1x8-75 kg
Öka 5 kg

Benpress: 5x10 - 130kg
10, 10, 10, 10, 10
1x15 - 90 kg
+ 2,5 kg

Baksida lår: 37,5 kg
10, 8, 7, 6
Dropset: 4, 6, 8


Benspark: 4x6-10 - 54,5 kg
10, 10, 10, 10
Dropset: 6, 5, 7
+2,5 kg

Vadpress: 4x6-10 - 50kg
10, 10, 10, 10
45kg- 10
+ 5 kg?

Testade att maxa mark idag också, fick nästan upp den på 100 vilket är mitt mål men såhär blev det!

1x1 - 90kg
1x1 - 95kg!



Kände att jag kunde lägga till bensparken idag också då passet vart klart efter 1H och så jag får lite quads, Sen lekte jag runt lite för att fördriva tid,
+ maxade mark.


Marklyften i schemat ( idag ) vart väldigt lätta, även böjen. Så blir nog 80kg mark nästa gång samt 62,5 kg böj!

Dagen avslutades med en stor skål havrefras och chokladmjölk. Sen lite nötter etc efteråt. Hamnar på Runt 3000 kcal.

Och ja, idag blev det ganska mycket deffmat, men känner att it doesnt matter as long as i eat typ.. Alltid velat testa R_scarpas förslag om morotsmos med lite smör och mjölk i, blev gott!

Imorgon blir det bättre, lovar! Blir magen imorgon också.

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/e6uhyryt.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/2u8a4yta.jpg

Middagen:

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/adu4uzaj.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/12/e6abu5u8.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/12/a4unebuj.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Snubben
2014-02-11, 21:45
Bra jobbat men underskatta inte vilan när du kör. Ska du köra tungt tungt tungt så är det helt okej att vila mer än 1:45.. :thumbup:

När du åter igen börjar fundera på att fjanta runt med nya scheman, övningar etc. så stanna upp och läs följande:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6862567&postcount=51
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6862752&postcount=53
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6863281&postcount=59

Kul med marken! Förväntar mig 100kg (med bra/rätt teknik) under 2014! :thumbup:

Ozziking
2014-02-11, 21:49
Bra jobbat men underskatta inte vilan när du kör. Ska du köra tungt tungt tungt så är det helt okej att vila mer än 1:45.. :thumbup:

När du åter igen börjar fundera på att fjanta runt med nya scheman, övningar etc. så stanna upp och läs följande:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6862567&postcount=51
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6862752&postcount=53
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6863281&postcount=59

Kul med marken! Förväntar mig 100kg (med bra/rätt teknik) under 2014! :thumbup:


Tack man.

Ger mig på 100 kg nästa pass, ska fan ta det! :@

Går det att lägga upp videos via tapatalk?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Snubben
2014-02-11, 21:51
Tack man.

Ger mig på 100 kg nästa pass, ska fan ta det! :@

Går det att lägga upp videos via tapatalk?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ingen aning men på gymmet har du viktigare saker att göra än att leka med telefonen ;)

Det är bra att du ökar vikterna men glöm inte teknik, den är viktig. Mycket viktig.

Ozziking
2014-02-13, 10:44
Igår blev det ett magpass och mycket vila. Känner att man blir ganska trött!

Laddar upp inför kvällens volympass för överkroppen, men såklart 5x5 på bänken.

Gårdagens kost blev:

FRULLE:
Gröt
Mjölk
Bär
PB
Grönt te
Äpple

LUNCH:
Bulguröra
Kronärtskocka
Broccoli
Morot
Proteinbar

MELLANMÅL:
Yoghurt
Havrefras
Banan
PB
Äpple
Kreatin

MIDDAG:
Räkwok med fullkornsris
( 1/2 tallrik ris, 1/2 tallrik wok)
+ ungefär en halv talrik wok till.

KVÄLSMÅL:
Yoghurt
Kvarg
Bär
Havrefras
Vaniljsocker
Morot

ÖVRIGT:

Nötter
Mini tomater

Är helt beroende av jordnötssmör, mums!

Är lite osäker kring volym träningen för benen. Det blir ju typ samma repsantal för bencurl och sparken som på styrkedagen.

Tung: 6-10
Volym: 10-15

Funderar på att köra samma vikt? Eller så sänker jag och kör runt 15 reps..

Känns dock mer uthållighetsträning då.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-13, 10:45
Bilder från igår :)

http://img.tapatalk.com/d/14/02/13/qyhepuja.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/13/juvapede.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

cAase
2014-02-13, 14:50
Jag bara längtar tills du kommer till stadiet då man slutar överanalysera allting, du kommer njuta så mycket mer av träningen. I början fattade jag ingenting, jag överanalyserade allt. Fick jag inte i mig tillräckligt med protein för att hamna på 2g/kroppsvikt fick jag ångest och kände att hela dagen var förstörd, träningen hade jag utfört i onödan. Jag bytte scheman varje månad, läste överallt om vilket repintervall som var optimalt, när jag skulle ta mina aminosyror etc. När du väl blivit bekväm i din träning kommer du inse att alla dessa detaljer är helt irrelvanta och du kommer även sluta bry dig. Nu idag mår jag mycket bättre, jag förlorar ingen sömn över att jag ätit dåligt, jag får ingen ångest över att jag inte får i mig mina aminosyror inom 30 minuter efter passet, och jag brukar även kreatin varje dag, i samband med mängder koffein :) Du kommer komma till ett stadie då du inser att så länge du tränar tungt och ökar vikterna på gymmet, och äter någorlunda bra, att det är tillräckligt. Du kommer också sluta lägga oändligt många timmar på nätet sökandes efter något magiskt schema. För mig kunde det gå så långt att jag fick ångest över att jag bröt min fasta när man blev bjuden på mat, kändes som hela dagen var förstörd. Du kommer helt enkelt inse att du inte behöver vara optimal, så länge du kommer närmare dina mål. Det jag vill säga är, i början nojjar man över allting relaterat till träning, man mår skit om man råkar äta onyttigt en dag, man läser i timmar efter timmar om huruvida koffein slår ut kreatinets effekt osv. Du kommer inse att dessa detaljer absolut inte spelar någon som helst roll för dina resultat. Jag hoppas du kommer dit snabbare än mig, träningen blir roligare och ditt liv blir bättre, du kommer lära dig att träningen är en del av ditt liv, inte hela.

Folk blir stora genom att köra 20 set bröst, medan andra blir lika stora på 3.
Folk blir stora genom att äta 200g protein, medan andra blir lika stora på 100.
Folk blir stora genom att inmundiga kreatinet i samma drink som koffeinet, medan andra blir lika stora genom att hålla dem separata.
Det dessa personer har i gemensamt är att de tror på det de gör och tränar så hårt de kan.

Så länge du äter tillräckligt och ser till att lägga på mer vikt på stången för varje pass som går så spelar TuT, reps, set och intensitet mindre roll.

Önskar dig lycka till och kommer absolut följa dig!

Edit: Måste också tillägga att du har makalöst bra utgångsläge för att få en riktigt fin kropp, alla har inte det. Vissa är smalfeta alternativt feta när de börjar vilket gör att även när de byggt upp sig, har de en hel del fett på kroppen. Du däremot har väldigt lite kroppsfett, för dig är det bara att vräka i dig mat, absolut inte oroa dig för fettinlagring utan bara köra hårt som fan och ge allt du har.

Ozziking
2014-02-13, 18:31
Jag bara längtar tills du kommer till stadiet då man slutar överanalysera allting, du kommer njuta så mycket mer av träningen. I början fattade jag ingenting, jag överanalyserade allt. Fick jag inte i mig tillräckligt med protein för att hamna på 2g/kroppsvikt fick jag ångest och kände att hela dagen var förstörd, träningen hade jag utfört i onödan. Jag bytte scheman varje månad, läste överallt om vilket repintervall som var optimalt, när jag skulle ta mina aminosyror etc. När du väl blivit bekväm i din träning kommer du inse att alla dessa detaljer är helt irrelvanta och du kommer även sluta bry dig. Nu idag mår jag mycket bättre, jag förlorar ingen sömn över att jag ätit dåligt, jag får ingen ångest över att jag inte får i mig mina aminosyror inom 30 minuter efter passet, och jag brukar även kreatin varje dag, i samband med mängder koffein :) Du kommer komma till ett stadie då du inser att så länge du tränar tungt och ökar vikterna på gymmet, och äter någorlunda bra, att det är tillräckligt. Du kommer också sluta lägga oändligt många timmar på nätet sökandes efter något magiskt schema. För mig kunde det gå så långt att jag fick ångest över att jag bröt min fasta när man blev bjuden på mat, kändes som hela dagen var förstörd. Du kommer helt enkelt inse att du inte behöver vara optimal, så länge du kommer närmare dina mål. Det jag vill säga är, i början nojjar man över allting relaterat till träning, man mår skit om man råkar äta onyttigt en dag, man läser i timmar efter timmar om huruvida koffein slår ut kreatinets effekt osv. Du kommer inse att dessa detaljer absolut inte spelar någon som helst roll för dina resultat. Jag hoppas du kommer dit snabbare än mig, träningen blir roligare och ditt liv blir bättre, du kommer lära dig att träningen är en del av ditt liv, inte hela.

Folk blir stora genom att köra 20 set bröst, medan andra blir lika stora på 3.
Folk blir stora genom att äta 200g protein, medan andra blir lika stora på 100.
Folk blir stora genom att inmundiga kreatinet i samma drink som koffeinet, medan andra blir lika stora genom att hålla dem separata.
Det dessa personer har i gemensamt är att de tror på det de gör och tränar så hårt de kan.

Så länge du äter tillräckligt och ser till att lägga på mer vikt på stången för varje pass som går så spelar TuT, reps, set och intensitet mindre roll.

Önskar dig lycka till och kommer absolut följa dig!

Edit: Måste också tillägga att du har makalöst bra utgångsläge för att få en riktigt fin kropp, alla har inte det. Vissa är smalfeta alternativt feta när de börjar vilket gör att även när de byggt upp sig, har de en hel del fett på kroppen. Du däremot har väldigt lite kroppsfett, för dig är det bara att vräka i dig mat, absolut inte oroa dig för fettinlagring utan bara köra hårt som fan och ge allt du har.


Tack som fasen mannen. Det gjorde min dag!

Ja, det finns ju anledning till min överanalysering och mina optinojjor. Men känner ändå att jag försöker så gott jag kan och mer kan jag inte göra liksom!

Hm? Är det så? Tycker att om jag borde ha så lite BF borde iallafall rutorna vara synligare? Kanske har fel?

Tack igen iallafall, kämpar vidare! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-13, 18:47
Dagens pass! Asskönt!

Vila basövningar: 2 min
Resterande: 1-1:30 min

Total tid: 1:15-20

Total tid på gym: 2h ( hjälpte kompis )

Överkropp VOLYM:
Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 42,5kg
5, 5, 5, 5, 6

+2,5!

Sne hantelpress: 4x8-12 - 15 kg
12, 12, 12, 12

+ 2,5?! ( då blir det samma vikt som på tungdagen? )

Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 11, 8, 8
Dropset: 5, 4, 9
Samma nästa

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 12, 9

Samma nästa

Hantellyft åt sidan: 4x8-12 5kg
12, 9, 7, 7
Dropset: 3, 3, 4 , 8

SNE HANTELCURL:4x8-12 - 8 kg
12, 12, 12, 12,

+1 kg

PUSHDOWNS:4x8-12 - 32 kg
12, 12, 12, 12

36 kg nästa



Skickas från min iPhone via Tapatalk

maattee10
2014-02-13, 18:55
Tack som fasen mannen. Det gjorde min dag!

Ja, det finns ju anledning till min överanalysering och mina optinojjor. Men känner ändå att jag försöker så gott jag kan och mer kan jag inte göra liksom!

Hm? Är det så? Tycker att om jag borde ha så lite BF borde iallafall rutorna vara synligare? Kanske har fel?

Tack igen iallafall, kämpar vidare! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

det är jätte bra att du läser om kost och träning;) titta även på klipp på youtube om teknik och tips.

rutorna kommer komma på dig. du har lite bf, så med lite muskler så kommer du se grym ut;)

Ozziking
2014-02-13, 19:16
det är jätte bra att du läser om kost och träning;) titta även på klipp på youtube om teknik och tips.

rutorna kommer komma på dig. du har lite bf, så med lite muskler så kommer du se grym ut;)



Hoppas på det! Mina biceps har svarat grymt iaf.

Fick en video som jag såg på ang att äta utan att räkna kalorier etc! Sjukt ra var den!




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-13, 20:11
Lite bilder!

http://img.tapatalk.com/d/14/02/14/jasy4utu.jpg

Fiskbiffarna:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/14/4ury8a4a.jpg

Middag:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/14/a5yhe4un.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/14/ada6yba9.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/14/da5yqugu.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-15, 14:33
Dagens pass;
Underkropp VOLYM:

Mage ingår.


Total tid på gym: 135 minuter, uppvärmning och mage inklusive. + extra vila.

Köttigt pass idag, kräkreflexer på topp + svårt att gå :P

Knäböj: 5x5 - 65Kg + 5 kg - 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5
1x8 - 50 kg

Benpress: 5x10-15 - 132,5kg +2,5kg
10, 10, 10, 10, 10
1x20 - 90 kg

1:30-2:15 min vila
Märkte att jag pressar bättre utan skor + att jag på något sätt pressar mer med vänstern?

Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, 15, 12, 12
Dropset: 6, 5, 5, 8

Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 15, 10, 10
Drop: 8, 9, 15 - 25 - 20,5 - 15,5kg

Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 10, 10, 10, 10

Crunch i maskin: 41 kg - drop
1 min vila

15, 15, 15
15, 15, 15
13, 7, 10
1x 15 - 36kg

Cable crunch: 59kg 1:30 vila
4x15
Öka ->

Crunch på boll: 5 kg 30-60s vila.
15, 15, 15, 15

AB roller: 45-60 sec vila
10, 8, 6, 8



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tobbey
2014-02-15, 14:35
Snyggt markat! Vad väger du just nu? Runt 60kg? 95kg är ju riktigt fint på den kroppsvikten isåfall, så brukar jag räkna :) Mer imponerande med en snubbe på 80kg knäböja 240kg än en snubbe på 150kg göra samma sak.

Ozziking
2014-02-15, 15:05
Snyggt markat! Vad väger du just nu? Runt 60kg? 95kg är ju riktigt fint på den kroppsvikten isåfall, så brukar jag räkna :) Mer imponerande med en snubbe på 80kg knäböja 240kg än en snubbe på 150kg göra samma sak.



Tack!

Ja, 59-60kg väger jag! Inte vägt mig på ett tag. Tänkte skippa det ;)



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-15, 19:03
Dagens kost blev följande:

Frukost
Gröt med mjölk och frysta bär
bananskivor, äppelbåtar med jordnötssmör
grönt te
kaffe latte ( pre-workout) med vaniljsocker.

Post-workout och lunch:
7-8 potatisar ( ~600g )
gurka
ketchup
en stor kycklingfilé
3/4 skopa kasein ( det som var kvar i påsen :)

Middag:
spagetti
sallad
morot ( kokt )
nötstek
ketchup
1 paket jordgubbar ( färska )
gurka

Kvälls:
smoothie gjord på:
yoghurt
fryst banan och frysta bär och vaniljsocker.

toppat med jordnötssmör.

förhoppningsvis minst 2800 kcal och 350g kolhydrater :)

Ozziking
2014-02-15, 19:14
Lite tankar och funderingar:

Jag tycker schemat hittills är riktigt skönt faktiskt, men skulle dock vilja köra ett pass till, haha! Älskar att träna.

Nej men jag trivs riktigt bra med det, halvkropp 4gg/vecka + ett magpass är ju inte dåligt alls, redan ökat bra i böj, bänk, benpress etc.

Idag när jag körde benpress så kom mjölksyran som brev på posten. under det 4:e settet var jag tvungen att pausa mitt i, jag förstod inte vad felet var?
Jag testade att ta av mig skorna och resterande reps och set gick som en dans på rosor, utan mjölksyra eller någonting. Jag fattar nada.

Framöver blir det iallafall benpress med enbart strumpor! :D

Jag blev helt svimfärdig och illamående när jag körde curl och spark idag. Längesen jag körde 4 set med repsintervall 10-15. Riktigt HÄRLIGT var det! haha, vart helt slut och just nu håller jag på att somna när som helst!

dock blev jag lite förvirrad när jag ökade med 5 kg i böjen idag istället för 2,5.
Det vart rätt tungt och jag blev lite orolig för att tappa formen och att jag inte gick ner djupt nog, det blev iallafall lite lägre ner än parallell med knäna, så jag antar att det är okej.
En sak till jag lagt märke till är att jag blir inte trött i benen när jag knäböjer, utan snarare i höften och ljumskarna. Försöker stå rätt tätt så det ska ta mer på quadsen, det blir väl axelbrett / lite längre in. Antar att det är normalt.
Jag har också börjat tänja benen innan jag kör böj, då går det mycket bättre! Tackar youtube ;)

Kommer lägga upp lite filmer här och på feedbackstråden, hoppas ni kollar och ger feedback!? :D

mvh

Ozziking
2014-02-15, 21:12
Knäböj, 65kg ( lite mindre djup ) andra 50kg. Hur ser det ut?

yjmpU7qeCRs

uO9h4f4-gkQ

Incline dumbbell press:

Pyjam1f9QOs


Marklyft, PB:
tiHFQZXjgQU

Lucaas
2014-02-15, 22:06
Skummat igenom journalen och det ser bra ut! Kommer följas! Ungefär lika lång och lika tung, lika gammal oxå tror jag :p lycka till!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-15, 22:55
Skummat igenom journalen och det ser bra ut! Kommer följas! Ungefär lika lång och lika tung, lika gammal oxå tror jag :p lycka till!


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Seriöst? Häftigt! Följer din journal också, du är stark ;)



Skickas från min iPhone via Tapatalk

arogen
2014-02-15, 23:36
kikade på videon från ditt PB i marken. Bra kört, men håll vikten kontrollerat på nedvägen också, du tappade ryggen helt och bara släppte tyckte jag det såg ut som. när du kommer upp på riktigt tunga vikter blir det extremt farligt. bara ett tips :) men fortsätt såhär mannen!

följer dig på instagram med, kul! fortsätt uppdatera.

Tobbey
2014-02-15, 23:42
kikade på videon från ditt PB i marken. Bra kört, men håll vikten kontrollerat på nedvägen också, du tappade ryggen helt och bara släppte tyckte jag det såg ut som. när du kommer upp på riktigt tunga vikter blir det extremt farligt. bara ett tips :) men fortsätt såhär mannen!

följer dig på instagram med, kul! fortsätt uppdatera.

Alternativt släpp vikten när du låst ut, finns ingen anledning att sänka den långsamt då negativen inte ger något och är den del av lyftet med högst skaderisk. Men så kommer vi till andra problem med gym som ska hålla på och klaga på ditten och datten...

Påslakan
2014-02-16, 01:20
Alternativt släpp vikten när du låst ut, finns ingen anledning att sänka den långsamt då negativen inte ger något och är den del av lyftet med högst skaderisk. Men så kommer vi till andra problem med gym som ska hålla på och klaga på ditten och datten...

Negativa fasen ger visst något, när du sänker vikten sakta måste musklerna jobba mer = GAAAAAAAAAINS!

Ozziking
2014-02-16, 09:06
Alternativt släpp vikten när du låst ut, finns ingen anledning att sänka den långsamt då negativen inte ger något och är den del av lyftet med högst skaderisk. Men så kommer vi till andra problem med gym som ska hålla på och klaga på ditten och datten...


Negativa fasen ger visst något?

Då spänner ju musklerna skitmycket för att hålla emot tyngden!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-16, 09:06
kikade på videon från ditt PB i marken. Bra kört, men håll vikten kontrollerat på nedvägen också, du tappade ryggen helt och bara släppte tyckte jag det såg ut som. när du kommer upp på riktigt tunga vikter blir det extremt farligt. bara ett tips :) men fortsätt såhär mannen!

följer dig på instagram med, kul! fortsätt uppdatera.


Ja, det vart lite slarvig där. Var bara så glad! Haha!

Gör du?? Kul! Ska kolla om jag hittar dig!

Tack!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Lucaas
2014-02-16, 10:13
Seriöst? Häftigt! Följer din journal också, du är stark ;)



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ja seriöst :p vad kul att du läser, men nu överdriver du lite med att jag e stark ;)

Ozziking
2014-02-16, 12:17
Dagen i en sammanfattning.

Mat
plugg
Trummor
mat
mer musik i alla former
vila
mat

:P

Längtar till morgondagens pass!!

Ozziking
2014-02-17, 21:46
Urkasst pass.. Verkligen. Är sjukt deppig nu :/ klarade ej nya vikten på bänkpressen, så sänker och kör på med 42,5 på nästa pass också. Känner att tekniken svajjar ganska rejält där och på hantelpressen samt skivstångsrodden.. Usch. Lägger upp filmer imorgon så ni kan tipsa lite...

Dagens pass:

Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 45kg - 2 min vila
1x4 - 45 kg
1x5 - 42,5 kg
1x5 - 42,5 kg
1x5 - 42,5 kg
1x4 - 42,5 kg ????


Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
7, 7, 7, 6

Skivstångsrodd: 5x3-5 - 45kg
5, 5, 5, 5, 5
2x8 - 40 kg
1 x 12 - 20 kg

Överhandsgrepp:50kg - 5


Latsdrag: 4 x 6-10 - 45,5kg
8, 8, 8, 8
Dropset sista.'



Militärpress: 5x5-8 30kg
1x5 - 27,5
1x5 - 30 kg
1x3 - 30 kg
1x4 - 30 kg
1x

20kg - 5


Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
10, 7, 7


Skullcrushers ez-stång: 3x6-10 - 5kg
10, 10, 12

+ 5 kg


Rak stång: 15kg

Usch..
Får nöta på och hoppas att det ska gå helt enkelt..

Kör på 42,5kg nästa pass som sagt. Volympassets hantelpress blir samma vikt som på tung dagen.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-17, 21:47
Och militärpressen kvarstår vikten på.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-17, 22:31
Kosten idag då? Jo den har väll varit okej. Väger lite saker bara för att inte bli lurad av mig själv. Men macroräknandet försöker jag lägga bakom mig och bara få någon sorts uppfattning på det.

Blev en del protein idag då kyckling serveras i skolan idag. Gott var det dock!

100g gryn = Gröt med mjölk och frysta bär
Jordnötssmör och te

2 st kycklingfiléer
Morot
Broccoli
Bulgurröra

250g Yoghurt
Banan
45-50g havrefras
25g jordnötssmör
Ett stort grönt äpple

Kokt potatis
Ketchup
Gurka
Kokt torskfilé 2 st.
Celsius

Post-workout:
3-4 stora nävar cornflakes
30g whey med 2 DL mjölk

Övrigt: 10-15 cocktailtomater och lite nötter


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-17, 22:36
Från dagens bröstpass:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/18/ynedygut.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/18/vehysy9u.jpg

Jag och emerich Roth förra fredagen. 90 år gammal överlevare från koncentrationslägret i Tyskland under WW II. Auzwich ( stavning )


Lägsta vikt: 34kg , 174 cm hemskt historia. Träffade även en föredetta nazistledare här i Sverige. Johnny puma tror jag han heter?

http://img.tapatalk.com/d/14/02/18/ty4yhany.jpg

Lite helggott!
http://img.tapatalk.com/d/14/02/18/rugane3a.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/18/5yrebu6y.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

arogen
2014-02-18, 07:26
jag är inne på min 4e vecka med mitt nya träningsschema, jag är grymt nöjd. på mitt 3e pass i veckan kör jag teknik i marklyft samt bänkpress. sen på veckans första pass kör jag tungt på dessa övningar. det ger som fan kan jag säga. nya PBn igår och dom vikterna har jag inte vart nära att rubba på ett halvår.

Ozziking
2014-02-18, 07:36
jag är inne på min 4e vecka med mitt nya träningsschema, jag är grymt nöjd. på mitt 3e pass i veckan kör jag teknik i marklyft samt bänkpress. sen på veckans första pass kör jag tungt på dessa övningar. det ger som fan kan jag säga. nya PBn igår och dom vikterna har jag inte vart nära att rubba på ett halvår.


Härligt att höra.
Också satt en del PB:N på sistone. Men ska börja lägga in ett teknik/rörelse pass på fredagen/söndagen tror jag.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

arogen
2014-02-18, 09:24
Härligt att höra.
Också satt en del PB:N på sistone. Men ska börja lägga in ett teknik/rörelse pass på fredagen/söndagen tror jag.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

bra, det kommer ge grymt mycket i framtiden lovar jag :)

Jeml
2014-02-18, 13:24
vad väger du nu? ser ju bra ut på bilderna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-18, 13:48
59-60kg. Sjukt "dålig" i bänk dock


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-18, 21:51
Underkropp TUNG:

ASDÅLIGT PASS, Vad händer? kände mig trött och orkeslös?! 2:a dagen utan kreatin nu... Det borde inte get effekt än?
Fortfarande ont i höger utsida lår. Den är en led från rumpan ner till utsida quad/knät som värker.
Jag pressar snett i benpressen? mer med vänster ben? går ej att åtgärda?? Känner mig sne liksom. Dessutom fick jag "mjölksyra" / Svid i mina knän idag i benpressen?? skulle verkligen behöva någon professionell som kan finslipa min teknik!!!

Knäböj: 5x5 - 65kg 2-3 min vila
1x5
1x5
1x5
1x5
1x4 - la tillbaka stången och körde den sista igen.
Fortsätt på samma vikt eller sänk 2,5kg?
Känner att jag inte riktigt håller formen?



Marklyft: 3x3-5 , 77,5 kg 2-3 min vila
1x5
1x5
1x6

+2,5kg / 5kg? - Ont i utsida lår när jag lyfter.



Benpress: 5x6-10 - 137,5kg - funderar på att sänka vikten..?!
10, 10, 10, 10, 10
1x15 - 90 kg

Pressar snett?! - Mjölksyra/svid i knäna? låter ej knäna passera tårna.

Baksida lår: 37,5 kg
10, 9, 6, 6
Dropset: 4, 6, 9


Benspark: 4x6-10 - 57kg - svid i knäna?
10, 10, 10, 10
Dropset: 6, 6, 5, 4


Vadpress: 4x6-10 -55kg - gick bra :-)
10, 10, 10, 10
45kg- 10
+ 5 kg


Kommer lägga ut videos ikväll. BEHÖVER ALL FEEDBACK JAG KAN FÅ!!!

Ozziking
2014-02-18, 22:01
Sne hantelpress:
g4d1Mig2Vsw

Bänkpress teknik:
s_bO7Viu2iE

Knäböj bakifrån:
9MqsxHGiw3Q

LHtpRib4ROg

Marklyft bakifrån:
BU_pjWFZJYg

Benspark:
CCs8PsV5IRk

*gah!* FEEDBACK BEHÖVS!

och det ser ut som o jag är jätte högt upp i marken, men det är jag ej :)

Jeml
2014-02-18, 22:04
skulle vilja se mark och böj från sidan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Snubben
2014-02-18, 22:06
Jag är ingen knäbö-expert men det ser ut som du fäller när du börjar trycka uppåt. Sänk vikten och utöka set eller något, kanske arbeta på båltryck/styrkan?

Titta genom den här youtubevideon:

zoZWgTrZLd8

Han ger väldigt bra tips på hur man bör utföra knäböj på ett bra sätt.

Ozziking
2014-02-18, 22:07
Jag är ingen knäbö-expert men det ser ut som du fäller när du börjar trycka uppåt. Sänk vikten och utöka set eller något, kanske arbeta på båltryck/styrkan?

Titta genom den här youtubevideon:

zoZWgTrZLd8

Han ger väldigt bra tips på hur man bör utföra knäböj på ett bra sätt.

sett den flera gånger! kanske ska sänka vikten till 60 kg igen då? :/

kanske har dålig rörlighet i fotleder/hamstrings? böjer inte alls lika djupt utan skor nämligen.

Ozziking
2014-02-18, 22:07
skulle vilja se mark och böj från sidan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sorry.. tog inget från sidan idag.. Kan göra det nästa pass.. ville liksom att ni skulle se fot/benpositionerna idag typ *spy*

Snubben
2014-02-18, 22:10
Det är upp till dig, att släppa egot och sänka vikten är svårt men man ska inte underskatta en bra teknik i någon övning. Och i ärlighetens namn, sänker du vikten och får till tekniken så kommer du lyfta tyngre vikter snabbt som attsingen.. :thumbup:

(jag har själv sänkt flera vikter i olika övningar bara för att jag inser att tekniken inte är OK, bara gilla läget - gör om gör rätt)

Snubben
2014-02-18, 22:11
Tänk på hur du pekar med armbågarna, de verkar falla bakåt..

Ozziking
2014-02-19, 07:59
Tänk på hur du pekar med armbågarna, de verkar falla bakåt..


Såg det också! Ska tänka på det!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-19, 08:32
Jag tycker det hjälper att försöka tänka att stången ska kunna ligga still utan att man håller i den.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Philley
2014-02-19, 10:06
Trevlig journal :) Du har kämpat hårt och vikterna lär öka i raketfart!

Ozziking
2014-02-19, 11:17
Trevlig journal :) Du har kämpat hårt och vikterna lär öka i raketfart!


Tekniken måste bara finslipas :/


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-19, 17:33
mer teknikfilmer: knäböj:

O0gP7ijFbSs

fEnp-CoEzdg

AFl8HCdKbDc

Marklyft:

M7aG0n7qJUw

JiFhQYSo4mw

Ozziking
2014-02-19, 17:43
I övrigt vart det bara ett sisådär magpass och teknik/rörelse pass.

har nu smärta i höger skinka ( en led ) som stramar ner i utsida låret till knät, det börjar bränna lite i nedre ländryggen också på högersidan.

vänster knä känns ansträngt då jag pressar snett i benpressen..

skulle verkligen behöva någon att köra med som kunde hjälpa mig med tekniken.

i övrigt då? Jo snart sportlov, ska upp till stockholm på måndag, träffa en kompis och shoppa lite. Annars inget speciellt ..

Min mamma har tagit kontakt med en naprapat som ska känna och klämma lite på mig. skulle behöva det

det stramar emot liksom i leden... Jobbigt!

pepplez
2014-02-19, 22:49
Du kan sluta lägga till epitetet "teknik" på dina filmer när du kör på lägre vikter än normalt - så länge du inte kan göra övningen klockrent med en vikt ska du inte köra på den vikten :P

Ozziking
2014-02-20, 08:38
Du kan sluta lägga till epitetet "teknik" på dina filmer när du kör på lägre vikter än normalt - så länge du inte kan göra övningen klockrent med en vikt ska du inte köra på den vikten :P




Är det allt du kan säga? Här nojjar jag mig över skador och försöker desperat få hjälp med tekniken i övningarna, och du lägger en kommentar om att jag inte ska kalla det teknik? Snälla, sluta.

Vad menar du med det sista?

Jag övar ju in teknik?



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-20, 08:49
ser lite konstigt ut när du böjer, som att du liksom ramlar ner eller nåt.

jag tycker det är väldigt svårt att böja utan vikt, testa med 40-50kg istället :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pepplez
2014-02-20, 09:45
Är det allt du kan säga? Här nojjar jag mig över skador och försöker desperat få hjälp med tekniken i övningarna, och du lägger en kommentar om att jag inte ska kalla det teknik? Snälla, sluta.

Vad menar du med det sista?

Jag övar ju in teknik?



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det jag menar är att vikten du kör på när du tekniktränar ÄR den vikt du klarar av eftersom man inte ska lyfta tyngre än tekniken fixar.

Ozziking
2014-02-20, 10:28
ser lite konstigt ut när du böjer, som att du liksom ramlar ner eller nåt.

jag tycker det är väldigt svårt att böja utan vikt, testa med 40-50kg istället :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2



Okej, fixar det ikväll då


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-20, 21:34
Överkropp VOLYM:
Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 42,5kg
5, 5, 5, 5, 5

+2,5? tekniken svajar ganska sisådär. Funderar på att bibehålla vikten tills jag klarar det ordentligt så att säga? vad tror ni?

Sne hantelpress: 4x8-12 - 17,5 kg
8, 7, 8, 7 - Lite mer än förra passet!

12,5kg - 6



Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 12, 9, 8 1/2
Dropset: 4, 6, 9
Snart ökningsdags! :D

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 12, 12 - YES! 27,5kg here i come!

Hantellyft åt sidan: 4x8-12 5kg
12, 12, 8, 8 - mer än förra passet!
Dropset: 4, 4, 4 , 8

Sne Hantelcurl: 4x8-12 - 9kg
12, 8, 8, 8 - nästan klarat det på nya vikten!


Pushdowns: 4x8-12 - 34kg
12, 12, 12, 12 - NY VIKT NÄSTA PASS IGEN! WOHO!!
Dropset: 4, 3, 6, 12

36kg nästa!!


Passet gick helt okej idag. Mer energi! Imorgon är sista dagen innan sportlov och vi kommer ha dodgeboll turnering i skolan, kul!

På måndag ska jag upp till Stockholm för shopping sant ett benpass med min vän Ellen aka fitspooration på blogg och instagram ( en av största träningsbloggarna ).
Ska bli kul! Lite coaching liksom!

Jag undrar lite eftersom jag kör ben på måndag om jag kan köra såhär denna vecka samt nästa vecka:

Imorgon, fredag: stretch, rotatorcuff och rörelselövningar för axlar/ben.

Lördag: ben/mage
Söndag: överkropp tung
Måndag: ben med vän ( volym/tung i guess )
Tisdag: mage/överkropp?

Onsdag: naprapat och vila. Alt träning innan?

Torsdag: överkropp volym
Fredag: rörelse/teknik/rotatorcuff alt ben
Lördag: om ej ben på fredag så det + mage eller rörelse.

Har ju looov ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-20, 21:54
Mer knäböj med tyngre vikter :) Ja jag är beroende xD

40kg:

YK7ZbdqMswc

UlIPNkAGzfs

50kg:

SBlMQuVub1Y

Ozziking
2014-02-20, 22:23
Bilder från dagen:

Från i sommras vs nu:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/3e3ubu2y.jpg

Benpress fotställning:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/e7ugamu9.jpg

Post-workout 1&2
http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/sumuhysu.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/ravysevu.jpg

Word:

http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/va8u9u3a.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-20, 23:10
kör du så många reps du kan sista settet i bänken?

jag tycker böjen ser bra ut.
några saker man kan tänka på som underlättar för att hålla en bra form:
-fram med armbågarna mer, så dom pekar mer rakt ned.
-spänn hela tiden övre rygg och släpp aldrig "spänningen".
-spänn magen/bålen från det att du börjar sänka vikten och håll kvar hela tiden tills du fått upp den igen.

bra utveckling också. schyssta abs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jontalinen
2014-02-20, 23:24
kör du så många reps du kan sista settet i bänken?

jag tycker böjen ser bra ut.
några saker man kan tänka på som underlättar för att hålla en bra form:
-fram med armbågarna mer, så dom pekar mer rakt ned.
-spänn hela tiden övre rygg och släpp aldrig "spänningen".
-spänn magen/bålen från det att du börjar sänka vikten och håll kvar hela tiden tills du fått upp den igen.

bra utveckling också. schyssta abs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

http://www.youtube.com/watch?v=zoZWgTrZLd8

Tycker den här videon förklarar det bra.

Ozziking
2014-02-21, 08:02
http://www.youtube.com/watch?v=zoZWgTrZLd8



Tycker den här videon förklarar det bra.


Ser den varje dag :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-21, 08:03
kör du så många reps du kan sista settet i bänken?

jag tycker böjen ser bra ut.
några saker man kan tänka på som underlättar för att hålla en bra form:
-fram med armbågarna mer, så dom pekar mer rakt ned.
-spänn hela tiden övre rygg och släpp aldrig "spänningen".
-spänn magen/bålen från det att du börjar sänka vikten och håll kvar hela tiden tills du fått upp den igen.

bra utveckling också. schyssta abs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Nä inte jag kör ej så många reps jag kan på sista set, pga dålig form så skulle jag knappt klara en till lol


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-22, 22:07
Underkropp VOLYM:

Mage ingår.

Knäböj: 5x5 - 62,5kg - 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5
1x8 - 50 kg

Benpress: 5x10-15 - 130kg - 5 kg
10, 10, 10, 10, 8 - paus - 2
1x20 - 90 kg

1:30-2:15 min vila
Förra: 132,5kg - 5x10

Benspark: 4x10-15 - 52kg
10, 15, 12, 11
Dropset: 4, 6, 6, 6
Förra: 15, 15, 10, 10

Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 13, 12, 10
Drop: 8, 7, 7 - 25 - 18 - 15,5kg

Förra: 15, 15, 10, 10
Drop: 8,9,15 - 25 - 20,5 - 15,5

Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 13, 11, 10, 10 - bättre än sist!

Crunch i maskin: 41 kg - drop
1 min vila

15, 15, 15
15, 15, 15
15, 15, 10
1x 15 - 36kg

Cable crunch: 63kg 1:30 vila
13, 13, 12, 13

Crunch på boll: 5 kg 30s vila.
15, 10, 10, 9

AB roller: 45-60 sec vila
10, 8 , 7, 8

Känner mig svag, kan det bero på att jag slutat med kreatinet?
Ska börja igen tror jag.. Orkar inte 3 veckor till såhär. FK pauser :P

Nej men på riktigt, vet inte riktigt hur jag ska gå till där med kreatinet, benpressarna kändes verkligen inte bra, mjölksyra i mina knän etc. Usch, benpress in my ass - knäpress så att säga :/

imorgon blir det ingen vila då jag kommer köra överkroppspasset, anledning? ska köra ben med en av sveriges kändaste träningsblogerskor i stockholm! Excited!

Då ser det ut såhär resterande vecka:
sön: överkropp tung
mån: ben - volym/tung
tis: Överkropp - volym/tung? - vet ej om jag ska köra här? Alternativt träning på onsdagen.
ons: mage och naprapat alt träning innan naprapat och vila på tisdagen. överkropp isåfall.
tors: underkropp volym ?
fre: vila om det blir ovanstående - annars överkropp tror jag?
lör: ben/överkropp om vilan sker på tisdagen blir det över annars under..

sen blir det som vanligt nästa vecka.
skulle behöva lite hjälp här :3




Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-02-23, 09:35
Återigen tänker du för mycket :) Om du tränar på onsdagen eller tisdagen spelar ingen roll.

Angående kreatinet, ingen aning om din trötthet beror på det men ibland har man ju dåliga dagar, för mig beror dem alltid på att jag missplanerat min mat i samband med träningen (för lite, för lång tid sedan jag ätit, för kort tid sen jag ätit etc).

Ozziking
2014-02-23, 21:34
Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 40kg - 2 min vila
1x6
1x6
1x6
1x5
1x6

30 kg - 3x 10


Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
6, 6, 5, 3 på vänstern ,4 på högern
1x5 - 15 kg

Skivstångsrodd: 5x3-5 - 45kg
5, 5, 5, 5, 7

1 x 20 - 20kg



Latsdrag: 4 x 6-10 - 45kg
Breda - 9, 7
Smala - 8, 7
Dropset sista.'



Militärpress: 5x5 30kg
5, 4, 4, 3, 4

1x5 - 20kg


Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
8, 6, 7

Triceps ez-stång: 3x6-10 - 10kg
6, 6, 5


Körde lite lättare bänkpressen för att tekniken ska sitta fint. Känner hur högeraxeln gärna vill fram och pressa.. Försöker göra allt för att dra den tillbaka.

Incline dumbbell gick sådär, sämre repetitioner än sist och jag känner att jag inte orkar lika mycket som när jag tog kreatinet.
Ska försöka stå ut 4 veckor till.
Verkligen tänkt på tipsen på sne hantelpress, tycker det känns helt okej men fortfarande svårt för att ligga rakt på bänken? Konstigt.

Imorgon blir det ingen träning, känner att jag måste vila och vill bara strösa runt, äta god mat och shoppa med min kära storebror. Kan behövas! På tisdag blir det ett benpass iallafall, och onsdag naprapat och vila :-)

Idag kom jag upp i 3040 kcal typ och runt 380g carb, Stolt! 😃👌

Ska nog börja köra smala latsdrag, känner att jag får bättre kontakt utav dem? Någon som har någon skillnad mellan bred och smala? :)

Ska dra upp lite videos sen på barbell row och bänkpress på tisdag, tack och hej!



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-02-23, 22:35
det har gjorts emg tester på olika grepp i latsdrag och smalt, supinerat visade sig vara effektivast.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-02-24, 06:35
Jasså? Men då kör jag ju såklart på det! Känns direkt i ryggen också :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-02-24, 17:45
det har gjorts emg tester på olika grepp i latsdrag och smalt, supinerat visade sig vara effektivast.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Fast när det gäller chins läser man ju alltid om hur supinerade ska aktivera biceps mer än pronerade, och latsen mindre?

Jeml
2014-02-24, 19:00
Fast när det gäller chins läser man ju alltid om hur supinerade ska aktivera biceps mer än pronerade, och latsen mindre?

chins och latsdrag är inte samma övning.

har inte sett någon undersökning på greppet i chins så vet inte vad som är effektivast där.
jag kör bredare än axelbrett i chinsen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pepplez
2014-02-24, 20:46
chins och latsdrag är inte samma övning.

har inte sett någon undersökning på greppet i chins så vet inte vad som är effektivast där.
jag kör bredare än axelbrett i chinsen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fast särskilt stor skillnad mellan chins och latsdrag är det ju inte, påstår man motsatsen försöker man bara vara formaliapretto :P

Ozziking
2014-02-25, 11:09
Godagens! Sitter just nu och sveper en jacked fuel innan ca 30 minuter töjninging och sedan dags för ben!

Täknkte köra lite lägre vikter idag på passet på själva böjen och kanske lite mer reps, så jag kan få in bra teknik ( - 2,5kg tänkte jag bara ).

här är lite filmer från söndagens pass på rodd och bänk, jag tar gärna emot mer tips. Somsagt har jag lite framåtroterande högeraxel, men försöker tänka på att " dra tillbaka " den och gör rotatorcuff övningar samt när man tar en pinne och svänger runt och tillbaka ( namn? ).

rodd:
qbB61ZWiHgQ

bänk:
Yc3HnorEd-s

Snubben
2014-02-25, 11:14
rodd:
qbB61ZWiHgQ


Rätt eller fel låter jag vara osagt men luta dig lite mer framåt och lät vikten åka så långt ner, du ska verkligen slappa av i rygg/Axlar så att allt verkligen dras er i "dödläge". Inget ska vara spänt. När man prickar in det så känns det.

Ozziking
2014-02-25, 20:30
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 62,5kg 2-3 min vila
1x5
1x5
1x5
1x5
1x5

1x10 - 15 kg

Marklyft: 3x3-5 , 80kg 2-3 min vila
1x5
1x5
1x5

+ 2,5




Benpress: 5x6-10 - 130kg
10, 10, 10, 10, 10
1x15 - 90 kg

+ 5 kg

Baksida lår: 37,5 kg
10, 10, 7, 7
Dropset: 5, 5, 10,
32- 25 - 18 -

Benspark: 4x6-10 - 57kg
10, 10, 10, 10
Dropset: 5, 3, 5, 6

+ 2,5? Känns som om jag sparkar sjukt mycket, ändå går jag sakta tillbaka.

Vadpress: 4x6-10 -55kg
10, 10, 10, 10
1x20 - 25 kg
+ 2,5 kg

Jag vet inte vad som hände.. MEN DET GICK SÅ JÄKLA BRA IDAG!! HADE SÅ JÄKLA MED ENERGI OCH KÖTTADE PÅ OCH VILLE ALDRIG SLUTA! Kunde hålla på 2 timmar till!!!

Körde mage också🍝😃 efter passet blev det 150g okokt pasta med ketchup,keso, proteinshake ochfrukt. Mums!

Ska nog köra överkropp imorgon innan naprapaten, man kan bli riktigt mör dagen efter nämligen


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-25, 21:23
Ja i övrigt då? Har ju sportlov. Detta lov spenderas med 3 saker/dag

Äta
Träna
Sova

Kommer vara i god form till skolstarten igen, då NP sätts igång på riktigt. Hittills har det gått bra i spanskan
2B och 1 A i nationella där.

Mina lägsta betyg är C och jag satsar på minst 3 a:n.
Merit poäng för tillfället: 270

Har också beställt nya grejer från ********.. Allt gick på 1500kr. Lite halvt ångest men tror det var behövligt. Beställde:

Kläder
Shaker
Kasein x 5 a 750g/st
Whey 4kg
Koffein 3 burkar för 149 á hundra kapslar/burk.
En tablett inehåller 200mg koffein

Jag van 4 lådor celsius också.. Så har en del framöver.

Bilder från idag/igår:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/26/uqa7a7ub.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/26/yta4anab.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/26/gu6aby4y.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/26/aty3etav.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/26/3uperese.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Antoonuknow
2014-02-25, 22:43
Ser bra ut det här, kör hårt buddy =)

Ozziking
2014-02-26, 10:06
Ser bra ut det här, kör hårt buddy =)


:-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-26, 22:36
överkropp tung: Passet gick grymt idag med! :D dock lite svårt för hantelpressarna nu, lägger mig snett på bänken och kan ej åtgärda det.. Men tränar på det!

Bänkpress: 42,5kg 2-3 min vila
1x4 - fail
4x5

fortsätt.

Sne hantelpress: 17,5 kg 2-3 min vila
9, 6, 7, 7

12,5 kg - 8 reps

barbell row:
4x5
1x7
1x5 - reverse grip - 40 kg
1x20 - 20 kg

Smala latsdrag:45kg
10, 8, 7, 7 - PB
dropset på sista

Militärpress: 30kg
5, 3 - F , 4 , 3 - F
1x5 - 20 kg

ez-curl: 12,5 kg + stång
10, 8 , 8 - PB

skullcrush bakom huvud på bänk: 10kg + stång ( ez )
10, 10, 8

bänkpress 3x10 - 30kg


Helt stört vad repsen ökade idag, wierd.

I övrgit då? Jo idag på mitt möte med vården så fick jag sagt av läkarna: " Du har nu ingen diagnos längre Oscar ". Fortfarande chockad.

drar upp lite mer videos senare på teknikövningar och lite från militärpressarna etc.

godnatt!

Snubben
2014-02-26, 22:52
I övrgit då? Jo idag på mitt möte med vården så fick jag sagt av läkarna: " Du har nu ingen diagnos längre Oscar ". Fortfarande chockad.


Bra jävla jobbat, glad för din skull! Nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra tungt (men ha koll på tekniken) och äta bra! Du ska vara sjukt stolt över dig själv! http://www.onepiecebay.net/forums/images/smilies/viking_smiley_81.gif

Ozziking
2014-02-27, 08:38
Bra jävla jobbat, glad för din skull! Nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra tungt (men ha koll på tekniken) och äta bra! Du ska vara sjukt stolt över dig själv! http://www.onepiecebay.net/forums/images/smilies/viking_smiley_81.gif


Tack så mycket!! Gråtfärdig är jag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-28, 08:30
Bicep pics:

http://img.tapatalk.com/d/14/02/28/byhavete.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/02/28/azerunaz.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-02-28, 19:12
Överkropp VOLYM:
Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 42,5kg
5, 5, 5, 5, 6 - JAAA!

+2,5

Sne hantelpress: 4x8-12 - 17,5kg Mer reps detta pass :)
8, 8, 6, 6

12,5kg - 6



Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 12, 9, 8
Dropset: 4, 7, 5, 9

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 10, 10

15kg - 10 reps

Hantellyft åt sidan: 4x8-12 5kg
12, 12, 12, 12
Dropset: 6, 6, 9, 14

+1 kg nästa pass

Sne curl: 4x8-12 - 9kg
Hammer: 12, 10,
Ordinary: 8, 8

ska jag köra hammer eller vanliga?

Pushdowns: 4x8-12 - 36kg +2kg sen förra passet
12, 12, 9, 7
Dropset:

Bänkpress 3 * 10-15 - 30 kg
10, 10, 12

Grymt pass! Mycket fokus på den exentriska fasen! Ska fortsätta med det! Körde också 8 minute abs efter, skönt! Laddar upp inför morgons dagens volympass för benen! Då jävlar ska exentriska fasen in!

Ryggprogress:http://img.tapatalk.com/d/14/03/01/su3yvahy.jpg

Övriga bilder:
http://img.tapatalk.com/d/14/03/01/ja8ugy9e.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/01/getyseba.jpg

Videos: feedback motas gärna.
AgdPa3mXSUU

w9pg5jtRkzI

OOJGSyMOVEY

Lägger mig/vrider mig snettt när jag kör hantelpressar, har ni några tips?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-03, 22:28
Lördagens pass:

Underkropp VOLYM:

Mage ingår.

Knäböj: 5x5 - 62,5kg - 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 6
1x9 - 1x3 pausböj -50 kg

+2,5

Benpress: 5x10-15 - 130kg
12, 10, 10, 10, 12
1x20 - 90 kg - non stop!

+2,5 kg

Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, 12, 12, 11
Dropset: 4, 5, 5, 10


Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 15, 11, 10
Drop: 8, 9, 10 - 25 - 20,5 -15,5

Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 15, 13, 11, 13

Crunch i maskin: 45kg - drop
1 min vila
15, 15, 15
15, 10, 10
13, 6, 10


1x 20 - 32kg

Cable crunch: 63kg 1:30 vila
15, 10, 14, 10

Crunch på boll: 5 kg 30s vila.
15, 15, 14, 10

AB roller: 45-60 sec vila
10, 8, 8, 8


Vart mycket fokus på exentriska fasen😄. Det brände!! Tog även ett nytt PB i bänk på 50 kg.

Glad! Mål 1/3 klart!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-03, 22:31
Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 45kg 2-3min vila
5, 5, 5, 5, 5 - Jaaa!

En gång till samma tyngd :)



Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
10, 7, 6, 6

1x10 - 12,5kg


Skivstångsrodd: 5x3-5 - 45kg
5, 7, 6, 8, 7
1x10- 40kg
1 x 20 - 20kg

Teknik

Smala Latsdrag: 4 x 6-10 - 45kg
10, 10, 7, 8
Dropset sista.'



Militärpress: 5x5 30kg
5, 5, 4, 4, 5 - lite bredare grepp."

1x6 - 20kg


Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
10, 9, 8

Triceps ez-stång: 3x6-10 - 10kg
10, 10, 10

+ 2,5



Bänkpress 3x10-15 - 30 kg 1 min vila

15, 10, 10


Riktigt bra pass! Börjar få till pressar etc. Det ändå som krånglar nu är skivstångsrodden. Lägger mig gärna högre upp med ryggen för annars håller jag emot med ländryggen.. Men nöta nöta!! Kör nog på 45 kg bänk igen nästa pass då det vart lite vingligt sista repsen. Men fortfarande GLAD! Det går bra nu!


Biceps curlsen är riktigt tunga, dessutom är min vänster handled lite klenare än högern. Så får klämma på dessa greppklämmor eller vad de heter så ska det nog ordna sig. Nu foamroller och sova!

PS. Blivit dålig på att stretcha nu.. Ajaj..


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-03, 22:32
nice, grattis till bänken :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-05, 17:18
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 65kg 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5
dålig form och mycket vila mellan set/reps.

1x12- 50kg

Marklyft: 3x3-5 , 85kg 2-3 min vila
1x5
1x5
1x5

+2,5






Benpress: 5x6-10 - 135kg
10, 10, 10, 10, 10
+ 2,5
1x15 - 90 kg



Baksida lår: 37,5 kg
10, 10, 8, 8
Dropset: 5, 5, 9 10,
32- 25 - 20,5 - 15,5

Benspark: 4x6-10 - 57,5kg
10, 10, 10, 10
Dropset:

+2 kg

Vadpress: 4x6-10 -57,5kg
10, 10, 10, 10
1x20 - 25 kg


+2,5

mage också
Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det var gårdagens pass.. IDag är det vilodag och det bokstavligen suger.. Det bara kryper i hela kroppen och jag blir arg, rastlös och uttråkad. Har inget att göra, inga kompisar orkar hänga eller någonting. BLÖ. Har inte ens något SKOLARBETE?!

Har nästan lust att köra halvkropp 6ggr/vecka så får jag något att göra... Man får bara jobbiga känslor när man sitter framför datorn och gör ingenting. Inte ens spelar, bokstavligen ingenting.. Hatar vilodagar.

PureWhey
2014-03-05, 17:33
Fan vad skönt! Grattis :)

Snubben
2014-03-05, 17:45
Har nästan lust att köra halvkropp 6ggr/vecka så får jag något att göra... Man får bara jobbiga känslor när man sitter framför datorn och gör ingenting. Inte ens spelar, bokstavligen ingenting.. Hatar vilodagar.

Stimulera skallen, testa olika typ av saker för att träna minne mm. Finns appar och skit för det. Köp en bok som syftar till att träna skallen i form av analytiska tester mm. Det tröttar ut, om man tar det seriöst :)

Ozziking
2014-03-06, 22:43
Överkropp VOLYM:
Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 45kg
5, 5, 4 -F , 4, 4

VAFAN är detta?!

Fortsätt på samma tyngd

Sne hantelpress: 4x8-12 - 15kg
12, 12, 12, 10
12,5kg - 8

Samma nästa pass..

Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 12, 10, 9
Dropset:

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 11, 10

15kg - 10 reps

Militärpress 5x5 - 30 kg
5, 5, 4, 4, 3

1x6 - 20 kg


Hantellyft åt sidan: 4x8-12 6kg
10. 9, 9, 9
Dropset:



Sne curl: 4x8-12 - 9kg
10, 8, 6, 7


Pushdowns: 4x8-12 - 36kg
12, 12, 10, 8
Dropset:

Bänkpress 3 * 10-15 - 30 kg
10, 10, 12




Vart helt slut i vänster framsida överkropp efter bänk och hantelpress, dock inte i högern.. Kändes mer i vänstern idag.. Märkligt. Satsade på exentriska fas idag igen. Vart lite trött så bänken gick inge vidare, men hoppas på nästa pass.

I övrigt hade vi Beep-test i skolan idag. Kände efteråt att jag kunde pressat mig lite mer.. Men kom iallafall tvåa av alla nior :) kom till "level" 10.3

Ska nog köra på 62,5 kg böj på lördag istället för 65. Satsa på att köra lite fortare och gå djupare... Vad tror ni?

Mvh


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-08, 18:13
Underkropp VOLYM:
samma knäböjs vikt, gå djupt. Träna tekniken

Mage ingår.

Knäböj: 5x5 - 62,5kg - 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5- med bälte

Fortsätt :-)

1x9 - 1x3 pausböj -50 kg

+2,5

Benpress: 5x10-15 - 132,5kg
12, 12, 12, 12, 12
1x20 - 90 kg - non stop!



Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, 12, 11, 10
Dropset: 5, 6, 6, 10


Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 15, 12, 11
Drop: 6, 9, 12 - 25 - 20,5 -15,5

Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 15, 13, 13, 10

Crunch i maskin: 45kg - drop
1 min vila
15, 15, 15
15, 12, 15
15, 10, 10

1x15- 36kg

Cable crunch: 63kg 1:30 vila
15, 10, 12, 12

Crunch på boll: 5 kg 30s vila.
15, 15, 15, 15

AB roller: 45-60 sec vila
10, 8, 8, 8

körde med bälte idag för kände mig trött .. Men resten gick helt okej. Jag är lite orolig för det känns som om jag bara underhåller musklerna eftersom jag kör på ganska samma vikt, även om repsen ökar liksom. Vet inte riktigt..

Kosten idag har sett ut som liknande:

pre-workout och frukost:
gröt med mjölk och frysta bär
1 banan och 2 äpplen
grönt te
celsius
1/2 avokado

post:
potatis och en halv burk ica basic keso
ketchup
5 stora morötter
proteinshake och en banan
2 skålar havrefras med mjölk

Middag:
150g ( rå vikt ) laxfilé färsk
kokt potatis
selleri
lite harricot verts

kvällsmål:
filmjölk 3%
ica basic kvarg
blåbär
havrefras

~160-170g protein
~400g kolhydrat
~65-70g fett

Känner mig riktigt utvilad, och jag har studie dag på Måndag så jag kör nog det tunga överkroppspasset imorgon, tunga benpasset på måndag och vilar tisdag. Såhär:

Sö ( imorgon ): överkropp, tung
må: underkropp, tung
tis: vila
ons: Överkropp volym
tor: Underkropp volym
fre: vila
Lö: överkropp/underkropp tung/volym ( vet inte riktigt hur jag ska göra här. Kanske blir ett överkropps pass med lite böj och mark inkluderat sen kör jag om på måndag igen. det spelar ju inte så stor roll med en dag mindre vila eller ej )-

Snubben
2014-03-08, 19:18
Vila mer.

Ozziking
2014-03-08, 21:31
Tycker du? Känner mig riktigt utvilad. Men annars så får jag köra som vanligt ( dvs vilodag imorgon ).


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-10, 16:39
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 62,5kg 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5

Djupa börjar, teknik.

1x12- 50kg ( 3 pausböjar )

Marklyft: 3x3-5 , 90kg 2-3 min vila Försök på 1x100kg - misslyckades :-(
1x3
1x3
1x2 -F

1x8 - 60kg överhandsgrepp
1x4 - 70kg överhandsgrepp





Benpress: 5x6-10 - 140kg
1:30-2m vila
8, 8, 8, 8, 9

1x20 - 90 kg



Baksida lår: 37,5 kg 1:30-2m vila
10, 10, 10, 8-F
Dropset: 6, 5, 9, 12
32- 25 - 20,5 - 15,5

Benspark:4x6-10 -59kg 1:30-2m vila
10, 10, 10, 7
Dropset: 5, 4, 4, 7

fokuserar på stop och exentrisk fas.

1x25 - 25 kg


Vadpress: 5x6-10 -60kg
10, 10, 7, 7, 7
1x20 - 25 kg


Avslutade med lite mage, bra pass!

Dagens kost blev/blir följande:

Frukost:
Gröt med mjölk och hallon
1/2 avokado
1 banan och 2 äpplen
1 wasa kanel och 1 BS koffeintablett

- Celsius -

Postworkout:Glömde ladda upp med mer kolhydrater.. Så fick äta en jävla massa efteråt...Ska komma ihåg det senare..
4 morötter, 2 wasa kanel, 2 äpplen, en proteinshake, philadelphiaost
kokt potatis
1/2 burk ica basic keso
ketchup och tacosås tills tallriken svämmade över
sallad
saft

Kvällsmat:
~250g ivars kycklingfilé
kokt potatis
tacosås
sallad

Kvällsmål:

kvarg blandat med yoghurt och hallon
havrefras
~30g nötter blandat.

Kom ändå inte upp på för högt kcal. Ska försöka hälla i mig mer saft under kvällen.

med 400mg koffein i kroppen gick passet riktigt jäkla bra ;)






Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-12, 21:58
Överkropp VOLYM:
Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 45kg
5, 5, 5, 4 - F , 4- F - FAAAN!

2:30 vila mellan set.



Fortsätt på samma tyngd

Sne hantelpress: 4x8-12 - 15kg
12, 12, 9-F , 9 - F
12,5kg - 10 - lägre vinkel.

VARFÖR FÖRLORAR JAG STYRKA VAFAN?! Vänstern helt slut igen! Måste vara B-pressen det är fel på?!

Samma nästa pass..

Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 12, 10, 10
Dropset:

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 11, 12

15kg - 15 reps

Militärpress 5x5 - 30 kg
5, 5, 4, 4, 4 - F

1x6 - 20 kg


Hantellyft åt sidan: 4x8-12 6kg
11, 10, 10, 10
Dropset

1 min vila mellan set.


Sne curl: 4x8-12 - 9kg
10, 10, 7, 7


Pushdowns: 4x8-12 - 36kg
12, 12, 12, 10
Dropset:

Bänkpress 3 * 10-15 - 30 kg
10, 10, 12





Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-12, 22:08
Länge sedan jag la upp videos. Kommer snarast!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-12, 22:10
Bilder: http://img.tapatalk.com/d/14/03/13/6edy8y6a.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/13/3e5u5anu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/13/juze2yzu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/13/epyhe9aq.jpg

Nyinhandlat från ********..

http://img.tapatalk.com/d/14/03/13/6ypedasa.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-16, 15:18
Underkropp VOLYM: gråbo torsdags.
samma knäböjs vikt, gå djupt.

Mage ingår.

Knäböj: 5x5 - 62,5kg - 2-3 min vila
5, 5, 5, 5, 5

Måste börja öka nu, känner mig inte helt 100 dock.



1x9 - 1x3 pausböj -50 kg

+2,5

Benpress: 5x10-15 - 132,5kg
12, 12, 12, 12, 12 - svintungt :3
1x20 - 90 kg - non stop!

Tänkte köra 5x15 men det kändes så jävla tungt :-( usch..
Måste jag köra 15 eller räcker 12 för volym? Blir ju lite ändring.. Men ah.


Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, 12, 11, 11
Dropset: 8, 7, 8, 12


Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 15, 13, 11
Drop:

Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 15, 13, 12, 12

1x20 - 25 kg





Cable crunch: 63kg 1:30 vila
15, 11, 12, 12,

Crunch på boll: 5kg 30s vila.
13, 10, 9, 9

1x10 - utan vikt


Benlyft 4-5x5-15
8, 8, 8, 7, 7

Plankintervaller 1min x5 - 30 sec vila



Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-16, 16:42
Tror du på allvar att det finns en magisk gräns som "räcker för volym"?

Ozziking
2014-03-16, 17:00
Tror du på allvar att det finns en magisk gräns som "räcker för volym"?


Nej.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-16, 17:00
Menade att om jag kunde hålla mig vid ökning av 12 reps istället för 15.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-16, 18:28
Menade att om jag kunde hålla mig vid ökning av 12 reps istället för 15.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

12 låter vettigare än 15.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-16, 21:04
Vad räknas som tungt då på tex benpress/lårcurl/benspark? 8 reps?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-16, 22:06
Vad räknas som tungt då på tex benpress/lårcurl/benspark? 8 reps?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

finns ingen gräns.

men jag föredrar 8-15reps på spark och curl.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-17, 21:17
Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 45kg 2-3min vila
5, 5, 4, 3 -F, 3
40kg 1x5

Tappat styrka eller brist på teknik.




Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
10, 9, 8, 7,

1x4 - 2 snepp upp från lägst ner
( bänk )

Lägre vinkel på bänken på första 4 set. Ett snepp ifrån längst ner.

1x10 - 15kg


Skivstångsrodd: 5x8-12 - 35kg
12, 10, 8, 8 - överhandsgrepp
1x10 - 35kg reverse
1x10 - 30kg reverse
1x20 - 20kg överhand

Teknik

Smala Latsdrag: 4 x 6-10 - 45kg
10, 10, 7, 6
Dropset sista.'

Breda latsdrag 2x8-12
12, 12

Hantelrodd 3x8-12 - 25 kg
110, 10, 10

Militärpress: 5x5 30kg
5, 5, 4, 3, 4

1x6 - 20kg

Axellyft - 6 kg 4x8-12 1 min vila
12, 10, 8, 7

Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
10, 8, 7 - snabbare reps mycket excentrisk fas

Triceps ez-stång: 3x6-10 - 12,5kg
8, 8, 7





Bänkpress 3x10-15 - 30 kg 1 min vila

15, 10, 10




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-17, 21:18
Har lagt till hantelroddar i tre set för axelns skull, fokus på excentrisk fas :1)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-18, 09:42
Man tappar inte styrka på några dagar :) Anledningen till att bänken gick dåligt var förmodligen brist på fokus eller att du ätit sämre än normalt så att din energi var lägre.

Ozziking
2014-03-18, 10:25
Man tappar inte styrka på några dagar :) Anledningen till att bänken gick dåligt var förmodligen brist på fokus eller att du ätit sämre än normalt så att din energi var lägre.


Kan man inte tappa styrka på några dagar? Wierd.

Faktiskt ätit bättre, men skiten gick ej upp. Konstigt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-18, 10:41
styrkan varierar såklart med dagsformen.

muskler tappar man dock inte "bara sådär". om man inte gör något helt galet några dagar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pepplez
2014-03-18, 11:41
Kan man inte tappa styrka på några dagar? Wierd.

Faktiskt ätit bättre, men skiten gick ej upp. Konstigt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Att äta "bättre" är inte det som får dig att lyfta bättre alla gånger.

Jag brukar äta en påse gelenappar eller liknande innan träningspass, ger väldigt mycket extra tryck jämfört med att käka "nyttiga" pwos såsom gröt eller frukt. Varje gång jag slår pb tackar jag kaffet och godiset :)

Ozziking
2014-03-18, 22:00
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 62,5-65kg 2-3 min vila
1x5 - 65kg
4x5 - 62,5 kg

Känmer mig INTE redo att öka vikterna än. Känner mig alldeless för klen.

Djupa börjar, teknik.

1x12- 50kg ( 3 pausböjar )

Marklyft: 3x3-5 , 87,5kg 2-3 min vila
2x3
1x4

1x8 - 70kg överhandsgrepp
1x6 - 60kg överhandsgrepp





Benpress: 5x6-10 - 140kg
1:30-2m vila
10, 10, 10, 10, 10

1x20 - 100 kg



Baksida lår: 37,5 kg 1:30-2m vila
10, 10, 10, 8
Dropset: 6, 5, 9, 12
32- 25 - 20,5 - 15,5

Benspark:4x6-10 -59kg 1:30-2m vila
10, 10, 10, 10 - fortsätt, mer excentriskt.
Dropset: 6, 5, 5, 7

1x25 - 25 kg


Vadpress: 5x6-10 -60kg
10, 10, 10, 10, 10

1x20 - 25 kg

+2,5



Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-19, 08:00
Bra markat :)

Ozziking
2014-03-19, 09:06
Tack! Markant egentligen 90kg, men känner att jag vill fokusera på excentrisk fas och teknik så kör på det ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-19, 10:39
fokusera inte mer på tekniken än nödvändigt. fokusera på att lyfta tungt annars blir du aldrig stark.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-19, 12:10
fokusera inte mer på tekniken än nödvändigt. fokusera på att lyfta tungt annars blir du aldrig stark.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Absolut, låter mer än vad det är. Lyfter så tungt jag kan tills jag klarar repsantalet precis, sen ökar jag :-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-20, 21:14
Överkropp VOLYM: excentrisk fas

Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 42,5kg
5, 5, 5, 5, 5 - 2 min vila/set

3x5 - 40 kg 1min vila/set

Sänkte vikten för att se om jag fick upp den, lätt som en plätt lol.


Fortsätt på samma tyngd

Sne hantelpress: 4x8-12 - 15kg
12, 12, 8, 9, 6


12,5kg - 10 - lägre vinkel

Klarade mindre reps, men fik sjuk kontakt? 4 av setten var på lägre vinkel, 2 av den var på lite högre ( mindre reps )

Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
12, 12, 10, 11
Dropset:

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 11, 10

15kg - 15 reps

Breda latsdrag 3x12 - 32 kg
Skivstångsrodd 2x10-15 - 30kg

Militärpress 5x5 - 30 kg
5, 4, 5, 4, 4 - F

1x6 - 20 kg


Hantellyft åt sidan: 4x8-12 6kg
12, 8, 9, 11
Dropset

1:15 -1:30 vila/set


Sne curl: 4x8-12 - 9kg
10, 10, 7, 7


Pushdowns: 4x8-12 - 36kg
12, 12, 12, 10
Dropset:

Bänkpress 3 * 10-15 - 30 kg
10, 10, 12

Post workout: + saft och läkerool :P
http://img.tapatalk.com/d/14/03/21/aha8e7en.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/03/21/qu6age5a.jpg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-22, 21:23
Videos från lite olika pass:

ivkeGSoXv7E

iPJYmcv25eE

3rD-HocjCwE

WHbj9zVvvyA

_jg8Rcv5qoU

FHwOZlbjQso

Ozziking
2014-03-22, 21:24
Underkropp VOLYM:
samma knäböjs vikt, gå djupt.

Röd text betyder ökning av något slag.
Blå text mindre av något slag.



uppvärmning
töjning hemma, 5 min cross, goblet squat, knäböj med lättare vikt, squat to stand

Knäböj: 5x5-8 - 60kg - 2-2:30min vila

8, 8, 7 eller 8, 7, 5 - paus ~ 10 sek för
Luft - 3

1x12 - 50kg


+2,5

Benpress: 5x10-15 - 132,5kg
12, 12, 12, 15, 15 - lite bredare fotställning
1x25 - 90 kg - non stop!
1x25 - 50kg - non stop!

Vila: you go i go :) körde med en vän

Tänkte köra 5x15 men det kändes så jävla tungt :-( usch. Kör på 12 reps.
Ville ha lite variation mot andra passet


Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, ~15, ~ 12, ~ 11 mer sen förra
Dropset: 8, 6, 6, 10

1x25 - 25kg

Baksida lår: 4x10-15 - 32kg
15, 15, 10, 10
Drop: 10, 8, 15 ,15

VAFAN, mindre reps?!?


Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 15, ~15, 12, 10

1x20 - 25 kg



Cable crunch: 63kg 1:30 vila
15, 15, 15, 15, 10

Crunch på boll: 30s vila.
3x20 - kör tills alla crunches får en bra form :-)



Benlyft 4-5x5-15
11, 12, 11, 10, 11

Plankintervaller 1min x5 - 30 sec vila


5x5 low bar squats - 50kg

3x10 - 35kg bänkpress

2x10 - 50kg marklyft

rotarorcuff utotrotation: 3x15 - 45s-1min vila

innåtrotation: 1x15

5 min cross


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-24, 19:44
Överkropp TUNG:

Bänkpress: 5X5 - 45kg 2-3min vila
4, 3 - fail, MEN VARFÖR BLIR JAG SVAGARE?!

Sänker vikten och kör om: 40kg
5, 5, 6, 5, 5 - 1:30-2 min vila



Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
8, 8, 5, 4 - vad är detta?!

1x8 - 12,5kg


Skivstångsrodd: 4x8-12 - 35kg
9, 10, 7, 7 - överhandsgrepp
1x10 - 35kg reverse
1x10 - 30kg reverse
1x20 - 20kg överhand

Teknik, ger fan upp detta.

T-bar rodd 5x5 - 45kg

Denna övning kändes helt Ok.

Smala Latsdrag: 4 x 6-10 - 45kg
10, 9, 7, 6
Dropset sista.

Hantelrodd 4x8-12 - 22,5kg
12, 12, 12, 12

Andra vikten ( 25kg ) var upptagen.

Militärpress: 5x5 30kg
5, 4, 4,
5 - en fot bakom kroppen
4 - samma

1x6 - 20kg

Axellyft - 4 kg 4x8-12 1 min vila/set
12, 12, 12, 12

+1 kg
Gör om gör rätt :) slängde upp vikterna innan.




Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
10, 9, 7 - snabbare reps lite mer excentrisk fas

Triceps ez-stång: 3x6-10 - 12,5kg
8, ~8, 7





Bänkpress 3x10-15 - 30 kg 1 min vila

15, 10, 10




Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-24, 20:22
Som sagt, du blir inte svagare, dagsformen varierar. Testa äta mer kolhydrater precis innan passet.

Ozziking
2014-03-24, 20:42
Som sagt, du blir inte svagare, dagsformen varierar. Testa äta mer kolhydrater precis innan passet.

krubbar typ näst mest kolhydrater där. Idag runt 80-100g. Försöker lägga större delen efter passet. Men ska öka allt över huvud taget nu.. så ska testa mig fram

Men det är irriterande att typ ständigt stalgera på reps. Bara få enstaka gånger som det faktiskt går.

Ozziking
2014-03-24, 20:45
Dagens kost:

Frukost:

Gröt med mjölk och frysta bär,
1 äpple och en banan
1/2 avokado
grönt te

Lunch:
Bulgurröra ( bulgur, majs, curry, palsternacka, passionsfrukt )
grönsaksblandningar ( blomkål, persilja, citron) ( Ärtor, bönor, broccoli etc )
2 knäckemackor med smör

Pre-workout:
0,5 L lättfil med havrefras och banan
3 wasa kanel med philadelphiaost
celsius
1/2 avokado
nötter

Post1:
2 djupa sopptallrikar med potatis och purjolöksoppa
1 överfylld salladstallrik med harricot verts och en till med isbergssallad
5 ostrullar
lite linssallad
proteinshake

Post2:
250g kvarg med blåbär
äpple
nötter

~3000 kcal
minst 380g kolhydrat och 60g fett, säkert upp mot 180g protein idag

Ozziking
2014-03-24, 20:47
Överkropp TUNG:



Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
8, 8, 5, 4 - vad är detta?!

1x8 - 12,5kg


Skivstångsrodd: 4x8-12 - 35kg
9, 10, 7, 7 - överhandsgrepp
1x10 - 35kg reverse
1x10 - 30kg reverse
1x20 - 20kg överhand

Teknik, ger fan upp detta.

T-bar rodd 5x5 - 45kg

Denna övning kändes helt Ok.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Funderar på att köra T-bar rows istället för barbell rows nu ett tag för att kunna köra tyngre, men att jag ändå slänger in 3-4 set med lättare vikter på barbell rows för att öva tekniken.

Har även med rotatorcuff övningar och lite hantelroddar för axlarnas skull.

Sne hantelpress: Har svårt att bestämma vilken vinkel jag ska ha på bänken. Kör " bäst " Med ett snep upp från lägsta vinkeln dvs parallelt. Och lite sämre/bra med 2 snepp upp från lägsta vinkeln. Vad tror ni? *flex*

pepplez
2014-03-24, 20:59
Om du lägger mestadelen kolisar efter träning har du ju ingen nytta av energin de ger under träningen.

Angående vinkel på hantelpress så beror det ju på vad du vill åstadkomma :) Ju större vinkel desto mer axlar och mindre bröst.

Jeml
2014-03-24, 21:20
Om du lägger mestadelen kolisar efter träning har du ju ingen nytta av energin de ger under träningen.


skämtar du eller....

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-24, 21:23
Inte så äter ju en hel del efter men en större mängd på en gång efter.

Äter ju 3 mål innan :)

Okej, då kanske jag ska köra på lägsta vinkeln? Känns bäst då också :/ hamnar inte snett.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Lucaas
2014-03-24, 21:37
Oroa dig inte så mycket för saker och ting, ät din mat och träna hårt så kommer du nå dina mål snabbare än du anar! Kör hårt!

Ozziking
2014-03-25, 21:04
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 62,5-65kg 2-3 min vila
2x5 - 65kg - Yes! 3x5 nästa pass!
3x5 - 62,5 kg

Sakta men säkert!

Djupa börjar, teknik.

1x12- 50kg ( 3 pausböjar )

Marklyft: 3x3-5 , 87,5kg 2-3 min vila
2x4
1x5

Yay! :D




Benpress: 5x6-10 - 140kg
1:30-2m vila
10, 10, 10, 10, 10

2x25 - 90 och 50kg

+2,5 kg

Baksida lår: 39kg 1:30-2m vila
9, 7, 7, 6 - F
Dropset: 5, 5, 6, 15
32- 25 - 20,5 - 15,5

Benspark:4x6-10 -59kg 1:30-2m vila
10, 10, 11, 10 - fick mer vila på nästa sista settet, därav 11.
Dropset: 5, 5, 6, 8

+2,5 - Känns som jag lyfter så mycket för min KV men.. Det känns i quads så.
1x25 - 25 kg


Vadpress: 5x6-10 -60kg
10, 10, ~9, ~9, 9





Mage:

Benlyft: 5x 8-15 30 sec vila
12, 12, 12, 12, 12

Cablecrunch: 63 kg 1 min vila
15, 13, 13, 11, 11

Crunch på boll:
3x20 - 30sec vila.

Fokus på exentrisk fas.

Plankintervaller: 5x 1 min - 30 sec vila.






Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-25, 22:49
Inte så äter ju en hel del efter men en större mängd på en gång efter.

Äter ju 3 mål innan :)

Okej, då kanske jag ska köra på lägsta vinkeln? Känns bäst då också :/ hamnar inte snett.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Om du kör bänkpress tycker jag inte du behöver köra plana hantelpressar utan luta då hellre 30-45 grader är mitt tips.

Ozziking
2014-03-25, 23:09
Om du kör bänkpress tycker jag inte du behöver köra plana hantelpressar utan luta då hellre 30-45 grader är mitt tips.


Kör ju sne hantelpress?
Menade näst lägsta*


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-25, 23:12
Om du kör bänkpress tycker jag inte du behöver köra plana hantelpressar utan luta då hellre 30-45 grader är mitt tips.

dåligt tips, över 15° kopplas pecs bort mer och mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-25, 23:18
dåligt tips, över 15° kopplas pecs bort mer och mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Står inga direkta grader på bänkarna, men förstår ni om jag säger "ett snäpp upp ifrån plant läge" ?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-25, 23:32
Står inga direkta grader på bänkarna, men förstår ni om jag säger "ett snäpp upp ifrån plant läge" ?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

snäppen är ju olika beroende på bänk, men det kan inte vara särskilt mycket lutning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

GulligaGurkan
2014-03-25, 23:33
Tänk att 45 grader är halvvägs upp till helt rakt ryggstöd, sen tar du en tredjedel av det. Borde vara runt första eller andra snäppet på bänken.
Sen beror det också på om du bryggar när du kör med hantlar. Om du bryggar tar du bort lutningen från bänken så om du ska ha 15 grader på dig själv måste ryggstödet luta mer :)

pepplez
2014-03-25, 23:34
dåligt tips, över 15° kopplas pecs bort mer och mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vilket också var vad jag skrev, smartskaft. "Ju mer vinkel du har desto mer axlar och mindre bröst". Kör man bänkpress ordentligt behöver man knappast gå på hantelpressar med syftet att träna mer bröst, speciellt inte om man som Ozziking kör en tvåsplit. Om man nu inte är väldigt disco och vill prioritera mer bröst framför, säg, axlar, men det får stå för dig.

Jeml
2014-03-25, 23:37
Om man nu inte är väldigt disco och vill prioritera mer bröst framför, säg, axlar, men det får stå för dig.

fast axlarna får ju ta rätt mycket stryk i bröstpressar också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pepplez
2014-03-25, 23:39
fast axlarna får ju ta rätt mycket stryk i bröstpressar också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Absolut.

Ozziking
2014-03-26, 07:15
Då blir det nog 30 graders vinkel! Kanske 15 tillomed.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-26, 07:16
Tänk att 45 grader är halvvägs upp till helt rakt ryggstöd, sen tar du en tredjedel av det. Borde vara runt första eller andra snäppet på bänken.
Sen beror det också på om du bryggar när du kör med hantlar. Om du bryggar tar du bort lutningen från bänken så om du ska ha 15 grader på dig själv måste ryggstödet luta mer :)


Jag brukar inte brygga så mycket, tänker bara på att ligga på skulderbladen typ :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-03-28, 09:42
Överkropp VOLYM:
Fokus: excentrisk fas, bröst

Basövningar: +2,5kg/pass


Bänkpress: 5x5 - 42,5kg
1x5 - 45kg
3x5 - 42,5 kg - 1x6

3x5 - 40kg



Fortsätt på samma tyngd

Sne hantelpress: 4x8-12 - 15kg
12, 12, 9, 9

2x4 - 12,5kg - vänster helt utmattad?

Vinkel på bänken:
http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/avuhu8ap.jpg

Kabelrodd: 4x8-12 - 45 kg
Fokuserat as shit.
12, 10, ~9, 8
Dropset:

Hantelrodd: 25 kg 4x8-12
12, 12, 12, ~12

15kg - 15 reps

Breda latsdrag 3x12 - 32 kg
Skivstångsrodd 2x10-15 - 30kg

Militärpress 5x5 - 30 kg
5, 5, 4, 4, 4 - F

1x7 - 20 kg


Hantellyft åt sidan: 4x8-12 5kg
10, 11, ~11, ~11
1:30 vila/set


Sne curl: 4x8-12 - 10kg
8, 7, ~7, 6

1x5 - 8 kg

Reverse barbell curls - 1x20- 10kg


V-bar pushdowns: 4x8-12 - 38kg
12, 10, 8,
Dropset:

Bänkpress 3 * 10-15 - 35 kg
8, 8, 7

Cable-cross press: 3x10-15 -18kg

http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/yhytujyj.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/urape8a9.jpg

Progress pic lol


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-28, 09:45
http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/urape8a9.jpg

Progress pic lol


Skickas från min iPhone via Tapatalk

visst ser man lite skillnad, men oj vad du behöver se till att äta mer pojke.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-28, 11:28
Hehe jo.. Den sista bilden ( längst ner till höger ) är den senaste tagen för ca 3veckor sen övriga tre är från Förra sommaren till innan årsskiftet

Tänkte att jag skulle börja äta ungefär samma överskott på vilodagar ( mer carbs dvs ) alternativt äta ännu mer på träningsdagar och äta som jag gör på viladagar




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-03-28, 11:37
Hehe jo.. Den sista bilden ( längst ner till höger ) är den senaste tagen för ca 3veckor sen övriga tre är från Förra sommaren till innan årsskiftet

Tänkte att jag skulle börja äta ungefär samma överskott på vilodagar ( mer carbs dvs ) alternativt äta ännu mer på träningsdagar och äta som jag gör på viladagar




Skickas från min iPhone via Tapatalk

tycker du kan äta i stort sätt likadant alla dagar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-03-29, 15:30
Underkropp VOLYM:
samma knäböjs vikt, gå djupt.

Mage ingår.

Knäböj: 5x5 -65kg - 2-2:30min vila

3x5 - 65kg - dåliga, stela och tunga böjar.. Kom ner till parallellt/lite mer på alla böjar iaf :-)

2x5 - 62,5

1x12 - 50kg luftpaus på 8 reps

1x3 pausböj


+2,5

Benpress: 5x10-15 - 132,5kg
15, 15, 15, 15, 15 -JAA +2,5kg
1x25 - 90 kg - non stop!
1x25 - 50kg - non stop!

Sista settet blev typ 2:30vila ist för 1:30-2min men snackade med en vän ;)



Benspark: 4x10-15 - 52kg
15, 15, ~ 14, ~13
Dropset: 6, 6, 8, 10

Ökar nästa pass :-) +2,5kg

1x27 - 27,5kg

Nästa: 1x30 - 30kg


Baksida lår: 4x10-15 - 34,5kg
12, 12, ~ 12, ~ 10
Drop: 9, 10, 15, 15 ( samma vikt, 10 sek vila )




Vadpress: 50kg - 4-5x 8-15
15, 15, 15, ~15, ~15

+ 2,5 kg nästa pass

Cable crunch: 63kg 1:30 vila
15, 15, 15, 15, 15

Crunch på boll: 30s vila.
4x25 - kör tills alla crunches får en bra form :-)


Benlyft 4-5x5-15
15, 12, 12, ~ 12, ~ 12

Plankintervaller 1min x5 - 30 sec vila

Försökte på 15 sec vila - gick dåligt. Hur ska jag utöka svårighet på plankan?

5x5 squats - 50kg


Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-03-30, 14:49
Istället för att gå från 30 till 15 sek vila kan du ju börja försiktigare med först 25, 20 osv. Att halvera vilan är ju ganska stort steg.

Ozziking
2014-04-01, 19:00
Överkropp TUNG:
Fokus: excentrisk fas, rygg

Röd text = ökning av något slag
Blå text = sänkning/minskning av något slag
Bänkpress: 5X5 - 45kg 2-3min vila
1x5
1x4 - F,
3x3 - dåliga pressar, är fast.


3x5 - 40kg - enkellt.

Sne hantelpress: 4x6-10 - 17,5kg
8, 7, 7, 7, 6

1x8 - 15kg

T-BAR Rodd - 5x5 - 30kg + stång


Skivstångsrodd: 4x8-12 - 30kg
12, 12, 12, 12- överhandsgrepp
1x10 - 35kg reverse
1x10 - 30kg reverse
1x20 - 20kg överhand

börjar få till tekniken nu! :D

Smala Latsdrag: 4 x 6-10 - 45kg
10, 10, 8, 7
Dropset sista.

Hantelrodd 4x8-12 - 25kg
12, 12, 12, 12



Militärpress: 5x5 30kg
5, 5, 5, 5, 5 -JA!!


1x6 - 20kg

Axellyft -5kg 4x8-12 1:30 min vila/set
~12, ~12, ~11, ~11

Drop set sista




Ez-curl: 3 x 6-10 - 12,5kg
10, 8, 7 - 5 - 10kg
snabbare reps lite mer excentrisk fas

Triceps ez-stång: 3x6-10 - 12,5kg
8, ~7, ~ 5 - F

Sänker nog - 2,5 kg för teknik, svår övning ( skullcrushers över huvudet ).
Fasen..





Bänkpress 3x10-15 - 35kg 1 min vila






Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-04-01, 19:04
Underkropp TUNG:

Blå text = Minskning/stagnering av något slag, eller misslyckande ah you know.
Röd text = Bättre av något slag

Knäböj: 5x5 - 62,5-65kg 2-3 min vila
2x5 - 65kg
1x5 - lite assistans - 65 kg
1x3 - 65 kg
2x5 - 60 kg

Kommer aldrig förbi 65 kg?! Varför??
Ska jag träna teknik på 60 - 62,5kg?

Djupa börjar, teknik
3x4 - pausböj - 50kg

Marklyft: 3x3-5 , 87,5kg 2-3 min vila
3x5
2x5 70 och 60kg

+2,5 kg






Benpress: 5x6-10 - 145kg
1:30-2m vila
8, 8, 8, 8, 10

2x25 - 90 och 50kg



Baksida lår: 39kg 1:30-2m vila
9, 7, 7, 6 - F
Dropset: 6, 6, 9, 15
32- 25 - 20,5 - 15,5

Benspark:4x6-10 61,5kg
8, 8, 8, 10
Dropset: 5, 6, 10, 12

Mål:1x30 - 30kg
Klarade: 16 reps


Vadpress: 5x6-10 -60kg
10, 10, 10, 10, 10

+ 5kg!


Mage:

Benlyft: 5x 8-15 30 sec vila
12, 12, 12, 12, 12

Cablecrunch: 68kg 1:30min vila
15, 15, 12, ~12, 12

Crunch på boll:
3x20 - 30sec vila.

Fokus på exentrisk fas.

Plankintervaller: 5x 1 min - 30 sec vila.






Skickas från min iPhone via Tapatalk

Snubben
2014-04-01, 20:42
Underkropp TUNG:

Knäböj: 5x5 - 62,5-65kg 2-3 min vila
2x5 - 65kg
1x5 - lite assistans - 65 kg
1x3 - 65 kg
2x5 - 60 kg


När jag fastnar så utökar jag inte vikten, jag sänker den och utökar reps eller set, eller bara set eller bara reps. Man får känna efter vad som fungerar.

Testa lägg till 2-3 set och kör det i 3 veckor, testa sedan att höja och sänka seten till "vanligt".

Ozziking
2014-04-01, 22:22
2-3 set med 65 kg? så det blir typ 3x5 + 2-3 set på 3 reps? Klarar inte mer utan dålig teknik efter 3 första nämligen.

Alternativt att jag kör 5-6 set på 5-8 reps på 62,5kg?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Snubben
2014-04-01, 22:33
2-3 set med 65 kg? så det blir typ 3x5 + 2-3 set på 3 reps? Klarar inte mer utan dålig teknik efter 3 första nämligen.

Alternativt att jag kör 5-6 set på 5-8 reps på 62,5kg?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Om tekniken brister så sänker du och ser till att klara det med bra teknik. Cheata och dylikt kan du börja göra om något år eller tre när du har en grund. Brister tekniken så sänker du vikten, sen nöter du tills tekniken är perfekt och du sätter 5x5.

PureWhey
2014-04-03, 21:42
Kan säga varför du tycker dig bli klenare ofta, du käkar för lite. Syns även på formen.
Vad väger du? Hur mycket äter du? Hur mycket tränar du?

Med en snabb check ser det ut som du kör mer volym än mig, gör inte det.

Jeml
2014-04-03, 21:43
Kan säga varför du tycker dig bli klenare ofta, du käkar för lite. Syns även på formen.

+1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-04-04, 06:04
Kan säga varför du tycker dig bli klenare ofta, du käkar för lite. Syns även på formen.
Vad väger du? Hur mycket äter du? Hur mycket tränar du?

Med en snabb check ser det ut som du kör mer volym än mig, gör inte det.


Säkert.. Men har faktiskt sedan Jeml och jag snackade lite i helgen börjat äta bättre.

Ska posta lite mer senare om gårdagens pass som gick suveränt och mat etc. Just hang out :)



Börjat krubba en del cornflakes med mjölk nu, helt ok :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ozziking
2014-04-04, 06:10
Gårdagens krubb:

Frukost: gröt, mjölk, frysta bär, Philadelphiaost, 2 äpplen, te

Lunch: 1 hamburgare med bröd .. 2 tallrik sallad.

- "varför bara En hamburgare?"
Svar: för att vi fick bara ta EN burgare. Mattanterna stod och serverade oss. :@ fick ett normalstort kallt och torrt hamburgerbröd till + ketchup. Nice.

Pre workout och mellis:
1 skål lättfil med havrefras
1 skål lättfil med cornflakes
2 äpplen och celsius
Pasta ( ~ 2 DL kokt? Matrester som fanns i kylen )

- stört bra pass -

Post:
Matrester.. 1/2 paket gravad lax, 5 kokta potatisar, en skål spenat, 3 morötter, ketchup, soya, vinäger + protein/kreatinshake och en skål mjölk med cornflakes samt ett äpple.

Övrigt: lite cashewnötter


Skickas från min iPhone via Tapatalk

PureWhey
2014-04-04, 08:43
Jag tycker jag har svårt att få i mig mat, räknar aldrig kalorier men det där ser inte ut att adderas ihop till mycket...

Snubben
2014-04-04, 10:01
Det är bra att du äter mer och mer Ozzi, fortsätt öka maten så kommer du växa mer. Kanske kan sätta lite perspektiv på det: det du äter är inte i närheten av det jag äter när jag ska gå ner. *hug*

Kör hårt och fortsätt öka portionerna!

Ozziking
2014-04-04, 11:47
Det är mycket. Morsan skäller på mig för att jag äter för mycket, haha! Mitt svar är:

But mom, im bulking! :P


Brukar blanda cornflakes med havrefras, det är svingött!

Skålarna jag fyller med vätska och dylikt inehåller Max ~260-270ML och jag kör till Max Max.

Det blir annorlunda från dag till dag såklart. Tar exempel på idag: mer fett pga 3 portioner lax i skolan.

Ni hajar. Hade bra tryck igår på överkroppspasset, så något rätt gör jag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-04-04, 11:55
Det är mycket. Morsan skäller på mig för att jag äter för mycket, haha! Mitt svar är:

Skickas från min iPhone via Tapatalk

det är inte mycket ozzi, du har skev uppfattning.

hur mycket väger du idag och hur mycket vägde du för 5v sedan?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-04-04, 12:01
Vet ej, har inte vägt mig.

Ja vene, du såg ju min portion jag skicka en bild på, det är standard,


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-04-04, 12:02
Det låter dessutom som jag skulle behöva komma och bitchslapa din morsa om hon klagar på att du äter mycket när du precis har blivit frisk från anorexia.

wtf!?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-04-04, 12:04
Hon blir väll mest irriterad på att jag inte tänker på att lämna till andra, kanske var fel formulerat.

Jo det sa jag till henne, hon menade mer det ovanstående, "alla kanske vill ha".

Men pma hellre, vill inte ha för mycket "kladd" på min journal :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-04-04, 12:06
Hon blir väll mest irriterad på att jag inte tänker på att lämna till andra, kanske var fel formulerat.

Jo det sa jag till henne, hon menade mer det ovanstående, "alla kanske vill ha".

Men pma hellre, vill inte ha för mycket "kladd" på min journal :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

laga mer mat då, du måste ju kunna få käka uppåt 1500kcal på en måltid iaf on du vill det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2014-04-04, 12:11
Vet ej, har inte vägt mig.

Ja vene, du såg ju min portion jag skicka en bild på, det är standard,


Skickas från min iPhone via Tapatalk

men då har du ingen aning om du äter tillräckligt eller inte.

väg dig varje dag, ett tips... ladda ner Libra (app). kung.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Snubben
2014-04-04, 12:13
men då har du ingen aning om du äter tillräckligt eller inte.

väg dig varje dag, ett tips... ladda ner Libra (app). kung.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Här möts två olika perspektiv, jag är av principen skit i vågen och ät ät ät, Fokus på det viktiga, mycket mat och bra träning.. Anser att man snöar in för mycket på vad vågen visar än att njuter av träningen men vi är alla annorlunda :)

Jeml
2014-04-04, 12:17
Här möts två olika perspektiv, jag är av principen skit i vågen och ät ät ät, Fokus på det viktiga, mycket mat och bra träning.. Anser att man snöar in för mycket på vad vågen visar än att njuter av träningen men vi är alla annorlunda :)

jo jag håller ju med att det är en vettig filosofi, men risken är ju att ozzi äter för lite och kanske tom går ner i vikt utan att veta det pga att han inte väger sig. han tror han käkar jätte mkt men i själva verket deffar han.

Och det är inte bra om man är underviktig och nyss haft anorexia.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Snubben
2014-04-04, 12:21
jo jag håller ju med att det är en vettig filosofi, men risken är ju att ozzi äter för lite och kanske tom går ner i vikt utan att veta det pga att han inte väger sig. han tror han käkar jätte mkt men i själva verket deffar han.

Och det är inte bra om man är underviktig och nyss haft anorexia.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

:thumbup:

Lucaas
2014-04-04, 12:22
Lagar morsan inte tillräckligt med mat så köp mat och gör matlådor! :)

Ozziking
2014-04-04, 12:24
Jag går inte ner men knappt upp, balans kanske?

Känner lite som snubben. Men visst kan jag väga mig, kan börja på måndag. Libra hette den?

Äter mig mätt iallafall, no doubt about that. Ökat i styrka också för den delen

Men as i Said så blir maten bättre och bättre. Istället för bara 2 tallrikar mat tex så krubbar jag alltid en skål med mjölk och cornflakes efter just för extra energi etc.

Vet att skålarna är små, därför två! *cupid*

Skickas från min iPhone via Tapatalk

pepplez
2014-04-04, 15:36
Tycker du käkar väldigt mycket frukt och grönsaker. Istället för 2 äpplen kan du väl äta en portion gröt till, istället för 2 morötter ta mer pasta. Tycker även du äter märkliga mängder potatis, det är väldigt mycket mätthet på lite kalorier, pasta och ris är bättre.

Du brukar även "beklaga" dig över att du äter för mycket protein, varför tar du då proteinshakes? Om du prompt till ta shakes, byt ut mot gainer istället så får blir det lättare att öka i vikt och du slipper trycka i dig 3g protein/kg kv.

Ozziking
2014-04-05, 15:27
En massa videos. Feedback motas mer än gärna

XY2Ucz3Caa8

LSNvZrSwVjY

7irsGMgLaH0

sq2cF-lvc4U

frL_W2uMT7E

kJpYcPDxixg

PureWhey
2014-04-05, 15:36
Ät mer kaloririkt istället för att fylla magen med sallad om du nu blir mätt varje gång du käkar. Bullar, baguetter, glass, choklad, lösgodis osvosv.

Jeml
2014-04-05, 16:00
Bullar, baguetter, glass, choklad, lösgodis osvosv.

mmm :)

käkade ett gäng bullar nästan varje dag på bulken.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-04-05, 16:07
Ät mer kaloririkt istället för att fylla magen med sallad om du nu blir mätt varje gång du käkar. Bullar, baguetter, glass, choklad, lösgodis osvosv.


Sallad är kanske 1/4 av vad jag äter. Uppmanar du mig att grisbulka?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-04-05, 16:24
Sallad är kanske 1/4 av vad jag äter. Uppmanar du mig att grisbulka?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

man grisbulkar inte bara för man äter godis och bullar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ozziking
2014-04-05, 16:38
Det vet jag. Men med tanken på det han sa ställde jag bara en motfråga. Spelar ingen roll då jag ändå inte tänker göra det. Äter mer kolhydrater i form av ris/potatis/pasta/cornflakes istället samt mer fett. Det borde lösa sig.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jeml
2014-04-05, 16:47
du är fortfarande sjuk. kanske inte anorexia, men någon ÄS.

ta tag i det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lucaas
2014-04-05, 16:48
Varför vägra äta lite godis eller glass? Om du ligger på balans nu och lägger till 100g godis vet du ju att du får ett överskott på ca 350kcal, ska du hålla på och öka pastan med 20g varje måltid är det lätt att man slarvar (enligt egna erfarenheter)

PureWhey
2014-04-05, 17:05
Jag ger upp.

Ozziking
2014-04-05, 17:21
Suck.. Ni misstolkar ju allt jag säger. Nej jag har ingen ÄS. Det finns en anledning till att hela ÄS teamet sa: du är nu frisk offentligt, men när du känner dig fri kan bara du veta.

Jag har sagt att jag äter sötsaker då och då men blir inte alls lika sugen på det som på mat. Alltså äter jag mat.

Jag väger inte maten heller för den delen.

Jag tar det lugnt, har inge bråttom någonstans.

Blev ju tillsagd att inte uppmana någon till grisbulk bara för att få hen att äta mer, varför gör ni densamma då? Visst bullar etc då och då. Men jag blir inte sugen på sådant när jag "bulkar". Inte ett dugg. Möjligtvis när jag kommer börja deffa men ja ni fattar.

Sluta vara så negativa jämnt.

Äter varierat och bra och styrkan på gymmet ökar OCH vikten väger nu 61,4kg.

Sluta vara så nedstämmande.. Det är inte motiverande alls att jämnt bli nedtryck pga allt man gör. Alla är vi olika och Jävla tur är väll det.

Har lust att sluta för jag får aldrig någon jävla cred. Tack för den.


Skickas från min iPhone via Tapatalk