handdator

Visa fullständig version : Gymschema och muskelbyggnad


alleklonk
2014-01-21, 00:06
Tjena, jag tänkte då börja träna igen och känner mig väldigt motiverad att försöka få lite bättre kropp inför sommaren. Jag vet att bygga muskler tar väldigt lång tid men det kan ju inte bli sämre av att börja träna nu

Jag tänkte då köra såhär.
Måndag Biceps
Tisdag Bröst, Triceps
Onsdag Axlar
Torsdag Rygg

Och kommer träna ben på söndagar men tänkte mer mellan hur mycket vila de olika muskelgrupperna får genom att träna på det sättet. Så inga muskler som behöver vila anstränger sig dagen efter och sånt.

Jag kommer köra med Pwo på dagarna jag tränar och kreatin dagarna jag inte tränar. Kreatin finns i pwo:on som jag har köpt och proteinshake efter träningarna.

Ser detta bra ut eller är det mycket jag behöver ändra på.

Mvh Klonk

nitz
2014-01-21, 00:13
Varför har biceps en helt egen dag?
Det känns lite onödigt.
Sen hade jag inte haft axlar dagen efter bröst om jag ändå skulle sprida ut passen över fyra dagar.
Det kan även vara intressant att veta vad du gör på de olika dagarna :)

alleklonk
2014-01-21, 00:17
Nitz, För det är just Biceps och ryggen jag vill bli starkare i. Men jag är öppen för förslag så säg hur du tycker så jag inte gör ett jätte misstag

nitz
2014-01-21, 00:23
Nitz, För det är just Biceps och ryggen jag vill bli starkare i. Men jag är öppen för förslag så säg hur du tycker så jag inte gör ett jätte misstag

Varför just rygg/biceps eftersom du nyss börjat träna igen?

Men du vill träna fem gånger i veckan?

Vill du köra det så uppdelat och vill träna ryggen separerat från biceps så kan du lägga bicepsen med t.ex axlar eller ge armar en egen dag.

Jag kan dock tycka det är lika bra att slå ihop en del av passen och öka frekvensen lite.

Sen är frågan som sagt hur de olika passen ser ut i praktiken?

AJ1991
2014-01-21, 07:24
Jag kan dock tycka det är lika bra att slå ihop en del av passen och öka frekvensen lite.


Detta är nog ingen dum idé, jag drog själv igång i oktober 2013 efter ett längre uppehåll och halvkroppspass har fungerat klockrent än så länge. Styrkan är tilllbaka ganska snabbt!

alleklonk
2014-01-23, 17:41
Jag tänkte det med kosten, är det bra att försöka använda shapeup för att få reda på hur mycket man äter och sånt?