handdator

Visa fullständig version : Mjölk och proteinpulver samma sak gällande risk för prostatacancer


DenverBroncos
2014-01-21, 09:56
Hur ser det ut med risk för prostatacancer om man jämför innehållet i mjölk respektive vassleproteinpulver?

Vilka ingredienser är det som verkar öka risken för prostatacancer i mjölk, och är det i så fall samma ingrediens i vassle, eller är det kaseinet/kalciumet i mjölken som spökar?

EnergiÖverskott
2014-01-21, 10:16
Jag tror att det är Kalcium man brukar nämna när man pratar prostatacancer-risk. Jag har personligen ingen koll på hurvida kalciummängden i vassle är dock.

Thornblom
2014-01-21, 11:59
Vassle har endast fördelar emot cancer vad jag vet.

maqan
2014-01-21, 20:44
Vassle har endast fördelar emot cancer vad jag vet.

Det skulle jag nog inte vilja påstå, med tanke på att det är kraftigt insulinogent och tillväxtstimulerande.

R Scarpa27
2014-01-21, 21:24
usch hemsk sjukdom, min far har fått besked om denna skit just nu =( fyfan...
någon som känt/känner någon med samma skit eller har det själv? & kan förklara & stötta lite?
fuck this shit.

Andromeda
2014-02-08, 21:15
usch hemsk sjukdom, min far har fått besked om denna skit just nu =( fyfan...
någon som känt/känner någon med samma skit eller har det själv? & kan förklara & stötta lite?
fuck this shit.

Min far gick bort i prostatacancer förra lördagen :(

Det är bara att skicka ett PM om du har några frågor om sjukdomen, behandlingar och vad som händer.

Mvh

Daniel

R Scarpa27
2014-02-08, 21:34
Min far gick bort i prostatacancer förra lördagen :(

Det är bara att skicka ett PM om du har några frågor om sjukdomen, behandlingar och vad som händer.

Mvh

Daniel

beklagar =(..... fyfan alltså...
mm kommer nog dra ett pmtill dig.. usch.
ta hand om dig & jag beklagar... take care m8.

King Grub
2014-02-08, 22:31
Jag är hemskt ledsen att höra det, Andromeda. Beklagar verkligen.