handdator

Visa fullständig version : Påverkan på energiintag och makronutrientfördelning av träning och fysisk aktivitet


King Grub
2014-01-24, 08:27
BACKGROUND:

The magnitude of the negative energy balance induced by exercise may be reduced due to compensatory increases in energy intake.

OBJECTIVE:

TO ADDRESS THE QUESTION: Does increased exercise or physical activity alter ad-libitum daily energy intake or macronutrient composition in healthy adults?

DATA SOURCES:

PubMed and Embase were searched (January 1990-January 2013) for studies that presented data on energy and/or macronutrient intake by level of exercise, physical activity or change in response to exercise. Ninety-nine articles (103 studies) were included.

STUDY ELIGIBILITY CRITERIA:

Primary source articles published in English in peer-reviewed journals. Articles that presented data on energy and/or macronutrient intake by level of exercise or physical activity or changes in energy or macronutrient intake in response to acute exercise or exercise training in healthy (non-athlete) adults (mean age 18-64 years).

STUDY APPRAISAL AND SYNTHESIS METHODS:

ARTICLES WERE GROUPED BY STUDY DESIGN: cross-sectional, acute/short term, non-randomized, and randomized trials. Considerable heterogeneity existed within study groups for several important study parameters, therefore a meta-analysis was considered inappropriate. Results were synthesized and presented by study design.

RESULTS:

No effect of physical activity, exercise or exercise training on energy intake was shown in 59% of cross-sectional studies (n = 17), 69% of acute (n = 40), 50% of short-term (n = 10), 92% of non-randomized (n = 12) and 75% of randomized trials (n = 24). Ninety-four percent of acute, 57% of short-term, 100% of non-randomized and 74% of randomized trials found no effect of exercise on macronutrient intake. Forty-six percent of cross-sectional trials found lower fat intake with increased physical activity.

LIMITATIONS:

The literature is limited by the lack of adequately powered trials of sufficient duration, which have prescribed and measured exercise energy expenditure, or employed adequate assessment methods for energy and macronutrient intake.

CONCLUSIONS:

We found no consistent evidence that increased physical activity or exercise effects energy or macronutrient intake.


PLoS One. 2014 Jan 15;9(1):e83498. doi: 10.1371/journal.pone.0083498. eCollection 2014.

Does increased exercise or physical activity alter ad-libitum daily energy intake or macronutrient composition in healthy adults? A systematic review.

Devil82
2014-01-24, 09:45
vad betyder detta nu då? att man endast ska räkna på BMR och skita i att kompensera för fysisk aktivitet?

tlk
2014-01-24, 09:54
vad betyder detta nu då? att man endast ska räkna på BMR och skita i att kompensera för fysisk aktivitet?

Det betyder


We found no consistent evidence that increased physical activity or exercise effects energy or macronutrient intake.

Devil82
2014-01-24, 10:14
och det skiljer sig från det jag skrev?

Gpajpen
2014-01-24, 10:18
Asso lol detta studiesamhälle börjar spåra totalt jävla ur.

AronP
2014-01-24, 10:23
vad betyder detta nu då? att man endast ska räkna på BMR och skita i att kompensera för fysisk aktivitet?

Nej det betyder att kroppen inte automatiskt kompenserar för det. Dvs du äter inte mer om du tränar. Något förvånande tycker jag då jag läst det motsatta tidigare.

tlk
2014-01-24, 10:36
och det skiljer sig från det jag skrev?


Den säger väl ändå att det inte alltid ses en ökning av energiintag bara för att någon ökar sin fysiska aktivitet. Detta då hos folk som äter på känsla.


Att på något sätt tolka ut hur man bör eller inte bör äta ur det här är inget man kan göra.

tlk
2014-01-24, 10:37
Asso lol detta studiesamhälle börjar spåra totalt jävla ur.

Jag tyckte den här studien gav svar på en intressant fråga. Vad tyckte du var dåligt med den?


T.ex. Mr. Wheat Belly (William Davis) påstår att ökad aktivitet inte fungerar för viktnedgång eftersom man naturligt ökar energiintaget. Vilket då inte stämmer enligt den här studien.

Devil82
2014-01-24, 10:38
Ok, tack =)

AronP
2014-01-24, 10:43
Den säger väl ändå att det inte alltid ses en ökning av energiintag bara för att någon ökar sin fysiska aktivitet. Detta då hos folk som äter på känsla.

Hur skilde det sig från det jag sa?

tlk
2014-01-24, 10:46
Hur skilde det sig från det jag sa?

Jag råkade multicitera. Hade tänkt skriva något annat innan och glömde redigera :( 100% samma sak som du skrev. Sorry!

Nu blev det redigerat ;)

Kischen
2014-01-24, 11:32
Kroppen måste väl kompensera förr eller senare ?

tlk
2014-01-24, 12:04
Kroppen måste väl kompensera förr eller senare ?

Ponera att du ligger på en 30% kroppsfett och börjar lägga in lite motion i din vardag. Varför skulle din kropp behöva kompensera? Lägg också in faktorer som att din kropp kommer med tiden att bli effektivare på att utföra de rörelser du pysslar med.

Kischen
2014-01-24, 12:13
Ponera att du ligger på en 30% kroppsfett och börjar lägga in lite motion i din vardag. Varför skulle din kropp behöva kompensera? Lägg också in faktorer som att din kropp kommer med tiden att bli effektivare på att utföra de rörelser du pysslar med.

Ponera att man då hela tiden ökar sin aktivitetsnivå när det sker *kissass*