handdator

Visa fullständig version : ZMA [Tips?]


view
2014-01-21, 07:34
Hej,

Tänker testa ZMA för att se om jag upplever bättre sömn. Men som med alla kosttillskott är det en djungel... Så vilket märka ska jag testa samt hur ska jag dosera det?

Mvh

krubkungen
2014-01-21, 07:50
Märke spelar nog ingen roll, det är zink, magnesium och vitamin b6 i alla. Dosera enligt vad som står på burken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

view
2014-01-21, 13:17
Problemet är när jag läser innehållsförteckningar på de olika märkena. För det innehåller olika mängder Zink, magnesium och b6... Har även tidigare läst att det är olika "sorter" magnesium/zink i olika ZMA-burkar och att kvaliteten på innehållet varierar.

Toobe
2014-01-21, 14:31
gymgrossistens "ZMA Hardcore" och "Body Science ZMA" från mmsport har fungerat på mig
175cm 72kg och doserat som det står att man ska göra på burken

Backisffs!
2014-01-21, 18:18
Kolozzeums egna funkar utmärkt för mig :)

ES99
2014-01-22, 08:00
Body Science ZMA funkar bra!

Mvh

Bryggan
2014-01-22, 08:39
Kolozzeums egna funkar utmärkt för mig :)
+1!

Gillar vi att hänga på kolozzeums forum så borde vi utav nödvändighet och lojalitet handla i shoppen.

Lance Uppercut
2014-01-23, 14:27
Jag har provat en del olika märken men har alltid återvänt till märket "Tested" som förövrigt är ett av de billigare. Jag litar inte på någonting kolozzeum säljer i pillerform längre efter att ha testat deras koffeintabletter. Även om det är samma mängd av samma ämne på innehållsförteckningen på ett tillskott så skiljer de sig i potens.

cero
2014-01-24, 08:59
Kolozzeums egna om du vill stödja forumet. :)

farsan baloo
2014-01-24, 09:00
Varvar Kollos och Allmax ZMA, båda gör sitt jobb bra.

The Rock
2014-01-27, 11:27
Tar bort min kommentar då jag direkt efter ser att jag har fel. rent generellt har dock de flesta exakt samma blandning

"Since ZMA is a registered trademark of SNAC Nutrition (SNAC Systems Inc.) but not a patented formula, other manufacturers using the abbreviation for their products may introduce various formulae with different chelated or other compounds (such as citrate, gluconate, and oxide) of basic components (i.e. zinc, magnesium, and vitamin B6), additional ingredients (such as copper, melatonin, fenugreek, Tribulus terrestris, Suma root, and Mucuna pruriens) with properties that are supposedly synergistic with the basic components. Nevertheless, some manufacturers market products of a similar basic formula but do not use the trademark ZMA abbreviation. Furthermore, SNAC Nutrition itself has ZMA-5 (ZMA formula with 5-Hydroxytryptophan) marketed as a sleep enhancer and ZMA Nightcap (ZMA-based proprietary blend with 5-hydroxytryptophan) marketed as an anabolic mineral support."

Stor Hård Ådrig
2014-01-27, 13:18
Rätta mig om jag har fel, men så länge man inte har brist på något utav ämnena är det väl bara placebo?

Lance Uppercut
2014-01-27, 18:49
Rätta mig om jag har fel, men så länge man inte har brist på något utav ämnena är det väl bara placebo?

Ja. Vad som räknas som brist är dock inte alla överrens om.