handdator

Visa fullständig version : Mässlingen sprider sig i europa


Juxta
2014-01-26, 12:31
pga av vaccineringsrädslan.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/massling-sprider-sig-i-europa/


Det känns som det blir mer och mer populärt att inte vaccinera sig pga av som någon annan sa i en annan tråd, onaturligt osv. Hur stora konsekvenser kan detta få tror ni? Kommer trenden dö snart?

Själv har jag en bekant som nyss fick barn och inte kommer vaccinera barnet, vilket känns hemskt om du frågar mig.

Sniggel
2014-01-26, 12:44
Pandemier är naturligt *popcorn*

Andy.da.wohoo
2014-01-26, 13:12
Antar att detta kommer kosta samhället rätt mycket?

PixelMiner
2014-01-26, 19:11
pga av vaccineringsrädslan.

Det känns som det blir mer och mer populärt att inte vaccinera sig pga av som någon annan sa i en annan tråd, onaturligt osv. Hur stora konsekvenser kan detta få tror ni? Kommer trenden dö snart?

Själv har jag en bekant som nyss fick barn och inte kommer vaccinera barnet, vilket känns hemskt om du frågar mig.

Det värsta är ju att forskaren som gick ut med varningen om att vissa vaccin misstänktes ge autism hade fuskat med sina data. I min mening borde han dömas till medhjälp till mord. Sällan har forskarfusk resulterat i så många sjuka och döda:
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/karin-bojs-vaccinbluffen-avslojad-till-slut/

Jag tycker att en relevant fråga till föräldrar som inte vaccinerar sina barn med motiveringen om att det "inte är naturligt" är att fråga dem huruvida de nu också skall sluta med säkerhetsbältet i bilen för barnen. Det är ju inte heller naturligt. Och varför skall barnen ha kläder på sig, det är ju inte naturligt det heller. Nä, låt dem leka ute i snön helt nakna bara. Naturligt och bra.*ironi*

Ponde
2014-01-26, 19:22
Pandemier är naturligt *popcorn*
Naturligt urval, indeed. cofffee (idioterna som inte vaccinerar sig, främst p.g.a. att någon filmstjärna sagt att det kan orsaka autism, kommer vi nog inte att sakna).

Jenny McCarthy, hon är verkligen korkad. :d

decussatio
2014-01-26, 23:03
Antroposoferna sprider det här med, inte bara Jenny McCarthy. De hävdar att vaccinerna ger mängder av biverkningar av alla möjliga slag, att de inte skyddar mot sjukdomar, etc. Vad de rätt sällan nämner är att en del av deras tro är att det är en andlig och stärkande upplevelse att gå igenom barnsjukdomarna. Tror färre skulle lyssna på dem om de sa att det är bättre att ha haft sådana sjukdomar, än att inte ha haft det.

xodd
2014-01-27, 06:47
Herd immunityn börjar avta. Så länge folk inte börjar vaccinera sina ungar så kommer vi börja se mer och mer sjukdomar här i Sverige och övriga EU som inte hade varit några som helst problem att vaccinera bort.