handdator

Visa fullständig version : 2 snabba..


Dennis012345
2014-01-17, 23:46
Kör helkropps.

1. Vilket kan man variera chins med? Latsdrag / Stångrodd ? Vilket som är bättre med tanke att jag vill prioritera chins så jag klara 3x10 typ.

2. Pendley row. Hur brett ska greppet vara? lika brett som vid bänkpress?

delizh
2014-01-17, 23:50
1. Kan väl variera mellan latsdrag, stångrodd, hantelrodd osv..

2. Ja, har för mig det ialla fall

MS1
2014-01-18, 08:02
När du ändå tar upp Pendley row så kolla in denna video,
Ganska vanligt att folk inte gör den som det är tänkt.

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

cero
2014-01-18, 08:13
1: Latsdrag och chins är i princip samma övning. Rodd är mer för skuldrorna.

svenbanan
2014-01-18, 08:26
1: Latsdrag och chins är i princip samma övning. Rodd är mer för skuldrorna.

Skulle stångrodd inte vara bra för att träna lats, eller vad är det du säger egentligen? Det kan du väl inte mena?

EDIT: Aha såg nu att det var Pendlay Rodd det handlade om. Då håller jag med dig.

cero
2014-01-18, 08:34
Jag hade aldrig ersatt latsdrag/chins med roddar (även om dessa givetvis också tränar lats). Båda ska med.

Xtreme
2014-01-18, 09:32
När du ändå tar upp Pendley row så kolla in denna video,
Ganska vanligt att folk inte gör den som det är tänkt.

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

Stronglifts (själv kört programmet) är faktisk de ända jag sett som kör det från marken i varje rep istället för hängande i luften. Vad beror det på? Alla andra har fel?

Dennis012345
2014-01-18, 15:36
Har ni någon länk där det visas korrekt utförande av latsdrag.

Eller en bra beskrivning

cero
2014-01-18, 22:32
Har ni någon länk där det visas korrekt utförande av latsdrag.

Eller en bra beskrivning

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=6290882&postcount=7

Chins är dock enklare, kör på det.

dmoller
2014-01-18, 22:51
Stronglifts (själv kört programmet) är faktisk de ända jag sett som kör det från marken i varje rep istället för hängande i luften. Vad beror det på? Alla andra har fel?

för att det är en pendlay rodd och mannen i klippet är glenn pendlay. Föreslår att du kollar på hela filmen :)

Sach
2014-01-18, 22:57
Stronglifts (själv kört programmet) är faktisk de ända jag sett som kör det från marken i varje rep istället för hängande i luften. Vad beror det på? Alla andra har fel?

För att det dom demonstrerar är en pendlay rodd, där rycker man från marken, bra för styrka och explosivitet.
I stångrodd släpper du inte vikten i marken, nedan är en film på stångrodd.

YCg1YxMt3oY

Jorgen
2014-01-19, 07:24
§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig. Ditt inlägg bör även ha en genomtänkt rubrik som speglar innehållet för din frågeställning så att andra medlemmar kan få en bild av trådens innehåll redan genom att läsa titeln.
....