handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Wrist Wraps


delizh
2014-01-21, 09:25
Hej!
Skulle vilja ha er hjälp med att hitta ett par lindor!

Stukade min handled tror jag förra veckan i onsdags så när jag bänkar så känns det lite så hade tänkt köpa ett par handledslindor.

Jag har bänkat 125kg så ni vet min nivå om det ni behöver veta det och om det har någon betydelse med hårdheter osådär som passar min nivå.

Tack på förhand!

maattee10
2014-01-21, 09:31
TITAN THP wristwraps, 50 cm

259:-

dom är sjukt stabila och riktigt bra. jag har dom själv och är riktigt nöjd

z_bumbi
2014-01-21, 10:32
Stukade du handleden så bör du inte belasta den med bänk på ett bra tag så du kan vänta med lindorna tills du märker om du behöver dem.
Jag tycker annars man bör köpa hårda lindor för då behöver man inte linda lika hårt för att få samma stöd.

svenbanan
2014-01-21, 10:42
Jag passar på att låna tråden lite för en fråga.

Vad är det egentligen handledslindor hjälper till med?
På vilket sätt fungerar de egentligen?

Frank Slater
2014-01-21, 10:51
Jag passar på att låna tråden lite för en fråga.

Vad är det egentligen handledslindor hjälper till med?
På vilket sätt fungerar de egentligen?

Det motverkar dorsalflextion i handleden. Det är Arnes favoritområde gällande träning.

svenbanan
2014-01-21, 10:57
Hur kan de förhindra dorsiflektion? De sitter ju under själva leden, väl?

Hur kan lindor som förhindra dorsiflektion vara bra vid bänkpress? Handlederna är väl bakåtböjda per automatik. Du kanske menar att de förhindrar extremlägen?

Frank Slater
2014-01-21, 11:12
Hur kan de förhindra dorsiflektion? De sitter ju under själva leden, väl?

Hur kan lindor som förhindra dorsiflektion vara bra vid bänkpress? Handlederna är väl bakåtböjda per automatik. Du kanske menar att de förhindrar extremlägen?

Jag använder inte lindor själv eftersom jag inte har något behov. men de har ofta en liten ögla som man sätter runt tummen som förenklar när man virar på och håller dem på plats. Jag antar att man sätter dem så de bromsar i det yttersta läget av dorsalfextionen, sätter man dem för långt ner påverkar de inte handleden och jag tror inte man kan/skall sätta dem så handleden hålls helt rak/neutral.

delizh
2014-01-21, 12:05
Stukade du handleden så bör du inte belasta den med bänk på ett bra tag så du kan vänta med lindorna tills du märker om du behöver dem.
Jag tycker annars man bör köpa hårda lindor för då behöver man inte linda lika hårt för att få samma stöd.

Jag skrev att jag tror. Vet inte vad som räknas som stukat, men kan röra på den åt alla håll bara det att det känns extra vad framåt/bakåt böjning.
Har kört 2 bänkpass hitillss och det funkar att köra, men bara det att det känns lite i handleden.

Hårda lindor? Vilket par rekommenderar du?

Alfers
2014-01-21, 12:13
Jag passar på att låna tråden lite för en fråga.

Vad är det egentligen handledslindor hjälper till med?
På vilket sätt fungerar de egentligen?

Har sett någon video där dom säger att man ska knyta handen hårt när man lindar så att handen låser sig i det läget. Kramar man stången ska triceps aktiveras mer.

När jag tänkte köpa och läste på olika ställen var alltid svaret också "köp dom hårdaste, det kommer ändå sluta med att du köper dom till slut"

rooz
2014-01-21, 12:14
Jag skrev att jag tror. Vet inte vad som räknas som stukat, men kan röra på den åt alla håll bara det att det känns extra vad framåt/bakåt böjning.
Har kört 2 bänkpass hitillss och det funkar att köra, men bara det att det känns lite i handleden.

Hårda lindor? Vilket par rekommenderar du?

Metall All Black, finns i 60,80, 100cm längd.

100
2014-01-21, 13:18
Finns folk som använder wraps vid bicepsträning, också.

klingen
2014-01-21, 15:05
Jag älskar mina wrist wraps som jag köpt på hos wallander. Tror märket är APT. Dom är grymma.