handdator

Visa fullständig version : Smaltjock - vad hade ni valt (alternativ)


Ensvensktiger
2014-01-28, 22:39
Om ni som jag, vore smaltjocka. (73kg/184cm. Ser revben, spinkiga armar och ben. men med ett störigt lager fett på mage, höft.) Hur hade ni gjort?

Hade ni:

1. Ätit upp er ännu mer och hoppats att det jämnat ut sig bra över kroppen med hård träning. Sen deffat bort det gamla skräpet tillsammans med allt det nya när man lagt på sig bra med muskler.
2. Ligga på normalintag och träna för att på det sättet omfördela och bygga långsamt.
3. Trots att man redan är smal, Ligga på minus och försöka få bort det lilla felplacerade fettet innan man börjar käka massor, och bygger från grunden.

jflycore
2014-01-28, 22:43
Hade precis din kroppsform skulle jag tro, när jag började träna.
Smalfet kille på 180 cm, 67 kg. Med en liten tjockismage.
Jag åt mkt och bra mat och byggde upp en helt okej kropp på ett par månader, och min mage blev mindre/fick bättre form.

Så mitt råd är iaf, träna, ät och se resultat.

https://imagizer.imageshack.us/v2/347x347q90/194/9lsm.jpg

nitz
2014-01-28, 23:35
Jag röstar för alternativ 1.

Commando1980
2014-01-29, 00:56
Om ni som jag, vore smaltjocka. (73kg/184cm. Ser revben, spinkiga armar och ben. men med ett störigt lager fett på mage, höft.) Hur hade ni gjort?

Hade ni:

1. Ätit upp er ännu mer och hoppats att det jämnat ut sig bra över kroppen med hård träning. Sen deffat bort det gamla skräpet tillsammans med allt det nya när man lagt på sig bra med muskler.
2. Ligga på normalintag och träna för att på det sättet omfördela och bygga långsamt.
3. Trots att man redan är smal, Ligga på minus och försöka få bort det lilla felplacerade fettet innan man börjar käka massor, och bygger från grunden.

#1. Men du ska liksom inte megabulka med löjliga mängder kalorier. Styrketräna och ät tillräckligt utan att komplicera maten i onödan.

Deffa kan du eventuellt fundera på om kanske 2-3 år.

Pepz
2014-01-29, 10:04
bulka inte.

ät tillräckligt med mat för att orka träna hårt.

Knatcharn
2014-01-29, 14:05
bulka inte.

ät tillräckligt med mat för att orka träna hårt.

Detta. Du behöver inte fokusera på att gå upp eller ned i vikt utan bara att få bränsle till träningen. Lägg fokus på prestationen på träningen.

Alltidxx
2014-01-29, 14:18
Lätt alternativ 1. De flesta som är emot "bulk" som möjliggör hårdare träning har inte satsat den vägen själva någon gång. Hade de gjort det hade de inte varit så emot det.

Akada
2014-01-29, 14:38
Lite kortare bulk/deff-perioder skulle jag köra på.

Commando1980
2014-01-29, 14:41
Många så kallade skinny fats är helt enkelt bara otränade. Det verkar dock populärt att fastna i väldigt kortsiktigt tänkande, t ex att börja deffa som smal otränad. Du blir då endast ännu spinkigare fast med lite mindre fett.

Det gäller att tänka långsiktigt och fatta att det tar tid att bygga muskler. Att snöa in sig i på t ex 'recomposition' med en massa analt kaloriecyklande blir bara pannkaka mentalt och resultatmässigt. Detsamma gäller att konstant deffa och aldrig riktigt komma igång med muskelbyggandet.

Commando1980
2014-01-29, 14:46
Lite kortare bulk/deff-perioder skulle jag köra på.

Enligt mig blir det där lätt fel. Speciellt om man har skev självbild och nojar om allt möjligt vilket ofta är fallet hos de som skapar trådar om vilken approach de ska använda ( bulka/deff/balans/recomposition etc). Jag tycker inte att man överhuvudtaget ska tänka i de banorna på ett par år. Därmed inte sagt att man ska bulka upp sig så att man blir riktigt fet.

Ensvensktiger
2014-01-29, 19:46
Låter som att ett mellansteg mellan 1 och 2 är vägen att gå. Ligga måttligt på plus och träna träna. Låter bra. Det är nog det som känns mest motiverande för mig med. Definitivt inte sugen på 3. Och 1:an är inte helt kul heller. Är rätt kass på att äta 500-1000 kcal plus varje dag. Blir nog lättare den dagen man har lite mer muskler att ge näring.

Letar inte efter genvägar. Ville mest kolla av med några erfarna vad de hade gjort. När jag gör något så gör jag det 150%. Annars är det meningslöst. Och då vill jag veta att jag gör något rätt.

Pepz
2014-01-29, 21:54
Lätt alternativ 1. De flesta som är emot "bulk" som möjliggör hårdare träning har inte satsat den vägen själva någon gång. Hade de gjort det hade de inte varit så emot det.

pyttsan
jag har både grisbulkat och normalbulkat samt "cleanbulkat."