Visa fullständig version : Mjölk och proteinpulver samma sak gällande risk för prostatacancer
DenverBroncos
2014-01-21, 09:56
Hur ser det ut med risk för prostatacancer om man jämför innehållet i mjölk respektive vassleproteinpulver?
Vilka ingredienser är det som verkar öka risken för prostatacancer i mjölk, och är det i så fall samma ingrediens i vassle, eller är det kaseinet/kalciumet i mjölken som spökar?
EnergiÖverskott
2014-01-21, 10:16
Jag tror att det är Kalcium man brukar nämna när man pratar prostatacancer-risk. Jag har personligen ingen koll på hurvida kalciummängden i vassle är dock.
Thornblom
2014-01-21, 11:59
Vassle har endast fördelar emot cancer vad jag vet.
Vassle har endast fördelar emot cancer vad jag vet.
Det skulle jag nog inte vilja påstå, med tanke på att det är kraftigt insulinogent och tillväxtstimulerande.
R Scarpa27
2014-01-21, 21:24
usch hemsk sjukdom, min far har fått besked om denna skit just nu =( fyfan...
någon som känt/känner någon med samma skit eller har det själv? & kan förklara & stötta lite?
fuck this shit.
Andromeda
2014-02-08, 21:15
usch hemsk sjukdom, min far har fått besked om denna skit just nu =( fyfan...
någon som känt/känner någon med samma skit eller har det själv? & kan förklara & stötta lite?
fuck this shit.
Min far gick bort i prostatacancer förra lördagen :(
Det är bara att skicka ett PM om du har några frågor om sjukdomen, behandlingar och vad som händer.
Mvh
Daniel
R Scarpa27
2014-02-08, 21:34
Min far gick bort i prostatacancer förra lördagen :(
Det är bara att skicka ett PM om du har några frågor om sjukdomen, behandlingar och vad som händer.
Mvh
Daniel
beklagar =(..... fyfan alltså...
mm kommer nog dra ett pmtill dig.. usch.
ta hand om dig & jag beklagar... take care m8.
King Grub
2014-02-08, 22:31
Jag är hemskt ledsen att höra det, Andromeda. Beklagar verkligen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.