handdator

Visa fullständig version : 17-dione på väg att förbjudas?


blomrog
2014-01-31, 11:29
På ******** i gbg har 17-dione plockats bort från hyllorna, och nu sälja produkten ut för låg summa.

Något på gång?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Frank Slater
2014-01-31, 11:40
Jag känner inte till just det tillskottet men det låter som prohormon och de har alltid varit förbjudna i Sverige. Iaf 15-20 år, så långt som jag kommer ihåg. T.ex. 19-nor, 7-keto DHEA, Androstendione osv.

Armed Dingo
2014-01-31, 11:46
När jag använde den fick jag bara dåliga leder. Kunde till slut inte träna överhuvudtaget. Ingen ökad muskelmassa eller styrka överhuvudtaget. Körde både PES Erase och WW Sports egna. WWs egna "Jacked" slängde jag med mer än halva burken kvar.

Doggeh
2014-01-31, 11:52
Det har väl varit förbjudet för WADA-atleter sen ett par år tillbaka? Men nu skall det väl förbjudas för vanliga motionärer också.

Frank Slater
2014-01-31, 11:56
Det har väl varit förbjudet för WADA-atleter sen ett par år tillbaka? Men nu skall det väl förbjudas för vanliga motionärer också.

Fan också, då blir det att gå tillbaka till ryssfemmorna för oss motionärer.

Nitrometan
2014-01-31, 12:32
Fan också, då blir det att gå tillbaka till ryssfemmorna för oss motionärer.

För de är OK?

Nephelite
2014-01-31, 12:37
17-dione är väl metabolit av keto-7 ?

Förstår dock inte varför ena är förbjuden att sälja och andra är det bara att köra på med

(båda är WADA-tävlingsförbjudna)

Frank Slater
2014-01-31, 12:38
För de är OK?

Nej, men då hamnar de i samma kategori av otillåtenhet, när den här nya försvinner från butikshyllorna i Gbg. Och då kanske man tar till en gammal beprövad klassiker när man måste välja mellan en ny uppstickare och gammal klassiker i samma kategori.

blomrog
2014-01-31, 18:43
Jag förstår inte riktigt varför produkten försvinner från hyllorna i butik, men reas ut på nätet.
Produkten i sig tycker jag är jättebra, jag fick fina resultat senast jag körde en omgång.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Gober
2014-01-31, 19:27
Jag känner inte till just det tillskottet men det låter som prohormon och de har alltid varit förbjudna i Sverige. Iaf 15-20 år, så långt som jag kommer ihåg. T.ex. 19-nor, 7-keto DHEA, Androstendione osv.

Nej det är verkligen inget prohormon. Metabolit av 7-keto. Man har väl hittat att det är en mild antiöstrogen och det är redan dopingklassat för tävlande. Trams om det blir förbjudet imo.

Frank Slater
2014-01-31, 20:26
Jag förstår inte riktigt varför produkten försvinner från hyllorna i butik, men reas ut på nätet.
Produkten i sig tycker jag är jättebra, jag fick fina resultat senast jag körde en omgång.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Bra produkter som fungerar blir ofta dopingklassade. De är för bra helt enkelt.

Olle MM
2014-02-01, 09:12
Det blir snabbt missförstånd med namn som det 17-dione det är en 7-keto metababolit (Androsta-3,5-dien-7,17-dion)

Den är inte listad hos Wada men det är en metabolit ifrån 7-keto som numera är listad hos Wada vilket gör att man inte kan vara säker på att den är ok för tävlande.

Vi har valt att vara först med att även ta bort denna ingrediens ifrån vårt sortiment då vi anser att mer eller mindre alla produkter skall vara okej för tävlande..Vi tog in dem ifrån butikerna för annars kan vi inte kontrollera att vi verkligen slutat med produkten, ligger kvar på någon hylla osv..
Alla var slutsålda men vi hittade några kvarglömda lådor vid inventeringen som vi nu fri släppte.


Exakt samma ingrediens säljs under följande varumärken i de flesta svenska butiker GG, GV osv
Eraze 90caps
Eraze pro 30caps
Pro 17-Dione sportlab

Vilket absolut inte är något fel enligt svensklag sen kan man välja att ändå ta bort dem för att inte ha en ingrediens som inte är ok för tävlande..

Frank Slater
2014-02-01, 10:05
Det blir snabbt missförstånd med namn som det 17-dione det är en 7-keto metababolit (Androsta-3,5-dien-7,17-dion)

Den är inte listad hos Wada men det är en metabolit ifrån 7-keto som numera är listad hos Wada vilket gör att man inte kan vara säker på att den är ok för tävlande.

Vi har valt att vara först med att även ta bort denna ingrediens ifrån vårt sortiment då vi anser att mer eller mindre alla produkter skall vara okej för tävlande..Vi tog in dem ifrån butikerna för annars kan vi inte kontrollera att vi verkligen slutat med produkten, ligger kvar på någon hylla osv..
Alla var slutsålda men vi hittade några kvarglömda lådor vid inventeringen som vi nu fri släppte.


Exakt samma ingrediens säljs under följande varumärken i de flesta svenska butiker GG, GV osv
Eraze 90caps
Eraze pro 30caps
Pro 17-Dione sportlab

Vilket absolut inte är något fel enligt svensklag sen kan man välja att ändå ta bort dem för att inte ha en ingrediens som inte är ok för tävlande..

Det här är väl ganska binärt? Antingen alla produkter eller INTE alla produkter. "Mer eller mindre känns" väldigt flytande.

Frank Slater
2014-02-01, 10:11
Nej det är verkligen inget prohormon. Metabolit av 7-keto. Man har väl hittat att det är en mild antiöstrogen och det är redan dopingklassat för tävlande. Trams om det blir förbjudet imo.

Jag kan inte hålla med om att det "verkligen inte är prohormon". Det är en metabolit av ett prohormon och således något som påverkar hormsystemet i kroppen via negativ feedback eller liknande. Om ett prohormon är ett försteg för det aktiva hormonet i kroppen så kan man kalla en metabolit för ett "posthormon". Så de är ganska närbesläktade i mitt tycke.

Nephelite
2014-02-01, 11:22
17-dione är aromastashindrande därför är det förbjudet enligt WADA

Frank Slater
2014-02-01, 11:27
17-dione är aromastashindrande därför är det förbjudet enligt WADA

Ja, precis som jag trodde. "påverkar hormonsystemet via negativ feedback".

Olle MM
2014-02-01, 12:17
Det här är väl ganska binärt? Antingen alla produkter eller INTE alla produkter. "Mer eller mindre känns" väldigt flytande.

Anledningen till min tvekan är att man kan inte garantera alla importerade varumärken, även om det inte står något på etiketten
Det finns svenska varumärken med doping säkra tillskott som man som atlete skall hålla sig till.


Sen finns det ju en gräns, koffein har tidigare varit listat som doping.
Med största sannolikhet kommer inte vi och resten av samhället att sluta sälja koffein om det kommer med på dopinglistan igen.

Hur som helst har vi valt bort denna ingrediens i ett tidigare stadium än resten av marknaden

tlk
2014-02-01, 13:07
Sen finns det ju en gräns, koffein har tidigare varit listat som doping.
Med största sannolikhet kommer inte vi och resten av samhället att sluta sälja koffein om det kommer med på dopinglistan igen.


WADAs dopinglista har väl aldrig varit tänkt att påverka vad som säljs och inte säljs.

Pepz
2014-02-01, 14:28
WADAs dopinglista har väl aldrig varit tänkt att påverka vad som säljs och inte säljs.

det gör det indirekt..
åt båda håll så att säga

oath5
2014-02-04, 11:25
Inget man åker dit på vid dopingtest på gymmet? 17dione that is...

Doggeh
2014-02-04, 13:16
Inget man åker dit på vid dopingtest på gymmet? 17dione that is...

Vad jag vet så WADA-testas inte vanliga motionärer? Utan det är mer simpla dopingtester eller har jag fått allt om bakfoten?

christofer79
2016-04-27, 18:01
17-dione är aromastashindrande därför är det förbjudet enligt WADA

Det är gurkmeja med. Den förbjuds inte. Allt kan inte förbjudas

demode85
2016-04-27, 18:29
Vad är det för något, ge produktnamn så man kan läsa något om den.

Donkens
2016-04-28, 15:17
Hörde nåt idag om att The Butcher skulle innehålla DMAA. Slinker dessa ämnen in fortfarande i kostillskotten?

LillisJ
2016-04-28, 15:25
Hörde nåt idag om att The Butcher skulle innehålla DMAA. Slinker dessa ämnen in fortfarande i kostillskotten?

Jag skulle tro att det är väldigt sannolikt. Som jag uppfattat det är kosttillskottsbranschen en ganska stor dimma där kontroller sällan utförs.

Fast jag kan ha fel.

*whatever*

Sverker
2016-04-28, 16:47
Jag skrev för inte så länge sedan i en tråd om kontaminerade EAA.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7553337&postcount=4

Sök på det jag skrev så finner ni att flera tillskott på den europeiska marknaden är stoppade.

demode85
2016-04-30, 14:28
Butcher har inte DMAA vad jag vet, rätt effektlös enligt min erfarenhet.

Jorgen
2016-04-30, 21:21
Butcher har inte DMAA vad jag vet, rätt effektlös enligt min erfarenhet.

"Eftersom Riksidrottsförbundets analyser vid det internationella antidopningsorganet Wadas laboratorium i Köln och den svenska polisens analyser bygger på kosttillskottsburkar som producerats samtidigt, med samma så kallade batchnummer, så är den troligaste förklaringen till de motsatta resultaten att idrottens analysmetoder är känsligare.
– Känsligheten i de analysmetoder som vi använder är högre. Det är därför som polisen inte hittar det. Och då skulle ju det kunna vara ett problem eftersom då saluförs ju uppenbart produkter som är förbjudna i lag, säger Håkan Nyberg, chef vid Riksidrottsförbundets antidopningavdelning."
Så mycket för att RF inte hade använt sig av ett ackrediterat labb som många påstod ihärdigt bland kommentarerna när jag delade den här nyheten i fredes.
Det är alltså RF som använt sig av det bättre labbet. Att hålla sig borta från PWO i allmänhet är ett bra råd oavsett vad utfallet blivit den här gången. Ämnet det handlar om i The Butcher är klassat som hälsovådligt så även om du inte skulle bli testad för doping är det nog inget man vill stoppa i sig regelbundet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6420979

Gober
2016-05-01, 05:21
Butcher har inte DMAA vad jag vet, rätt effektlös enligt min erfarenhet.

Som redan nämnts så verkar det isåfall troligast att produkten blivit kontaminerad. Eftersom det bara verkar vara spår är det ju inget "tillsatt". Alla som testat de första PWO-produkterna med DMAA kan nog intyga att The Butcher inte innehåller något uppiggande med mer effekt än koffein (vilket väl också är den mest effektiva ingrediensen i just denna produkt).