handdator

Visa fullständig version : Antibiotika mot acne - knasar med proteinsyntesen?


silverhästen
2014-01-26, 15:49
Hej,

Ska till en hudläkare snart och misstänker att jag kommer få nån form av antibiotika utskriven. Förhoppningsvis inte roaccutan då min acne inte är så allvarlig.

Men hört att dessa läkemedel kan sänka proteinsyntesen eller nått, betyder detta att jag inte kommer bygga nått under den tiden jag äter medicinen?

Tack på förhand!

King Grub
2014-01-26, 15:57
Proteinsyntesen i prokaryota celler.

starkaillern
2014-01-26, 18:18
Jag tog roa från maj 2013 - november 2013 och har under den tiden gjort mina bästa ökningar, både volym och strykemässigt så du behöver nog inte oroa dig.

Frank Slater
2014-01-26, 18:47
Jag tog roa från maj 2013 - november 2013 och har under den tiden gjort mina bästa ökningar, både volym och strykemässigt så du behöver nog inte oroa dig.

Roa är stark medicin och jag har läst att många får väldigt olika biverkningar och reagerar väldigt olika på den medicinen så det känns inte så bra att säga att den funkar på samma sätt för alla. Och nu handlar det om antibiotika och roa är inte antibiotika.

Jeml
2014-01-26, 18:50
hur pass allvarlig acne ska man ha för att få "roa" utskrivet?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

silverhästen
2014-01-26, 18:54
Proteinsyntesen i prokaryota celler.

haha vad betyder det? :P

Jag tog roa från maj 2013 - november 2013 och har under den tiden gjort mina bästa ökningar, både volym och strykemässigt så du behöver nog inte oroa dig.

Ahh perfekt =)

Roa är stark medicin och jag har läst att många får väldigt olika biverkningar och reagerar väldigt olika på den medicinen så det känns inte så bra att säga att den funkar på samma sätt för alla. Och nu handlar det om antibiotika och roa är inte antibiotika.

well, vet inte vad jag kommer få utskrivet då jag inte varit där ännu. Men hoppas att jag slipper roa iaf, då det verkar vara ett helvete :P

hur pass allvarlig acne ska man ha för att få "roa" utskrivet?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rätt allvarlig, nästan alla läkare skriver ut det som sista grej, om inget annat funkar typ!

Då den inte är direkt snäll för kroppen!

emi23j
2014-01-26, 19:17
haha vad betyder det? :P



Att molekylen binder till ribosomer i prokaryota celler (bakterier) och inhiberar proteinsyntesen, och inte i eukaryota celler (som människokroppen är uppbyggd av). Har dock ingen koll på verkningsmekanismen för den antibiotika du pratar om fungerar på just det sättet. Antibiotika kan fungera på många olika sätt.

starkaillern
2014-01-26, 21:46
Roa är stark medicin och jag har läst att många får väldigt olika biverkningar och reagerar väldigt olika på den medicinen så det känns inte så bra att säga att den funkar på samma sätt för alla. Och nu handlar det om antibiotika och roa är inte antibiotika.

Absolut, jag vill bara inte att han ska få tankar om att utesluta träningen förrän han ens testat det läkemedel han kommer behöva ta. Ville bara föregå med mitt egna exempel där jag inte hade några som helst problem vad det gäller träningen under min kur roaccutan.

Sen hur det går för TS blir en annan femma, kan inte göra mer än att hålla tummarna och önska han lycka till.

Frank Slater
2014-01-26, 21:53
Absolut, jag vill bara inte att han ska få tankar om att utesluta träningen förrän han ens testat det läkemedel han kommer behöva ta. Ville bara föregå med mitt egna exempel där jag inte hade några som helst problem vad det gäller träningen under min kur roaccutan.

Sen hur det går för TS blir en annan femma, kan inte göra mer än att hålla tummarna och önska han lycka till.

Det håller jag med om. Jag har sett folk få väldigt bra resultat med Roa så kommer TS och läkaren fram till att det är en medicin som passar TS så tycker jag absolut att han ska använda den. Har man svår och framför allt djup acne kan man få ärr i huden som är synliga resten av livet, och det inte alltid så snyggt.

silverhästen
2014-01-28, 15:15
Var hos hudläkare idag, blir roaccutan efter jag tagit blodprover för att se att allt är OK.

Ni som käkat, hur svåra biverkningar fick ni, kan jag träna på som vanligt?