handdator

Visa fullständig version : Yr ser nästan inget

AEB
2014-01-27, 22:17
Hej jag fick nyss världens jävla yrsel då jag knappt kunde se något, blev bara snurrig och är fortfarande det så det kan vara därför jag skriver lite konstigt. Undrar ifall någon skulle kunna svara på vad detta beror på. Åt senast kl 11.00 en rätt stor lunch, sedan gick jag utan mat tills kl 07.50 då jag tog en shake med porteinpulver mjölk och 40 gram ljus sirap. Efter träningen åt jag 250 ml glass och 1.5 dl havregryn gjort på gröt + proteinpulver och blev mer yr än jag någonsin blivit. Hade tänkt äta en till måltid efter, eftersom att jag är på bulk och fortfarande hungrig men jag ser fan skitdålig. Jag lovar har nog aldrig varit såhär yr. Vore as snällt med svar. Tack

sigill
2014-01-27, 22:23
http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Yrsel/

Oftast ofarligt och övergående. Mer sällan tecken på allvarlig sjukdom.

Akada
2014-01-27, 22:36
Är synfältet brusigt?

Kaelel
2014-01-27, 22:42
Kan vara kristallsjukan alt virus på balansnerven, båda är fruktansvärda men ofarliga och kommer pang bom från ingenstans.
Är det karusellyrsel eller ostadighetsyrsel?
Försvinner det om du ligger stilla?
Äter du någon antidepressiv medicin (SSRI) eller någon annan medicin där yrsel är en vanlig biverkning?

AEB
2014-01-27, 23:24
Kan vara kristallsjukan alt virus på balansnerven, båda är fruktansvärda men ofarliga och kommer pang bom från ingenstans.
Är det karusellyrsel eller ostadighetsyrsel?
Försvinner det om du ligger stilla?
Äter du någon antidepressiv medicin (SSRI) eller någon annan medicin där yrsel är en vanlig biverkning?
Det kändes typ som migrän. Kanske var det? Vet att mamma har migrän kanske bara det som spökar? Snackade med henne nyss hon sa att hon inte klarar av att gå lång tid utan mat utan att bli dålig.
Nää käkar ingen medicin. Legat stilla fram till nu, börjar bli bättre nu faktiskt. Riktigt vidrigt asså. Min första tanke va, vet inte varför, men att det kan vara diabetes. Tänkte det var glassen som spökade.

Scratch89
2014-01-27, 23:35
En TIA kanske?