handdator

Visa fullständig version : Tips på att fixa grepp på skor?


martynj
2014-01-21, 13:59
Hej,

Jag ska spela amerikansk fotboll inomhus med mitt skollag några kvällar framöver, men jag har inte några bra skor för det.. Jag har ett par vanliga utomhuslöparskor som jag tänkte använda, men greppet funkar inte så bra på golvet (det är en vanlig gympasal/handbollshall).

Har någon ett bra tips på någon behandling man enkelt kan göra hemma för att bättra på greppet? Skorna har några år på nacken. Köper helst inte nya skor då jag inte kommer ha användning för dom annars..

MtotheM
2014-01-21, 14:31
Trampa i lite läsk.

Animalisk
2014-01-21, 14:31
Tror du får lov att köpa skor eller spela barfota, jag kan inte koma på något som skulle kunna förbättra fästet på dåliga skor som man FÅR använda på ett inomhusgolv, kanske har dålig fantasi men jag ser fram emot andras svar.

Stadium och Intersport har inomhusskor för under 300:- om du nu ändrar dig ang köp.

r1kkie
2014-01-21, 14:36
Kommer ihåg sen man lira fotboll inomhus att när fästet förjade skita sig så drog man av sulan med lite fukt för att få bort dammlagret som lagt sig å vips hade man bra fäste igen.
Testa.

martynj
2014-01-21, 15:05
Tack för era svar!

Jag ska testa med vatten och läsk om det behövs, haha..
Funkar det inte, så köper jag en billigare variant.

svenbanan
2014-01-21, 16:19
Ja att ha en handduk fuktad med sockerdricka bredvid sidlinjen är ju en klassiker.

emi23j
2014-01-21, 16:30
Vansinne att ha löparskor om man ska göra hastiga riktningsförändringar. Skorna är inte i närheten av att vara tillräckligt stabila.

martynj
2014-01-21, 18:44
Vansinne att ha löparskor om man ska göra hastiga riktningsförändringar. Skorna är inte i närheten av att vara tillräckligt stabila.

Det är typ ett par sådana här, fast en äldre modell..

http://www.zalando.se/asics-gt-2000-loeparskor-stabilitet-svart-as141a050-802.html

Nu kommer jag spela på linjen i försvaret, så det är mest så att inte slinter när jag ska in och stångas *flex*
Dvs, inte så snabba riktningsförändringar för mig..