handdator

Visa fullständig version : Träning från 5 till 3 ggr/vecka?


coloz
2014-01-29, 20:14
Tjena

Under bulken tränade jag såhär:
Mån: Ben
Tis: Bröst, Triceps, Axlar
Ons: Rygg, Biceps
Tors: Vila
Fre: Bröst, Triceps, Axlar
Lör: Rygg, biceps
Sön: Vila


Köttade väl på ganska bra under dessa pass. Nu undrar jag om jag ska fortsätta såhär under deffen eller istället träna 3 ggr i veckan?

Tänkte att det kan bli lite jobbigt när man ligger på underskott. Jag kan då istället verkligen försöka öka vikterna och köra hårdare under dessa 3 pass?

Vad tycker ni? Ligger på -500 kcal.

Lose
2014-01-29, 21:55
Låter som en ganska bra idé. Kör tungt 3 dagar per vecka…

Shqypnia
2014-01-30, 10:45
- 500 kcal är inte ett stort underskott. Jag tror du kan köra på precis som vanligt ! Du kan åtminstone testa dig fram. Ge det 1-2 veckor och se hur det fungerar på gymmet.
Styrka är också lite state of mind.

coloz
2014-01-30, 18:12
- 500 kcal är inte ett stort underskott. Jag tror du kan köra på precis som vanligt ! Du kan åtminstone testa dig fram. Ge det 1-2 veckor och se hur det fungerar på gymmet.
Styrka är också lite state of mind.

Ska nog köra som vanligt... älskar att träna. Drar nog ner på volymen lite och skippar pump-övningar på slutet istället :)

Om det är fler som har erfarenhet av att träna likt detta under deffen så skriv gärna hur det var!

Pretorian
2014-01-30, 18:56
Pumpövningarna är ju de roligaste övningarna. Om det är någon gång jag behöver pump så är det under deff. För psykets skull.

J3T69
2014-01-31, 07:51
Ska nog köra som vanligt... älskar att träna. Drar nog ner på volymen lite och skippar pump-övningar på slutet istället :)

Om det är fler som har erfarenhet av att träna likt detta under deffen så skriv gärna hur det var!

Jag tränar exakt lika under min deff som innan men jag har bara dietat i 2v nu och styrkan finns där och energin också.
Får se lite längre fram dock.
Jag själv använder vitargo som en bra boost innan träningen och efter passet detta har hjälpt mig väldigt mycket.

Shqypnia
2014-01-31, 10:30
Ett enkelt mått för mig är att om jag inte orkar köra på som vanligt på gymmet så är underskottet för stort.