handdator

Visa fullständig version : [Nybörjare] Söker träningsprogram!


Dartgold
2014-01-29, 19:16
Tjena!

Jag är 17 år och rätt spinkig. Jag är ca 189-190 cm och väger ca 72-73 kg.
Det har äntligen blivit tid för att ta i tag i gymmandet på riktigt. Problemet är att jag är total nybörjare och vet inte alls hur jag ska bära mit åt för att få så bra och snabbt resultat som möjligt.

Saken är den att jag vill bygga upp mina muskler så snabbt som möjligt. Jag förstår att det inte är något man ska gå efter, utan ha tålamod. Men jag är bara så jävla less på att vara så tunn som jag är, och därav vill jag bara ha så snabba resultat som möjligt.

Jag har läst på lite om Stronglifts 5x5, är det något program jag bör luta mig mot? Eller skulle det vara bättre att köra fler övningar?

Jag kommer ha tid till att gå till gymmet ca 3 dagar i veckan, så därav vill jag ha något som inte kräver mer än så.

Så, som sagt. Ska jag köra på Stronglifts, eller ska jag använda mig av något annat schema där jag tränar fler isolerande övningar?

Att bygga upp min överdel, alltså axlar, bröst osv är min största prioritet.

Hjälp uppskattas! Även allmänna tips om träning och om vilken kost jag ska ha.

CalleP
2014-01-29, 19:18
Tjenare! Det finns riktigt bra program för folk som är nya på gymmet här är kolozzeums egna;
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Ta det översta programmet och kör på de råden som står där. Ifall du fortfarande ökar på bra med passet kör vidare med det men byt ut övningarna.

Lycka till och kör hårt!