handdator

Visa fullständig version : Helt sjukt att jag måste äta så lite för att gå bort maggettet?!


BeatriceMarie
2014-01-18, 20:17
Har deffat i ca 2 mån på 1400-1800 kcal per dag. I snitt varje dag ca 1500. Ändå är det massa fett kvar på magen. När jag räknat ut på internet hur mkt kcal jag måste äta för att ligga på kcalunderskott blev fet 1300 nånting (-500 kcal), vafan det är ingenting . Hur fan pallar folk?! Det här är ingen hälsosam livsstil . Jävla bullshit. Fitnesslifestyle är ohälsosamt om
MAN inte bulkar då. Äter folk verkligen såhär lite?? Helt sjukt... Glöm
Magrutorna bea

Kvicksilver
2014-01-18, 20:27
Har deffat i ca 2 mån på 1400-1800 kcal per dag. I snitt varje dag ca 1500. Ändå är det massa fett kvar på magen. När jag räknat ut på internet hur mkt kcal jag måste äta för att ligga på kcalunderskott blev fet 1300 nånting (-500 kcal), vafan det är ingenting . Hur fan pallar folk?! Det här är ingen hälsosam livsstil . Jävla bullshit. Fitnesslifestyle är ohälsosamt om
MAN inte bulkar då. Äter folk verkligen såhär lite?? Helt sjukt... Glöm
Magrutorna bea

"Vill man vara fin får man lida pin". Att ha synliga magrutor är ingen dans på rosor, framförallt inte för tjejer som normalt har en högre fettprocent än män.
Varför tror du PWOs och sportdrycker med uppiggande och höga halter av koffein är så poppis?
"Fitnesseliten" som är i bra form året om sköter kost och sömn minutiöst. Många av dom sover upp till 10-11 timmar/dygn.
Många använder diverse "preparat".
Stenhård träning krävs samtidigt för att man inte ska förlora muskelmassa och se ut som Gollum.
Många sippar vatten och kalorifria drycker dagarna i ända bara för att hålla magen full. :hbang:

BeatriceMarie
2014-01-18, 20:30
"Vill man vara fin får man lida pin". Att ha synliga magrutor är ingen dans på rosor, framförallt inte för tjejer som normalt har en högre fettprocent än män.
Varför tror du PWOs och sportdrycker med uppiggande och höga halter av koffein är så poppis?
"Fitnesseliten" som är i bra form året om sköter kost och sömn minutiöst. Många av dom sover upp till 10-11 timmar/dygn.
Många använder diverse "preparat".
Stenhård träning krävs samtidigt för att man inte ska förlora muskelmassa och se ut som Gollum.
Många sippar vatten och kalorifria drycker dagarna i ända bara för att hålla magen full. :hbang:
Det är ju hemskt! De kan ju inte må bra!!

Använder tjejerna också preparat?

Heddaway
2014-01-18, 20:35
Tror inte de äter 1300 om de tränar hård styrketräning. Det beror väl på vad du har för aktivitetsnivå. Deras mål är ju att tävla, det är inte ditt antar jag? Så varför ha bråttom?

R Scarpa27
2014-01-18, 20:37
http://3.bp.blogspot.com/-UMaplRVr1CY/UgqRDSYrbbI/AAAAAAAADDw/P4n3fXCTymg/s1600/Goatdigestivesystem.jpg

Ma92
2014-01-18, 22:41
Du kan ju prova käka 1500 kalorier i endas kyckling filé och grönsaker får vi se hur "lite" det blir, vissa prioriterar bra råvaror över smaklökarna och givetvis får dom också äta mer.

Du kan ju testa och se hur "lite" mat det blir med endast kyckling filé och grönsaker.

jag ligger på 2000kcal under deff och tycker i bland att det kan vara tungt att få i sig allt

BeatriceMarie
2014-01-18, 22:57
Du kan ju prova käka 1500 kalorier i endas kyckling filé och grönsaker får vi se hur "lite" det blir, vissa prioriterar bra råvaror över smaklökarna och givetvis får dom också äta mer.

Du kan ju testa och se hur "lite" mat det blir med endast kyckling filé och grönsaker.

jag ligger på 2000kcal under deff och tycker i bland att det kan vara tungt att få i sig allt

Det här äter jag dagligen: kvarg keso kyckling (ibland fisk) kokta ägg å ris

Du är väl bara liten i maten. Jag föredrar stora portioner

alphahanen2
2014-01-18, 23:11
Två månader är ingenting.. Du har ytterligare sex månader innan stranden. ;)

Fru_Flisa
2014-01-18, 23:50
Det är inte det lilla energiintaget som är problemet, det är den låga aktivitetsnivån. Människan ska stå och gå på dagarna, inte sitta eller vara still. Människan ska också anstränga sig lite till och från både pulsen och kroppens muskler ska arbeta. Uppfyller du det som människan skapats för så behöver du inte äta 1300 kcal för att få minskat kroppsfett.

Det här äter jag dagligen: kvarg keso kyckling (ibland fisk) kokta ägg å ris

Du är väl bara liten i maten. Jag föredrar stora portioner

Gillar stora portioner men du äter inte grönsaker?

Armed Dingo
2014-01-19, 01:19
http://3.bp.blogspot.com/-UMaplRVr1CY/UgqRDSYrbbI/AAAAAAAADDw/P4n3fXCTymg/s1600/Goatdigestivesystem.jpg

Hahahhaha!

Många av "fitnesstjejerna" är där dem är pga genetik och att dem aldrig ätit sig över en viss fett%. Dem tar i på gymmet och med skugga och ljussättning så ser dem väldigt bra ut.

Och dem riktiga fitnesstjejerna som faktiskt ligger på typ 8% bf eller lägre.. Nu vill jag inte kasta ut fakta här då jag vet en tjej som verkar väldigt reko som för blogg åt Fairing men ja. Jag tror inte det är rent iallafall. Inte alls. Men respekterar det! Och vill också säga att ni inte ska tro på allt ni hör (inklusive detta).

Vad jag menar är att det är svårare att bli "fitness" som tjej om man kör rent och om man varit närmare mullig en gång i tiden. Om du vill gå ner mer i vikt så tycker jag inte du ska minska kalorierna, jag tycker du ska börja träna styrka varenda dag. Om du redan gör det så har jag inget råd till dig..

Sach
2014-01-19, 01:44
Tror inte de äter 1300 om de tränar hård styrketräning. Det beror väl på vad du har för aktivitetsnivå. Deras mål är ju att tävla, det är inte ditt antar jag? Så varför ha bråttom?

Min sambo tränar tung styrketräning (flerledsövningar/2 split) 4 dagar i veckan och konditionstränar 60 min 2-3 gånger i veckan och måste äta runt 1300-1500 kcal för att gå ned runt 2kg i månaden, vilket är skapligt långsamt.
Hon är f.ö 162 kort och väger 56, dock inte fitnessmodell men poängen är att kvinnor måste äta fruktansvärt lite.


Många sippar vatten och kalorifria drycker dagarna i ända bara för att hålla magen full. :hbang:

Det och gurka, gurka innehåller 13 kcal per 100 g, ypperligt att fylla upp magen med:p

cero
2014-01-19, 01:56
det är ju hemskt! De kan ju inte må bra!!

:d

Ma92
2014-01-19, 02:16
Det här äter jag dagligen: kvarg keso kyckling (ibland fisk) kokta ägg å ris

Du är väl bara liten i maten. Jag föredrar stora portioner


Basmati Ris - Kokt Basmati Ris 500gram
Kronfågel - Fryst Kyckling Bröst, 700 g
+ 1 kg grönsaker (frysta)

totalt :

Calories Carbs Protein Fat Fiber

1,735 165 191 25 0

Känns som 2-3 ganska okej måltider , kan ju inte bli mycket tråkigare men du bör ju bli mätt, annars får du väl sänka riset med 200g och sen utöka grönsakerna ytterligare. Det blir ju inte lättare att komma i mål om du sätter keppar i dina egna hjul

wilhelmblomgren
2014-01-19, 02:20
två månader är ingenting.. Du har ytterligare sex månader innan stranden. ;)

+1

Saga
2014-01-19, 08:56
Ja, det är jobbigt. Jag försöker ligga på 1200-1400 kcal/dag och det är tärande. Men, det finns inga genvägar. Tränar jag mer så kan jag äta lite mer. Viktigast är sömnen tycker jag. Sover jag dåligt och är trött är det extremt svårt att hålla fingrarna i styr kring kakburken och godisskålen.

Mycket äggvita och grönsaker håller volymen uppe i matväg. Mätt blir jag bara två ggr dag och mellisarna är bara för att hålla värsta hungern borta mellan måltiderna.

Pepz
2014-01-19, 09:24
Har deffat i ca 2 mån på 1400-1800 kcal per dag. I snitt varje dag ca 1500. Ändå är det massa fett kvar på magen. När jag räknat ut på internet hur mkt kcal jag måste äta för att ligga på kcalunderskott blev fet 1300 nånting (-500 kcal), vafan det är ingenting . Hur fan pallar folk?! Det här är ingen hälsosam livsstil . Jävla bullshit. Fitnesslifestyle är ohälsosamt om
MAN inte bulkar då. Äter folk verkligen såhär lite?? Helt sjukt... Glöm
Magrutorna bea

hur tränar du?

Reaper123
2014-01-19, 10:14
Tyvärr är den bittra sanningen så att du, om du ej förbränner mer kalorier än planerat troligen måste äta så här lite (är ej orealistiskt).

Jag deffade på 2500 kcal som lägst senaste vändan, men sen är jag man och väger 85-90kg. Vilket ger mig utrymme för att åtminstone äta mig mätt 1-2 ggr per dag med hjälp av periodisk fasta.

Nu upplever dock vissa att konditionsträning ökar hungern mer än det förbränner, så kanske ej ett alternativ för dig att försöka öka energibehovet något i förmån för att få äta sig mätt?

Heddaway
2014-01-19, 19:01
Min sambo tränar tung styrketräning (flerledsövningar/2 split) 4 dagar i veckan och konditionstränar 60 min 2-3 gånger i veckan och måste äta runt 1300-1500 kcal för att gå ned runt 2kg i månaden, vilket är skapligt långsamt.
Hon är f.ö 162 kort och väger 56, dock inte fitnessmodell men poängen är att kvinnor måste äta fruktansvärt lite.



Det och gurka, gurka innehåller 13 kcal per 100 g, ypperligt att fylla upp magen med:p

Shit där ser man. Men är det mark/böj/bänk hon kör då eller maskiner/vikter? beror ju lite på hur träningen ser ut. Men jo vi måste äta lite för att kunna gå ned. Tacka kvarg o kyckling vet ja.

timoat
2014-01-19, 19:14
Kör LCHF om du vill tappa vikt.

Sniggel
2014-01-19, 20:15
Kör LCHF om du vill tappa vikt.

:Virro

wilhelmblomgren
2014-01-19, 20:26
Kör LCHF om du vill tappa vikt.

:smash::smash::smash::smash::smash:

Nelli
2014-01-19, 20:43
Japp, 14-1600 kcal under deff, beroende på träning.
Du får röra på dig mer om du vill äta mer. Satsa på grönsaker för att fylla ut, drick inga kalorier och mycket kryddor så det smakar mycket.

timoat
2014-01-19, 22:29
haha, varför lchf dissen?

wilhelmblomgren
2014-01-19, 22:55
haha, varför lchf dissen?

Viktnedgång handlar inte om varifrån ditt intag kommer ifrån. Det handlar om enkel kcal in och ut ;) Sen kan man ju bättre effekt av visa dieter, men det skapar ingen viktnedgång :)

Bryggan
2014-01-19, 23:22
LCHF-liknande diet är inte så dumt vid deff eftersom du får i dig mycket protein iaf. När vi sedan diskuterar hur man ska få fram magrutorna så är vi nere på detaljnivå och då spelar LCHF-dieten mindre roll. Käkar man kyckling och grönsaker så är det "fine" enligt panelen men nämner någon LCHF så kommer bankande-hammare-på-skallen smileys....konstigt eftersom det är samma sak. I slutändan så är det kcal in vs kcal ut som spelar roll.

Till TS: Det är synd att du gillar "stora portioner" som du skriver. Något som jag tycker hjälper mig (och du måste bereda dig på att gå hungrig) är att gå och småäta ofta. Glöm stora mål men lägg gärna ett större innan du ska sova, blir omöjligt annars, iaf för mig. Förbered saker du kan gå och småknapra på om dagarna och försök äta så. Det är nästan helt omöjligt att leva så med familj för de tycker att man är helt dum som inte sitter ner med dem och käkar på samma tider som dem men de vänjer sig efter...några år. Gå och småtugga på bestämda mängder när det värsta suget faller på och försök hålla moralen uppe.

Lycka till.

timoat
2014-01-19, 23:27
Viktnedgång handlar inte om varifrån ditt intag kommer ifrån. Det handlar om enkel kcal in och ut ;) Sen kan man ju bättre effekt av visa dieter, men det skapar ingen viktnedgång :)

Det stämmer inte. Titta och lär.

ceFyF9px20Y

http://www.youtube.com/playlist?list=PLZvITiygC4TYk90DbJngFjnFTjZ8zYB6T

shoulder87
2014-01-19, 23:32
Jävla gnäll, om du inte vill bli smal, skit i det då och fortsätt äta dina stora portioner. Tror inte att du behöver berätta för folk på detta forum att det ibland är jobbigt att gå ner i vikt, skylla ifrån sig på att alla som är smala dopar sig/plågar sig på ett osunt sätt är bara idioti, många upplever nog känslan av att vara vältränad klart mer belönande än att få trycka i sig 2kg glass varenda dag.

Duran
2014-01-20, 06:14
Jag håller med om att det är tungt, särskilt när man har kommit en bit in och mat är allt man tänker på. Personligen tycker jag att det kan vara värt att ta en fuskdag då och då för att hålla humöret uppe, men att då inte dra i sig hur mycket som helst så att det inte förlänger deffen alltför mycket.

Men ja, jag tvekar själv på om det är rimligt att låta (nästan) hela sitt liv gå ut på att man minsann ska ha magrutor. Fundera över om det verkligen är vad du vill, nu när du vet hur mycket som krävs och vad du går miste om under tiden. Jag står i valet och kvalet inför denna sommar; glädje och hälsa eller besatthet och självupptagenhet. Det borde säga sig självt men tyvärr är man ju lite knäpp.

Pretorian
2014-01-20, 08:30
Jag kom ihåg min första deff så jag levde på tonfisk och kryddfri kyckling. Ris blev det när det var riktig lyx. Tappade vikt men var konstant hungrig.

Idag har jag bättre koll och kan äta mig relativt mätt på riktigt god mat. Och med ännu bättre resultat.

Du får nog pröva dig fram genom att kanske röra på dig mer, träna på ett annat sätt, äta annan mat, lite mer mat. Utvärdera efter några månader.

amini
2014-01-20, 10:02
1. hur mycket har du lyckats tappa på de 2 månaderna?
2. hur mycket övervikt tror du att du har?

det kan ta längre tid än man planerat, och alla måste inte ha synliga magrutor för den delen heller utan 20% fett för män och 25% för kvinnor
är godkänt om man har lite toner under huden.

Bryggan
2014-01-20, 10:06
Utvärdera efter några månader.Ahhh tålamod! Tålamod är en dygd Pretorian och inte alla förunnade, särskilt verkar många kvinnor ha problem med tålamodet om jag ska låta mina förutfattade meningar ventileras fritt. Nä quick fixes ska det vara hela vägen, "så gick jag ner 20 kilo på två veckor" på löpet ökar lösnummerförsäljningen av tidningen något alldeles enormt.

Pretorian
2014-01-20, 10:43
Ahhh tålamod! Tålamod är en dygd Pretorian och inte alla förunnade, särskilt verkar många kvinnor ha problem med tålamodet om jag ska låta mina förutfattade meningar ventileras fritt. Nä quick fixes ska det vara hela vägen, "så gick jag ner 20 kilo på två veckor" på löpet ökar lösnummerförsäljningen av tidningen något alldeles enormt.

Jag håller med. TS verkar vara lite desperat precis som jag var i början. Men ibland behövs lite misslyckanden... för att lyckas.

Shqypnia
2014-01-20, 22:47
Fungerar inte något så som man vill då ger man inte upp. Då ser man över sin plan och gör ändringar. Det är omöjligt ett sätta ett "bäst-före-datum" på en deff. De börjar med att man ska deffa i "2 månader" men det brukar ta längre tid. Antingen når du inte målet du trodde eller så har du nått vikt målet men kroppsbilden stämmer inte alls överens med det du hade i huvudet.

Vill du verkligen ha en snygg kropp- så kämpar du vidare! Tålamod är verkligen det bästa svaret du kan få.

TÅLAMOD TÅLAMOD TÅLAMOD

Sach
2014-01-21, 00:44
Shit där ser man. Men är det mark/böj/bänk hon kör då eller maskiner/vikter? beror ju lite på hur träningen ser ut. Men jo vi måste äta lite för att kunna gå ned. Tacka kvarg o kyckling vet ja.

Inga maskiner, endast fria vikter och primärt flerledsövningar och hon kämpar på som en galning, försöker ständigt på något sätt att slå sina tidigare pass varje gång.

Det stämmer inte

Det stämmer visst, i slutändan handlar det om hur mycket kalorier du stoppar i dig och hur mycket du gör av med.

EnergiÖverskott
2014-01-21, 16:10
Stressa inte så mycket. Det är bra både för magfettet och psyket att inte ha bråttom med sin utveckling av fysiken och prestationen. Så länge du inte är anmäld till någon tävling då du måste prestera på ett visst sätt eller vara i en viss form så har du ju all tid i världen :)

Om du trots allt tycker att det är överjävligt lite att äta som du äter nu så är det bara till att 1: öka vardagsaktivitetet (promenader till jobb, affär, vänner, gymet etc) eller 2: lägga till ett par tuffa konditionspass/vecka. Gör du de båda så kommer du att kunna öka på intaget ganska markant. Är du aktiv i vardagen samt tränar både styrketräning och konditionsträning (både intervall och ditstans) så ger det en rätt rejäl höjning av enegiförbrukningen jämfört med någon som tränar styrketräning 2-3 gånger/vecka och annars mest sitter i soffan.

Men som sagt, Stressa ner! Det hjälper grymt mycket och är något många missar :)

svedemo
2014-01-22, 15:26
Det stämmer inte. Titta och lär.

En video med Robert Lustig vi skall se och lära oss av?! Är du på riktigt?!

timoat
2014-01-23, 20:20
En video med Robert Lustig vi skall se och lära oss av?! Är du på riktigt?!

Vad menas?

Bryggan
2014-01-23, 23:04
Vad menas?Det är ju lite roligt att han heter "Robert Lustig". Tycker inte du det också?

Seaturtle
2014-01-24, 00:02
kör på periodisk fasta och ha större underskott enbart vissa dagar, de flesta dagar i veckan äter du kaloribalans men 2-3 dagar äter du underskottet på 2000-3500 kcal. 5:2 dieten och liknande koncept.


så mycket enklare att vara hungrig 2 dagar än hela vecka. i flera månader.

fuck -500 om dagen i röven

svedemo
2014-01-24, 09:48
Vad menas?

För att det är en idiot som snackar så mycket skit att det är helt sanslöst och du hänvisar till honom som en källa för att något inte stämmer eftersom han sagt så. Duktig Kostdoktoradept.

timoat
2014-01-26, 18:28
För att det är en idiot som snackar så mycket skit att det är helt sanslöst och du hänvisar till honom som en källa för att något inte stämmer eftersom han sagt så. Duktig Kostdoktoradept.

Intressant. Har du några källor till detta eller är det bara din egna åsikt? Vad är det för "skit" han snackar? Kan du vara lite mer specifik?

Ok, hittade det här.

http://www.alanaragonblog.com/2010/01/29/the-bitter-truth-about-fructose-alarmism/