handdator

Visa fullständig version : Naproxen Mylan + Träning


Donkens
2014-01-23, 23:01
Hej, det har varit tillfällen i under ett år då ja upplevt smärta i vänstra axeln, när ja utför en del övningar. Kan vara axelpress om jag går för långt ner, bänkpress och lite annat. Särskilt när ja kör sidolyft med hantlar för att träna mitten av axelpartiet.

Det knakar även ibland när ja lyfter på axeln med rak arm framför mig.

Jag har fått Naproxen Mylan + Alvedon Forte utskrivet utan läkare, och om 10 dagar ska jag iväg till en sjukgymnast.

Smärtan kommer och går som den vill men jag har hittat mönster i min träning som gör att jag klarar av det.

Min fråga är, under självaste behandlingen av Naproxen och alvedon forte, är det okej att styrketräna också? Nu när jag väl har varit igång med träningen i en månad så är det typiskt mig att något ska se som verkligen rubbar min motivation, jag klarar inte av att vara off 1 månad ifrån gymmet.
Är det farligt att träna i samband med den behandlingen jag får?

profezy
2014-01-23, 23:38
Vila från push-övningar 10dagar tills du träffar sg är mitt tips. Kör fokus underkropp t ex. Om du har impingement eller liknande så är det lätt att det förvärras.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Donkens
2014-01-24, 00:01
Så marklyft, latsdrag, bicepscurls och träning av bakre axlar med cc skulle va okej tror du?
Vet inte gällande knäböj, men på sättet axlarna positionerar sig så vet ja inte om jag ska ge mig in i det. I fall att så fokuserar ja på benpress så länge.

Har även tänkt skriva in mig till terminens thaiboxning och platserna börjar ta slut nu in mot februari, är det nåt att se upp för?

Donkens
2014-01-26, 17:00
Ingen som har någon åsikt?

King Grub
2014-01-26, 17:05
Det kan påverka träningens muskeluppbyggande effekter negativt, men det är inte farligt att träna eller anstränga sig medan man använder dom medicinerna.

Donkens
2014-01-26, 22:05
Innebär det att ja har större chans o bryta ned muskler än om ja undviker o träna?

King Grub
2014-01-26, 22:14
Det betyder att styrketräningen muskeluppbyggande effekter kan bli mindre än dom hade blivit utan medicinens påverkan.

Morrris
2014-01-27, 07:52
Vad tror du ligger bakom dina axelsmärtor?

messier11
2014-05-16, 06:41
Kapar tråden lite, jag har överansträngt axeln och har efter ett par veckors nedåtgående form i axeln blivit sjukskriven en vecka och undrar då om min tilltänkta panikvila/rehab kommer att hämmas om jag äter naproxen under tiden?
Kommer väl inte att ha ett stort smärt problem men jag hade ändå tänkt äta det för att hålla nere ev svullnader i musklerna som skapa trängsel etc.