handdator

Visa fullständig version : Tatuering & träning


Muscleinvest
2014-01-30, 12:29
En fråga som säkert varit uppe förr men hittade inget vid en snabb sökning.

Hur lång tid efter en tatuering kan man börja träna?

Låt oss säga att man tatuerar bröst/axlar efter hur lång tid kan man sträcka ut ordentligt i tex hantelpress? Förstår att det kan bero på ett par olika faktorer men mellan tummen och pekfingret?

aijou
2014-01-30, 12:38
Dagen efter.

Se till att täcka över tatueringen och smörja ordentligt.

Muscleinvest
2014-01-30, 12:41
Dagen efter.

Se till att täcka över tatueringen och smörja ordentligt.

Vet inte om jag köper det. Är det inte stor risk att tatueringen spricker upp?

Paperbasket
2014-01-30, 12:46
Beroende på vad du ska köra och vad den sitter så tar det olika lång tid. Drar du något på säg insidan av överarmen hade jag hållit mig borta från flertalet överkroppsövningar i några dagar.

I vilket fall, en tatuering ska hålla livet ut. Chansen att den ser bra ut under många år är om du sköter den. Så, bättre safe then sorry?

Been there done that, tro mig.

TomasB
2014-01-30, 12:48
Dagen efter.

Se till att täcka över tatueringen och smörja ordentligt.

Träna med ett öppet sår i en miljö med mycket resistenta bakterier? Låter obegåvat tycker jag.



Till TS: Jag väntar lätt 4-5 dagar efter jag suttit, men jag sitter bara heldagar å andra sidan. (7 timmar ungefär).

aijou
2014-01-30, 15:25
Träna med ett öppet sår i en miljö med mycket resistenta bakterier? Låter obegåvat tycker jag.



Till TS: Jag väntar lätt 4-5 dagar efter jag suttit, men jag sitter bara heldagar å andra sidan. (7 timmar ungefär).

Som sagt.
Se till att täcka över tatueringen och smörja ordentligt.

Mitt svar kvarstår. Om ni köper det eller ej är inte mitt problem.

Jag har själv aldrig gjort något uppehåll för någon av mina tatueringar, men å andra sidan så läker min hud väldigt bra.

J.V
2014-01-30, 15:40
Jag har alltid tränat dagen efter, oavsett om jag tatuerat bröst, underarmar, ut- eller insidan av överarmen. Det har alltid läkt helt perfekt. Bara att täcka över den med rena kläder och kanske inte köra övningar med dundermaximal stretch så är det lugnt. Och jag har sett till att smörja före passet och alltid duscha omedelbart efter och sedan smörjt igen.

Sidén
2014-01-30, 22:08
Själv vill jag vila från träning minst 3-4 dagar. Känns obehagligt att bygga upp tryck i kroppen då man är ny gaddad.