handdator

Visa fullständig version : Hjälp ang. träningsschema


Xir
2014-01-23, 01:54
Hej allihopa!

Jag har gymmat lite till och från i ca 1 år. Jag har tidigare kört SL 5x5 men har nu bytt schema då mina vader är så pass stela att jag inte kan utföra marklyft och knäböj korrekt. Samtidigt tränar jag fotboll och löper 4 ggr i veckan så benen är inte så prioriterade. Har därför nu gjort ett schema som exkluderar benen. Kör detta 3 ggr i veckan i samma stil som SL, och kör även 5x5 i bänk och militärpress och höjer också de i stil med SL. Övrigt kör jag 3x8, utom planka och sit-ups då.

Pass 1:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Liggande tricepsextension
Cabletricepspress
Plankan
Sit-ups


Pass 2:
Militärpress
Axelpress (hantlar)
Latsdrag
Sittande rodd
Stångcurl
Bicepscurl

Sen skulle jag även vilja försöka få fram lite rutor till sommaren, ska jag börja deffa redan nu, eller bulka några månader innan? Är 193 lång och väger ca 86 kg.

Bild: http://gyazo.com/5434bf5b5c361c73f6643278d98e4971

Frågorna lyder alltså, är schemat ok och hur jag ska lägga upp kosten?

AntonHakan
2014-01-23, 03:50
Ta bort en press för axlarna och lägg till sidolyft istället. Magövningar tycker jag att ska köra antingen situps med vikt eller cablecrunches och benlyft (liggande eller hängande).

Såpass som du ser ut nu så tror jag att det vore bra att börja deffa nu om du vill ha magrutor till sommaren men du har inte särskilt mycket muskelmassa på kroppen så där har du ett dilemma. Antingen lång och smal fast med magrutor eller lite biffigare men lite tjockare.

henrikl
2014-01-23, 09:28
Dubbelt så många pressövningar som drag lär inte göra din hållning bättre iaf...

Xir
2014-01-23, 11:37
Ta bort en press för axlarna och lägg till sidolyft istället. Magövningar tycker jag att ska köra antingen situps med vikt eller cablecrunches och benlyft (liggande eller hängande).

Såpass som du ser ut nu så tror jag att det vore bra att börja deffa nu om du vill ha magrutor till sommaren men du har inte särskilt mycket muskelmassa på kroppen så där har du ett dilemma. Antingen lång och smal fast med magrutor eller lite biffigare men lite tjockare.

Okej, tack så mycket för bra svar! :) Blir sidolyft och benlyft då istället!

Xir
2014-01-23, 11:38
Dubbelt så många pressövningar som drag lär inte göra din hållning bättre iaf...

Utveckla gärna