handdator

Visa fullständig version : Genetiskt stora ben/vader ?


Sayonara
2014-01-21, 20:08
Bilden är ca 6 månader gammal, har inte tränat ben på över 1 år pga att jag helt enkelt inte gillar att träna dom och jag är nöjd med deras nuvarande storlek, tränar dock vader då och då ... så snälla spar på erat "discogymmar b*g" snack *rolleyes*


tränade ben i ca 1 år när jag började gymma och de ökade lite i storlek men med tanke på att jag slarvade en hel del så blev dom aldrig "massiva", de har nu krympt till samma storlek som innan min träningskarriär och de verkar inte bli mindre även under de tider då jag deffat

undrar om detta är genetiskt belagt ? håller kroppen en viss muskelvolym hela tiden ? d.v.s. har man som person beroende på gener en viss massa med muskler ?

*flex*

http://s12.postimg.org/qyhv6vgtp/DSC_3062.jpg

z_bumbi
2014-01-21, 21:14
Kroppen anpassar sig till belastningarna den utsätts för och benen belastar du antagligen ganska mycket med saker som inte räknas som träning. Skulle du lägga dig i en säng i 5 månader så skulle muskelvolymen minska rejält men sen komma tillbaka något så när till den nuvarande nivån när du rör dig lika mycket igen.

Sayonara
2014-01-21, 21:28
Kroppen anpassar sig till belastningarna den utsätts för och benen belastar du antagligen ganska mycket med saker som inte räknas som träning. Skulle du lägga dig i en säng i 5 månader så skulle muskelvolymen minska rejält men sen komma tillbaka något så när till den nuvarande nivån när du rör dig lika mycket igen.

Det låter logiskt, dock sitter/ligger jag ner större delen av dagen, förutom när jag går till gymmet då och lite andra små ärenden *gah!*

cero
2014-01-22, 07:27
Det låter logiskt, dock sitter/ligger jag ner större delen av dagen, förutom när jag går till gymmet då och lite andra små ärenden *gah!*

Förutsatt att du lever normalt och inte är helt inaktiv så kommer du nog bibehålla volymen.

EnergiÖverskott
2014-01-22, 07:31
Jag gillar att träna ben, som fan. Men, tränar aldrig vader. Har både bra vader och en röv som ofta får kommenterar och den har alltid suttit där. Visst kan man får lite med generna tror jag allt.

Bryggan
2014-01-22, 07:52
Det är genetiskt som så mycket annat är min totala övertygelse. Vissa personer är "grova" även att de aldrig tränar och sitter på samma kontor som den tunna arbetskamraten bredvid.
Jag tex har grova ben naturligt medan min bästa kompis har tunna ben, under hela vår uppväxt så gjorde vi samma saker, gällande träning och fritidssysselsättningar. Hans ben (och hans brors) är tunna medan mina är grova. Såklart är detta i jämförelse med längd, armar och torso.

Något annat jag märkt är att mina ben packar in en massa ny massa vid viktuppgång och ökar massor i omkrets. Det är benen som lagrar in fettet men inte på höfterna som jag ser en massa andra män/killar gör utan endast benen. Min bästa vän verkar lägga sitt fett till stor del på torso vid viktuppgång och mycket mindre per % på benen.

Förutom det har jag även väl utvecklade gluteus, även pre-träning så att säga.

j0nisch
2014-01-22, 09:08
Nu när vi ändå är inne på detta med storlek på ben, vad anser ni vara stora vader, normalstora vader och små vader? Alltså måttmässigt? :)

frazkakan
2014-01-22, 09:53
Bilden är ca 6 månader gammal, har inte tränat ben på över 1 år pga att jag helt enkelt inte gillar att träna dom och jag är nöjd med deras nuvarande storlek, tränar dock vader då och då ... så snälla spar på erat "discogymmar b*g" snack *rolleyes*


tränade ben i ca 1 år när jag började gymma och de ökade lite i storlek men med tanke på att jag slarvade en hel del så blev dom aldrig "massiva", de har nu krympt till samma storlek som innan min träningskarriär och de verkar inte bli mindre även under de tider då jag deffat

undrar om detta är genetiskt belagt ? håller kroppen en viss muskelvolym hela tiden ? d.v.s. har man som person beroende på gener en viss massa med muskler ?

*flex*

http://s12.postimg.org/qyhv6vgtp/DSC_3062.jpg

Upp med en ny bild så kanske vi upptäcker att du har minskat lite i omfång?

Jellyness
2014-01-22, 11:28
Nu när vi ändå är inne på detta med storlek på ben, vad anser ni vara stora vader, normalstora vader och små vader? Alltså måttmässigt? :)

Beror ju på längd, men 42-45 anser jag att vader sticker ut bland mängden. Fast som med armmått så har det ju även med illusion att göra.