handdator

Visa fullständig version : Lyfter ni mycket mer med kreatintilskott än om ni uteslutar Kreatintilskottet?


Adam87
2014-01-31, 15:29
Har hört flera som kört med kreatin en längre tid och flera har satt många personbästa med kreatin som tilskott . Men sedan när de har provat lyfta samma vikt så får klarar de inte av samma vikt i just den övningen pågrund av de slutat med kreatin.

Så man blir jue rätt skeptisk till att skapa ett beroende av att inta kreatin för att lyfta tungt. Det borde vara bättre att köra utan kreatin och bli succesivt starkare med tiden.

Hur ser ni på detta? och ha det hänt så för er?

, Jag har själv slutat med kreatin pågrund av den helt sjuka träningsvärken man får i och med att man lyfter mer än sin förmåga, nu ökar jag vikten långsammare och kör en mer långsam progression speciellt i de 3 Stora och det känns väldigt bra.

GulligaGurkan
2014-01-31, 15:34
Grejen är ju den att vissa kan träna tyngre med kreatin, och sen när de lägger av så är de starkare än när de började med kreatinet. Alltså går man plus i slutändan

Pepz
2014-01-31, 15:39
du det är ett lagligt milt tillskott, med moderata effekter du pratar om, inte starkare grejer.

Adam87
2014-01-31, 15:46
De flesta man känner är jue mer eller mindre beroende av kreatinet för de inte får något tryck i lyften utan det. Det är väll mycket placebo med antar jag.

För mig så räcker det att käka mycket kolhydrater den dagen man ska lyfta tungt ger mer effekt än kreatinet. Men det är väll inviduellt det där med kreatinet och så..

Adam87
2014-01-31, 15:56
Skippar hellre kreatinet då man får brutalträningsvärk i ben eller rygg som inte går över på en vecka då man kör böj eller mark. Man går inte precis + i styrka eller muskeltillväxt om man behöver vara hemma och återhämta sig en vecka utan träning.

Pepz
2014-01-31, 16:02
Skippar hellre kreatinet då man får brutalträningsvärk i ben eller rygg som inte går över på en vecka då man kör böj eller mark. Man går inte precis + i styrka eller muskeltillväxt om man behöver vara hemma och återhämta sig en vecka utan träning.

där är du nog unik.

kreatin kanske ger 1reps på ett set eller 0-10kg i ett maxlyft.
det är inget som ger invalidiserande träningsvärk........

Frank Slater
2014-01-31, 16:06
Kreatin är det bästa prestationshöjande kosttillskottet som är lagligt. Och det är inte beroendeframkallande.

Adam87
2014-01-31, 16:46
där är du nog unik.

kreatin kanske ger 1reps på ett set eller 0-10kg i ett maxlyft.
det är inget som ger invalidiserande träningsvärk........


Det var jue bra att man fick det uträttat att det inte är kreatinets fel det är la bara att man tränar för hårt vissa gånger helt enkelt med lite dåligt påfyllda glykogenlager hehe

Adam87
2014-01-31, 16:53
Om man då som de flesta är kaffedrickare försvinner effekten av kreatinet ?
typ 3 koppar kaffe på endag borde inte ge någon direkt effekt på kreatinets verkan elelr vad tror ni?

Frank Slater
2014-01-31, 16:57
Om man då som de flesta är kaffedrickare försvinner effekten av kreatinet ?
typ 3 koppar kaffe på endag borde inte ge någon direkt effekt på kreatinets verkan elelr vad tror ni?

Det har pratats en del om koffein och kreatin. Jag tror 2 koppar är OK. 3 koppar är gränsfall.

Sheogorath
2014-01-31, 17:15
Det brukar bli 2-3 reps extra, och det innebär ju att man kan lägga på något kilo. Den storleksordningen är det för mig. Och vanligtvis omkring 1,5 kg viktuppgång i bunden vätska.

Ramboline
2014-02-02, 09:13
Om man då som de flesta är kaffedrickare försvinner effekten av kreatinet ?
typ 3 koppar kaffe på endag borde inte ge någon direkt effekt på kreatinets verkan elelr vad tror ni?

Jag dricker mycke kaffe och tar Kreatin varje dag,dricker en kanna före frukost.Men när jag har intagit kreatin så håller jag mig borta från kaffe en liten stund,kan gå någon timme:hbang: