handdator

Visa fullständig version : Bänkpress vs nysning


King Grub
2014-01-21, 13:02
Sternal precautions are intended to prevent complications after median sternotomy, but little data exist to support the consensus recommendations. To better characterize the forces on the sternum that can occur during everyday events, we conducted a prospective nonrandomized study of 41 healthy volunteers that evaluated the force exerted during bench press resistance exercise and while sneezing. A balloon-tipped esophageal catheter, inserted through the subject's nose and advanced into the thoracic cavity, was used to measure the intrathoracic pressure differential during the study activities. After the 1 repetition maximum (1-RM) was assessed, the subject performed the bench press at the following intensities, first with controlled breathing and then with the Valsalva maneuver: 40% of 1-RM (low), 70% of 1-RM (moderate), and 1-RM (high). Next, various nasal irritants were used to induce a sneeze. The forces on the sternum were calculated according to a cylindrical model, and a 2-tailed paired t test was used to compare the mean force exerted during a sneeze with the mean force exerted during each of the 6 bench press exercises. No statistically significant difference was found between the mean force from a sneeze (41.0 kg) and the mean total force exerted during moderate-intensity bench press exercise with breathing (41.4 kg). In conclusion, current guidelines and recommendations limit patient activity after a median sternotomy. Because these patients can repeatedly withstand a sneeze, our study indicates that they can withstand the forces from more strenuous activities than are currently allowed.

Am J Cardiol. 2013 Dec 25. Comparison of Force Exerted on the Sternum During a Sneeze Versus During Low-, Moderate-, and High-Intensity Bench Press Resistance Exercise With and Without the Valsalva Maneuver in Healthy Volunteers.

Raschmus
2014-01-21, 13:05
Någon vänlig själv som med två rader kan tänkas översätta för den lätt puckade drängen som inte begriper ovanstående på engelska?

Knatcharn
2014-01-21, 13:10
Någon vänlig själv som med två rader kan tänkas översätta för den lätt puckade drängen som inte begriper ovanstående på engelska?

No statistically significant difference was found between the mean force from a sneeze (41.0 kg) and the mean total force exerted during moderate-intensity bench press exercise with breathing (41.4 kg).

Man fann ingen påtaglig skillnad mellan kraften av att nysa och den totala använda kraften som används vid bänkpress med andning.

Studien visar att man borde omvärdera vad en patient klarar för fysisk aktivitet efter en viss operation (median sternotomy på engelska). Tydligen klarar de mer än man trodde.

Det är min tolkning i alla fall.

Alfers
2014-01-21, 13:11
Någon vänlig själv som med två rader kan tänkas översätta för den lätt puckade drängen som inte begriper ovanstående på engelska?

Median sternotomy is a type of surgical procedure in which a vertical inline incision is made along the sternum, after which the sternum itself is divided, or "cracked". This procedure provides access to the heart and lungs for surgical procedures such as heart transplant, corrective surgery for congenital heart defects (CHDs), or coronary artery bypass surgery.

Median sternotomy is often mistakenly referred to as open heart surgery
/wikipedia

Köttis
2014-01-21, 13:41
Betyder detta att man lika gärna kan stanna hemma och nysa istället för att gå till gymmet och köra bänk?

tossefar
2014-01-21, 13:46
Betyder detta att man lika gärna kan stanna hemma och nysa istället för att gå till gymmet och köra bänk?

Om du gjort en sternotomi, ja.

Sarco
2014-01-21, 16:14
Nej, men om någon sågat upp din bröstkorg och öppnat bröstbenet på dig så kan du ifrågasätta deras rekommendation att inte köra bänkpress efteråt eftersom du skapar samma tryck på bröstbenet genom en nysning som genom en tung bänkpress.

Fast jag hade nog haft en vaken passare :)

Köttis
2014-01-21, 18:03
Om du gjort en sternotomi, ja.

Nej, men om någon sågat upp din bröstkorg och öppnat bröstbenet på dig så kan du ifrågasätta deras rekommendation att inte köra bänkpress efteråt eftersom du skapar samma tryck på bröstbenet genom en nysning som genom en tung bänkpress.

Fast jag hade nog haft en vaken passare :)

Tack för svaren. Nu är jag hel så fortsätter nog med bänkpressen.

maqan
2014-01-21, 20:24
Vad skönt, då var det utrett till sist :D.

Testarozza
2014-01-22, 21:31
Kan jag tänka mig vara rimligt. När jag skadade bröstbenet på grund av dips för ett år sedan kunde jag inte nysa. Den avbröts per automatik pga den brutala jävla smärtan i bröstet. Kunde inte hosta eller röra på mig heller för övrigt mer än att ligga på rygg och gå.

Wormzie
2014-01-23, 11:54
Har praktiserat på en avd där sternotomier frekvent förekommer, vid frågor angående hur mycket belastning man tillåter efteråt så gavs ofta rådet att man ska låta smärtan styra, och man har då valt att gå ifrån 1kg i vardera hand första veckan osv

HenrikJ
2014-01-23, 18:07
Betyder detta att man lika gärna kan stanna hemma och nysa istället för att gå till gymmet och köra bänk?

Hade det varit på detta viset så hade jag kunnat skippa bänken helt mellan april och juli :d