handdator

Visa fullständig version : Äta kolhydrater på kvällen?(2-3 tim efter gym)


coloz
2014-01-22, 14:39
Tjena.

Är inne på en deff just nu. Om man brukar träna vid 3-tiden, kan jag få dra en vassle-shake efter passet och sedan någon tonfiskburk när man kommer hem för att sedan äta en ordentlig måltid vid 6-tiden? Med massa kolhydrater. Eller är det mycket bättre att äta kolhydraterna direkt efter passet?

XXXL
2014-01-22, 14:55
Kallar du 18:00 för sent? När lägger du dig?

Kischen
2014-01-22, 15:01
Det spelar i princip ingen roll.

coloz
2014-01-22, 15:04
Det spelar i princip ingen roll.

okej, trodde att man skulle äta så snabbt efter passet som möjligt för bästa återhämtning

Pretorian
2014-01-22, 15:23
okej, trodde att man skulle äta så snabbt efter passet som möjligt för bästa återhämtning

Det stämmer nog ganska bra men kan du inte få i dig kolhydrater så snabbt så är det säkert ingen fara att äta senare.

Eller... jag skulle nog försöka få i mig lite mer kolisar på något enkelt sätt efter träningen... faktiskt.

coloz
2014-01-22, 17:13
Det stämmer nog ganska bra men kan du inte få i dig kolhydrater så snabbt så är det säkert ingen fara att äta senare.

Eller... jag skulle nog försöka få i mig lite mer kolisar på något enkelt sätt efter träningen... faktiskt.

Kör en tonfiskburk nu och käkar lite senare. Man har så lite kalorier under deffen så därför kör jag nog på en ordentlig middag istället.

Vad har ni för tips på kolhydrater efter träningen under deffen? Om det tar cirka 3 timmar till middagen. Eller räcker det med vassle?

Defeat
2014-01-22, 18:28
Skriver här istället för att göra en ny tråd.

Förra gången jag deffade så åt jag i princip enbart protein. Var inte så noga med att undvika fett, men jag tryckte inte i mig grädde "bara för att", utan valde snarare produkter med lite fett i.

Jag åt inga "lösa" kolhydrater alls, förutom en banan efter träning för att återställa kroppen något. Sen att det är kolhydrater i kvarg osv går ju inte att göra något åt.

I början var det lite jobbigt att ställa om sig, men jag funkade hyfsat bra på dagarna ändå, förutom att jag fick tvinga i mig ägg och kvarg varje morgon och kväll, även om jag var hungrig.

Problemet var på gymmet. Jag blev snabbt trött och yr och orkade inte pusha mig alls.

Hur ska jag göra för att få mer energi på gymmet under deff? Antar att jag behöver lite mer kolhydrater, men när ska jag äta dem? Före eller efter gymmet?

gohardorgohome
2014-01-22, 18:45
Skriver här istället för att göra en ny tråd.

Förra gången jag deffade så åt jag i princip enbart protein. Var inte så noga med att undvika fett, men jag tryckte inte i mig grädde "bara för att", utan valde snarare produkter med lite fett i.

Jag åt inga "lösa" kolhydrater alls, förutom en banan efter träning för att återställa kroppen något. Sen att det är kolhydrater i kvarg osv går ju inte att göra något åt.

I början var det lite jobbigt att ställa om sig, men jag funkade hyfsat bra på dagarna ändå, förutom att jag fick tvinga i mig ägg och kvarg varje morgon och kväll, även om jag var hungrig.

Problemet var på gymmet. Jag blev snabbt trött och yr och orkade inte pusha mig alls.

Hur ska jag göra för att få mer energi på gymmet under deff? Antar att jag behöver lite mer kolhydrater, men när ska jag äta dem? Före eller efter gymmet?

Varför inte både och?

Defeat
2014-01-22, 18:50
Varför inte både och?

Maltodextrin före passet, banan efter och en kolhydratladdad protion när jag kommer hem, hade det funkat? Hur mycket malto är lagom att ta och hur lång tid innan passet?

I övrigt enbart kvarg/ägg morgon och kväll?

austria
2014-01-23, 11:18
Skriver här istället för att göra en ny tråd.

Förra gången jag deffade så åt jag i princip enbart protein. Var inte så noga med att undvika fett, men jag tryckte inte i mig grädde "bara för att", utan valde snarare produkter med lite fett i.

Jag åt inga "lösa" kolhydrater alls, förutom en banan efter träning för att återställa kroppen något. Sen att det är kolhydrater i kvarg osv går ju inte att göra något åt.

I början var det lite jobbigt att ställa om sig, men jag funkade hyfsat bra på dagarna ändå, förutom att jag fick tvinga i mig ägg och kvarg varje morgon och kväll, även om jag var hungrig.

Problemet var på gymmet. Jag blev snabbt trött och yr och orkade inte pusha mig alls.

Hur ska jag göra för att få mer energi på gymmet under deff? Antar att jag behöver lite mer kolhydrater, men när ska jag äta dem? Före eller efter gymmet?

Låter som du låg för lågt på energiintaget om du var trött och yr på gymmet.
Då spelar inte en banan eller lite malto hit eller dit någon roll.

Testa öka på energiintaget över dagen istället.

Devil82
2014-01-23, 11:40
du gör inte av med så mycket glykogener om du endast tränar gym, då räcker det att du äter ordentligt med mat istället.

Defeat
2014-01-23, 13:12
Låter som du låg för lågt på energiintaget om du var trött och yr på gymmet.
Då spelar inte en banan eller lite malto hit eller dit någon roll.

Testa öka på energiintaget över dagen istället.

Kanske, men jag räknade ändå på det. Räknade att jag behövde 3000kcal, och försökte då äta 2400kcal (100kcal felmarginal då jag inte orkade räkna med småsaker som linser osv jag hade i maten). Dock avrundade jag allt jag åt uppåt, så jag låg kanske på 2200-2300kcal.

Har för mig att ett gympass tar ca 500kcal? Jag gymmar iofs 50-60min så det kanske tar mer?

I maj förra året vägde jag 77kg deffad, nu väger jag 91kg och är lite mullig (bulkat lite för mycket hehe). Har dock tryckt i mig kreatin i några veckor.

Hur mycket muskler kan jag ha byggt sen maj förra året på ett ungefär? Jag ser själv att jag blivit större..

Hur snabbt går kreatinet ur kroppen om jag slutar direkt, och hur mycket kommer jag gå ned på grund av det tro?

J3T69
2014-01-24, 11:11
Skriver här istället för att göra en ny tråd.

Förra gången jag deffade så åt jag i princip enbart protein. Var inte så noga med att undvika fett, men jag tryckte inte i mig grädde "bara för att", utan valde snarare produkter med lite fett i.

Jag åt inga "lösa" kolhydrater alls, förutom en banan efter träning för att återställa kroppen något. Sen att det är kolhydrater i kvarg osv går ju inte att göra något åt.

I början var det lite jobbigt att ställa om sig, men jag funkade hyfsat bra på dagarna ändå, förutom att jag fick tvinga i mig ägg och kvarg varje morgon och kväll, även om jag var hungrig.

Problemet var på gymmet. Jag blev snabbt trött och yr och orkade inte pusha mig alls.

Hur ska jag göra för att få mer energi på gymmet under deff? Antar att jag behöver lite mer kolhydrater, men när ska jag äta dem? Före eller efter gymmet?

Släng lite vitargo(dyrt iofs)eller malto innan träning och efter.
Det kanske funkar.

Defeat
2014-01-24, 12:34
Släng lite vitargo(dyrt iofs)eller malto innan träning och efter.
Det kanske funkar.

Okej, malto istället för en banan efter träningen och malto innan (hur lång tid innan ca?). Ska testa det, tack! :)