handdator

Visa fullständig version : Kittlas i mandomen vid stående tricepspress?


Patriarch K
2014-01-19, 18:06
Jag har inte tränat på kanske 2 år nu, men har köpt ett kort igen nyligen och dragit igång för att återfå det jag hade tidigare.
Jag har kört 3st tricepspass sedan jag köpte kortet och varje gång har jag råkat ut för något riktigt skumt. Alla tricepsövningar går bra utom stående tricepspress i cable cross med ett handtag.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQw6pThIxg-EFvsdM7gGdaeDbLU8TkFKxSmMNZZlJvgQq-_0yYdYQ

Det är lustigt för varje gång jag pressar ner handtaget så blir det som att det kittlas i mandomen där nere. Det känns ungefär som när man ejakulerar, fast precis steget innan allt flyger ut, fast en reducerad variant av den känslan - men ändå snarlik. Det är småtrevligt, men det är ganska jobbigt och irriterande samtidigt.

Tidigare när jag tränade har det aldrig varit såhär utan det är nu när jag börjat träna igen.

Jag finner liksom inget samband med just den här övningen och den där känslan. Det är väldigt konstigt. Någon som har koll på anatomin här inne? :)

Frank Slater
2014-01-19, 18:08
Väldigt märkligt.

pezrulezhaakon
2014-01-19, 18:11
Jag har inte tränat på kanske 2 år nu, men har köpt ett kort igen nyligen och dragit igång för att återfå det jag hade tidigare.
Jag har kört 3st tricepspass sedan jag köpte kortet och varje gång har jag råkat ut för något riktigt skumt. Alla tricepsövningar går bra utom stående tricepspress i cable cross med ett handtag.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQw6pThIxg-EFvsdM7gGdaeDbLU8TkFKxSmMNZZlJvgQq-_0yYdYQ

Det är lustigt för varje gång jag pressar ner handtaget så blir det som att det kittlas i mandomen där nere. Det känns ungefär som när man ejakulerar, fast precis steget innan allt flyger ut, fast en reducerad variant av den känslan - men ändå snarlik. Det är småtrevligt, men det är ganska jobbigt och irriterande samtidigt.

Tidigare när jag tränade har det aldrig varit såhär utan det är nu när jag börjat träna igen.

Jag finner liksom inget samband med just den här övningen och den där känslan. Det är väldigt konstigt. Någon som har koll på anatomin här inne? :)


Du spänner bålen, vilket bla involverar diafragman och bäckenbottenmuskularuren. Det är påverkan av musklerna i bäckenbotten som sannolikt påverkar den känslan du har.

Mart|n
2014-01-19, 18:23
Så du har mao ord hittat en ny favoritövning? :)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Patriarch K
2014-01-19, 18:46
Så du har mao ord hittat en ny favoritövning? :)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Mjä, det beror på om man gillar känslan av att stå och känna sådär när det är massa folk överallt. Det är mer jobbig känsla än skön. Ungefär som när någon kittlar dig riktigt mycket, man skriker sluta, men man skrattar hela tiden - men innerst inne ville man att personen ska sluta ändå.

Kan nog stämma det där med bäckenbottenmuskulaturen. Det kanske är så att den muskeln blivit klenare och nu när jag tränar upp den så kittlas det lite när jag spänner den - som träningsvärk eller något snarlikt :)

Jona
2014-01-19, 20:27
Kallas "coregasm", har inte hört män som råkat ut för det!

Eufori
2014-01-19, 20:31
Nu VET jag att jag gör den övningen fel.
Video tack!

Arne Persson
2014-01-19, 22:04
En tränad M. pubococcygeus kan göra underverk på din libido. :)

Frank Slater
2014-01-19, 22:09
En tränad M. pubococcygeus kan göra underverk på din libido. :)

Jaha, men vad i tricepsövningen gör att man aktiverar denna muskel och finns det nåt annat sätt för oss andra som inte har upplevt detta?

Arne Persson
2014-01-19, 22:14
Jaha, men vad i tricepsövningen gör att man aktiverar denna muskel och finns det nåt annat sätt för oss andra som inte har upplevt detta?

Tex "klippa" strålen när du kissar. :)

4623
2014-01-19, 23:32
Har fått liknande någon gång när jag kört bänk.

-squat-
2014-01-19, 23:45
Tex "klippa" strålen när du kissar. :)

Har du fler övningstips?

Diomedea exulans
2014-01-19, 23:57
Har du fler övningstips?

Är det inte den Susanne Lanefelt brukar rekommendera att man "kniiiper"?

Nebuchadnezzar
2014-01-20, 00:34
Klippa strålen kan man göra för att "hitta" muskeln men det är just när man kissar som man inte bör göra det som en återkommande övning.

Sök på "kegel exercise" om ni är intresserade av att träna den.

Jona
2014-01-20, 04:20
Triggerövningen nr1 är hängande benlyft. Men ibland kan latsdrag och chins också ställa till det.

ARMSTARK
2014-01-20, 08:19
Jaha, så nu har man ytterligare en person att vara avundsjuk på!

Bryggan
2014-01-20, 08:20
En tränad M. pubococcygeus kan göra underverk på din libido. :)Men har du verkligen full ROM när du kör den Arne...ska jag hämta Pez nu eller.

:D

OnT: Har inget liknande själv men det låter inte så kul, eller så gör de det.

Raschmus
2014-01-20, 13:18
Jag får samma känsla vid högrep benspark eller bencurl. Känns som en trött runk av en oengagerad polare. Smågött men känns ändå jävligt fel.

Patriarch K
2014-01-20, 14:00
Jag får samma känsla vid högrep benspark eller bencurl. Känns som en trött runk av en oengagerad polare. Smågött men känns ändå jävligt fel.

Vafan?!*facepalm*......men ja, det var väl ganska beskrivande ;)

Bryggan
2014-01-20, 14:24
Jag får samma känsla vid högrep benspark eller bencurl. Känns som en trött runk av en oengagerad polare. Smågött men känns ändå jävligt fel.*Hahahaha*

Patriarch K
2018-04-17, 18:02
Kan tillägga att det fortfarande kittlas. Gjorde det för senast 1 timma sedan när jag körde tricepspress. Det suger...

Zupwtf
2018-04-17, 20:53
Flickvännen har samma "problem", hon får ge sig innan hon har gjort klart sitt set :)

baktung
2018-04-17, 20:57
Det där är den känslan jag kan få ibland när jag försöker köra högreps till fail, oavsett övning. Känns som hela nervsystemet ballar ur efter 20-30 reps och det börjar kännas pissnödigt och krypigt i underlivet.

Zelnah
2018-04-17, 20:59
Jag hade också samma "problem" förut när jag körde latsdrag med en kittlande känsla i de södra regionerna. Ungefär samma känsla som jag vet uppdagat sig när jag åkt vikingagungan på gröna lund *rolleyes*

Hjälper ju inte dig i direkt eftersom jag inte gjort något särskilt, men jag har tillfrisknat från åkomman så kanske går över med tiden för dig med!

Patriarch K
2018-04-17, 22:08
Hjälper ju inte dig i direkt eftersom jag inte gjort något särskilt, men jag har tillfrisknat från åkomman så kanske går över med tiden för dig med!

Tiden verkar inte hjälpa eftersom det var 4 år sedan jag skapade denna tråd :P Men det gäller ju enbart vid stående tricepspress med antingen rep eller med böjd/rak stång. Det är något med den positionen. Man står lite sådär halvrak och redo och hela kroppen känns spänd.

smerk
2018-04-17, 22:12
Arnold kanske inte showade för kamerorna utan faktiskt led (njöt) av detta?

inZane
2018-04-18, 08:36
Triggerövningen nr1 är hängande benlyft. Men ibland kan latsdrag och chins också ställa till det.

Detta kan jag intyga, hade väldiga problem i tonåren med detta minns jag i hängande övningar, kunde vara i lekställningar etc. Det kunde gå "hela vägen" så att säga om man inte avbröt. Vet faktiskt inte om det går att framkalla nu som 30-plussare.

DerImperator
2018-04-18, 08:58
Detsamma för mig när jag kör lårcurl *facepalm*