handdator

Visa fullständig version : Snälla hjälp mig vidare i rätt riktning (rutin)


ganskago
2014-01-24, 20:22
Ja jag har sen något halvår tillbaka tror jag kört push/pull/legs och har med den här rutinen aldrig haft bättre resultat och ökningar av lyften.

Men jag går på gymnasiet 5 dagar i veckan, kommer hem ganska sent. Och försöker hålla min p/p/l, 3-1-3 i veckan. Men har på senare tid märkt hur jag inte får tillräckligt med tid till 6 dagar i veckan på gym1 och har även känt mig sliten på senare tid tror jag. Har även fys/gym i skolan på måndagar (går en träninglinje)

Har nu blivit sugen på att köra över och underkropp, men undrar om jag kommer kunna få samma resultat som med p/p/l. Men har ni några förslag, nån slags input? Vad som helst? Kanske förslag ett över och under kropp schema 4 dagar i veckan?

Har varken styrka eller massa som mål utan en blandning. Brukar börja med tunga basövningar och sen mot slutet blire mer isolerat och högre reps.

Uppskattar allt ni har att komma med, för nu känner jag mig vilsen.

Frank Slater
2014-01-24, 20:39
Håll inte på och hatta för mycket. Släng in en till vilodag bara. Kör 3-1-3-1-3-1-3. Prova med det och se hur det känns.

svenbanan
2014-01-24, 21:03
Eller så kör du över- underkropp om du vill prioritera frekvens. Om du kommer få lika bra resultat (eller bättre eller sämre) kommer ingen kunna svara på i förväg. Men helt klart går det att få resultat på både styrka och hypertrofi av att köra så.

Om jag inte missminner mig finns det schema för över- underkropp i den klistrade tråden med program av z_bumbi.

maattee10
2014-01-24, 22:06
kör bara 3 dagar i veckan.