handdator

Visa fullständig version : Dragremmar som passar tjejer.


Brorlustig
2014-01-26, 19:57
Hej!

Sambon är på jakt efter ett par dragremmar men hon är lite mer inne på hooks eller straps med dowel.
Någon som har erfarenhet om detta?

Om ni känner att remmar är överlägset bäst så får jag pusha henne att försöka lära sig att använda dom.

Frank Slater
2014-01-26, 20:03
Vad är dowel? Och som vanligt är det bra att bli stark i händerna, särskilt för tjejer.

pezrulezhaakon
2014-01-26, 20:17
Hej!

Sambon är på jakt efter ett par dragremmar men hon är lite mer inne på hooks eller straps med dowel.
Någon som har erfarenhet om detta?

Om ni känner att remmar är överlägset bäst så får jag pusha henne att försöka lära sig att använda dom.

Remmar är tillräckligt smidiga och billiga. Är hon rädd för valkar?

Jona
2014-01-26, 22:36
Jag är tjej och har världens tunnaste handleder. Lyfter med Better Bodies läderremmar som jag sprättat upp öglan på.

z_bumbi
2014-01-27, 08:23
Vad ska hon ha remmarna till för övningar?

Knatcharn
2014-01-27, 11:05
Vad är skillnaden på remmar för män och kvinnor? Jag gillar vanliga remmar och vad jag vet är de "unisex". Det finns remmar som är vadderade på insidan för att vara mjukare mot handleden, det kanske vore något.

lottagu
2014-01-27, 13:29
Jag är tjej och kör med dragremmar i tyg vilket funkar utmärkt.
Och JA, dragremmar är att föredra framför hooks, straps med dowel eller power grabs och allt vad dom nu heter.

Jag har själv väldigt svaga handleder och svag greppstyrka så jag använde power grabs vilket funkade kanon och var jätte skönt för händerna, men vilka smärtor jag istället fick i armbågen, tummen och handledsknölen (som också var rejält svullna).
Kunde inte greppa saker ordentligt och om jag samtidigt som jag greppade något också vred handen så skar de till i handleden och handen öppnade sig och föremålet jag höll i flög i golvet. Tog upp detta med min naprapat och han sa att jag genast skulle sluta med mina power grabs och istället använda dragremmar. Remmarna trycker nämligen inte åt runt handleden som dom andra gör. Tryck runt handleden gör att senorna i handleden kläms vilket i säg om man tänker efter inte låter så bra att du heller inte får träna upp din handledsstyrka (Han förklarade detta med fina ord och så, men jag hoppas ni förstår vad jag menar ) Man sak alltså så långt de är möjligt köra utan, men om de behövs så är dragremmar att föredra. Styrkan i armarna har en betydligt snabbare utveckling än styrkan i handleder och händer så de tar ett tag innan dom är i samma viktklass.

Idag kör jag så tungt jag kan utan remmar och sen använder jag remmar när de börjar göra för ont i händerna och jag känner att greppstyrkan inte är 100. Övningar där jag har remmar är marklyft och stångrodd i övriga kör jag utan.
Har inga problem med smärtor i handlederna eller armbågarna idag och försöker att regelbundet träna upp handlederna och greppstyrkan med spec övningar.