handdator

Visa fullständig version : Gå upp i muskelmassa, men inte i kroppsfett


Lorentz95
2014-01-23, 23:09
Hejsan jag väger 63kg, kör både gym och fotboll och vill därför gå upp sakta men säkert. Kör 5 gympass och 4 fotboll i veckan. Jag vill öka i muskelmassa men inte i kroppsfett, under mina träningspass dricker jag bcaa och så dricker jag whey 80 1-2 per dag. Hur ska jag äta?vad ska jag äta?vilka tider ska jag äta?

Captainwide
2014-01-23, 23:19
Hejsan jag väger 63kg, kör både gym och fotboll och vill därför gå upp sakta men säkert. Kör 5 gympass och 4 fotboll i veckan. Jag vill öka i muskelmassa men inte i kroppsfett, under mina träningspass dricker jag bcaa och så dricker jag whey 80 1-2 per dag. Hur ska jag äta?vad ska jag äta?vilka tider ska jag äta?

Numero uno - Du borde startat tråden i träningsdelen.

Numero två - Det är väldigt svårt att svara på dina frågor med så lite info om dig själv, du får beskriva mycket mer om övningar, längd, övrig aktivitet osv.

Numero drei - Läs lite trådar INNAN du skapar egna trådar.

:)

awesomooo
2014-01-23, 23:27
Kroppsfett kommer du antagligen lägga på dig men nödvändigtvis inte speciellt mycket. Ät mat, mycket av det. Tiderna får du avgöra själv men jag äter oftast frukost, lunch, mellanmål i form av mat och sen middag.

Hur äter du idag?

Lorentz95
2014-01-23, 23:49
Är ny här , ingen erfarenhet av forum.
Är ca. 174 cm lång o väger runt 64 kg 18 år
Tränar styrka på gymmet går igen alla muskelgrupper oftast två om dagen.
Dvs, biceps ,bröst , triceps, rygg, axlar , ben.

Lorentz95
2014-01-23, 23:51
Käkar ungefär samma, äter 5 mål om dagen

Captainwide
2014-01-24, 00:06
Är ny här , ingen erfarenhet av forum.
Är ca. 174 cm lång o väger runt 64 kg 18 år
Tränar styrka på gymmet går igen alla muskelgrupper oftast två om dagen.
Dvs, biceps ,bröst , triceps, rygg, axlar , ben.

Säger du att du tränar alla muskelgrupper två gånger om dagen eller va?!
Det är på tok för mycket isåfall. Prova ett beprövat styrkeschema att börja med. Kanske Push/Pull/Legs, starting strength eller gör en enkel split där du kör en muskelgrupp om dagen.

Som sagt läs runt mycket på forumet. Den som söker skall finna.

Vad menar du med äter samma? Samma av vad? Mycket skräpmat eller mycket näringsrik mat? Skriv upp det du äter. :)

Lorentz95
2014-01-24, 00:14
Captainwide: hur gör man så svaret går till den man svarat på?

Du har förstått fel givetvis mena jag två muskelgrupper om dagen,
Äter näringsrik mat mån-fre så som kött fisk ägg pasta ris, på helgerna kan det bli lite skräp

Vad menas med push/pull/legs? Läst mycket om sånt här på forumet men det är inte mycket jag förstår, har kört på gym nu i ungefär 3 månader

r3mpuh
2014-01-24, 02:07
Ett tjog ägg var dag.

drakfelt
2014-01-24, 12:43
Lorentz95

Du svarar en användare genom att trycka "Citera" i högra hörnet på vederbörandes inlägg.

Ang press/drag/ben (som det heter på svenska)

Dag 1: pressar (bänkpress, militärpress osv. blanda och ge. triceps körs med fördel i slutet av passet)

Dag2: drag (chins,pullups,latsdrag osv. blanda och ge. biceps körs med fördel i slutet av passet)

Dag3: ben (knäböj fram och bak, marklyft osv. blanda och ge.)

vila.

upprepa

Nitrometan
2014-01-24, 13:09
Flyttat tråden till rätt forumdel.

Pretorian
2014-01-24, 13:19
Sluta upp med skräpmaten (om det är vad jag tror det är) och titta på vikten. Justera sen intaget så du äter tillräckligt för att gå upp.

Nitrometan
2014-01-24, 13:25
Det enkla svaret är: ät mer.

Med så många träningspass behövs det en hel del.
Och när du väger så lite som du gör så gissar jag att du inte äter tillräckligt.