handdator

Visa fullständig version : Deffning frågor


olleww
2014-01-27, 20:19
Hallå där, jag har nu under några månader tränat cirka 5-7 dagar i veckan på gymmet jag har under denna tiden gått ner cirka 9 kilo. Problemet är att jag inte märker att jag har blivit nå smalare. Jag har även ökat i styrka i alla övningar sedan jag började gymma så jag har inte förlorat massa muskler under tiden.
Jag är cirkus 175 cm och väger i skrivande stund runt 71 kg. Men har ändå mycket fett runt speciellt magen.

Skulle vilja ha lite tips hur jag ökar min förbränning för att få bort detta fett som aldrig verkar vilja försvinna.

nippman
2014-01-28, 09:27
på hur många månader har du gått ner 9 kilo? och hur mycket mer vill du gå ner? 71kg på 175cm är inte jätte mycket, och fettet runt magen är oftast det sista som försvinner från oss killar.. och att du inte ser att du har blivit smalare kan ju vara för att kroppen har tagit fett från ställen som rygg/nacke/ben/rumpa etc, och I och med att du verkar vilja bli av med magen så stirrar du dig blind på det.

ONT: prova att sätta dig på cykeln i 15-20min efter varje träningspass då förbränningen är som högst så kanske det börjar hända grejer tillslut :)

olleww
2014-01-28, 16:28
på hur många månader har du gått ner 9 kilo? och hur mycket mer vill du gå ner? 71kg på 175cm är inte jätte mycket, och fettet runt magen är oftast det sista som försvinner från oss killar.. och att du inte ser att du har blivit smalare kan ju vara för att kroppen har tagit fett från ställen som rygg/nacke/ben/rumpa etc, och I och med att du verkar vilja bli av med magen så stirrar du dig blind på det.

ONT: prova att sätta dig på cykeln i 15-20min efter varje träningspass då förbränningen är som högst så kanske det börjar hända grejer tillslut :)

Jag har tränat intensivt cirka två månader.
Jag ska testa att börja cykla sista 15-20min och se om det går andra resultat.

Tack för ditt svar!

EnergiÖverskott
2014-01-28, 16:52
"Förbränningen" är inte som högst efter ett pass. Vill du åstadkomma ett större energiunderskott så kan du liga gärna cykla/gå eller whatever de där 20 minuterna någon som helst annan tid på dygnet. Fettförbränning pågår konstant i din kropp men, för att gå ner i vikt behöver du ligga på ett energiunderskot och som sagt, hur du åstadkommer det spelar ingen roll för det visuella.

Ät några få kalorier mindre (15 minuter på en cykel bränner knappt något så länge vi inte pratar galet intensivt) eller rör på dig lite mer.