handdator

Visa fullständig version : Varför har inga bodybuilders hår på bröstet?


bar57
2014-02-01, 00:49
Har inte sett en enda. Verkar även vara standard bland hobbybyggare att raka bröstet. Tycker det känns lite guidoaktigt. Antar att det är för att musklerna ser större ut/får tydligare konturer på något vis?

Ni som rakar er, varför gör ni det?

Personligen kommer mitt brösthår alltid vara kvar medan hår på rygg kan med fördel tas bort. Hår på benen är också kvar, likväl på armarna. Rövhåret är en mer delikat fråga.

Captainwide
2014-02-01, 00:52
Har inte sett en enda. Verkar även vara standard bland hobbybyggare att raka bröstet. Tycker det känns lite guidoaktigt. Antar att det är för att musklerna ser större ut/får tydligare konturer på något vis?

Ni som rakar er, varför gör ni det?

Personligen kommer mitt brösthår alltid vara kvar medan hår på rygg kan med fördel tas bort. Hår på benen är också kvar, likväl på armarna. Rövhåret är en mer delikat fråga.

Jag rakar mitt för de anledningarna som nämndes ovan. Sen tycker jag personligen inte att min bringa passar med hår, ser mest mesigt/sliskigt ut. Inte sådär ståtligt som vissa alfahanar får till det. *cry*

Diomedea exulans
2014-02-01, 01:07
Du har inte kollat runt tillräckligt!

https://pbs.twimg.com/media/A2hiL4KCEAENXOu.jpg

http://news.slnutrition.com/wp-content/uploads/2011/04/1.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4153/5011036043_a35a8e07e6_m.jpg

http://famewatcher.com/wp-content/uploads/2008/12/zeb2.jpg

http://s2.hubimg.com/u/6150025_f260.jpg

sumialic
2014-02-01, 01:54
Brösthår är äckligt helt enkelt.

Let the battle begin.

Diomedea exulans
2014-02-01, 03:05
Brösthår är äckligt helt enkelt.

Let the battle begin.

Håller med. Men jobbigheten att raka av överväger äckligheten att ha det kvar.

Maverick
2014-02-01, 07:22
Att en bild på Hoffen skulle dyka upp var ju oundvikligt!

Hobbes
2014-02-01, 07:56
Att en bild på Hoffen skulle dyka upp var ju oundvikligt!

:laugh:

Hår på bröstet är MANLIGT (Let the battle begin *popcorn* ) :D

http://www.orgonebox.org/allegoric/wp-content/gallery/jane_thomas/punisher/Punisher_%2816%29.jpg
http://cdn-media.hollywood.com/images/638x425/1807850.jpg

Testarozza
2014-02-01, 08:10
Det är så himla individuellt huruvida det är fint eller inte tycker jag. Jag vill dock inte ha det, inte i min nuvarande ålder åtminstone ;-)

AronP
2014-02-01, 09:19
Man blir inskolad i ett tänk där hår är äckligt, därför rakar jag allt även om jag vet att det är en subgrupps sociala konstruktion. Sen syns väl musklerna bättre men i mitt fall känns det mer som en offentligt godtagbar ursäkt.

Kaelel
2014-02-01, 09:31
För det ser inget vidare ut, samma med armhålor och könshår.
Det på armar och ben rör jag inte, skulle jag tävla så kanske.

Rövhåret är en mer delikat fråga.

Det är även en ekonomisk fråga, jag behöver knappt hälften av den mängd toapapper som jag behövde när jag inte var rakad i röven haha:p

BigBoy
2014-02-01, 09:34
Personligen tar jag inte bort.

Tjejerna gillar det. Eller hur flickor?;)

lungan
2014-02-01, 09:51
Att en bild på Hoffen skulle dyka upp var ju oundvikligt!

:d

Kvicksilver
2014-02-01, 10:46
...medan hår på rygg kan med fördel tas bort.

Min stora sorg är att jag saknar hår på ryggen och har dålig matta på bröstet. Därför ansar jag numera den lilla bröstbehåring jag har.
Däremot ser min mage ut som en ryamatta :o

Animalisk
2014-02-01, 11:02
Anledningen till att TS inte sett några BB med hår på bröstet beror nog på att under tävling så rakar de av håret för att kunna smeta in sig i den där skiten de har på kroppen?

delta_mats
2014-02-01, 11:13
Hade jag haft hår som exemplen ovan hade jag nog haft kvar det. Nu har jag väldigt klen hårväxt på bröst och mage. Några strån på tissarna, och dessa rakar jag bort.

Stor Hård Ådrig
2014-02-01, 11:21
Tycker bilderna ovan kan tala för sig själva. Finner det inte speciellt estetiskt tilltalande men alla är olika.

arthax
2014-02-01, 11:55
Metrosexualitet och andra patologiska sociala konstruktioner.

Skoen
2014-02-01, 12:10
Jag är hårig som fan på huvudet och framsidan. Trimmer en gång i månaden är allt jag pallar.

- I framtiden när hårborttagning är perfekt så kanske.

bubbaklubba
2014-02-01, 12:28
:laugh:

Hår på bröstet är MANLIGT (Let the battle begin *popcorn* ) :D

http://cdn-media.hollywood.com/images/638x425/1807850.jpg

Kan man bli mer manlig än så?

Lycklig
2014-02-01, 12:36
Gör det fula gapet mellan bröstmusklerna mindre tydligt.

daloatf
2014-02-01, 12:39
Har så ojämn behåring på bröstet att det bara ser mesigt ut. Samma sak med magen, så detta rakas varannan vecka. Plus att formen ser lite bättre ut utan är inte så dåligt.

JeppeAndersson
2014-02-01, 13:04
:laugh:

Hår på bröstet är MANLIGT (Let the battle begin *popcorn* ) :D

http://cdn-media.hollywood.com/images/638x425/1807850.jpg

Manligare än så där kan det ju inte bli :hbang:

Rikard Jansson
2014-02-01, 13:07
Har inget hår på bröstet än. Mycket nöjd!

Desertrat
2014-02-01, 13:19
Kan vara en hygienfråga med i många fall.
Inom vissa idrotter han hår vara mest i vägen.

Kendouy
2014-02-01, 16:51
Kan vara en hygienfråga med i många fall.
Inom vissa idrotter han hår vara mest i vägen.

På bröstet? Wtf? Ska det luggas eller vad?

Ungkarlsliv
2014-02-01, 17:20
Kan vara en hygienfråga med i många fall.
Inom vissa idrotter han hår vara mest i vägen.

Hur kan det vara ohygieniskt med hår på bröstet? Vilka idrotter då? Extra luftmotstånd i löpning då eller? :laugh:

Desertrat
2014-02-01, 17:27
Hur kan det vara ohygieniskt med hår på bröstet? Vilka idrotter då? Extra luftmotstånd i löpning då eller? :laugh:

Cykel bland annat, liksom simning, i cykel en ren säkerhetsfråga.
går man i backen kan det börja växa inåt och krascher i cykel är inte ovanligt.
I simning motstånd mot vattnet. t.ex.
Sedan är det snyggt med släta muskler.

Ungkarlsliv
2014-02-01, 17:29
Cykel bland annat, liksom simning, i cykel en ren säkerhetsfråga.
går man i backen kan det börja växa inåt och krascher i cykel är inte ovanligt.
I simning motstånd mot vattnet. t.ex.
Sedan är det snyggt med släta muskler.

Okej intressant, låter väldigt otroligt att det skulle börja växa inåt, men är inte kunnig i frågan så ska inte säga emot.

Att det är snyggt med släta muskler är ju helt och håller personligt vad man tycker, personligen tycker jag det ser ut som man är 12år gammal igen, men förstår folk som ska upp på scen att dom rakar sig på grund av färg, olja etc.

Desertrat
2014-02-01, 17:31
Okej intressant, låter väldigt otroligt att det skulle börja växa inåt, men är inte kunnig i frågan så ska inte säga emot.

Att det är snyggt med släta muskler är ju helt och håller personligt vad man tycker, personligen tycker jag det ser ut som man är 12år gammal igen, men förstår folk som ska upp på scen att dom rakar sig på grund av färg, olja etc.

vi fick inte ens starta utan att ha renrakade ben.

ameiner
2014-02-02, 19:19
Tycker det symboliserar vanvård med massor av hår på kroppen, framförallt om man gör som killen på mitt gym och går med ett linne så att det ser ut som om han har en päls.

lottagu
2014-02-02, 20:00
Tycker det symboliserar vanvård med massor av hår på kroppen, framförallt om man gör som killen på mitt gym och går med ett linne så att det ser ut som om han har en päls.

Vanvård??? Har du tänkt på att man inte själv väljer hur mycket hår man har på kroppen? Har man väldigt mycke hår på kroppen så är de inte "bara" att ta bort de heller. Kostar både pengar, jobb och är ibland inte helt infektionsfritt heller.

Själv föredrar jag män med hår på bröstet :d

Förutom då på en bodybuildingscen ;)

BigBoy
2014-02-02, 20:09
Kanske endel pojkar är avundsjuka?

straand94
2014-02-03, 12:44
Tycker det symboliserar vanvård med massor av hår på kroppen, framförallt om man gör som killen på mitt gym och går med ett linne så att det ser ut som om han har en päls.

Jag gör det :(((((


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

straand94
2014-02-03, 12:45
Okej intressant, låter väldigt otroligt att det skulle börja växa inåt, men är inte kunnig i frågan så ska inte säga emot.

Att det är snyggt med släta muskler är ju helt och håller personligt vad man tycker, personligen tycker jag det ser ut som man är 12år gammal igen, men förstår folk som ska upp på scen att dom rakar sig på grund av färg, olja etc.

Har du aldrig haft hårstrån som växer innanför huden? Det ser lite ut som en minifinne och sen kan man dra ut hårstråt jättelätt då typ hårroten sitter ganska löst.


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

martikainen
2014-02-03, 13:09
hår på bröstet? Hur tränar jag upp det? I wantz it!!

Bryggan
2014-02-03, 13:10
Att det är snyggt med släta muskler är ju helt och håller personligt vad man tycker, personligen tycker jag det ser ut som man är 12år gammal igen, men förstår folk som ska upp på scen att dom rakar sig på grund av färg, olja etc.Ja men vi får acceptera det bara, det är 2000-talet nu och hår är för tillfället ute. Alla ska jaga ungdomen och se 12 år gamla ut...jag skiter i det och kvinnor verkar gilla min päls, jag är helt ok med att se manlig ut.
Senaste kommentaren jag fick av en kvinna som tagit bort det mesta permanent "där" var om jag tyckte hon skulle ta bort alltihop permanent, totalt sick tycker jag! Svaret blev ett: "nä". Äckligt ju!

Tävling och hårlösa män är en annan femma som nämnt.

straand94
2014-02-03, 13:26
hår på bröstet? Hur tränar jag upp det? I wantz it!!

Massvis med flies och crunches för då pressar du fram håret ur huden och i slutändan är du hårig.

Diomedea exulans
2014-02-03, 13:31
Massvis med flies och crunches för då pressar du fram håret ur huden och i slutändan är du hårig.

Nej, nej, nej… Det är viktigt att inte få för stora bröstmuskler om man satsar på att bli hårig, för då tänjs huden ut och det blir längre avstånd mellan hårsäckarna.

Bryggan
2014-02-03, 13:34
Nej, nej, nej… Det är viktigt att inte få för stora bröstmuskler om man satsar på att bli hårig, för då tänjs huden ut och det blir längre avstånd mellan hårsäckarna.Ja men det där är ett tveeggat svärd. Tänjer sig huden så måste du fortsätta och göra fler flies och fler crunches för att pressa fram fler hårstrån.

TomasB
2014-02-03, 13:36
Har inte sett en enda. Verkar även vara standard bland hobbybyggare att raka bröstet. Tycker det känns lite guidoaktigt. Antar att det är för att musklerna ser större ut/får tydligare konturer på något vis?

Ni som rakar er, varför gör ni det?

Personligen kommer mitt brösthår alltid vara kvar medan hår på rygg kan med fördel tas bort. Hår på benen är också kvar, likväl på armarna. Rövhåret är en mer delikat fråga.

Alla jag känner som rakar håret på bröstet är pojkar i vuxen ålder som inte vuxit upp. De är å andra sidan ute efter flickor i 18-22 års åldern så då skadar det väl inte att se ut som en pojke antar jag.


I fråga om Bodybuilders så handlar det väl mer om att hår döljer konturer har jag fått påstått för mig, och jag kan väl i viss mån förstå det (för de som tävlar).

Diomedea exulans
2014-02-03, 13:37
I fråga om Bodybuilders så handlar det väl mer om att hår döljer konturer har jag fått påstått för mig, och jag kan väl i viss mån förstå det (för de som tävlar).

Det är nog så, men isåfall förstår jag inte varför seriösa kroppsbyggare tatuerar sig. Tatueringar suddar ju också ut musklernas konturer.

Alltidxx
2014-02-03, 14:01
På kroppsbyggare ser det bara väldigt osäkert ut att ha hår på bröstet. På övriga är det naturligt. Så svaret på TS fråga är "för att de är bodybuilders". Det är en sport typ och så ser sporten ut.

Commando1980
2014-02-03, 14:11
Har inte sett en enda. Verkar även vara standard bland hobbybyggare att raka bröstet. Tycker det känns lite guidoaktigt. Antar att det är för att musklerna ser större ut/får tydligare konturer på något vis?



Finns en hel del bodybuilders som har det offseason, dock så ser man inte alltid bilder på dessa. Skiljer sig också en del mellan olika kulturer. Men en många har slätrakat året runt och en anledning till det är som du säger att musklerna syns bättre. Byggare har dock alltid varit ett metrosexuellt släkte generellt sett så det spelar också in.

Bryggan
2014-02-03, 14:18
http://cdn-media.hollywood.com/images/638x425/1807850.jpgHmm, ruggigt snygg!

:)

[no homo]