handdator

Visa fullständig version : PWO innan Cirkelträning.


CHP77
2014-01-23, 14:06
Hej.
har fundering kring PWO. Hur funkar det att ta PWO innan Cikelträning, funkar det, eller ska man enbart köra PWO innan ren styrketräning?
Kör BCAA XX i vattent under träningen.

tack på förhand

Dreas
2014-01-23, 14:13
Hej.
har fundering kring PWO. Hur funkar det att ta PWO innan Cikelträning, funkar det, eller ska man enbart köra PWO innan ren styrketräning?
Kör BCAA XX i vattent under träningen.

tack på förhandVad vill du få ut av PWOn? Orkar du inte prestera under cirkelträningen?

BCAA under pass blir troligen mest dyr energi. Spara kronor och kör på malto under pass istället :)

CHP77
2014-01-23, 14:32
Vad vill du få ut av PWOn? Orkar du inte prestera under cirkelträningen?

BCAA under pass blir troligen mest dyr energi. Spara kronor och kör på malto under pass istället :)

Ibland vill jag ha lite extra enerig, som idag tex. känner mig inte så motiverad, jobbar till kl 17:00, 17:30 börjar träningen, då skulle jag vilja ha en liten "posch". Är malto bättre än Bcaa?

Dreas
2014-01-23, 14:51
Ibland vill jag ha lite extra enerig, som idag tex. känner mig inte så motiverad, jobbar till kl 17:00, 17:30 börjar träningen, då skulle jag vilja ha en liten "posch". Är malto bättre än Bcaa?Hade jag varit dig hade jag kört på lite maltodextrin innan passet.

För snabb energi till rimligt pris ja. Maltodextrin är kolhydrater.

CHP77
2014-01-23, 15:01
Hade jag varit dig hade jag kört på lite maltodextrin innan passet.

För snabb energi till rimligt pris ja. Maltodextrin är kolhydrater.

Ok då ska jag inhandla det. Men inför kvällens pass så kan jag köra PWO, eller är det risk att hjärat slår frivolter när det blir lite tempo på träningen?

Rikard Jansson
2014-01-23, 15:04
Av alla de jag har sett som kört liknande träning med standard pwo i kroppen har 100% spytt. Och då handlar det om 5+ personer. Så rekommenderas inte :D

role
2014-01-23, 16:07
Kan bara prata av egen erfarenhet att PWO och hård cardio inte är att rekommendera.

jonkii
2014-01-23, 20:59
Jag har kört det ibland innan hård konditionsträning, inga problem för mig men är väl inte att rekommendera.