handdator

Visa fullständig version : Min väg till att bli en äkta brunkare


Sidor : [1] 2 3 4 5

Brimon
2014-01-19, 22:44
Tjenare kolozzeum! Jag är Brimon och är 17 år. Nu har jag gymmat lite över ett år och känner att det rullar på bra, Mitt gymmande har jag tagit väldigt seriöst och jag har inte tagit några långa pauser sen jag började. Min motivation har alltid varit hög från dag 1 och jag hoppas att det förblir så.

Jag har alltid varit svag och liten, antagligen mestadels för att jag alltid har käkat lite igenom mina år här på jorden. När jag började gymma så vägde jag runt 50kg och var 16 år. Det har gjort att det svåraste för mig med att gymma är inte att ta mig dit utan att få i mig rätt mängd och tillräckligt med kalorier.

Min planering 2014 är att fortsätta min så kallade bulk fram till mars och sedan på börja en deff där jag bara tänkte få ner lite fett från magen men vill inte tappa för mycket vikt här utan bara tillräckligt för att känna mig fräsch inför sommaren. I mitten eller slutet av sommaren ( inte ritkigt bestämt mig än) så ska jag börja bulka igen så att jag får börja öka i styrka igen för det är trots allt mitt mål att bli stark.

Vikt: 66,4kg
längd 165-166cm (inte säker)

Stats:
Bänkpress: 70 3x3 ej maxat.
Marklyft: Kör nästan aldrig men ska börja hade jag tänkt men testade och klarade 110 idag och då var det svanken som hindrade mig från att gå högre.
Knäböj: 70 5x3 ej maxat.

Mål:
Bänkpress: 100kg.
Marklyft: 150kg.
Knäböj: 100kg.

Jag kör 3-1-3, dvs kör tre dagar vilar en osv..

Dag 1: Bröst, Axlar (Traps) och Triceps.
Dag 2: Ben och Mage
Dag 3: Rygg, Biceps och Underarmar.
Dag 4: Vila, men går ofta promenader eller liknande.

Detta går då runt varje vecka. Mitt schema är inte satt i sten och eftersom jag fortfarande är hyffsat ny så testar jag mig fram men just nu så måste jag säga att jag gillar detta starkt.

100
2014-01-19, 23:18
Jag skulle lagt traps på ryggpasset.

Brimon
2014-01-19, 23:29
Okej, skulle jag kunna testa :) har du någon motivering till varför du skulle gjort det?

100
2014-01-19, 23:41
För traps är en del av ryggen, inte axlarna.

Diomedea exulans
2014-01-19, 23:59
För traps är en del av ryggen, inte axlarna.

Men samtidigt tränas väl traps lite under pressar över huvudet samt i sidlyft?

jeriksson
2014-01-20, 01:48
För traps är en del av ryggen, inte axlarna.

Jag skulle säga tvärt om. Sen tränar man oftast axlar och traps i samma övningar.

jeriksson
2014-01-20, 01:49
Jag skulle säga tvärt om. Sen tränar man oftast axlar och traps i samma övningar.

Ser bra ut Brimon!

Brimon
2014-01-20, 21:59
Dag 1: Bröst, Axlar (Traps) och Triceps.

Idag innan passet så kändes det som att jag inte kunde sitta still, jag var taggad till tusen och jag visste att det skulle gå bra och visst fan gjorde de det!

Bänkpress: 3x3 72,5kg (gick hur lätt som helst och eftersom det gick så lätt så ville testa hur många jag klarade på 72,5kg efter och jag klarade hela 6 stycken! Vilket är mycket bättre än vad jag klarat tidigare så det är ett nytt PB!!!!)

Hantelpress liggande: 3x8 23,5kg (Kändes sjukt bra, kände mig fortfarande energifylld!)

Millitärpress: 3x8 30kg (kändes tyngre än vanligt men gick bra)

Hantelpress axlar: 16,5kg 3x8 (höj nästa)

Axlar sidlyft: 3x12 6.5kg (vafan heter den? läxa till mig att kolla upp)

Drag upp till haka med skivstång: 3x8 30kg (kändes tung sista set)

Triceps pushdowns: 3x8 (Ingen aning om vikt eftersom mitt gym är cp och bedömmer med siffror och inte vikt...)

Utvärdering: Trodde jag skulle ha mindre tid så stressade igenom i början men sen fick jag mer tid och han med lite till så skulle velat köra lite mer bröst men är sjukt nöjd eftersom det gick så bra! Dessutom ger jag mig själv läxa att kolla upp namn på övningar, att jag inte kan namnen på en del får jag skämmas över... :/ Det var allt för idag. :D

Brimon
2014-01-21, 21:20
Dag 2: Ben och Mage.

Kändes bra även idag och av någon anledning så är min motivation högre än någonsin så det är väldigt positivt!

Knäböj: 3x6 70kg (lätt höja nästa utan tvekan)

Benpress: 3x8 Vikt 21 av 30 (ingen aning om hur tungt det var men det kändes utav bara helvete och det vara nära fail men kändes bra!)

lår curl: 3x8 vikt 16 och 14 testade olika (ganska lätt men sjukt frusterande att inte veta vad jag tar...)

Stående vadpress: 3x18 Vikt 20 av 20 (skulle vilja köra tyngre men vadpress är ändå skönt att köra många reps...)

Magövningen där man puttar ner varandras ben: 5 set (räknade inte reps men körde tills jag ville dö, sjukt skön övning, speciellt när man kör utan vila)

utvärdering: Är helt död, körde passet snabbt och knappt någon vila, Kommer vara en bra vecka det här! :D

Brimon
2014-01-22, 20:59
Dag 3: Rygg, Biceps och underarm.

Kändes sådär innan, var på lite halv dåligt humör redan innan av lite olika anledningar men försökte ändå hålla humöret uppe. Först var jag väl hyffsat glad men efter jag failade min 3x3 bänkpress så tycker jag synd om folk som försökte prata med mig.

3x3 bänkpress 75kg (failade sista reppen på tredje settet, vänster armen klarade inte sista decimetern när högern var uppe....)

Chins: 2x8 (Kändes väl bra men ville inte ta ut mig för mycket.)

Rodd: 1x15 70kg, 1x6 80kg 1x8 75kg (körde knappt någon vila, kändes sjukt bra men var nog för jag var så arg/ besviken på mig själv.)

Latsdrag: 3x8 (kändes sjukt bra! Bra kontakt! Ingen aning om vikt dock...)

Ryggresningar: 3x? räknade inte repps (Är dålig på denna övnining, tror jag gör fel..)

Bicepescurl skivstång: 3x8 30kg (bra kontakt och bra pump, tyckte det kändes bra i underarmar också.)

Bicepscurl hantlar: 3x6 13,5 (var helt död efter detta, men tror jag skulle orkat en eller två till men ville inte köra till fail eftersom jag haft lite ont i biceps sen seanste passet. men fick sjukt bra pump!)

Underarmscurl maskin: 3x6 ingen aning om vikt..

Utvärdering: Tråkigt att jag inte klarade bänken men annars kändes det sjukt bra... Kan blivit många stavfel, är sjukt trött och ska sova nu, Godnatt! :)

Brimon
2014-01-24, 16:23
Dag 1: Bröst, Axlar och Triceps.

Idag kändes det bra! Sovit bra hela natten och vaknade av mig själv, då kan det inte gå fel! Däremot så är jag lite trött i axlarna sen senast så tänkte köra lite lätt axlar idag så kör jag det senare, vill inte döda dem för hårt idag.

Bänkpress: 1x10 60kg, 1x8 65kg, 1x6 67.5, 1x4 70kg (behövde lite hjälp sista) 1x2 75 (behövde hjälp men tog i så mycket jag kunde uppvägen och jätte långsamma ner så det var inte mening att jag skulle klara den själv) 1x1 80kg (samma här långsamt rep där jag verkligen fick ta i!)

Hantelpress, lite sned uppåt: 1x6 23,5, 2x8 21kg.

Chestpress: 3x12 på siffran 9 (här var jag död och fick verkligen ta ut de sista, kändes sjukt bra i bröstet vid den här tidpunkten)

Millitärpress: 3x8 30kg (ganska lätt skulle kunna höja, gör det nästa gång)

Hantelpress Axlar: 3x8 16,5kg (flög upp det här passet, höj nästa)

Triceps pushdowns: 3x8 på någon siffra...

utvärdering: gick precis som planerat idag, tänkte slakta axlarna lite senare i veckan, dessutom så ville jag hem hyfsat tidigt då jag har planer ikväll. Borde gymmat tidigare känner jag nu i efterhand. Det var allt för idag! Hoppas alla får en sjukt bra fredag kväll!!

Brimon
2014-01-25, 23:07
Dag 2: Ben och Mage

Idag var jag helt slut idag fast jag lyckades sova middag, blev en sen fredags natt och även förtäring av alkohol, lyckligtvis blev jag inte bakis iaf!

Knäböj: 3x5 75kg (Gick för lätt, testa 80 nästa)

Benpress: 3x10 Vikt 21 av 30 (Gick tungt och kändes bra som fan!)

lår curl: 3x8 vikt 16 och 14 testade olika (Precis samma som förra pass här, lite tyngre dock)

Stående vadpress: 3x20 Vikt 20 av 20 (Tråkigt och lite för lätt, kanske ska börja med hantlar eller något det här är för lätt...)

Magövningen där man puttar ner varandras ben: 5 set (räknade inte reps men körde tills jag ville spy, på ett bra sätt)

Utvärdering: gick bättre idag sen senast fast det kändes som att förutsättningarna var sämre, mer vila idag dock.

Brimon
2014-01-26, 21:42
Dag 3: Rygg, Biceps och Underarmar.

Idag så var jag lite nere men passet gick väl bra men skulle gärna velat vara lite gladare :)

Uppvärmining: Springa 17 min i 9km/h (gick lätt, kändes dock lite i benen sen gårdagenspass..)

Roddmaskin: 1x12 50kg 1x8 70kg 1x8 80kg 1x75kg (kändes bra men ska nog köra enbdast 80 eller 75 nästa.)

Chins: 3x5 (var trött efter rodden...)

skivstångsrodd: 3x8 50kg 1x10 30kg (för att se om ajg gjorde rätt :) )

Hantelrodd: 3x8 26kg (lätt.)

Goodmorning: 3x8 20kg (vill försöka lära mig denna)

Latsdrag: 3x8 (vette fan vilken vikt)

Biceps curl ez stång: 2x8: 30kg 2x8 25kg (kändes bra)

Bicepscurl hantlar: 3x8 13.5kg (här kändes det riktigt bra och motivationen började komma tillbaka)

Bicepscurl skivstång 3x10 20kg (för att få ut det sista)

Utvärdering: Testade mycket nya saker idag på rygg, inte söker på hurr ajg vill lägga upp mitt ryggpass.. Ska kolla upp olika scheman och se vad jag vill köra med :) Helt nöjd med passet.

Diomedea exulans
2014-01-26, 22:39
Jag har funderat lite på en grej, och nu känner jag att jag måste vädra min fundering: Hur kommer det här med "brunkare" in i bilden?

Brimon
2014-01-26, 22:57
Nu vet jag att det tydligen finns två förklaringar för brunkare, den ena var inte så nice... Men jag gick efter wikipedias bra förklaring
''Etymologi
kämpa hårt
Ursprunget av uttrycket "brunka" kommer från ishockeyn. Där användes termen framför allt när en tung centertank stod parkerad framför målvakten och fick både ta och ge mycket stryk för att kunna upprätthålla sin goda position framför mål. För att centertanken skulle lyckas med sin uppgift att störa framför mål så var han framför allt tvungen att vara stark, envis och uthållig. Han var, med andra ord, tvungen att kunna brunka för att utföra sin uppgift.
Brunka kan alltså översättas rakt av med uttryck som kämpa, kötta, slita eller grisa. När man lyckas med saker och ting genom att kämpa hårt, utan att man blandar in teknik, innebär det att brunka. Trots att situationer eller saker verkar omöjliga eller ouppnåbara, så kämpar man helt enkelt bara vidare och ger sig aldrig.''

Taget från http://sv.wiktionary.org/wiki/brunka Måste dock säga att jag blev lite besviken när jag upptäckte den andra förklaringen för ordet.

Diomedea exulans
2014-01-26, 22:59
Jaha.

Jag kände bara till den andra förklaringen, så jag var lite förvirrad.

Brimon
2014-01-26, 23:01
Haha kan förstå det!

decussatio
2014-01-26, 23:40
Är du kille? Lägg upp en bild i sådana fall, jag vill se hur en kille som är lika lång och tung som jag ser ut :D

Brimon
2014-01-26, 23:48
Japp jag är kille, Kan försöka få upp någon bild imorgon eller övermorgon :)

decussatio
2014-01-27, 09:45
Japp jag är kille, Kan försöka få upp någon bild imorgon eller övermorgon :)
Awesome!

Brimon
2014-01-27, 14:38
Funderar på att testa ett nytt schema. Vilket skulle ni rekomendera? det jag kör nu eller det jag länkar här under.

Day 1 - Chest and Back
Day 2 - Shoulders and Arms
Day 3 - Legs and Lower Back
Day 4 - Chest and Back
Day 5 - Shoulders and Arms
Day 6 - Legs and Lower Back
Day 7 - Rest

Det jag kör nu är

Dag 1: Bröst, Axlar (Traps) och Triceps.
Dag 2: Ben och Mage
Dag 3: Rygg, Biceps och Underarmar.
Dag 4: Vila, men går ofta promenader eller liknande.
Dag 5: Bröst, Axlar (Traps) och Triceps.
Dag 6: Ben och Mage
Dag 7: Rygg, Biceps och Underarmar.
Dag 8: Vila, men går ofta promenader eller liknande.
Med tanke på att jag inte hunnit med så många scheman i mina dagar så är jag fortfarande nyfiken av mig :) Tack för svar i förväg.

Brimon
2014-01-27, 22:01
Okej idag har jag vart på gymmet och idag fick jag verkligen känna hur min kropp skrek nej, jag kände redan på uppvärmningen att det här kommer inte gå. Men jag testade i alla fall... Det som har vart med dagen var att jag lyckades springa 25 minuter när jag vaknade imorse, men det ångrar jag ändå, borde vilat.

1X5 70KG bänkpress
1x6 70kg bänkpress

Efter detta så hade jag både ont och var alldeles för trött för att känna att passet skulle gå an, jag har även sovit dåligt senaste dagarna, tror det är på väg att bli överträning, så för säkerhetens skull så ska jag vila fram till fredag. Det var trots allt mer än ett år sen jag tog mer än 3 vilodagar irad så det kan nog vara bra.

Bilder på min form kommer komma upp imorgon eller övermorgon :) Detta var allt för idag, hoppas alla har haft en bättre dag än jag för denna har varit skit!

Brimon
2014-01-31, 19:32
Okej min dator är sönder, men bilder kommer snart, ska försöka uppdatera från mobilen också :)

Bröst och Rygg

Bänkpress: 3x6 ( kändes bra, skönt att vara tillbaka)

Bänkpress 1x15 50kg (roligt att testa)

Sned bänk uppåt: 3x12 40kg (körde ett set på 45 också, kändes bra)

Hantelpress: 3x10 16kg ( var tröttare än vanligt pga snedbänk)

Hantel flyes: 3x12 7,5kg (första gången jag körde flyes, tungt men skönt!)

Rygg:

Rodd: 3x10 70kg (tog bra)

Latsdrag: 3x8 (vet inte vikt...)

Någon maskinrodd: 3x12 (vet inte vikt)

Var en bra dag, skönt att träna! Efter 4 dagar utan träning kände jag mig riktigt rastlös!

Brimon
2014-02-01, 20:34
Axlar Och armar:

Idag så var jag trött och gymmade på morgonen men det kändes bra!

Militärpress: 1x12 27,5kg 3x8 27,5 (ska gå tillbaka till 30 nästa pass )

Hantelpress axlar: 3x8 16kg (sjukt bra kändes det här, ska nog höja nästa) 3x6 13,5kg (bara för att få ut lite av det sista )

Axlar sidlyft: 3x? Räknade inte reps (sjukt bra känsla)

Lyft till haka: 3x8 25kg (tuungt)

Dips 3x räknade inte reps ( kändes skönt )

Smalbänk: 3x8 40kg ( körde själv så vågade inte köra gärnet här)

Triceps pushdowns: 3x12 (tungt och skönt!)

Biceps curl hantlar: 3x10 13,5kg (gick bättre än väntat!)

Bicepscurl ezstång: 3x12 25 kg (här börjar det kännas riktigt bra i biceps!)

Bicepscurl skivstång: 3x räknade inte reps (tog bara ut det sista i biceps ;) )

Idag var ett skönt pass! Känns bra i axlar och armar nu efter!

(Stav fel kan uppkomma, skriver från mobilen)

Brimon
2014-02-03, 00:02
Ben och nedre rygg:

Knäböj: 3x6 70kg (otaggad Oxh kändes tyngre ön vanligt )

Benpress: 3x8 (sjukt jobbigt,fortfarande otaggad)

Lårcurl: 3x12 någon vikt jag inte..

Nedre rygg: någon övning testade lite olika så skriver inget här för stunden :)

Skitpass och skitdag helt enkelt.

decussatio
2014-02-03, 12:29
Komigen, fixa bilder! (No peddo alltså.)

Brimon
2014-02-03, 14:29
Hur ska bilderna va? Vilken pose, osvosv :)

Brimon
2014-02-03, 21:20
Idag så tänkte jag påbörja min deff med tanke på att jag ska utomlands, så jag körde 5set bänk Och fem set millitärpress :)
Bänkpress 1x80 (rubbade inte ens stången men ville försöka!)
Bänkpress: 5x6 70kg (gick bra! Kändes bra!)
Millitärpress: 5x5 40kg (tungt men gick! Fixk lite hjälp sista)
Bänkpress: 1x12 60kg (ville bara få bra känsla!)

Brimon
2014-02-03, 21:28
Bild nummer två, fattar noll hur man lägger upp bilder..

Brimon
2014-02-04, 15:26
Idag skulle jag testa mark... Slutade mef att jag fick hur ont som helst i nedre rygg och det var när jag körde på 90kg... Detta gjorde att jag slutade med mark och körde rodd och lite chins.. körde även lite biceps men inget som egentligen är värt att nämna.

Nu ska jag hem och tagga till för ett jogging pass ikväll :)

decussatio
2014-02-04, 20:43
Fint! Coolt att se den manliga motsvarigheten av min vikt och längd. Synd å de gigantiska shortsen bara, hur ser benen ut?

Brimon
2014-02-04, 21:55
Kan ta bild oå benen senare :) tycker du kan viss bild också, blev nyfiken nu :)

decussatio
2014-02-04, 22:22
Okay, jag får väl fixa för din skull då. ;)

Brimon
2014-02-04, 22:23
Bra där! ;)

Brimon
2014-02-07, 15:00
Efter en vecka av skitpass och nästan deprimerande resultat så gick jag äntligen till det där drömpasset igen!

Axlar och armar:

Millitärpress 3x5 40kg (skönt, här började jag bli taggadk)

Millitärpress 3x8 30kg (tungt men fan vad bra det kändes, fick verkligen ta i!)

Hantelpress rak 3x8 16kg ( ska nog höja nästa, men fan vad det kändes bra ändå, här så sken jag av lycka)

Drag upp till haka: 3x8 35kg (nästan fail)

Sidlyft: 6kg 3 set (tungt som fan!)

Triceps: Smalbänk 3x5 65kg (långsamma ner och lite hjälp upp, testade det och det gick bra)
Smalbänk: 3x8 40kg (fuck vad nice det kändes)

Dips: 3x8 (gick bättre än väntat!)

Biceps curl hantlar: 3x8 13,5kg (bra känsla, strikt)

Buceps curl ez stång: 3x12 27,5 (kändes bra! Tog i och fick lite hjälp men bra kändes det!)

Det här passet behövdes verkligen! Jag har nästan börjat tro att jag inte skulle kunna vända, men idag gick allt bra och jag fixk ett bra pump, nu är jag sjukt taggad för ben passet som är imorgon!!

Vill bara säga att jag skriver från mobilen och det därför kan bli mycket fel.

Brimon
2014-02-09, 01:03
Idag körde jag ben och teknik, körde bara test vikter pch sånt, förutom i benövningarna, men nu är jag trött och orkar inte skriva mer för idag :)

Brimon
2014-02-10, 17:21
Så taggad som jag var idag har jag inte vart på länge! Och det märktes verkligen!!! Körde bröst och rygg.

Bänkpress 3x3 75 kg (äntligen!! Ska köra 77,5 nästa! Jävlar vad skönt!)

Bänkpress 60kg 1x12 1x8 1x6 (knappt vilade därför den stora skillnaden, tungt men fan vad nice det kändes!!)

Hantelpress lutande uppåt: 3x10 20kg (tungt!)

Hantelpress rak: 3x8 (gick men tappade nästan i slutet)

Chins: 3x8 (skönt, kanske kunde gjort bättre ifrån mig här, inte ätit tillräckligt idag så började bli hungrig..)

Rodd: 3x12 60kg (här började hungern ta över men kämpade på!)

Maskinrodd: 3x8 på någon siffra...

Sen skyndade jag hem och nu sitter jag och äter tonfisk och keso :D hoppas alla andra har haft en lika bra dag som jag har haft!

Brimon
2014-02-12, 00:21
Körde precis samma pass detta armar och axlar, samma vikter också så orkar inte skriva ner det...

Brimon
2014-02-17, 20:32
Imorgon kommer jag börja uppdatera igen! Fyllde 18 i helgen och det blev. Mycket annat än träning :/

Brimon
2014-02-19, 21:28
Ska börja med någon stronglift nybörjar grejs i 12 veckor, fan alltså just nu vill jag bara bli stark!
Knäböj 5x5 60kg (lätt men vill få in tekniken! Har fått klagomål nämligenn)

Bänkpress 5x5 65kg (lätt men vill börja lågt)

Skicstångsrodd (testade teknik!)

Philley
2014-02-20, 08:23
Riktigt vass fysik, imponerande :thumbup:

Brimon
2014-02-20, 20:24
Tack! själv är jag långt ifrån nöjd men alltid kul att få höra positiva kommentarer!

Brimon
2014-02-21, 16:34
Tekniken i böj är mycket bättre nu!! Känns bra!

Knäböj: 5x5 65kg (höjer till 70 nästa)

Millitärpress 5x5 30kg (lätt!)

Mark: testade (jag suger här, vågar inte..)

Pusups testade jag lite också, rolig övning!

Brimon
2014-02-24, 12:06
Knäböj: 70 5x5 (gick bra!)
Bänkpress: 67,5 5x5 (gick bra!)
Rodd (teknik!)

Gick bra idag! Inte nära fall någonstans!

Brimon
2014-02-26, 22:28
Idag var jag trött men kände ändå att det skulle gå bra!

Knäböj: 72,5 5x5 (lätt som fan! är förvånad!)
millitärpress: 35 5x5 (lätt! höjer nästa! eller sista var tung men jag körde knappt vila så det var därför och inte för att vikten var för tung!)
marklyft: teknik men körde en 5a på 90, fick lite ont dock.

Jag spenderade även väldigt mycket tid med att träna på frivändningar! Har känt att jag vill kunna det! :)

Brimon
2014-02-28, 12:21
Jag blir bara svagare och svagare i bänk! Allt annat blir bättre, inklusive övningarna jag kör efter bänk... Funderar på att sluta köra bänk eftersom vikterna bara blir mindre och mindre...

Knäböj: 5x5 75 (lätt!)
Bänkpress 1x2 70 (klarade jag för fan för ett halvår sen typ... Fuck bänk..)
Rodd (teknik)

Övade även frivöndnigar efter!

Brimon
2014-03-05, 16:35
Idag så börjar ett 8veckors skolarbwte där jag ska skriva ner mina pass Och sådär, sedan visa hur mycket jag ökat. Så idag maxxade jag bänk och böj Oxh körde Sedan ett bröstpass.

Bänkpress 1x80!! (Äntligen!)
Knäböj 1x100!!!! (Jävlar vad det kändes bra, gick djupt också!)

Bröstpasset:

Bänkpress 12x60 10x65 8x67,5 6x70 4x75 2x80 (fick hjälp med 4x75 och 2x80)
Hantelpress 3x12 21kg (lätt)
Flyes 3x12.

Brimon
2014-03-06, 22:49
Axlar Triceps:

MP: 40 3x5 (tyngre än vanligt)
pushpress: frivändnigar och pushpress 50kg några reps, räkande inte.
lyft åt sidan: 7kg 3x? (räknade ej reps.)
klokovpress: 30kg 3x6
Smalbänk: 50 3x8 (lätt)
tricpes pushdowns 3x8 (vet ej vikt.)

väldigt luddigt pass och jag var trött men jag gick igenom det iaf.

Brimon
2014-03-07, 18:30
Idag så var det böj dag! jag körde front och vanlig böj.

Frontböj maxning: 85 kg (skulle nog ta mer egentligen, men det var riktigt tungt!)

sen en massa olika reps och så i vanlig böj, skriver inte ner vikter men körde både teknik och tungt och är riktigt nöjd med passet! Jag har lärt mig att älska böj och det är tillsamans med bänk det roligaste som finns!

Brimon
2014-03-10, 21:35
Råkat att glömma att skriva helgens pass märker jag nu (körde bröst i lördags) så kan jag skriva att jag idag körde böj och mark!

knäböj 2x6 80kg (tungt men gick!)
frontböj: 2x2 60kg (förjävla tung!!!)

mark så jobbade jag mig upp men i slutet så satte jag 100kg 1x5. (det gick och ska höja nästa!

Jag ska bli bättre på att uppdatera. Nu ska jag sova och drömma om hur jag en dag blir starkare än klokov ;)

Brimon
2014-03-11, 21:36
Bröst axlar triceps!

Bänk: 50x10 (lätt) 60x6 (tyngre än vanligt) 70x6 (bättre än vanligt) 72,5x3 (tyngre än vanligt men gick!) 60x10 (kändes bra!)

Millitärpress: 3x5 40kg (varför höjde jag inte? gick iaf bra!)

hantelpress 3x10 23,5 (undra om hantlar blir lättare för att bänken går sämre?)

hantelpress lutande uppåt 3x10 20 (gick också förvånadsvis bra!)

hantelyft åt sidan: 3xfail 7kg (kändes sjukt bra!!)

shrugs 3xfail 60kg (gick också bättre än väntat! jävla bra pass fast det var segt!)

triceps pushdowns 3x12 vikt? (nice! bra pump!)

smal bänk: 3x12 40kg (skönt avslut av ett bra pass!)

Idag har jag vart trött men ändå gick passet förvånadevis bra så jag är nöjd :)

Brimon
2014-03-12, 23:45
Knäböj 6x2 80kg (förvånandevis lätt!)
Latsdrag 3x12 ?kg (kändes bra!)
Rodd 3x12 60kg
Chins 3x5 kv
Bicepscurl 3x6 15kg 13,5 3x8 (tråkigt mee biceps men gick :) )

Stöt: 1x50kg (rolig övning som fan!)

Körde även teknik i andra.

Brimon
2014-03-14, 18:18
Idag var det en böjdag, tänkte köra mark först men hade fortfarande träningsvärk i rygg och vill inte faila så kör det i helgen istället.

knäböj 6x2 80kg (aldrig har 80 gått så här lätt, sista setet var knappt tungt idag... men kul att se)
knäböj 1x20 50kg (Vilken jävla mjölksyra jag fick... men det var fan det jobbigaste jag gjort på länge.
frontböj: 5x5 50kg (mycket teknik men jävlar vad trött jag var här men det gick bra1)
stöt 1x50kg (har fortfarande mycket teknik att lära mig här.)

jag känner att mina ben ökar väldigt mycfket i styrka för varje pass som går. Det har gjort att knäböj har gått till att bli min favoritövning tillsamans med stöt och bänkpress. Nu ska jag kolla film och tagga för bröst, axlar och triceps passet som kommer ske imorgon!

Brimon
2014-03-15, 18:35
Bröst axlar triceps.

Jag skriver inte ner övningar idag för det var samma som sist om inte mindre..... Vikterna blir tyngre och tyngre för just bröst märker jag.. Om någon haft något liknande så berätta gärna! Jag menar nästan allt utom bänk pch bröst går framåt :( aja hoppas det släpper Snart!

Brimon
2014-03-16, 18:02
Rygg & Biceps.

Eftersom jag maxxat böj och bänk så ville jag teta maxxa mark :)

Mark: 1x1 130 (chockade mig själv! trodde aldrig det skulle gå! men fan vad jag fick ta i! men ändå lättare än vad ajg trodde det skulle va)

mark: 1x5 110kg (tuuungt!)

sen körde jag lite skivstångsrodd och chins men orkar inte skriva om det eller biceps. Det vitkiga med det här passet var mark och det gick verkligen bra! Kul att se att allt går framåt utan bänk även fast det är bänk jag bryr mig om mest.. Aja som sagt ska inte klaga för mycket.

Brimon
2014-03-17, 22:41
Böj dag idag! (även lite mage)

knäböj:6x: 80kg (tyngre äv vanligt, gissar på att det var från marken jag körde igår.)

frontböj: 4x5 60kg (känner att frontböjarna går bättre och bättre!)

frontböj: 60kg 1x12 (körde till fail och sista repen var fan det tyngsta jag gjort på jävligt länge!)

magövningen där man slänger ner varandras ben 3xfail (som vanligt lätt första setet och många reps men tredje setet är det bra jävla tungt!

Brimon
2014-03-18, 21:51
Bröst axlar tricpes!!!!!!!

Bänkpress: 3x60 (lätt)
3x62.5 (fortfarande långt ifrån fail)
3x65 (fortfarande lätt! här märkte jag att jag var tillbaka i bänken!)
3x67,5 (flög fortfarande upp...)
3x70 (förvånandevis lätt fortfarande...)
3x72,5 (här trodde jag att det skulle bli tungt men det gick fortfarande bra som fan!..) 3x75 (bara klarat detta en gång men idag gick det bättre än förut)
3x77,5 (första gången det här gick!!!!!!!!!! PB)
1x80 (trodde fan aldrig det skulle gå efter men ändå gick den stabilt!!!!!!!)

MP: 3x5 40kg (gick men tyngre än vanligt, sjukt nära fail antar att det var pga allt bänkande)

hantelpress plan och lutande 20kg hantel 3x8 reps varje.

bra pass skulle kunnat ge mer men känner mig trött och sliten men fan vad skönt att jag äntligen lyckades gå frammåt i bänken igen! sov got alla söta.

Brimon
2014-03-19, 14:11
Körde böj idag! Inte lika tungt som sist men känner mig sliten + att böj passet på freda blir riktigt tungt!

2x2 70
2x2 75
2x2 80
1x25 50

Orkar inte skriva mer idag.. Men vikterna står mest för att jag ska komma ihåg :)

Brimon
2014-03-20, 18:08
lite vilodag men körde teknik och mage.

stöt: 5x30kg 1x40kg 1x40kg 1x40kg 1x40kg 1x50kg 1x55kg.

magövning där man slänger ner varandras ben

Brimon
2014-03-21, 15:13
Hehe böj idag igen ;) tänkte köra rygg men har ont i biceps... Råkade köra brottning på idrotten :/

Knäböj 7x3 80kg (lättare än vanligt, fast jag körde än repp mer)

Lite stötar på 40 kg också!

Sen så stod jah still med 115 kilo i squatläge, räknade inte tid men jag stod i T-shirt för att vänja kroppen med tyngre vikter (fortfarande lätta vikter dock..)

Brimon
2014-03-22, 19:12
Det här bröst axlar passet skriver jag inte ner för som vanligt så går varannat pass dåligt där och idag gick det skit :) så det skiter jag i att skriva :)

Brimon
2014-03-23, 22:11
Mark och Lats idag! Även lite hopp som klokov visat!

Mark 110x3

Orkar inte skriva mer... Gick lätt men ville verkligen fokusera på att göra rätt!!

Ryggresninhar med skivstång också, orkar inte skriva villa vikter jah testa mrn mycket teknik idag :)

Brimon
2014-03-24, 17:02
böj idag!

3x70kg (lätt) 3x75 3x80 3x85 3x90 2x90 2x90 3x80 3x80 5x70 (förvånad att det gick så bra på 90, visst blev det tyngre men ändå inte så mycket! har också märkt att de sista seten med stopp är så sjkt jobbiga, första med stopp går htfwsat men i slutet så är det verkligen enmorm skillnad med stopp och utan)

Brimon
2014-03-26, 00:18
Bänk

4x3 70kg 3x2 70kg (körde lätt och långsamma, vågade inte köra till fail eller så)

Hantelpress 3x5 (lätt)

Testade axlar och trixeps men kände att några set mp och triceps pushdowns räckte som detta pass, kände mig sliten i axlarna så därför jag körde lätt!

Brimon
2014-03-26, 16:27
Böj dag!

2x3 80kg
6x3 90kg

hann inte så mycket mer ska fira morsan som fyller år idag! men är sjukt nöjd med dagen! Min styrka i böj blir bättre och bättre!!!!!

Brimon
2014-03-27, 23:13
mark, körde 1x 135 tror jag kan ha vart 132,5, aja orkar inte skriva mer idag heller, ska bättra mig lovar! :/

Brimon
2014-03-28, 19:06
Haha idag blev ett skitpass igen! känns som att det händer för ofta... antar att det är för att jag går ner i vikt så det är väl bra men psykiskt är det jobbigt som fan! Jag handskas med flug vikter och flug vikterna blir jobbigare och jobbigare....

Bänk 2x77.5kg (faidle 3) det var det ända av värde som hände.

millitärpress 1x2 40kg.....

men vågen ska väga mig idag, antar att jag väger ungefär 62-63 :)

Ha en bra dag läsare.

Brimon
2014-03-29, 21:51
Böj och en hel massa teknik idag! körde även ryck (lite stöt men bara några set) inga tunga vikter och mycket teknik, körde med mycket stopp i böjen.

Det ända tunga i detta pass var 2x2 90kg i böj, eller jag körde fler tunga men det här var tyngsta... på måndag ska jag börja skriva allt igen :)

Brimon
2014-03-30, 21:46
idag var det teknik i mark men annars ett tungt ryggpass, körde även traps, jag har insätt hur svag jag är i shrugs också... inte mycket att skriva förutom att jag är på ovanligt bra humör idag och att jag ska köra två pass imorgon. Godnatt!

Brimon
2014-03-31, 07:56
Morgonpasset avklarat!

Frontböj pyramid upp till 70kg från stången

3x2 70kg (gick men var seg så vågade inte högre)

Sen gick jag ner 5kg i taget till 30 kg och körde stöt med lätta vikter i en halvtimme.

skipz
2014-03-31, 18:35
Ser att du köttar på bra, 70 front är inte illa. Är själv otroligt svag i frontböjen ^^

Brimon
2014-03-31, 19:57
Ser att du köttar på bra, 70 front är inte illa. Är själv otroligt svag i frontböjen ^^
Tack! Jag har så sjukt mycket fritid så det blir en hel del timmar på gymmet just nu :) Jag är relativt ny med frontböj men jag hade väldigt lätt för att ha korrekt teknik i det så vikterna ökade snabbt! så frontöj blev hur kul som helst :D


Bröst, Axlar, Triceps.

Bänkpres, pyramid från 60kg till 80 med 1,25kg höjning och 3 reps på varje :) förutom 80 där blev det fail och väldigt tungt!

hantelpress 26kg 5x5 (trodde aldrig hantelpressen med 26or skulle gå så lätt! chockerande!)

millitärpress 30kg 3x8 (glömde köra millitärpressen före hantelpressen så var trött :( )

klokovpress: 3x5 (här var det sinnessjukt tungt, jävligt nära fail! )

triceps pushdowns 3x20 på någon vikt jag inte vet!

Nu har jag ätit 500g keso och ska sova :D

Brimon
2014-04-01, 19:54
böj

1x3 90kg
3x3 85
2x2 80kg
1x5 60kg

Hyfsat tungt, inte tyngsta men dög!

Teknik stöt, upp till 50kg sen så körde jag ryck.

teknik ryck! Gick riktigt bra idag! fick till och med kommentare av poalrna att jag inte så helt efterbliven ut längre :D

Har vart en bra dag med andra ord och känner att min kärlek för olympiska lyft blir starkare och starkare!

Brimon
2014-04-02, 20:40
idag tänkte jag köra mark men hela det stälelt var upptaget så jag avbröt det och körde lite tunga klokovpressar och millitär pressar, även traps. Sen körde jag ca 1 timme bara teknik i ryck.

klokovpress 5x35 5x35 5x37,5 2x40 2x42,5 1x45 1x47,5 (fail)

millitärpress 3x3 40kg

ryck 20 och 30kg räknade inte men körde 2 reps åt gånen med ungefär 30sec vila :)
Ryck är så otroligt jävla kul, inte att köra högreppare i dock men älskar att köra mina 2or :) Hoppas alla haft en lika bra kväll som mig! Nu ska jag sova med höga drömmar om morgondagens mark :D

Glömde skriva shurgs, körde pyramid här upp till 90kg för att se hur mycket jag orakde :)

Brimon
2014-04-03, 16:42
Böj och ryck dag!

pyramid upp till 80kg i böj

2x3 80kg 5x80kg (ska köra frontböj imorgonbitti så sparade kraft!)

Ryck teknik 20 och 30kg, testade även några på 40kg, gick faktsikt förvåandevevärt bra på 40kg! tekniken blir bättre men är fortfarande riktigt kass antagligen :)

Brimon
2014-04-04, 07:16
Frontböj Oxh ryck, morgonpass:

Frontböj 70 2x3 80 1x2 75 1x3

Ryck: en Hel del 20 och 30kg ryck och sen 40kg två reps

Brimon
2014-04-04, 21:01
kvällspass: Mark, Ryggresningar, Biceps (ryck och stöt teknik)

Mark: pyramid upp till 120 (gick bra, körde strikta med ryggen! var tungt som fan dock)

Ryggresningar: okände vikt 3 set och så många reps jag kunde men aldrig mer än 10.

Bicepscurl 3x10 16kg.

Ryck pyramid upp till 45kg (halvfail)

stöt 40kg och många jävla ettor!

Skönt pass, inte det tyngsta men helt klart det roligtaste än så länge denna vecka!

Brimon
2014-04-05, 14:46
morgonpass: Bröst, Triceps (stöt och ryck)

bänk 2 PÅ 75.

Hantelpress 3x5 27,5!! (PB!)

hantelpress lutande uppåt 20kg 3x12
¨
smalbänk 40kg

tricepspushdowns.

Trevligt pass och ikväll ska jag köra böj och lite rugg :)

Brimon
2014-04-05, 21:21
Böj och lite lats

Böj: 2x3 60kg 2x2 80kg 1x2 85kg 1x3 95kg!!! (PB, Men den satt fan lätt änsdå, inte nära fail med andra ord.) 2x2 80kg

Hantelrodd 3x6 31kg (kunde kört tyngre men men.. var jobbigt ändå)

Chins 1x8 1x4 1x3

lite roddmaskin :)

Brimon
2014-04-06, 21:24
Idag var jag sjukt sliten, vilar nog för lite egentligen... Vet att vila är otroligt viktigt men jag har verkligen ingen lust att sitta hemma, speciellt inte nu när man har för mycket fritid... Haha första gången jag ärligt säger att jag saknar långa skoldagar, då längtade man iaf till något, nu är senaste skoldagen ungefär 1...

Idag körde jag olympiska lyft tekink.

Ryck 2 rep 40kg resten på 30 och stången.

Stöt 2 rep 40KG resten på 30 och stången :)

Inte så långt pass men kom ändå i väg till gymmet idag också :)

Brimon
2014-04-07, 07:57
Som alltid värmde jag upp med teknik i ryck och stöt (ingen var tyngre än 25kg)

Frontböj: 3x40kg 3x60 3x65 3x70 3x75 (allt gick lätt, aldrig nära fail.)

Biceps, inget att skriva vikter på :)


Ganska lätt pass men behöver lite lätta, min kropp skriker vila just nu :/ aja bara att köra på :)

Brimon
2014-04-07, 14:54
Bänk!

1x2 70kg, 1x0 70kg..... 1x2 70kg Smalbänk... 1x4 Hantelpress 30kg.. Bänk 1x0 70kg (fail) 1x2 75 (WTF) 1x15 60kg, 1x12 60kg 1x8 65kg.. 1x5 70kg....


Detta pass var cp och jag grät i 20 minuter... Vafan är felet med mej? Jag är så instabil, mitt psyke är förstört när jag bänkar :( värmer upp ordentligt men ändå är min kropp cp :( Fyfan alltså, jag har tappat så otroligt mycket i bänken..... Vet inte om det här är läsbart men jag skriver fan av mig... Är så sjukt jävla frustrerad och skulle vilja dö :( jävla fitt hor bänk :'(

skipz
2014-04-08, 13:44
Fan sjukt vad du pumpar gym, varje dag eller? :D
Själv känner man sig sliten om jag skulle köra 4 dagar i veckan typ... vanesak antar jag
Angående bänken skulle jag vara glad som fan om jag kunde ta dina vikter, det är väll 1x din kroppsvikt ungefär va? Det är mitt mål i bänken iaf :)
Kör hårt och grattis till PB i böjen :)

Brimon
2014-04-08, 14:01
Fan sjukt vad du pumpar gym, varje dag eller? :D
Själv känner man sig sliten om jag skulle köra 4 dagar i veckan typ... vanesak antar jag
Angående bänken skulle jag vara glad som fan om jag kunde ta dina vikter, det är väll 1x din kroppsvikt ungefär va? Det är mitt mål i bänken iaf :)
Kör hårt och grattis till PB i böjen :)

Mjo just nu kör jag varje dag men det är också en hel del teknik jag kör! hade jag kört fullt ut varje pass så hade jag nog gått in i väggen ;)

Bänken är ungefär 10kg mer än min egen vikt men problemet är att jag kunde ta det vid januari och att jag inte ökat något alls på en väldigt lång stund. Istället för att öka har jag gått och blivit svagare vilket är väldigt tråkigt eftersom det är bänk jag bryr mig om mest :) Men ska väl vara glad att jag ökar i allt annt eftersom både böj och mark går framåt! Tack för de snälla orden och kötta på!

Brimon
2014-04-08, 20:21
Böj Ryck och Axlar.

Böj: 80x3 85x3 90x3 95x3 100x2 (Där satt mitt förra pb x2!! skönt!! så det är väl nytt pb antar jag :) )

Ryck: 40x1 40x1 40x1 40x1 40x1 42,5x1

overheadsquat: 40x1 40x1 40x1

Klokovpress: 40x3 40x3 40x2 30x3

millitärpress 40x3 30x5 30x5

Bra pass, både ryck och böj gick grymt idag :D

Brimon
2014-04-09, 12:27
Idag gjorde jag något konditions test i skolan... Fan vad det gjorde mig seg och trött så dagens pass gick skit men tar det som en vilodag då ;)

Mark: 90x2 100x2 110x1 (Tungt men borde vart lätt)

Lite latsdrag, Chins och Biceps curls men inget viktigt att nämna.

Brimon
2014-04-10, 21:38
Böj och vila idag! Ska testa maxa bänk imorgon så vilan behövdes idag :)


6x3 (2set var 5rep) 80kg med stopp, inte tungt men som sagt vilar mn orkar inte sitta hemma.

Körde ryck och stöt men jag var så seg i kroppen så de var riktigt dåliga idah!
Godnatt!

Brimon
2014-04-11, 12:23
Bröst idag!!!!!!!!!!!

Bänk 1x65kg (lätt!) 2x70kg (tyngre men gick!) 1x80kg! (tyungt men redan tagit så var inte nöjd än!) 1x82,5 (PB!!! skööönt efter alla skit pass!!!) 1x85!!!!!!!!!!!!!!! (YÄÄÄÄÄS ÄNTLIGEN PB! Känner att 90 Börjar närma sig nu!!!)

70 1x5 (Skön känsla) 70 1X5 med dropset till en 8a på 60!

Hantelpress 23,5 1x8 (lätt så höjde!) 3x5 26kg (sista settet var super tungt!)

Idag var en bra dag och har nu höjt mitt PB med 5kg :D :D :D :D

Edit; Körde Biceps 6 set också :)

skipz
2014-04-11, 13:07
Bra bänkat :D

Brimon
2014-04-11, 14:02
Bra bänkat :D

Tack! Det här passet var bland de bästa jag gjort faktiskt! :) Aldrig vart så här glad:D

Brimon
2014-04-12, 20:25
Idag är jag väldigt långt bort från gymmet, eller klockan är för mycket för att jag ska hinna dit :( Så jag ska ut och springa 3km :/ Hatar att springa men kan inte stå ut med att inte ha tränat idag haha... Kanske blir lite armhävningar och såna där axelhävningar när man står på händer också får se. Skriver nu för jag kommer troligtvis inte ha någon dator senare ikäll :)

Brimon
2014-04-12, 21:22
Okej, det blev att springa 5km, gick faktiskt lätt!! så spurtade sista 100m... Nu ligger jag död och vill spy blod! haha det var årets konditionspass! :D hehe

Brimon
2014-04-13, 18:15
Axlar och lite lats!

Millitärpress 20kg 1x12 40kg 1x3 40kg 1x3 40 2x5 42,5 3x5 :) (pb tror jag :))

Klokovpress 42,5 3x2 (satan vad äckligt tungt det är)

Snatches (totalfail, seg var jag..)

Chins 3x10 2x8

Här behövde jag dra :/ aja bra pass :) förutom ryck :/ aja imorgon börjar jag följa bänkchemat smolov jr, så får vi se hur bra det är för mig ;)

Brimon
2014-04-14, 09:29
Bänk och lite triceps!

Bänkpress 60kg 6x6 (Det gick lätt föruto att mitt finger är svulelt :( Har naveltrång och det var mestadels därför jag inte kunde köra så mycket, hade bänken vart lite tyngre vikter så hade det inte gått :( )

Triceps pushdows: siffra 15 eller något och 5set 12 reps på varje :)

passtet var jätte lätt och det är bara i fingret jag har ont :( Ska testa lite lätt vöj ikväll också :)

Igor
2014-04-14, 19:37
Ser lovande ut! Kör hårt :-)

Brimon
2014-04-14, 21:36
Ser lovande ut! Kör hårt :-)

Tack så mycket, men den dagen jag tar vad du tar så kan jag dö lycklig.

Böj pass!

knäböj 80 3x3 90 4x3 80 1x3 60 1x6 (inte så tungt men fan vad jag är sliten :( )

Imorgon kör jag nog tyvärr en vilodag, tror inte min kropp skulle må bra av att köra imorgon men vem vet kanske blir lite teknik ändå :)

Brimon
2014-04-15, 21:46
Råkade bli ett lätt pass ändå.

Ryck: 45kg 5x1, hyfsat bra. (gick lätt) 47,5 psykisk spärr... :( sen en miljon på både 30kg och stången :) Helvete vad det brände skönt i trapsen :D

mark upp till 100kg teknik... (usch vad dålig jag är, får ont av mark :( fast det är lätta vikter... )

lite rodd och latsdrag :)

Inte det tyngsta passet men körde mest för att det är kul och för att jag behöver bättre trknik (mycket bättre teknik...)

Brimon
2014-04-16, 09:32
Bänkpress: 7x5 65kg (tungt men aldrig nära fail. Hur fan ska jag klara detta på 72,5 om tvp veckor? :( )

Ryck: upp till 42,5kg.

Klokovpress: 42,5x2 4x2 40kg 2x10 30kg.

millitärpress: 40kg 1x3 3x8 30kg.

Lite stöt teknik också :)

Brimon
2014-04-17, 07:15
Glömde skriva gårdagens böj så skriver den nu.

Böj upp till 102,5x3 (pb tror jag!)

Massa teknik, ryck pch stöt i ungefär en timme, fick även tips av en polares farsa så nu känns stöten mycket bättre! Skriver detta från mobilen så orkar inte skriva ner några vikter :)

Brimon
2014-04-17, 14:30
Isag var det bara teknik ryck och stöt!

Var bra och kändes bra! Ibland är det faktiskt skönt att bara stå och nöta teknik :)

skipz
2014-04-17, 17:33
Låter intressant med dagar för teknik, kanske ska testa det någon dag. Vad kör du för vikter då jämfört med dina vanliga träningsvikter?

Brimon
2014-04-17, 21:28
Låter intressant med dagar för teknik, kanske ska testa det någon dag. Vad kör du för vikter då jämfört med dina vanliga träningsvikter? Jag brukar köra lågt, beror dock på övningen och hur det känns. Men jag brukar köra ganska få reps och verkligen fokusera på att alla går så bra rörelsebana som möjligt. Vikten baserar jag när jag kommer dit, trappar liksom upp tills jag känner att det är tillräckligt tungt för att det ska kännas normalt men ändå lätt nog för att jag absolut inte ska ha några problem :)

Min teknik i Marklyft, Knäböj (här behövs det inte lika mycket dock), Ryck och Stöt är riktigt usel om man jämför med många övningar. Så då gillar jag att gå till gymmet och försöka bli bra, speciellt i mark för där är jag verkligen extremt dålig :/

Brimon
2014-04-18, 23:19
Bänkdag!

8x4 80% dvs 67,5kg :) Inga problem! alla gick!

Brimon
2014-04-19, 15:07
Bänkpress: 10x3 70kg (helvete vad lätt det gick!)'

klokovpress: 37,5kgx8 35x6 30x12

millitärpress: 35kg 2x5 30kg 1x10

Är inte hemma och kör på ett hemmagym så det lär bli lite böj idag också ;D

Brimon
2014-04-20, 18:39
Knäböj och rygg!

Detta skrivs i all hast och äe ej detaljerat

Böj 75x5 80x5 90 3x5

Brimon
2014-04-22, 06:20
Gårdagens pass:

Bänkpress 6x6 65kg (lätt)
Lite axlar också :)

Har knte vart hemma så träningen blev lite lidande :/

Brimon
2014-04-22, 21:08
Knäböj: 80x5, 5x5 85, 3x5 90kg (inte så tungt men helt klart förjävla jobbigt!)

Benpress: ingen aning om vikt 3x12

Vadpresd ingen aning pm vikten men maxxade maskinen lätt Oxh många rep så kändes onödigt :/

Haha idag fixk jag frågan pm jag fortfarande gymmar pga att jag tydligen såg mindre ut :( den tog hårt så får väl köra mer volym antar jag :/ haha aja sov gott folket :)

Brimon
2014-04-23, 13:39
Bänkpress: 7x5 70kg (wtf vad lätt det var!!! Sjukt förvånad och sjukt glad :) )

Millitäress: 2x2 45kg (här var det tyngt så innåthelvete!)

Militärpress 2x6 40kg (lättare men måste få starkare axlar!)

Klokovpress 2x1 40kg (mest för att jag gillar övningen)


Smolov jr är fan sjukt bra för att öka i bänk, hoppas att maxningar om två veckor blir bra!

skipz
2014-04-23, 15:45
två sista passen ser riktigt bra ut!

Brimon
2014-04-24, 21:00
Idag gick själva gymmandet grymt!!! bästa passet på länge fast det mestadels var teknik och även lite sura tanter på sitt hörn.

Mark upp till 120 lätta kg :D sjukt bra det gick där! aldrig känts så här bra! :D borde fan maxat idag egentligen... Nu till hur passet såg ut.

Chins 1x14 1x8 1x6 1x5 (uppvärming och tungt.)

marklyft 1x5 80kg 1x5 90kg 1x5 100kg 1x5 110 1x1 120kg (skönt och kul!)

Ryck i över en timme ren teknik! men körde 1x3 50kg aldrig klarat det förut!

Körde också teknik för stöt oclika delar i ungefär 30 min! känns som att det är lättare när jag delar upp övningen när det är teknik. Tex 10min frivändingar osv osv..

Shrugs 3x12 70 eller 80kg.

Blev också tillsagd att jag behöver lägga ner vikterna lugnare när jag kör shurgs? vafan det var en decimter och anledningen var att skrivstången skulle gå sönder och grannarna klagar? okej om det hade vart när jag körde ryck men att lägga ner skivstången en decimeter när man kör shrugs är väl en helt annan grej? Roligt att dom inte sa till några stora killar som både lät högre och släppte tyngre vikter men sa till mig... aja förutom det så var väl passet bra! Sov gott alla fina läsare!

Brimon
2014-04-25, 05:39
Sov inte på hela natten så fixk köra ett morgonpass så jag kan ta det lugnt hela dagen sen!

Bänkpress 8x4 72,5kg (hur kunde det vara så lätt som det var?)

Ryck 40kg 20min 1or stöt 20 min 40kg 1or.

Älskar att min bänk börjat öka igen :D

Brimon
2014-04-26, 22:08
Idag lyckades jag med något som jag trodde/var helt säkert på att jag skulle faila på.. :D

10x3 77,5kg! (PB) Fan vad skönt att det gick, dessutom med dålig sömn och mage som var konstig. Käkat alldelses för mycket och druckit alldeles för mycket kolsyra innan så var uppsvälld :/ men det gick! inte en enda fail :D Nu ska jag sova och drömma vackra drömmar om dagen då jag lyckas med 1x100. Sovgott!

Brimon
2014-04-27, 19:24
Idag var ett pass för tunga stötar och ryck. Eller tungt för mig men inte för någon Annan.

Ryck 45kg som mest, många ettor!

Stöt 55kg som mest, körde även push pressar här.

Kanske inte ser ut som mycket men var fakriskt på gymmet ovanligt länge, dock så var det väldigt enformigt pass. Aja tur att det är de roligaste lyften att köra! :)

Brimon
2014-04-28, 08:25
Morgonpass:

6x6 70kg bänkpress, lätt! Varför gick det så lätt? Fan vad glad jag blir! :D

Teknik ryck och stöt.

Ska nog köra böj ikväll :)

Brimon
2014-04-28, 21:04
Kvällspassen är inte värt att nämna men teknik och böj upp Hill 80kg :)

Diomedea exulans
2014-04-28, 21:10
Böj up hill = böj i uppförsbacke?

Brimon
2014-04-29, 11:50
Böj up hill = böj i uppförsbacke?

Hahaha upp till* haha men det låter som en tung övning faktiskt ;) skriver mycket från mobilen så blir lätt fel :/

Brimon
2014-04-30, 06:24
Gårdagenspass:

Rygg och biceps

Chins 2x10 1x12 (skönt att jag kan göra några trots viktuppgång)

Latsdrag 3x8 (vet inte ens vikten, men tingt var det!)

Rodd 3x10 60kg (jobbigt, men inte nära gail)

Snart är det dags för bänk igen! :D

Brimon
2014-04-30, 07:51
Bänk!!!

75 7x5 (lätt aldrig nära fail!)

85 1x1 (flög upp)

Här tänkte jag lite dumt men jag testa 90 och den gick upp!!! :D

Brimon
2014-05-01, 21:10
Idag var jag helt ensam på gymmet! Det var oerhört och man fick faktsitk tid att tänka.

Ryck: 30min olika tekniker, även från lådor, om tyngst 1x3 45kg.

Stöt: 30min, hade mest fokus på själva press delen idag.

15 min gångband pga njutning av ensamhet :D Det var allt för idag.

skipz
2014-05-02, 20:59
wow 90 bänk, GJ! :D

Brimon
2014-05-02, 22:32
wow 90 bänk, GJ! :D

Hihi tack :D Hoppas på 92,5kg när jag är utvilad!

Näst sista bänkpasset på detta schemat!

8x4 77,5kg (inte en enda fail här heller :D)

lite biceps curls också.

Imorgon ska det bli kul att se hur 10x3 på 82,5kg går... Min förra maxning var trots allt 85kg.. :D

Brimon
2014-05-03, 12:57
Sista jävla försöket att skiva detta nu... Inget går bra idag som att allt jag skrivit tas bort pga sämsta mobilen.......

Bänkpress (helgetes häxla satövning...)

82,5g 1x2 (-fail) faaaan..)

60kg 1x5 (fail, vilade till och med vafan...)

Millitärpress 1x3 30kg...
Tappade bak vikten, tog bort vikterna och nu sitter jah hemma frustrerad som ett hävla as.... Varför är jag så jävla värdelös ibland för... Faaaaaan...

Brimon
2014-05-04, 15:25
Rygg och Traps.

Chins 1x12 2x6.

Marklyft 1x3 60kg 1x3 80kg 1x3 100kg 1x3 110kg 1x3 115kg 1x1 120kg (marken var inge rolig idag...)

Skivstångsrodd: 60kg 3x8

Snatches, uipp till 40kg, på 40kg körde jag många reps och set, ska nog öka och ha 45kg snart.

shrugs: 70kg, dropset till 60kg. (körde till fail)


Var ett bra pass idag och gårdagens pass är nu endast ett hemskt minne. Min planering just nu är att köra böj imorgon, vila tisdag ( köra ryck och stöt, lätta vikter) och maxa onsdag! Då ska vi se hur bänken går... Minst 90kg ska upp, helst 92,5-95kg.

Brimon
2014-05-05, 09:00
Böj 1x5 70kg 1x3 75kg 1x3 80kg 2x3 90lg 1x2 95kg 1x2 100kg 1x8 70kg (lagom tungt för att vara på morgonen.)

Ryck 40kg 8x2

Vader 3xfail på någon vikt..

Biceps 3x10 16kg 2x8 13,5kg

Tungt och bra pass!!

Brimon
2014-05-05, 19:37
Klokov press: 40kg 1x8 1x8 1x6 (helvete vad lätt det gickidag!)

pushpress: 5x3 50kg 1x2 60kg

Jerk: 5X3 50kg 1x1 60kg

Ryck böjar (när man har armarna över sig) 40kg 3x3

Detta pass var inte det tyngsta men tungt var det! imorgon ska jag vila och på onsdag är det maxning i bänken!

Brimon
2014-05-07, 10:15
Idag var det perfekta förutsättningar för maxning...

80x0 fail 70x2 (fail.....) 70x10 (ingen fail lätt.....)

Jag hatar mitt jävla fitt hor psyke... Hatar mig skälv... Varför har jag blivit svagar på maxningar???? Jag klarade 2 jävla reps på 82,5??? Aja horliv


Texten är endast illa till mig själv måste skriva av mig hatar livet.

Brimon
2014-05-07, 11:04
70x2 ska vara 75*

Brimon
2014-05-07, 17:22
Kvällspass: något ordäntligt måste väl hända idag :)

Ryck 40kg 5x3

Böj 3x3 80kg 1x3 90kg 1x2 100kg

Millitärpress 35kg 5x5

Stöt 60kg 2x2

Chins 5xfail minst 5

Deffen är inledd och den ska pågå fram tills jag åker utomlands! Ett härligt pass, skriver DEtta i kylan på väg hem så kan vara en del stavfel.

Brimon
2014-05-08, 18:42
Ryck 3x3 30kg 3x3 35kg 5x1 49kf 3x1 42,5kg

Mage 3xfail (vettefan vad övningen heter... usch vad mage var tråkigt haha--)

shrugs 5xfail 70kg (dropset till 50kg)

bicepscurl 13,5kg (vanliga hantlarna var upptaga, körde 5 set och för många reps för att ränka, eller iaf för att jag ska orka räkna, så många var det inte..-.)

lätt pass men orkar inte sitta hemma..

Brimon
2014-05-09, 11:24
Bröst, Rygg och Triceps.

Bänkpress 5x5 70kg (gick lätt, kontrolerade och strikta.) 80kgx1 (lätt, vänta va?) 60kgx14 (körde till fail :))

Hantelpress 23,5kg 1x8 1x7 1x8 (nice att det gick så bra)

Chins 3xfail (måste köra med vikter tycker jag.. vill inte köra fler än 8 iaf, nu kanske jag kör 12-14 första sten...)

Rodd 3x12 55kg

latsdag 3x8, vet inte vikt

smalbänk 3x6 60kg 1x4 65kg. (gick skönt och bra!)

bra pass i överlag, ska köra lite böj ikväll också.

Brimon
2014-05-09, 16:14
Böj pass (bra dag!)

3x3 82,5kg (lätt!!)
1x3 90kg (lätt!)
1x1 100kg (segare)
1x1 105kg (pb!)
1x1 110 (pb!)
1x1 112,5kg (pb! Lätt gick det också, tror jag skulle klara minst 120kg om jag skulle velat!)

Bra dag! Fattar inte hur lätt allt gick, och detta var också andra passet! :D ha en bra fredag alla för det ska jag ha! :D

Brimon
2014-05-10, 15:56
Idag så var det ren och skär teknik övningar, för både ryck och stöt.
Ända jag körde tungt var shrugs Och lite pushpressar, men inget värt att nämna dock. :)

Brimon
2014-05-11, 19:36
Böj

60x5 70x5 80x3 90x3 100x3 105x1 100x3 80x3 (alla var med stopp!)


Ryck 40x8 42,5x5 45x1 (fail andra, så då var jag klar :). )

Skönt pass! Vågen står på 65.

Brimon
2014-05-12, 08:41
Bröst axlar (triceps)

Bänkpress 5x5 72,5kg (skönt! 3 setet var tyngtst!)

Militärpress 5x5 37,5kg (samma här, var sjukt nära fail 3? Men klarade det!)

Sen Hantelpress 5x8 20kg (lagom pump övning))

Sen hann jag inte så mycket mer.. Skolan kallar tyvärr.. Ikväll blir det böj och rygg :)

Brimon
2014-05-12, 17:51
Böj och Rygg.

Böj: 5x60kg 3x80kg 2x90kg 2x95kg 2x100kg 1x105kg 1x107,5kg 3x100kg 3x90kg 2x80kg (inge stopp idag.)

Chins: 5xfail ( som mest 14, minst 5)

Rodd: 1x12 55kg 1x10 60kg 1x8 65kg

Latsdrag 5x8 vikt okänd

Var ett sjukt bra pass, skönt att böjarna blir bättre och bättre! Jag har skött kosten i bra, jag tror nästan att det är närmare att jag ligger för lågt än för högt... Önska jag orkade räkna kalorier haha...

Brimon
2014-05-13, 18:15
Idag kände jag mig sliten så fick bli lite gran bara.

böj 80x3 90 3x3 100 2x2 105 2x2 (väldigt lätt för benen men ryggen hade det tufft.)

Ryck 40kg 10x1 (Tungt sista seten men satan vad tekniken är rolig och svår här... :D )

Shrugs 80kg 1x12 70kg 4x10 (inte mycket att säga.)

Bicepscurls 2x6 16kg 2x10 13,5kg.

Jag körde helt själv idag och det var skönt med lite ensamtid! Dock var böjen läskig eftersom om jag hade fastnat så hade jag haft problem.

Animalisk
2014-05-13, 19:39
Fan vad stark du är brimon, grymt imponerande och det ska bli kul att följa din journal och vara med när du tar 100 i bänken :d

Jag tycker själv att just bänken är svår att öka stadigt i, ena dagen tar man nytt PB sen passet efter är man svag som en höna, tror jag måste börja bänka minst 3/ggr i veckan för att inte tappa i bänken, hur känner du ang bänkstyrka kontra böj t ex?

Brimon
2014-05-13, 19:44
Fan vad stark du är brimon, grymt imponerande och det ska bli kul att följa din journal och vara med när du tar 100 i bänken :d

Jag tycker själv att just bänken är svår att öka stadigt i, ena dagen tar man nytt PB sen passet efter är man svag som en höna, tror jag måste börja bänka minst 3/ggr i veckan för att inte tappa i bänken, hur känner du ang bänkstyrka kontra böj t ex?

Tack! ja att ta 100 i bänk är ett stort mål och den dagen kommer jag bli riktigt lycklig! :D

Bänken känns så instabil, i böj vet jag alltid vad jag tar och vikter går nästan alltid upp även om jag är seg. I bänk så känns det som att allting hänger på dagsformen... Ett dåligt pass så tar jag jätte lite, medans ett bra pass så tar jag mycket mer än vad jag borde. Så jag vill också köra mycket bänk så att jag iaf får ett bra pass i veckan :)

Brimon
2014-05-14, 19:11
Idag paddaldw jag två timmar på förmiddagen, det var fan det jobbigaste jag gjort på länge...

Eftermiddag:

Böj: 80x3 85x2 90x2 95x2 100x2 105x2 107,5 x2 (nice!! Känner att det blir lättare Oxh lättare i böjen!) imorgon blir det kanske frontböj.

Ryck 40kg 5x1 30kg 5x5 (vill bli bättre i böjen :( varför så svårt att öka?:( )

Men en bra dag idag!

Brimon
2014-05-15, 18:55
Idag var en riktigt dålig dag! Om jag ska nämna alla saker som gått dåligt idag så skulle jag nog behöva skriva några A4... Böjen var iaf något som gick bra denna dag... Skolan,
hemmet, allt har vart skit.

Böj: 1x3 80kg 1x3 90kg 1x3 95kg 1x2100kg 1x2 102,5kg 1x4 105kg!! (pb tror jag, gick hyfsat lätt förhållandevis till allat annat idag..)

Bröst och bänk delen av passet behöver inte nämnas, kände att jag skulle faila med målet av passet och hade ingen passare så fick bli ett äkta pump pass... Trodde jag skulle bli gladare av en del högreppare men icke. Då insåg man bara mer hur svag man är haha..

Aja böjen gick iaf bra idag, nu ska jag dricka proteinpulver och och gråta mig till sömns. Godnatt!

Animalisk
2014-05-15, 19:03
Grattis till PB i böjen, ser ut som ett bra böjpass. Bara inse att man inte kan vara på topp jämt och i alla moment hela tiden, nästa pass krossar du :d

Brimon
2014-05-15, 19:08
Tack så mycket! Böj passet var faktiskt bra för att vara mig, jag borde kunna sätta en etta på 120 snart, iaf en bra dag!

Du har rätt alla dagar kan inte vara bra, men man ska vara glad att något gick iaf :)

Brimon
2014-05-16, 14:06
Har kört knäböj idag! Får se om det blri ett lätt ryggpass ikväll eller om det blir på söndag istället. :)

Knäböj: 80kgx3 90kgx2 100kgx2 102,5kgx2 105kgx2 110x2 90kg 3x3, mina ben är fräsham, däremot är ryggen sliten, därför jag är tveksam om jag klarar tyggpasset ikväll. men får se hur det blir :)

Brimon
2014-05-16, 19:12
Sitter och taggar till med lite in klokov we trust här innan träningspasset.l Det blir axlar nu ikväll och rygg biceps imorgon! Känner att min rygg behöver vila. Men nu till saken, borde jag börja med pushpressar eller millitärpressar?

Animalisk
2014-05-16, 20:32
Mastigt böjpass, kör du ryggresningar för ländryggen, det gör jag och det har stärkt mig riktigt bra, dock tog det fart först när jag började köra med viktade ryggresningar. Kör just nu 3x8 med 10kg viktplatta.

Ang pressarna så skulle jag köra militärpress först och sen pushpress eftersom du använder knän och höfter i pushpress så kommer det hjälpa dig när du är trött i armarna efter militärpressarna. Hoppas jag inte missförstod dig ang pressarna :d

Brimon
2014-05-16, 21:18
Mastigt böjpass, kör du ryggresningar för ländryggen, det gör jag och det har stärkt mig riktigt bra, dock tog det fart först när jag började köra med viktade ryggresningar. Kör just nu 3x8 med 10kg viktplatta.

Ang pressarna så skulle jag köra militärpress först och sen pushpress eftersom du använder knän och höfter i pushpress så kommer det hjälpa dig när du är trött i armarna efter militärpressarna. Hoppas jag inte missförstod dig ang pressarna :d

Tack! Jo jag kör det ibland, dock har det minskat nu när jag kört mycket böj, men försöker köra det iaf en gång i veckan. Det tar bra men just nu lägger jag mycket fokus på böjen, plus att jag har hatar där man ligger (själva ställningen) på gymmet där jag är nu.

Du förstod mig precis rätt och jag började med millitärpressarna också. Bra tänkt av dig. :)

Passet:

Ryck 40kg 5x1

Millitärpress: 5x5 40kg (skönt! tungt som fan dock, lätt de tyngsta jag gjort på ett tag.)

Push press: 3or upp till 60kg som högst!

Jerk 1or upp till60kg som högst!

Klokovpress 5x3 40kg (testade även lite med benen här, men de repsen behöver inte nämnas, men fick upp en 50kg hyfsat lätt.)

Smalbänk: upp till 75kg

Tungt pass som fan! men jag gillade, var mycket test på det här passet och mycket teknik men det är kul det också :) Imorgon är det böj och rygg som står på schemat.

Animalisk
2014-05-16, 22:01
Bra pass :thumbup:

Brimon
2014-05-16, 22:17
Bra pass :thumbup:

Tack! axlarna är lagom slitna nu fkatiskt! :D

Brimon
2014-05-17, 12:10
Idag blev det ett bra pass! Fick lite smått pump till och med! Det är nice med tanke på att det är utgång ikväll , då är det alltid lite skönt med ett litet pump aså självförtroendet höjs hehe..

Böj 80kg3x1 90kg2x1 100kg2x1 105kg1x1 100kg1x1 90kg2x1 (litet lätt böj pass!)

Chins 5x10 (pb tror jag, måste börja köra med vikter.)

Rodd: 3x12 (vet ej vikt)

Skivstångs rodd alla möjliga olika set och reps här, testade.

Shrugs: 3x12 70kg 1x20 60kg ()inte finaste tekniken de sista repsen.. men upp gick det iaf.)

Bicepscurls 3x6 16kg 3x10 13,5kg (hihi endast för att få lite pump i biceps också, annars var det tråkigt haha..)

Skönt pass! Nu blir det att äta duscha och sedan försöka hitta några fina kläder! :D

Brimon
2014-05-18, 12:54
Morgonpass:

Böj 80x3 90x3 100x1 105x1 107,5x1 110x2 90 3x3 (skönt pass!)

Vet inte om jag tog ågot pb men alla lyft under 105kg är med stopp :)
Ikväll blir det ett bänkpass! Må det gå bra idag... Bänk är så sjukt påfrestande för psyket. När man tar mindre än vanligt gråter man och när man tar mer än vanligt känner man sig som en gud... aja får se hur det går :)

Brimon
2014-05-18, 18:43
Kvälls pass:

Bänkpress 5x5 75kg (tyngre än vad jag trodde, 77,5kg nästa dock)

Bänkpress 2x2 80kg (förvånadevis lätt!! Dock tungt ändå!)

Bänkpress 1x16 60kg (hehe nice)

Millitärpress 42,5kg 3x3

Pushpressar 45kg 3x3 (var trött här)

Jerk 45kg 2x2 ( teknik och för att testa)

Hantelpress 21kg 1x12 1x8 1x6

Skönt pass!!! Riktigt glad är jag nu! Trots dålig mage så gick det! :D

Animalisk
2014-05-18, 20:27
Bra jobbat, 2 pass på en dag är ju riktigt starkt :d
Extraplus för bänken!

Brimon
2014-05-18, 21:03
Tack! Bänken gick bra idag faktiskt :) på tal om två pass så är det för att jag har sån fritid så då delar jag upp passet som jag ska köra på två. Då kan jah lägga mer fokus på varje basövming :)

Brimon
2014-05-19, 09:03
Morgon böj :D

Böj 3x80 3x90 2x100 1x105 2x110 1x115 (pb!!) 1x120 (jaaaaaaa!!!!!!!? Helvete vad skönt!) böj 3x3 90 med stopp!

Ryck 8x2 40kg

Helvete vad skönt! Och drt var 8mde dagen iraf med böj också! :D älskar böj <3

Brimon
2014-05-19, 19:28
Rygg Traps Biceps

Chins: 1x16 (pb tror jag, aja satsar på 20 i slutet av deff :) 4x8 reps på de andra.

Ltsdrag: 3x12

hantlrodd 3x5 31kg (tungt, men et inte om tekniken var helt rätt)

shrugs 80kg 3x8

bicepscurls 13,5kg 3x8 jätteee strikta

bra pass, dock vill jag att det ska va mindre folk på gymmet så jag kanköra övningarna jag vill.

Brimon
2014-05-20, 14:05
Ryck och böj

8x2 40kg ryck

90 3x3 böj 100x1 105x1 107x2 90 3x1

Tobbey
2014-05-20, 14:06
Bra knäat! Går rycken framåt?

Brimon
2014-05-20, 14:19
Bra knäat! Går rycken framåt?

Tack, fast idag sög böjen... Rycken rör sig inte, höjer jag lite så failar jag oftare än jag lyckas... Kört på 40kg länge nu :/

Tobbey
2014-05-20, 14:53
Tack, fast idag sög böjen... Rycken rör sig inte, höjer jag lite så failar jag oftare än jag lyckas... Kört på 40kg länge nu :/

Böjer du högfrekvent, typ varje dag? Då får du inte hänga läpp för nedsatt prestation vissa dagar, det blir så. Viktigaste är att du är konsistent med frekvensen så blir det bra och stabila ökningar med tiden.

Just ryck är mycket teknik och rörlighet i både över och underkropp. Något att se över är startpositionen om du kör fast, annars så är det bara en massa nötande på lagom svåra vikter som tränar kroppen bäst för att just rycka mer :) Styrkan är nog inte det som stoppar dig från att få upp mer vikt, 70-75kg bör gå med dina nuvarande lyft, kanske lite mer/mindre.

Brimon
2014-05-20, 15:02
Böjer du högfrekvent, typ varje dag? Då får du inte hänga läpp för nedsatt prestation vissa dagar, det blir så. Viktigaste är att du är konsistent med frekvensen så blir det bra och stabila ökningar med tiden.

Just ryck är mycket teknik och rörlighet i både över och underkropp. Något att se över är startpositionen om du kör fast, annars så är det bara en massa nötande på lagom svåra vikter som tränar kroppen bäst för att just rycka mer :) Styrkan är nog inte det som stoppar dig från att få upp mer vikt, 70-75kg bör gå med dina nuvarande lyft, kanske lite mer/mindre.

Jag hänger faktiskt inte läpp, satte Pb igår så antog att det skulle bli tyngre idag haha :D

Mjo ryck är helt klart den roligaste och svåraste övningen. Det är därför jag älskar den för att tekniken är svår. Det är en konst att köra tunga ryck enlig mig.:) men jag hatar att man knte får släppa vikter på mitt gym, det förstör så mucket... Jag failade en gång och tappade 30kg, direkt kom det fram en tjej som ansåg att jag körde för tungt pch måste sänka innan jag har sönder vikterna... Dessutom klagar tydligen grannarna ickså...

Animalisk
2014-05-21, 08:52
Snygga pass Brimon! Ang ryck så kanske du bara behöver få in tekniken ännu mer.

Brimon
2014-05-21, 10:55
Snygga pass Brimon! Ang ryck så kanske du bara behöver få in tekniken ännu mer.

Japp tekniken är svår! Men jag ska bli stark i ryck, först ska jag bara få upp 100kg bänk :)

Snabbt bänk pass:

70x5 72,5x5 75x5 77,5x3 80x2 82,5x1 75x5 60x14

Snabbt och enkelt, ikväll blir det axlar och böj :)

Brimon
2014-05-21, 18:43
Böj Oxh ryck även muscleups

Böj upp till 105 och sen 3or på 90 :)

Ryck 8x2 40kg 3x2 45 (nice!!!!)

Muscle ups X3 för att visa en polare att jag kunde, antar att det var om också :D

Brimon
2014-05-22, 20:46
JAAAAAAAAAAAG ÄLSKAR LIVET! HELVETE VAD JAG ÄLSKAR LIVET!

Ryck: 40kg 3x3 42,5kg 1x1 45kg 1x1 50kg 1x1 52,5kg 1x1 55kg 1x1 57,kg 1x1 60kg 2x1 (HELVETE VAD SKÖNT! YÄÄS! Inte bästa formen, stannade halv vägs men borde inte vara allt för dåligt! framfölraltt grymt för psyket!) 40kg 1x10????????? WTF pb här med.

Millitärpress: 45kgx3 40kgx5 40kgx5

Klokovpress: 40kg 3x1

axlar sidlyft 2kg 5x30

Knäböj 1x25 60kg (pb!)

Ska vila imorgon pga att ag har en dejt också, fan vad livet flyter på helt pltösligt! Lyckan är total. Skiter fan i om formen kanske inte var bäst på ryck men jag skriver detta i glädje! Imorgon ska jag vila och hoppas på att det går bra med bruden. Film laddas snart upp med 60kg ryck. Dålig kvalite och dålig form antar jag. Aja glädjen känns som en drog just nu. Inte vart så här lycklig på evigheter :) Film laddas upp om några minuter.

Edit; hur kägger jag upp video från mobilen?

Animalisk
2014-05-22, 21:31
Grattis till Rycket Klokov jr :d
Lägga upp film på enklast sätt tror jag är att först ladda upp dem på tuben och sen länka till dem.

Ps
Lycka till på dejten imorgon :thumbup:

Brimon
2014-05-22, 21:46
Grattis till Rycket Klokov jr :d
Lägga upp film på enklast sätt tror jag är att först ladda upp dem på tuben och sen länka till dem.

Ps
Lycka till på dejten imorgon :thumbup:

Tack! :D Får försöka fixa det imorgon da. Haha klokov jr, nu får du lugna dej ;)

Ahh hoppas det går bra imorgon faktiskt, tror det skulle hjälpa en aning i mitt liv just nu :D

Brimon
2014-05-23, 18:14
Idag blir det nog inget gym, har varken lust eller ork.. Kanske blir lite gym hemma får se. Ska iaf springa troligtvis. Siktar på 5km men får se. Skriver det här för då känner jag mig iaf lite tvungen till det hehe...

Brimon
2014-05-24, 10:25
Att en helg kan gå från, perfekt till hyfsat ok till helt värdelös på två dagar är ganska nice...

Ryck 30kg (miss skadade biceps och traps, hoppas inte skadan stannar.

Böj 100kg fail! Fick släppa stången från ryggen........

Rodd 50kg 3x12

Skivstångsrodd 40kg 2x5

Chins gjorde för ont...

Aja sen slog jag ganska många slag på en boxnings säck...

Kosten denna helg har vart värdelös... Igår käkade jag en skiva rostbiff, 100g keso och ett päron... Dagen innan det åt jag två frallor och en proteinshake.......
Aja är hungrig som ett as men kan ändå inte äta, helvete vad jag är arg på mig själc just nu... Aja behövde skriva av mig lite, förhoppningsvis så var skadorna lugna pch jag mår bra imorgon...
Behövde skriva av mig lite. Aja man är väl mänsklig tyvärr :/

Brimon
2014-05-25, 21:11
Idag kände jag hur hungrig jag var på gymmet...

Bänk: 1x12 60kg 1x9 70kg 1x3 75kg 1x8 70kg 1x5 70kg 1x12 55kg.

Ryck: 8x2 40kg 4x1 45kg 3x1 50kg.

Brimon
2014-05-26, 08:38
Böj

80x2 90x2 100x1 105x1 110x2 100 3x3

Millitärpress 40 5x5 (som vanligt)

Axlar lyft sidan: 2kg 5x30 (få lite pump och självförtroende)

Börjar må bättre nu, dock äter jag fortfarande såligt, tror dock inte jag kommer ha problem länge med det.

Animalisk
2014-05-26, 10:17
Bra kämpat! Har varit bortrest sedan fredags och ej haft tillgång till nätet.
Ibland är det upp ibland är det ner, huvudsaken är att man tränar trots dålig motivation, kroppen kommer tacka dig i längden :)

Hoppas du får ordning på aptiten *hug*

PureWhey
2014-05-26, 10:22
Skönt att det känns bättre, alla får sämre perioder ibland.

Brimon
2014-05-26, 19:33
Tack för ert stöd grabbar, alltid skönt att se lite trevliga kommentarer i otrevliga tider *hug*

Chins: 1x19

Ryck 40kg 5x2 30kg 3x2 (kom fram en person som frågade om jag höll på med crossfit, jag sa nej. Personen ansåg då att jag borde börja med det pga att mina vikter ändå inte var så höga och tyngdlyftningen borde vänta tills jag blivit starkare :cryout: )

Rodd 50kg 3x10 (strikta men kände ändå inget och alltjag kände var att vilja gå hem till sängen och sova lite..._)

Annan rodd vikt? 3x10


Värdelöst pass och personen som antagligen intre menade något illa förstörde min dag :( Haha men men somamren börjar snart och om 22 dagar så kan jag bli fet lycklig och stark igen. Hlevete vad det suger att gå ner i vikt. Cred till personer som klarar det utan att gå sönder psykiskt.

Brimon
2014-05-27, 17:31
Idag blev ett lätt pass, är sjukt sliten!

Ryck 5x2 40kg 5x1 42,5kg

C&J 1or upp till 60kg.

Böj upp till en 3a på 100kg.

Inte så slitsamt och nu kommer jag sova gott snart förhoppningsvis. Ska bara bli lite mörkare ute :D

Animalisk
2014-05-27, 18:01
Bra pass må jag säga, hoppas du får sova ut ordentligt.

Brimon
2014-05-28, 07:39
Sov ut och nu var det saga för bänk...

70kg 1x1 77x0 75 1x2 (fail) 70x0 fail...

Böj upp till 1a på 100kg..

Brimon
2014-05-29, 17:37
Va? Ett bra pass? :D kul att se att det vänder. Dock har jag börjat äta mer, fortfarande underskott dock. Fan vad jag längtar tills den 19de så vilken kan börja!

Böj: 80x3 90x3 100x2 105x1 100x1 90 3x3

MP: 42,5kg 3x5 (nice!)
Pushpressar med snatch grepp: 5x5 45kg
8x1 40kg snatches
Lyft sidled 7kg 3x12

Skönt pass! Kul att se att axlarna blivit lite starkare!

Brimon
2014-05-30, 11:33
Idag känner jag verkligen hur slitna axlarna är :D Körde ett morgonpass med bara böj.

Böj: 3x80kg (långsamma med stopp) 1x90 (långsam med stopp) 1x95 (långsam med stopp) 1x100 (stopp) 1x105 ( stopp, väldigt kort dock) 3x100 3x3 90kg

Skön start på dagen! :D Ikväll blir det rygg och ryck. :D

Brimon
2014-05-30, 16:30
IDag var fan en bra dag! Kommentarer om att jag blivit brun, BF testads och jag ligger på mellan 12-13% Tror jag ska stanna av deffen nu.

Ryck 40kg 8x1

Chins 1x19 (fan ville ha 20..)

Latsdrag 3x12

Rodd 2x8 (tog för mycket på axlarna)

Chins 1x12 1x10 1x8.

Skönt pass, känner lika mycket i lats som biceps. Dock måste ja säga att axlarna sabbade mycket. :/ men det är väl bra för då dödades dem igår. :)

Animalisk
2014-05-30, 19:48
Hallå där kul att det går bra, bjuder du på en formbild sen? :)
Feta chins :thumbup:

Brimon
2014-05-30, 19:49
Hallå där kul att det går bra, bjuder du på en formbild sen? :)
Feta chins :thumbup:

Jag kan ta en formbild imorgon efter passet :)e

Animalisk
2014-05-30, 19:53
Jag kan ta en formbild imorgon efter passet :)e

Sablar vilket snabbt svar, vad ska du köra imorgon då?
Själv tror jag att jag ska testa PB i knäböj imorgon.

Brimon
2014-05-30, 19:55
Sablar vilket snabbt svar, vad ska du köra imorgon då?
Själv tror jag att jag ska testa PB i knäböj imorgon.

Haha kollade precis in ;) härligt! Vad tror du att du tar? Ryck shrugs och böj ska Jag nog köra. :)

Animalisk
2014-05-30, 20:12
Haha kollade precis in ;) härligt! Vad tror du att du tar? Ryck shrugs och böj ska Jag nog köra. :)

Funderar på att överdriva och testa 120kg, nuvarande PB är 105 :)

Brimon
2014-05-30, 20:13
Funderar på att överdriva och testa 120kg, nuvarande PB är 105 :)

Tror du har minst 115 iaf, 120 borde gå. Bara du är taggad till 1000 och sover gott så ska det nog gå upp!

Animalisk
2014-05-30, 20:16
Tror du har minst 115 iaf, 120 borde gå. Bara du är taggad till 1000 och sover gott så ska det nog gå upp!

Ok, Sov Gott! :d

Brimon
2014-05-30, 20:18
Ok, Sov Gott! :d

Detsamma! Dröm vackra drömmar om hur lätt 120 flyger upp! *flex*

Brimon
2014-05-31, 10:20
Böj pass, Blir nog bänk ikväll :)

70x3 80x3 90x3 100x2 105x2 90 3x3 (måste börja köra tyngre men vågar inte, hehe folk blir så sura när man tappar vikter :/ )

Brimon
2014-05-31, 18:50
Helvete vad bra det gick idag! :D Sjukt kul att träna dagar som denna!

Ryck 30x2 40 3x2 42,5 1x1 45 1x1 50 3x1 40 5x1 (skönt och bra start)

Bänkpress: 60kgx5 70kgx5 72,5kgx5 75kgx5 77,5kgx5 (pb) 80kgx5 (wtf pb! trodde aldrig det skulle gå :D ) 82,5x2 (knappt någon vila, fick stressa) 60kgx14 (skönt pump)

Helvete vad bra pass :D ska försöka lägga upp lite bilder nu :)

Brimon
2014-05-31, 19:02
Här är formbilder hehe några är dpliga några är bra.

Animalisk
2014-05-31, 20:41
Fan vad bra kört idag :hbang:
Fina formbilder också, riktigt snygg rygg!

Brimon
2014-05-31, 20:52
Fan vad bra kört idag :hbang:
Fina formbilder också, riktigt snygg rygg!

Tack! Ryggen måste väl vara min finaste muskelgrupp men ändå svagaste. Dock känns det som att brösten ser bättre ut i verkligheten samtidigt som ryggen ser värre ut i verkligheten. Men idag var en bra dag! :D

Brimon
2014-06-01, 11:47
Idag blev ett lätt pass, eller tunt böj pass men annars så var det inte så slitsamt för kroppen.

Böj:

70x2 80x2 90x3 95x2 100x2 110x2 (hehe råka räkna fel, skulle köra 105, men det gick lätt så... men mpåste börja köra tyngre böjar oc sluta vara feg.,) 115x2 (förvånandevärt lätt fatkiskt, men fortfarande riktigt jävla tungt.)

Stopp böj 90 3x3.

Bicepscurls: 16kg 3x8 13,5kg 3x10 (tråkigt men men)

Skönt pass och böjarna gick bra idag! Hela kroppen känner av att jag äter mer nu igen :) Får se om jag helt enkelt börjar gå på överskott innan min utlandsresa och satsar på att bli lite större istället för smalare hehe.

Brimon
2014-06-02, 07:34
Böj och vader!

Böj: 80kgx2 90kgx1 100kgx1 105kgx1 110kgx1 115kgx1 117,5kgx1 100kg 3x3 (tror jag maxar mer än 120kg nu!)

Vadares 3xfail

Brimon
2014-06-02, 20:17
Början på smolov jr i millitärpress så var maxning idag!

Millitärpress maxining 47,5kg :( :( Hur svag är jag inte i axlar? :(

6x6 32,5kg.

Smalbänk: 3x70kg 2x75kg 1x80kg 3x37 70kg 1x4 70kg (Pb med 80kg i smalbänk)

Bra pass trots mina svaga axlar.

hoffmetal
2014-06-03, 13:26
Början på smolov jr i millitärpress så var maxning idag!

Millitärpress maxining 47,5kg :( :( Hur svag är jag inte i axlar? :(

6x6 32,5kg.

Smalbänk: 3x70kg 2x75kg 1x80kg 3x37 70kg 1x4 70kg (Pb med 80kg i smalbänk)

Bra pass trots mina svaga axlar.

Det tar tid att öka i militärpress. Det kommer gå. Tålamod bara ;)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Brimon
2014-06-03, 14:19
Det tar tid att öka i militärpress. Det kommer gå. Tålamod bara ;)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

För lång tid :( Nej men har legat still så länge nu i millitärpress :/ Lite ökningar borde jag väl få haha.

Brimon
2014-06-03, 18:52
Fotbollsturnering idag. Blev krig och fick ont i vänsterbenet och hela överkroppen :( Nej kanske inte krig men riktigt fult spel och lagom mycket brottning...

Böj upp till 100kg.

Rygg övningar inget värt och nämna eftersom det bara var högreppare och teknik för stångrodd.

hoffmetal
2014-06-03, 18:56
För lång tid :( Nej men har legat still så länge nu i millitärpress :/ Lite ökningar borde jag väl få haha.

Hur länge har du kört övningen? Själv har det tagit ett år att komma upp till 70 kg.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Brimon
2014-06-03, 19:12
Hur länge har du kört övningen? Själv har det tagit ett år att komma upp till 70 kg.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

1,5år har jag kört den... haha så illa. Jag ökar verkligen inte i millitärpress eller shrugs.

hoffmetal
2014-06-03, 19:13
1,5år har jag kört den... haha så illa. Jag ökar verkligen inte i millitärpress eller shrugs.

Dom e svåra att öka i. Bara att inse det haha :)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Brimon
2014-06-03, 19:16
Dom e svåra att öka i. Bara att inse det haha :)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Japp sanningen är hård ibland :)

Brimon
2014-06-04, 21:05
Idag var fortsätnning på smolv i mp.

Böj 3x5 90kg.

Bänkpress: 1x5 60kg 1x5 70kg 1x5 75kg 1x3 80kg 1x10 70kg 1x15 60kg

MP: 7x5 35kg ( körde efter bänk för jag visste att det skulle gå hyfsat så lätt)

Hantelpress sne: 2x12 21kg 1x5 26kg

Hantelpress 3x7 21kg

Bänkpress 1x30 30kg 2 armhävningar.

Bra pass för självförtroende, för imorgon är det skolavsltning och då är det fest! Då behövs självförtroende hehe.

Brimon
2014-06-05, 12:45
Ryck: 8x1 40kg 2x1 45kg

Böj: upp till en 1a på 115kg

Shrugs: 3x12 70kg

Om det blir träning imorgon är jag tveksam om men jag får se :D

Brimon
2014-06-06, 13:05
Dagens pass gick bra trots att jah sov få timmar och fick i mig en stor mängd alkohol igår :)

Knäböj: en etta till 100kg.

Millitärpress 8x4 37,5kg

Alla mål med dagen är nu avklarade skönt nog :)

Animalisk
2014-06-06, 21:15
Starkt att köra på trots party kvällen innan :d

Brimon
2014-06-06, 21:58
Starkt att köra på trots party kvällen innan :d

Haha ända som var jobbigt var böjen. Magen ville inte funka idag hehe... Men hag blir inte så bakis lyckligtvis. Vissa dör ju nästan dagen efter. Jag drack ca 70cl vodka och några öl, deckade nästan och mår ändå hyfsat bra idag :D

Brimon
2014-06-07, 19:27
Böj upp till 105kg

Mp 10x3 40kg

Bänk upp till 80x2

Hantelpress: 5x12 21kg

Kroppsvikt: 62kg

Brimon
2014-06-08, 16:29
Böj upp till 110kg

Mark upp till 120kg (kom in personer sen så vågade inte köra, man måste gå ner jätte långsamt på gymmet... Och det har jag inte lust med)

Chins: 1x20 (jaaaaaaa fuck vad skönt!!!! Yäääz!)

Skivstångsrodd: 3x5 60kg

Chins 1x12 (långsamma strikta) 1x10 1x8 1x6

Roddmaskin 3x12

Bicepscurl 3x12 13,5kg

Skönt pass :)

Animalisk
2014-06-08, 17:45
Bra köttat senaste dagarna :thumbup:

Brimon
2014-06-08, 17:57
Bra köttat senaste dagarna :thumbup:

Tack :D träningen går framåt nu, det är skönt :)

Brimon
2014-06-09, 18:24
Sliten så böjen blev lätt idag!

MP: 37,5 6x6 (hyfsat lätt)

Böj upp till 3a på 80kg

Shrugs: 2x12 60kg 2x12 70lg 2x12 75kg

Smalbänk 1x12 50kg 2x5 65kg 2x5 60kg

Snabbt pass men vill hinna bada innan det blir för kallt :D ha en bra kväll alla :)

Brimon
2014-06-10, 13:15
Idag blev det vilodag :( Skar upp foten igår så kan inte stödja mig allt för mycket... Eftersom det skulle vart böj idag så blir det helt enkelt att vila.

hoffmetal
2014-06-10, 13:19
Idag blev det vilodag :( Skar upp foten igår så kan inte stödja mig allt för mycket... Eftersom det skulle vart böj idag så blir det helt enkelt att vila.

Fan hände?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Brimon
2014-06-10, 14:51
Fan hände?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Skulle visa hur man klättrar över ett stängsel, tyvärr gick det inte så bra hehe. Men så farligt är det inte, förhoppningsvis så kan jag böja om två dagar :)

Brimon
2014-06-11, 15:36
Idag gick allt bra, förutom militärpressarna och min fot.

Mp 7x5 40kg (tungt och fick ont i högerfot! Men gick gjorde det!)

Bänkpress: 5x5 70kg 1x6 70kg (ganska lätt men hade ingen passare)

Hantelpress lutande: 5x8 21kg (höjer nästa)

Förhoppningsvis klarar foten böj imorgon men är inte säker, annars är det rygg på schemat :)

Animalisk
2014-06-11, 16:11
Tejpa foten med silvertejp så kan du böja :hbang:

Bra pass annars, man kan ju inte köra tungt varje gång? Har du kört overhead squat någon gång, du som kör lite tyngdlyftning borde väl ha gjort det.

Har testat med stången en gång, fan vad vingligt det var men jag tror det är en bra övning för balans och bålstabilitet. Vill bara köra böjar för underkroppen haha. :Virro

Brimon
2014-06-11, 16:32
Tejpa foten med silvertejp så kan du böja :hbang:

Bra pass annars, man kan ju inte köra tungt varje gång? Har du kört overhead squat någon gång, du som kör lite tyngdlyftning borde väl ha gjort det.

Har testat med stången en gång, fan vad vingligt det var men jag tror det är en bra övning för balans och bålstabilitet. Vill bara köra böjar för underkroppen haha. :Virro

haha aa brukar köra det ibland tillsamans med ryck, tror jag kört 65kg i overhead squat :D Rolig men svår övning. Vill maxa i det någon gång :D

Brimon
2014-06-12, 13:56
Idag var det ett grymt pass! Rygg och Biceps kördes :)

Chins: 1x14 1x12 1x10 1x8 1x6 1x4

Skivstångsrodd: 3x10 50kg

Latsdrag: 3x12

Roddmaskin: 3x12 1x20

Bicepscurls 6x12

Brimon
2014-06-13, 17:52
8x4 42,5kg millitärpress: inge fail men riktigt tungt!
Imorgon blir det 10x3 45kg (2,5kg ifrån mitt Max :( ) men borde gå :) ska köra bänk och testa böj imorgon också :) inget stort pass idag men men. Ska man följa ett schema så ska man :D

Brimon
2014-06-14, 21:49
MP 10x3 45kg: Ingen fail men fyfan vad tungt!

Bänkpress: 1x5 60kg 2x4 70kg 1x12 60kg 1x10kg 1x20 40kg

Passet tog lång tid även fast det var få övningar men fan vad tungt det var! :D Ha en bra kväll allihoppa.

Brimon
2014-06-15, 14:53
Böj och Ryck dag :D

Böjen var otroligt konstig idag, ingenting i hela kroppen fattade vad den gjorde.

Böj: 3x80kg 3x90kg 1x100kg 1x05kg 3x5 80kg

Ryck: 40kg 10x1 (Tekniken var grym idag!! :D)

Blir väldigt få övningar per pass just nu känner jag, men det blir lätt så när jag lägger allt fokus på att öka i MP :)

Animalisk
2014-06-15, 16:15
Bra köttat här inne :thumbup:

Ja, ibland är böjen helskum, numera värmer jag alltid upp med knäböj utan vikt följt av några rep med bara stången, då fattar kroppen vad som är på gång :d

hoffmetal
2014-06-15, 16:45
Böj och Ryck dag :D

Böjen var otroligt konstig idag, ingenting i hela kroppen fattade vad den gjorde.

Böj: 3x80kg 3x90kg 1x100kg 1x05kg 3x5 80kg

Ryck: 40kg 10x1 (Tekniken var grym idag!! :D)

Blir väldigt få övningar per pass just nu känner jag, men det blir lätt så när jag lägger allt fokus på att öka i MP :)
Du kanske skulle börja köra en övning per pass för att maximera utvecklingen? Köra: Måndag-böj, tisdag-bänk, onsdag-mark, torsdag-militärpress, fredag-rodd. 20 set per pass/övning. Lite wendler stuket typ. Nåt att tänka på :)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Brimon
2014-06-15, 17:20
Du kanske skulle börja köra en övning per pass för att maximera utvecklingen? Köra: Måndag-böj, tisdag-bänk, onsdag-mark, torsdag-militärpress, fredag-rodd. 20 set per pass/övning. Lite wendler stuket typ. Nåt att tänka på :)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Det är så det brukar se ut, förutom att böj körs ofta. Men millitärpress hamnade efter så nu kör jag Smolov jr för millitärpressen :) men tack för tipset!

Brimon
2014-06-15, 17:21
Bra köttat här inne :thumbup:

Ja, ibland är böjen helskum, numera värmer jag alltid upp med knäböj utan vikt följt av några rep med bara stången, då fattar kroppen vad som är på gång :d

Känns som man behöver böja ofta för teknikens skull :p

Brimon
2014-06-16, 21:03
3 dagar till en vecka full med alkohol, brudar och värme! :D Sä träningen kommer nog inte bli av då :/ möjligtvis lite. Idag var det millitärpress och ryck.

Mp: 6x6 40kg (lätt)

ryck 12x1 40kg (tekniken blir bättre!)

På onsdag kväll så kör jag nog ett rejält helkroppspass och imorgon så kör jag nog bara teknik :)

Brimon
2014-06-17, 11:23
Böj upp till 105kg

Ryckteknik

Idag var det mest för att göra något kul :) imorgon blir det nog ett stort helkroppspass, med en massa roliga övningar :D

Brimon
2014-06-18, 20:12
Imorgon drar jag till Turkiet, så idag körde jag igenom hela kroppen! Alla övningar var i princip pumpinriktade så jag vet inte om det är värt att skriva ner. Räknade inte reps eller vikter för den delen heller.

1a på 85kg bänkpress var väl allt av värde.

Jag kommer knte uppdatera journalen även om jag skulle köra något pass där nere utan nästa gång jag uppdaterar här är nästa lördag troligtvis :) ha det gött alltsammans för det ska jag ha! :D

Animalisk
2014-06-19, 18:21
Ha det så jäkla kul i turkiet.
:)

Brimon
2014-06-27, 18:50
Efter att ha sovit hela dagen och druckit alkohol konstant i 7 dagar ska jag nu träna igen :D Jag har nog gått ner i vikt eftersom att magrutorna är tydligare men förhoppningsvis är jag inte svagare. Alla vet ju att man blir stark av alkohol, ellerhur? ;) Nej men även fast min supa resa inte är bra för gymmet är jag en bra mycket lyckligare person nu! :)

Animalisk
2014-06-27, 19:01
Välkommen hem, hoppas du hade det bra och att det blir många PB i gymmet under sommaren :d

Brimon
2014-06-27, 21:06
Tack! Jo ska upp till 100kg i bänk som mål! Ska gå upp i vikt också. Det blir nog bra :)

Bänkpress 1x5. 60kg 1x5 65kg 1x5 70kg 4x5 72,5kg

Lite ryck Oxh lite hantlprss, bra mjukstart :)

Brimon
2014-06-29, 13:33
Förkyld så tog det lugnt idag, lång vila och ganska lätta vikter.

Marklyft 70x3 + 3 shrugs (efter varje rep), 80x3 + 3 shrugs(efter varje rep) 90x3 + 1shrug efter varje rep 102,5x3 + 1 shrug efter varje rep.

shrugs: 80 3x10

chins 3x10

rodd: 1x10 50kg 1x10 55kg 1x10 65kg

ganska roligt med markshrugssen eller vad de heter faktiskt, Måste bättra på min rygg nu! :)

Brimon
2014-06-30, 17:53
Bänk och Böj

Böj 5x5 85kg tyngre än vad det borde va, men det gick.

Bänk 6x6 62,5kg 1x10 62,5kg. som vanligt i smolov jr så går första veckan lätt :D

Brimon
2014-07-01, 19:10
Ryck, Mark, Traps och lite lats.

Ryck: 40 8x1 45 5x1 50x0 (förvånande men ändå för seg, ingen explosivitet)

Mark 1x5 80kg 1x5 90kg 3x3 100kg (väldigt lätt, men vill brja lågt för marken.)

Shrugs: 1x20 60kg 1x12 70kg 1x5 80kg.

Chins 1x15 1x12 1x12 1x10 1x8 1x7 1x6 (för många hehe)

Bra pass, nu blir det att äta mycket och tagga för bänken imorgon! :D

Edit, ingen ordning på något, skriver på mobilen -.-'

Animalisk
2014-07-01, 19:29
Bra pass!

Brimon
2014-07-01, 19:34
Bra pass!

Tack! :D

Brimon
2014-07-02, 18:01
Bänkpress: 7x5 67,5kg, tungt men gick

Böj:5x5 87,5kg

Tungt pass och mycket vila! Fyfan vad tungt det var!

Animalisk
2014-07-02, 20:30
Bänkpress: 7x5 67,5kg, tungt men gick

Böj:5x5 87,5kg

Tungt pass och mycket vila! Fyfan vad tungt det var!

Bra pass.

Brimon
2014-07-03, 12:50
Bra pass.

Ganska Få övningar, men tungt var det!

Idag så blev det ryck och stöt träning, eller skulle blivit... Mina ben var alldeles för trötta :/ så jag körde shrugs och biceps och sedan teknik för ryck mef en pinne. Onte så mycket att skriva ner :)

Brimon
2014-07-04, 21:17
Failade idag, försökte mig inte ens på böjen, allt var bara dåligt, mycket anbant i huvudet dock. Tror jag ska ge smolov ett försök senare när hjärnan är i form och kroppen för den delen. Tror jag ska börja med lite 5x5 i bänk, fast börja lågt, typ 50kg eller något. Då slipper jag failade kommande veckor. För en fail sliter fan hårt på mitt psyke ny, var gråtfärdig innan och nu är jag ännu mer haha... Vet inte om detta är läsbart eller inte men vill bara skriva av lite. Aggresivt klickande på tangenter lättar iaf trycket lite... Men men livet kan inte alltid vara bra, och vem är jag att klaga egentligen... Godnatt folket.

Brimon
2014-07-05, 19:47
Idag var det yck stöt och lite rugg på schemat, skriver inte ner något idag heller, är inte viktigta vikter och sen har jag ingen lust. Imorgon blir det dock ändrade planer, då ska det skrivas ner igen, godnatt :)

Brimon
2014-07-06, 19:38
Ryck: 40 5x1 45 3x1
Stöt: 405x1 505x1 60 5x1 65 3x1

Var vilodag men teknik skadar inte :) imorgon blir det bänk, böj och annat smått och gott :)

Animalisk
2014-07-06, 20:47
Ryck: 40 5x1 45 3x1
Stöt: 405x1 505x1 60 5x1 65 3x1

Var vilodag men teknik skadar inte :) imorgon blir det bänk, böj och annat smått och gott :)

Teknikträning kan man nog inte få för mycket av, ser fram emot morgondagens rapport. :)

Brimon
2014-07-06, 22:18
Teknikträning kan man nog inte få för mycket av, ser fram emot morgondagens rapport. :)

Antagligen inte :D imorgon ska jag nog köra böj på morgonen och bänk kväll :)

Brimon
2014-07-07, 08:34
Morgonpass böj:


1or upp till 105kg.

4x2 90kg

Lite frivändningar på 20kg :)

Ikväll blir det bänk, stoppböj till och med :)

Brimon
2014-07-07, 21:50
Bröst! Kvällspass:

Bänk (stopp) 5x5 60kg (var frusen och stel så tyngre än det borde men aldrig tungt som i nära fail.) 2x10 vanlig bänk 60kg.

Hantelpress sne: 6x8 26kg

Flyes: 3x12

Bra pump pass för självförtroenteds skull, nu ska jag sova och ställa klockan på 09:00 och köra böj 09:30 :D Godnatt.

Animalisk
2014-07-07, 22:01
Fina pass idag. :thumbup: