handdator

Visa fullständig version : Min axel hoppar ofta i fel läge


PKG
2014-01-29, 19:18
Har haft problem med min högra axel ett par år nu med att den hoppar i fel läge t.ex om jag tar på mig en tröja, stänger en bildörr eller sover och då får jag kämpa länge med att få den rätt genom att skaka armen hit och dit och vrida runt den i alla lägen för att försöka få tillbaka den, ibland lyckas jag och ibland inte, så då får jag vänta i några dagar och försöka igen för att axeln blir helt utsliten efter försök med att få den på rätt plats.
När jag väl har fått rätt den är jag väldigt försiktig med att göra hastiga rörelser för då har den chans till att hoppa ur igen.

I början räckte det med att jag vickade lite på armen för att få den på rätt plats så att jag kunde använda armen normalt, men det har blivit svårare för varje gång den har hoppat ur. Känslan när den är i fel läge är att det blir stramt och är obehagligt att lyfta armen åt olika vinklar. Kan absolut inte lyfta vikter.
Kan tillägga att jag har haft en del inflammationer/överansträngningar innan pga för tunga lyft, och armbrytning vid berusat tillstånd.

Så undrar om det är någon som kan ha en aning om vad det är för fel?
Har tänkt länge att jag måste gå till doktorn men har inte kommit så långt tyvärr :smash: