handdator

Visa fullständig version : Vinter-OS utan TV?


svag74
2014-02-01, 13:15
Någon som vet hur/om man kan avnjuta vinter-OS utan TV, och utan att betala för det?

Kommer något visas gratis på TV3 Play?
Kommer det sändas på radio?
Eller blir det bara sammandrag på SVT i deras OS-kvällsprogram, eventuellt utan bilder då en viss kanal verkar ha köpt upp precis alla rättigheter?

awesomooo
2014-02-01, 13:17
Kommer nog finnas streams till 99% av allt under OS på diverse olika streamingsidor. Jag kommer köpa Viaplays OS-paket då jag vill se precis ALLA hockeymatcher oavsett lag. Kommer köpa Viaplay för jag orkar inte titta på halvtaskiga streams med ryska kommentatorer och dålig kvalitet.

Riddle
2014-02-01, 14:16
Kommer nog finnas streams till 99% av allt under OS på diverse olika streamingsidor. Jag kommer köpa Viaplays OS-paket då jag vill se precis ALLA hockeymatcher oavsett lag. Kommer köpa Viaplay för jag orkar inte titta på halvtaskiga streams med ryska kommentatorer och dålig kvalitet.

Så dom har ett OS-Paket? :o hittar de inte... Eller är jag kass på att leta? xd

Akerhage
2014-02-01, 14:23
Jag är lagom frustrerad! Jag har dreambox med alla viasat-kanaler och har suttit och längtat efter OS jävla länge! Så i lördags slutar skiten att fungera för att min signalstyrka i antennuttaget har fått en störning. Det gör dessutom att de analoga kanalerna (antenn rakt till tvn) blir helt suddiga.

Jag är fan säker på att ComHem gör detta medvetet nu när de lanserar sin jävla framtidens skit-tv. De har väl sänkt signalstyrkan eller gjort störningarna själva nu för att folk ska köpa deras jävla IPTV till ockerpriser.

Fan vad drygt detta...

Tar gärna också tacksamt emot en viaplay länk med OSpaketet.

awesomooo
2014-02-01, 15:27
http://os.viaplay.se/sa-ser-du-os/index.html

BigSpawn
2014-02-01, 15:45
Fick erbjudande genom vattenfall så jag betalade endast 50% av ordinarie pris för OS paketet hos viaplay:) tips för den som har vattenfall


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Linjedomarn
2014-02-02, 11:55
Lätt värt att spendera 279kr 1 månad för viaplay för att få det lätt tillgängligt och med bra kvalitet i stället för att söka runt på streams med usel kvalitet och ryska kommentatorer.

awesomooo
2014-02-02, 11:59
Lätt värt att spendera 279kr 1 månad för viaplay för att få det lätt tillgängligt och med bra kvalitet i stället för att söka runt på streams med usel kvalitet och ryska kommentatorer.

Exakt, jag köpte igår. Skönt med tillgång till NHL i HD också.

JamesD
2014-02-02, 16:27
Fixade viaplay nyss. Inte överdrivet nöjd med kvaliten på sändningarna.

Glen
2014-02-02, 20:49
Någon som har koll på vad som sänds på tv3/tv10 och vad som sänds på viasatkanalerna/nätet? Funderar på om man missar mycket om man inte kör det där OS-paketet. Provade en film på Viaplay tidigare men kvaliten var så dålig så var omöjligt att se den...

awesomooo
2014-02-02, 20:58
http://os.viaplay.se/tv-tabla/index.html

apa_ola
2014-02-02, 20:59
Vad krävs i nedhastighet för att denna viaplaystreaming ska fungera ok?

Sitter på en halvtaskig lina och vet inte om det är värt det...

eiri
2014-02-03, 15:10
Fixade viaplay nyss. Inte överdrivet nöjd med kvaliten på sändningarna.

finns ofta pirat-streams som är bättre kvalite tyvärr :/

awesomooo
2014-02-03, 15:17
What, hur kan ni tycka den var dålig? Har aldrig sett en stream från NHL med bättre kvalitet än Viaplays.

Akerhage
2014-02-03, 15:38
Fan att många matcher är jobbtid då..(hockey)

skickat från min Nallebjörn

Mental
2014-02-03, 15:56
Fan att många matcher är jobbtid då..(hockey)

skickat från min Nallebjörn

Man kan få influensa, skiten kan sitta i flera veckor...

Akerhage
2014-02-03, 16:01
Ja jag funderar lite på detta med. Vore ju...oturligt.

skickat från min Nallebjörn

Mental
2014-02-03, 16:07
Ja jag funderar lite på detta med. Vore ju...oturligt.

skickat från min Nallebjörn

Jag satt som bemanningsansvarig på ett ITföretag i mitten på 00talet. Killar som i normalfallen aldrig någonsin hade en VABdag kunde i tider av hockey VM eller OS vara hemma med sjukt barn flera dar i rad. Samma personer hade ett normalt år ca 5-10 sjukdagar, tills de fick barn, då var de själva kärnfriska men hade VABdagar i stället. Märkligt det där...

Akerhage
2014-02-03, 16:21
Tur du hade förståelse för situationen där iaf. Och tur man själv har itjobb nu och skaffat en 4e skärm :)

skickat från min Nallebjörn

Linjedomarn
2014-02-03, 16:52
Va snackar ni om?. Jag får skit bra kvalitet med viaplay, speciellt sportsändningarna.

svag74
2014-02-07, 16:40
Kommer nog finnas streams till 99% av allt under OS på diverse olika streamingsidor. Jag kommer köpa Viaplays OS-paket då jag vill se precis ALLA hockeymatcher oavsett lag. Kommer köpa Viaplay för jag orkar inte titta på halvtaskiga streams med ryska kommentatorer och dålig kvalitet.

Var hittar man dessa streams med ryska kommentatorer och risig kvalitet?
För skidorna då, skiter i allt annat.
Om det inte är mot reglerna att tipsa om sånt här inne :em: