handdator

Visa fullständig version : Har jag bra gener?


Albin J
2014-01-25, 11:57
Hej!

Min stora dröm är att bli mr. olympia, och jag undrar om ni tror att jag har någon chans? Jag har ingen aning om vad som är bra och dåliga gener så därför frågar jag här.

Fyllde nyss 14 år men har inte tränat sen ca. 3-4 månader. Har därför gått ner 5 kg.. Detta fotot är taget nu när jag har gått ner i vikt (inte för 3-4 månader sen).

Min fråga är, tror ni att jag kanske har en liten chans att bli mr.olympia/professionel bodybuilder med de här generna?
(dålig kamra men backa lite från skärmen så blir det tydligare)
Kan tilllägga att jag tränade 2 månader innan jag la av.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plbhtoxiegjdqy/?utm_expid=46768915-0.YPLMWoD4TAirV1upJ4ChyQ.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.ladda-upp.se%2Fupload.php

Tack på förhand :)

Juxta
2014-01-25, 11:59
Hej!

Min stora dröm är att bli mr. olympia, och jag undrar om ni tror att jag har någon chans? Jag har ingen aning om vad som är bra och dåliga gener så därför frågar jag här.

Fyllde nyss 14 år men har inte tränat sen ca. 3-4 månader. Har därför gått ner 5 kg.. Detta fotot är taget nu när jag har gått ner i vikt (inte för 3-4 månader sen).

Min fråga är, tror ni att jag kanske har en liten chans att bli mr.olympia/professionel bodybuilder med de här generna?
(dålig kamra men backa lite från skärmen så blir det tydligare)

http://www.ladda-upp.se/bilder/plbhtoxiegjdqy/?utm_expid=46768915-0.YPLMWoD4TAirV1upJ4ChyQ.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.ladda-upp.se%2Fupload.php

Tack på förhand :)

Jag måste få ett DNA-prov innan jag kan kolla dina gener och bedöma, kan du skicka ett? Jag bidrar med tops om du inte har.

Andy.da.wohoo
2014-01-25, 12:01
Bara jag som tänker på "do i have potential" killen????? :D

Minimjölk
2014-01-25, 12:03
Bara jag som tänker på "do i have potential" killen????? :D
Nepp, det var det första som slog mig.

ceejay
2014-01-25, 12:03
Du är lite för ung för att höra svaret kanske.


Det krävs helt perverst stora mängder anabola androgena steroider(doping) för att kunna vara med i mr olympia. Man kan inte bli så monstruöst stor utan aas.

Mitt tips är att sluta tänka på det och bara fortsätta träna för att det är kul, i några år till.

Woody R
2014-01-25, 12:04
Alla kan bli mr olympia!

hallar
2014-01-25, 12:05
Det ser ut som om du har bra anlag. Men det är ju inte allt det krävs även motivation och framförallt en bristande frontal funktion som medför att man inte tänker över konsekvenserna som de stora mängderna dopingmedel får för kroppen.

Har du allt detta, go for it!

cero
2014-01-25, 12:07
Grövre än de flesta på din ålder, men hur bra gener du har går inte att svara på. Du får se hur bra du svarar på styrketräning helt enkelt.

Och tro mig, du vill inte bli proffsbyggare. Ett riktigt vidrigt yrke där man fullkomligt struntar i sin hälsa, allt för att bygga så mycket muskler som möjligt..

Sniggel
2014-01-25, 12:08
Så du har tränat styrketräning i totalt 2 månader i ditt liv? Detta var för 5 månader sedan så du var större då?
Har du tränat mycket andra idrotter innan dess?

Paperbasket
2014-01-25, 12:09
Som Ceejay säger. Din dröm innefattar kopiösa mängder aas.

Perramja
2014-01-25, 12:12
Hej!

Min stora dröm är att bli mr. olympia, och jag undrar om ni tror att jag har någon chans? Jag har ingen aning om vad som är bra och dåliga gener så därför frågar jag här.

Fyllde nyss 14 år men har inte tränat sen ca. 3-4 månader. Har därför gått ner 5 kg.. Detta fotot är taget nu när jag har gått ner i vikt (inte för 3-4 månader sen).

Min fråga är, tror ni att jag kanske har en liten chans att bli mr.olympia/professionel bodybuilder med de här generna?
(dålig kamra men backa lite från skärmen så blir det tydligare)
Kan tilllägga att jag tränade 2 månader innan jag la av.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plbhtoxiegjdqy/?utm_expid=46768915-0.YPLMWoD4TAirV1upJ4ChyQ.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.ladda-upp.se%2Fupload.php

Tack på förhand :)

Du ser ut att ha rätt bra linjer, så en dålig grund har du säkerligen inte. Men för att kunna fightas inom toppen i bodybuildning krävs att din kropp svarar extremt bra på droger, tänker inte gå in på det i detalj men det handlar tex om att genetiskt vara betingad med ett stort antal steroidhormonreceptorer. Sen måste du också vara genetiskt utrustad med organ av stål som klarar av att hantera alla drogerna och de bieffekter de kan medföra. Så om du genetiskt har vad som krävs här kan nog bara du själv svara på cofffee

Frank Slater
2014-01-25, 12:15
Det ser väl helt ok ut men du kanske ska börja med att vara med på Luciapokalen eller decembercupen om fem år innan du bestämmer dig om Mr. O. Men för någon i din ålder så är nog klivet till Luciapokalen ungefär lika stort som Mr. O., rent imaginärt.

Sniggel
2014-01-25, 12:17
Om han har gener för Mr O borde han väl nästan kunna ta hem en titel på Luciapokalen efter nåt år av seriös träning. Inte fem.

Albin J
2014-01-25, 12:18
Så du har tränat styrketräning i totalt 2 månader i ditt liv? Detta var för 5 månader sedan så du var större då?
Har du tränat mycket andra idrotter innan dess?

Har gått i fotboll när jag var 10 år, men det var inget för mig så jag la av efter 3 veckor..

Albin J
2014-01-25, 12:20
Jag måste få ett DNA-prov innan jag kan kolla dina gener och bedöma, kan du skicka ett? Jag bidrar med tops om du inte har.

Jag har inte tagit något DNA-prov så kan inte skicka nåt :/
Hur mycket kostar ett sådant?

Sniggel
2014-01-25, 12:20
Så att du har 2 månaders total styrketräning bakom dig är korrekt?

Jpn
2014-01-25, 12:21
Bara upp på scen redan till hösten så skall du se att Mr.O titeln är din!

King Grub
2014-01-25, 12:22
Man kan inte se gener på en bild tagen innan man börjar träna seriöst om dom inte är alldeles spektakulära.

Frank Slater
2014-01-25, 12:22
Om han har gener för Mr O borde han väl nästan kunna ta hem en titel på Luciapokalen efter nåt år av seriös träning. Inte fem.

De som tävlar i juniorklasserna tror jag brukar vara 20-22, så han kan nog ta hem det vid 19.

cero
2014-01-25, 12:26
Jag har inte tagit något DNA-prov så kan inte skicka nåt :/
Hur mycket kostar ett sådant?

Han driver. Poängen är att man inte kan se hur bra gener någon har, utan det sitter på insidan. Men folk med bra gener för muskelbyggnad brukar vara större än medelpersonen utan styrketräning, så chansen är att du har goda förutsättningar.

delta_mats
2014-01-25, 12:27
Jag tror att du trollar.

Juxta
2014-01-25, 12:27
Jag har inte tagit något DNA-prov så kan inte skicka nåt :/
Hur mycket kostar ett sådant?

Gör så här så slipper du kostnaden:
Begå ett brott av mildare slag, åk fast, sen tar polisen ett DNA-prov, be dom samtidigt skicka en kopia på det provet till mig på herr.jansson@dnainstitutet.se så återkommer jag om du har vad som krävs.

bigtraps
2014-01-25, 12:29
jag tror att du trollar.

+1

Frank Slater
2014-01-25, 12:31
Jag tror att du trollar.

Det är antagligen nån som snott en bild från en polare på instagram för att jävlas. Alla dessa förbannade bilder med baröverkropp. De finns till och med dem som har sådana som profilbild på facebook. "Hej, jag är Pär, med bar överkropp!"

cero
2014-01-25, 12:32
Killen fyllde precis 14 år, vad är det som är konstigt med frågan?

Olegh
2014-01-25, 12:33
Kör på hårt med styrketräningen så länge du tycker det är kul och gör framsteg, eller bara tycker det är kul såklart. Det är inte en "karriär" du kan sikta på i dagsläget så försumma inte skolan och håll dina valmöjligheter öppna.

delta_mats
2014-01-25, 12:38
Killen fyllde precis 14 år, vad är det som är konstigt med frågan?

Frågor om gener när den diskussionen är tvärhet just nu. Verkar inte skriva och uttrycka sig som en 14 åring heller. Känns skrivet av en äldre som fejkar sämre skrivspråk.

Varför lägga upp en bild och fråga om hans gener när han enbart tränat 2 månader, och det för 3-4 månader sedan? Varför inte lägga upp den bästa bilden, han lär ju ha fler.

Jag tror han trollar.

Sniggel
2014-01-25, 12:39
Han har ju tränat i augusti och däromkring iaf (enligt tidigare inlägg) vilket stämmer bra överens med vad han påstår i detta inlägget och gör tråden mer trovärdig. Oavsett är det en intressant diskussion vare sig det är trollning eller ej.

bigtraps
2014-01-25, 12:39
Har inte tränat på flera månader men går och drömmer om MR O................

Ponde
2014-01-25, 12:42
Hej!

Min stora dröm är att bli mr. olympia, och jag undrar om ni tror att jag har någon chans? Jag har ingen aning om vad som är bra och dåliga gener så därför frågar jag här.

Fyllde nyss 14 år men har inte tränat sen ca. 3-4 månader. Har därför gått ner 5 kg.. Detta fotot är taget nu när jag har gått ner i vikt (inte för 3-4 månader sen).

Min fråga är, tror ni att jag kanske har en liten chans att bli mr.olympia/professionel bodybuilder med de här generna?
(dålig kamra men backa lite från skärmen så blir det tydligare)
Kan tilllägga att jag tränade 2 månader innan jag la av.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plbhtoxiegjdqy/?utm_expid=46768915-0.YPLMWoD4TAirV1upJ4ChyQ.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.ladda-upp.se%2Fupload.php

Tack på förhand :)

Oavsett gener så måste du vara beredd att preppa något jävligt mycket, räkna inte med att leva längre än 50-60 om du tänker nå olympia nivå...(den mängden prepp tar på hjärtat ganska hårt och är dessutom oerhört dyrt, har för mig att det kostar ca. 70tusen dollar om året för de på toppnivå).

Ponde
2014-01-25, 12:43
Du ser ut att ha rätt bra linjer, så en dålig grund har du säkerligen inte. Men för att kunna fightas inom toppen i bodybuildning krävs att din kropp svarar extremt bra på droger, tänker inte gå in på det i detalj men det handlar tex om att genetiskt vara betingad med ett stort antal steroidhormonreceptorer. Sen måste du också vara genetiskt utrustad med organ av stål som klarar av att hantera alla drogerna och de bieffekter de kan medföra. Så om du genetiskt har vad som krävs här kan nog bara du själv svara på cofffee
Något extra betingad måste man ej vara, har någon lite bättre steroidhormonreceptorer så preppar du bara lite mera än dem, problem solved.

Muskelfästen och hur musklerna ser ut när de blir större är det viktigaste inom BB, resten kan man "fuska" sig till så att säga (prepp).

cero
2014-01-25, 12:48
Något extra betingad måste man ej vara, har någon lite bättre steroidhormonreceptorer så preppar du bara lite mera än dem, problem solved.

Muskelfästen och hur musklerna ser ut när de blir större är det viktigaste inom BB, resten kan man "fuska" sig till så att säga (prepp).

Nej.

Och proffsen tar dessutom så stora mängder att man knappast kan "ta lite mera än dem".

Perramja
2014-01-25, 12:50
Något extra betingad måste man ej vara, har någon lite bättre steroidhormonreceptorer så preppar du bara lite mera än dem, problem solved.

Muskelfästen och hur musklerna ser ut när de blir större är det viktigaste inom BB, resten kan man "fuska" sig till så att säga (prepp).

Det handlar inte om bättre receptorer, det handlar om antal. Vart ska hormonerna binda om representerade receptorer redan är "mättade" menar du?

dream_theater_
2014-01-25, 12:53
Något extra betingad måste man ej vara, har någon lite bättre steroidhormonreceptorer så preppar du bara lite mera än dem, problem solved.

Muskelfästen och hur musklerna ser ut när de blir större är det viktigaste inom BB, resten kan man "fuska" sig till så att säga (prepp).

Jag vet inte om du driver, men varför tar inte de som är typ näst bäst bara "lite mer" prepp och blir bäst?

Du borde väl förstå att man måste ha sjuka gener, en hel del pengar bakom sig, och lägga allt vad ett liv är åt sidan för att kunna bli Mr.O?

Till TS. Att drömma om Mr.O när man är 14 är inget konstigt, men förstå innerbörden av vad det verkligen handlar om är verkligen långt ifrån den glamorösa bilden du kan ha skapat dig. Det vet jag inte.

Edit: Av bilden att döma ser du grymt bra ut som 14åring. Börja med träningen igen, ät mycket och träna hårt. Läs på, och slösa inte bort en massa år på att uppfinna hjulet igen, det har tusentals redan gjort innan dig.

Sparven från Minsk
2014-01-25, 12:59
Så kallade "underbarn" brukar ha snabb utveckling i början men sedan stagnerar det.
Du kan ha bra gener, och ökar snabbt i början men det brukar ha en tendens att plana ut. Ju mer vältränad du blir desto svårare är det att bli större/bättre.

Många nybörjare tror att utvecklingen muskulärt och styrkemässigt är linjärt, men det är det som sagt inte. Det planar ut med tiden.

Bygg på, ha skoj och se hur bra du kan bli.

Perramja
2014-01-25, 13:03
Markus Ruhl 20 år

http://www.bodybuilding-pics.com/133/images/Markus_Ruhl_117.jpg

Lee Priest 15 år

http://tnation.t-nation.com/forum_images/auto/r/786x0/f/d//fd340-n22695494487_1622937_1103.jpg

Jay Cutler 21 år

msLT4KOtn08

Arnold 19 år

http://www.elitefitness.com/reports/vince/images/young_arnold_schwarzenegger.jpg

Dallas McCarver 20 år

http://www.foropesas.com.ar/attachments3/image_1346599662340.jpg

cero
2014-01-25, 13:06
Ett under att inte hela högen var döda vid 25 års ålder.

Jellyness
2014-01-25, 13:13
Det må vara omöjligt att svara på dina frågor men om detta är hur du ser ut nu, vid din ålder och endast några månaders träning, som var för några månader sen, så ser det ruskigt bra ut.....

PureWhey
2014-01-25, 13:15
Något extra betingad måste man ej vara, har någon lite bättre steroidhormonreceptorer så preppar du bara lite mera än dem, problem solved.

Muskelfästen och hur musklerna ser ut när de blir större är det viktigaste inom BB, resten kan man "fuska" sig till så att säga (prepp).

Fel.
Hur kroppar tål och svarar på dessa medel spelar stor roll. Det funkar inte med att trycka in mer och mer efter, då kolar du.

Olegh
2014-01-25, 13:20
Lee Priest 15 år

http://tnation.t-nation.com/forum_images/auto/r/786x0/f/d//fd340-n22695494487_1622937_1103.jpg



Seriöst?

Perramja
2014-01-25, 13:29
Seriöst?

13 år

http://petesteel.com/PRO'S/Lee%20Priest%20young.jpg

17 år

http://musclemecca.com/imported-images/2008/11/leesprivatepics020xk7-1.jpg

19 år

http://i.imgur.com/MhUj8.jpg

22 år

C30bQFKmulU

cero
2014-01-25, 13:36
Vem är det som får dessa 13-åringar att börja bada i droger?

Ponde
2014-01-25, 13:47
Nej.

Och proffsen tar dessutom så stora mängder att man knappast kan "ta lite mera än dem".
Klart man kan ta mera. Det har somsagt inte så mycket med receptorer i hjärnan att göra som det har med muskelfästen att göra.

Bodybuilding handlar om estetik, om dina muskler ser "fula" ut (dåliga former) så vinner du inte oavsett hur bra respons du får av preppen.

Ponde
2014-01-25, 13:48
Markus Ruhl 20 år

http://www.bodybuilding-pics.com/133/images/Markus_Ruhl_117.jpg

Lee Priest 15 år

http://tnation.t-nation.com/forum_images/auto/r/786x0/f/d//fd340-n22695494487_1622937_1103.jpg

Jay Cutler 21 år

msLT4KOtn08

Arnold 19 år

http://www.elitefitness.com/reports/vince/images/young_arnold_schwarzenegger.jpg

Dallas McCarver 20 år

http://www.foropesas.com.ar/attachments3/image_1346599662340.jpg
Vad försöker du bevisa? Alla dessa personer tryckte prepp långt före bilderna togs, Arnold började redan vid 15-års åldern (läs hans autobiografi).

Dessutom dog Ruhl vid ca. 40 års ålder och det ser inte så bra ut för resten heller.

King Grub
2014-01-25, 13:54
Ruhl är inte död...

Sniggel
2014-01-25, 13:56
Var tvungen att googla nu haha!

cero
2014-01-25, 14:00
Klart man kan ta mera. Det har somsagt inte så mycket med receptorer i hjärnan att göra som det har med muskelfästen att göra.

Bodybuilding handlar om estetik, om dina muskler ser "fula" ut (dåliga former) så vinner du inte oavsett hur bra respons du får av preppen.

Om många kroppsbyggare med bra fästen/muskelbukar tävlar så blir receptorer viktigt, om du inte vill preppa dig till döden bokstavligt talat. Finns flera faktorer som är viktiga och helt avgörande.

Perramja
2014-01-25, 14:03
Vad försöker du bevisa? Alla dessa personer tryckte prepp långt före bilderna togs, Arnold började redan vid 15-års åldern (läs hans autobiografi).

Dessutom dog Ruhl vid ca. 40 års ålder och det ser inte så bra ut för resten heller.

Försöker inte bevisa något, bara underhålla lite i tråden. Hoppas du förlåter mig*hug*

Perramja
2014-01-25, 14:09
Klart man kan ta mera. Det har somsagt inte så mycket med receptorer i hjärnan att göra som det har med muskelfästen att göra.

Bodybuilding handlar om estetik, om dina muskler ser "fula" ut (dåliga former) så vinner du inte oavsett hur bra respons du får av preppen.

Hjärnan*whatever* Ok du är uppenbarligen helt vilse på endokrinologi så då är det ju ingen mening att fortsätta diskussionen*facepalm*

Albin J
2014-01-25, 14:56
Det är inget troll som vissa tror..
Varför skulle jag ta en bild som inte visar ansiktet ifall jag trollade? :)

Sniggel
2014-01-25, 15:01
Det är inget troll som vissa tror..
Varför skulle jag ta en bild som inte visar ansiktet ifall jag trollade? :)

Ignorera den diskussionen och svara istället på det här:

Så att du har 2 månaders total styrketräning bakom dig är korrekt?

Förstår inte varför det fortfarande inte är bekräftat eller varför fler inte fokuserar på en så pass grundläggande faktor.
Du har undvikit att svara tydligt på den frågan.

Ponde
2014-01-25, 15:29
Ruhl är inte död...

Ah, måste varit någon annan då (han var tysk om jag minns rätt dock).

Ponde
2014-01-25, 15:30
Om många kroppsbyggare med bra fästen/muskelbukar tävlar så blir receptorer viktigt, om du inte vill preppa dig till döden bokstavligt talat. Finns flera faktorer som är viktiga och helt avgörande.
Byggarna på proffsnivå preppar sig redan nu så nära döden som det går typ, är ju mest tur att deras lever inte pajjar när som helst. cofffee

Albin J
2014-01-25, 15:32
Ignorera den diskussionen och svara istället på det här:



Förstår inte varför det fortfarande inte är bekräftat eller varför fler inte fokuserar på en så pass grundläggande faktor.
Du har undvikit att svara tydligt på den frågan.

Jag tyckte att jag svarade tydligt på den frågan, svaret är JA

Sniggel
2014-01-25, 15:41
Ja det kan ju luta åt att du har väldigt bra gener om du har så lite fysisk bakgrund och ser ut som du gör på bilden. Att nåå Olympia-nivå låter osannolikt oavsett och det krävs ju dessutom att du utsätter dig för alla dessa droger för att det ens ska bli en statistisk möjlighet.

Om du har riktigt bra gener vore det dessutom synd att inte nyttja dem för att komma så långt det går rent. Utöver de uppenbara faror för hälsan att seriöst försöka nå Olympia-nivå då.

Frank Slater
2014-01-25, 16:01
Ja det kan ju luta åt att du har väldigt bra gener om du har så lite fysisk bakgrund och ser ut som du gör på bilden. Att nåå Olympia-nivå låter osannolikt oavsett och det krävs ju dessutom att du utsätter dig för alla dessa droger för att det ens ska bli en statistisk möjlighet.

Om du har riktigt bra gener vore det dessutom synd att inte nyttja dem för att komma så långt det går rent. Utöver de uppenbara faror för hälsan att seriöst försöka nå Olympia-nivå då.

Han kan ju börja med att försöka vinna decembercuppen eller luciapokalen. Känns väldigt ambitiöst att sikta på Olympia före sin första tävling.

Frank Slater
2014-01-25, 16:04
Det är som att säga att man ska snickra en villa när man inte ens har provat att tälja en smörkniv.

Sniggel
2014-01-25, 16:04
Håller helt klart med.

Pzorz
2014-01-25, 16:07
Ja, med de generna jag kan se på bilden (speciellt nere till vänster) är det bara att vänta i 8 år till, sedan kan du nog vinna.

delta_mats
2014-01-25, 16:42
Har du ingen bättre bild, just efter du slutade träna, innan du gick ner i vikt?
Varför lägga en sån här tråd i allmänt om man inte trollar?

David_wigren
2014-01-25, 16:53
Klart man kan ta mera. Det har somsagt inte så mycket med receptorer i hjärnan att göra som det har med muskelfästen att göra.

Bodybuilding handlar om estetik, om dina muskler ser "fula" ut (dåliga former) så vinner du inte oavsett hur bra respons du får av preppen.

Alla celler i kroppen har receptorer, både på cellmembranet och i cytoplasman. Många av dessa receptorer fungerar så att då ett ämne(ett hormon t.ex.) binder till receptorn så kan receptorn, eller ett protein associerat till receptorn, gå in i cellkärnan och påverka den yttre strukturen av DNAt, exempelvis genom att blotta vissa gener så att de kan läsas av. På sådant vis får du en högre avläsning av gener som är associerat med muskelbyggande, då dessa steroidhormoner aktiveras. Om en person har fler av dessa receptorer, så kan således en högre aktivering av dessa gener ske, och personen kommer bygga mer muskler.

EDIT- Alltså om en person har tagit så mycket aas att samtliga receptorer är aktiverade, så kommer ytterligare dosering av aas inte göra något. Det kommer inte finnas några lediga receptorer att binda till. Systemet är "mättat".

bigtraps
2014-01-25, 16:53
Hej jag är 14 år och tränat fotboll i några månader. Dock har jag inte spelat nu på ett par månader. Min högsta önskan är att bli fotbollspelare och vinna Ballon d'Or.

Tror ni jag har förutsättningarna?

"Ungefär lika seriös frågeställning"

Inte undra på att man tror att TS trollar

BelowAverage
2014-01-25, 16:56
Ser bra ut, kör hårt.

edit: srs :)

Ponde
2014-01-25, 17:26
Alla celler i kroppen har receptorer, både på cellmembranet och i cytoplasman. Många av dessa receptorer fungerar så att då ett ämne(ett hormon t.ex.) binder till receptorn så kan receptorn, eller ett protein associerat till receptorn, gå in i cellkärnan och påverka den yttre strukturen av DNAt, exempelvis genom att blotta vissa gener så att de kan läsas av. På sådant vis får du en högre avläsning av gener som är associerat med muskelbyggande, då dessa steroidhormoner aktiveras. Om en person har fler av dessa receptorer, så kan således en högre aktivering av dessa gener ske, och personen kommer bygga mer muskler.

EDIT- Alltså om en person har tagit så mycket aas att samtliga receptorer är aktiverade, så kommer ytterligare dosering av aas inte göra något. Det kommer inte finnas några lediga receptorer att binda till. Systemet är "mättat".
Du får gärna visa forskning som visar att vissa personer skulle ha mera mottagliga receptorer (avgörande mycket alltså, några % har ingen betydelse), trodde det bara fanns skillnader i hur muskelfibrer är uppbyggda (snabba och långsamma fibrer som ger olika prestanda i olika sporter).

Sparven från Minsk
2014-01-25, 17:36
Alexey Lesukov 18 år

http://img.photobucket.com/albums/v231/dalilpimp/Bodybuilding/_AAS1904.jpghttp://img.photobucket.com/albums/v231/dalilpimp/Bodybuilding/_AAS1908.jpg

David_wigren
2014-01-25, 22:58
Du får gärna visa forskning som visar att vissa personer skulle ha mera mottagliga receptorer (avgörande mycket alltså, några % har ingen betydelse), trodde det bara fanns skillnader i hur muskelfibrer är uppbyggda (snabba och långsamma fibrer som ger olika prestanda i olika sporter).

Det är allmänt känt att det finns olika mycket av diverse receptorer i kroppens olika vävnader, det behövs ingen källa till det påståendet. Androgena receptorer, som aktiveras av exempelvis testosteron, finns det såklart också olika mycket i kroppens diverse vävnader och celler. Självklart varierar antalet av dessa receptorer från person till person. Det skulle vara helt otroligt om du och jag hade exakt samma antal av dessa receptorer i våra respektive vävnader.
Muskelfibrer är såklart uppbyggda av celler, dessa celler har receptorer som vid aktivering leder till genuttryck där mer muskelmassa bildas.

Om två personer injicerar testosteron, och person A har dubbelt så många av dessa receptorer än person B, så skulle person A svara mycket bättre vid ökad dosering av testosteron medan person B skulle nå ett "tak" där ökad dosering inte åstadkommer något.

Akada
2014-01-25, 23:05
Ah, måste varit någon annan då (han var tysk om jag minns rätt dock).
Munzer?

King Grub
2014-01-25, 23:07
Münzer var inte tysk.

Akada
2014-01-25, 23:12
Nej det vet jag, men det kan ju ha varit han ponde tänkte på iaf.

Albin Eriksson
2014-01-25, 23:15
Kovac var väl en av dom som dog nyligen, men med tanke på att det var närmare 200kgs kille så är det ju klart att kroppen tar stryk.
Iofs inte heller tysk, men avliden nyligen.

Lejonjakt
2014-01-26, 02:48
Mr olympia som mål från första hantel lyftet kommer man inte långt på. Satsa först på att bygga upp dig, sen kan du satsa på olika vikt klasser 70 80 90 o.s.v. Genetik och genetik jag tror eller är 99,9% säker på att man på naturlig väg inte kommer i närheten av mr olympia.

Det viktigaste är inte bara genetik, självklart spelar genetik mycket stor roll, men viljan har lika mycket betydelse. Med en normal genetik kan man tävla och få sponsorer.

Tävla i mr olympia är en helt annan liv stil, 1kg kyckling om dagen 10 shakes diet allt ska planeras. Det händer att man känner sig "rambo" ibland och käkar 1kg kyckling men i längd snackar vi annat. 1kg kyckling 24x7x4 inte lätt. Med andra ord inget att satsa på.

Satsa på att få en bra fysik

LeBron
2014-01-26, 02:51
14 år gammal med rutor, du måste få många flickor :)

Albin Eriksson
2014-01-26, 02:53
14 år gammal med rutor, du måste få många flickor :)

Ja vid den åldern hade det känts mer värt helt klart!

VikG
2014-01-26, 07:28
Munzer?

Ponde syftar troligtvis på Nasser el sonbaty.

amini
2014-01-26, 10:28
du har atletiska gener, vad du ska använda den till är upp till dig.
för att bli mr olympia måste du trycka i dig en hel del saker som du förmodligen kommer att ångra