handdator

Visa fullständig version : mysigt hotellrum i Stockholm


youaremynig
2014-01-18, 18:33
Hallå där!

Sökte och såg att trådarna som redan fanns var väldigt gamla så jag slänger upp en ny!

Jag och min tjej ska ha en spa-dag nästa helg i Stockholm, närmare bestämt drottninggatan. Vi tänkte att vi efteråt ska gå ut och äta och sedan spendera natten på hotell!

Vilket hotell skulle kunna passa oss? Kan tänka oss att betala runt 1500 spänn, gärna i närheten. Och visst kan man väl kanske ta vilket som helst men vi vill ju ändå att det ska kännas fräscht, gärna lite lyxigt (hur lyxigt man nu kan få för dom pengarna)

Tack på förhand!

4623
2014-01-18, 18:40
Har inte bott på hotell i Stockholm. Men en polare brukar alltid bo på Scandic Grand Central. Han är för övrigt ganska kräsen när det gäller hotell så antar att det är bra.

speedy83
2014-01-18, 19:01
Bor ofta på sign och trivs bra där. Nordic light är också helt ok...

Jukka Sejlite
2014-01-18, 19:13
Jag skulle välja ett mysigt lite mindre hotell i Gamla Stan istället för ett av de stora konferensknü**ar hotellen i city.

edit: drottninggatan slutar/börjar vid gamla stan dessutom,så väldigt nära dit.

R Scarpa27
2014-01-18, 19:25
grand hotell.
i like it...

jenni
2014-01-18, 19:53
http://www.designhotels.com/hotels/europe/sweden/stockholm/miss_clara?workmatrix_user=7abe91c8da#

Öppnar dock i april

shut teh face
2014-01-18, 20:27
Jag bor på div. hotell i sthlm 2-3 dagar varannan vecka sedan ett år tillbaka och ett tips är att ta ett nybyggt, priset är skitsamma, de tar samma kostnad för vilket skit som helst - det är läget som avgör. Så ta det nyaste bara.

Har för mig Scandic Grand Central är bland de senare.

Vad man får för 1500 är väl mer eller mindre samma sak, du får en dubbelsäng, en wc, och kanske 2 fåtöljer. Det enda som skiljer sig är kvaliten på sakerna, ska ni ha det lyxigare får man ta något annat än standard dubbelrum.

Men jag tycker inte fokus ska ligga på hotellet heller, där ska man ju sova bara. :)

Jockefoten
2014-01-18, 20:39
Freys om du gillar öl.